Uniunea Europeană: limite pentru emisiile de particule provenite de la anvelope și frâne

de Tiberiu Safta
Marti, 19.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană a introdus, în premieră, limite pentru emisiile de particula provenite de la anvelope și frâne pentru autoturisme și vehicule comerciale. Noile limite fac parte din pachetul Euro 7, care urmează să fie adoptat din 2026.

Luna trecută, Parlamentul European a aprobat oficial o versiune mai îmblânzită a viitoarelor norme de poluare Euro 7, care vor intra în vigoare începând din 2026. Conform noilor norme, nivelul de emisii ale gazelor de eșapament va rămâne identic cu cel stabilit pentru Euro 6. În schimb, noile norme vor introduce, pentru prima dată, limite pentru emisiile de particule provenite de la anvelope și frâne.

Astfel, numărul de particule provenite din gazele de eșapament vor fi măsurate la nivelul PN10 în loc de PN23, la cererea Parlamentului European. Practic, nivelul PN10 include măsurarea particulelor mult mai mici. Pentru anvelope și frâne, emisiile vor fi măsurate conform standardului PM10 și vor fi aplicate autoturismelor și camionetelor. Limitele sunt următoarele:

  • 3 mg/km pentru mașinile electrice;
  • 7 mg/km pentru mașinile cu motoare termice, hibride și cu pile de combustie;
  • 11 mg/km pentru vehiculele comerciale.

Alături de aceste limite, pachetul Euro 7 prevede și introducerea unor cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor în cazul vehiculelor hibride și electrice.

Concret, cerințele sunt următoarele:

  • Pentru autoturisme: 80% de la începutul duratei de viață până la 5 ani sau 100.000 de kilometri și 72% până la 8 ani sau 160.000 de kilometri;
  • Pentru camionete: 75% de la începutul duratei de viață până la 5 ani sau 100.000 de kilometri și 67% până la 8 ani sau 160.000 de kilometri.

O altă noutate va fi reprezentată și de introducerea pașapoartelor de mediu pentru vehicule. Fiecare pașaport va fi pus la dispoziție pentru fiecare vehicul și va conține informații referitoare la performanța de mediu a acesteia la momentul înmatriculării. Aceste informații includ: limitele emisiilor de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil sau de energie electrică, autonomia electrică și durabilitatea bateriei.

La final, proprietarii vor avea acces și la informații actualizate cu privire la consumul de combustibil, starea de sănătate a bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante. Mai mult, toți producătorii vor fi obligați să își protejeze mașinile pentru a împiedica manipularea sistemelor de control al emisiilor.

Acest lucru va fi realizat prin digitalizarea monitorizării vehiculelor.

via Economica

Comentarii (26)

  • Asa, dragi tovarasi, tot inainte pana la anihilarea totala a industriei auto. Spre tot mai marete izbande in propasirea socialismului stiintific.

    V-am zis: it never ends... :)
    18 8
  • nobody
    Vom avea deci placute de frana mai dure si va trebui sa schimbam discurile mai des. Apoi cauciucuri tari, cu aderenta mai proasta pe carosabil uscat. Si zgomot mult mai mare de la ambele.
    12 6
  • @nobody
    Ai inteles gresit si parlamentarii nu fac o analiza corecta: sa se faca raport cu marcile care schimba cel mai des placutele de frana si anvelopele, a se vedea amatorii de drift si liniute care manaca anvelopele si franele!
    Ar trebui nu limite la particule, ci preturi mari la placutele de frana si anvelope! Vrei sa te dai smecher, sa platesti, sa schimbi anvelopele la 10000 de km sau mai putin daca esti cocalar!
    4 12
  • Asta mai lipsea, da-o-n colo de vrajeala..
    10 5
  • Marius
    Albert Einstein afirma ca...universul și prostia umana sunt nemărginite...dar despre univers are totusi ceva dubii.

    Nebunia asta cu chestii birocratice, reguli peste reguli, directive, amendamente, bla bla bla...are ca scop protejarea industriei auto europene.
    Smecherii baga directive, politicienii sunt votați, industria auto se conformează și este protejata, iar clienții sunt constrânși sa cumpere masini noi.
    În afara de Ford, Toyota, și grupul Hyundai-Kia...nici dracu nu ii concurează pe producătorii europeni aici acasă.
    Doar chinezii au început sa le sufle-n ceafa cu electrice. Și uite asa o sa vina începutul sfârșitului pentru industria asta europeana.....
    5 6
  • Ete zdrang, emissi de la anvelope si frane.
    Hai ca au dat-o in save spatiale deja.
    Au atatea mari probleme de rezolvat, precum monopolul corporatiilor care se imbuiba fara limite si care mai departe imping tot felul de nenorociri catre public, si pe astia ii arde de emisiile de la anvelope.
    Asta e pasul initial al dictaturii, caci vor veni cu chestii sa nu te deplasezi sa nu mai ai libertate de miscare, fiindca la fiecare 1000km parcursi, expertii lor vor zice ca poluezi, si deci baga taxa de poluare pe roti, si drepot urmare vei alege tu sa nu mai ai libertate de miscare, nu legilor lor abuisive si ilegale de fapt.
    "Emisii de particule de la anvelope", ptiu stuchi-v-ar matzele
    9 6
  • spaclu lu manole
    Treaba cu placutele de frana are sens, pentru ca cele metalice au (uneori) azbest si e groaznic de cancerigen.
    Despre cauciucuri, am un mare semn de intrebare. Daca le fac mai tari isi pierd aderenta, mai ales iarna sau pe umed. Deci care e shpilu'? Singurul avantaj pe care il vad e ca le creste durata de viata. Dar daca trebuie sa le scumpeasca, din cauza tehnologiei noi, sau din cauze comerciale, cum ar fi schimbarea mai rara, atunci tot n-am facut nimic, si ne impuscam singuri in picior. Fortam o tehnologie noua pe banii nostri si care nu aduce avantaje reale.
    5 3
  • Banditos
    legilor (...) ilegale

    "geniule"
    5 8
  • @ @nobody
    Tinand cont ca sunt multi romani care inca mai cumpara anvelope la mana a doua sau cumpara cele mai ieftine anvelope pe care le gasesc, iar unele sunt folosite pana cand ies sarmele din ele, clar nu vreau un pret mai mare pentru anvelope.
    6 0
  • Euro 7 e de fapt euro 6, deci smenarii din liga mare auto (germanii si francezii) au reusit si de data asta
    4 10
  • Mircea Badea
    iar au luat mita...sper sa ajunga prin spitale macar, sa culeaga ce au votat.

    puteau sa oblige doar benzinare hibride cu fir macar, restul termicelor interzise.
    4 13
  • Mircea Badea
    in schimb la pasapoarte digitale etc" ii intereseaza. daca nu vreau sa-mi cipez masina(ba chiar o descipez de tot), ce or sa-mi faca?
    3 8
  • @spaclul lui manole
    Azbestul e interzis de multi ani in Europa. Daca continuam sa cumparam placute chinezesti din targ insa, aduse prin cai dubioase, directivele astea nu vor avea nicio valoare. Masinile produse in China (inclusiv Tesla si Spring) au cu siguranta placute cu azbest
    8 6
  • oh dar stai asa, ca pana la placute, polueaza pingeaua. Tocurile neveste-mii se tocesc la cateva luni , pai cu ele ce facem . O sa scriu uniunii iuropene sa imi puna norma de poluare la carutul copilului, ca am vazut ca intr un an s au cam tocit cauciucurile alea ceva de speriat.
    13 1
  • Subscriu la "nsrei". Cărucioarele trebuie electrificate și dotate cu anvelope din cauciuc bio direct de pe arborele de cauciuc. Aerul va fi muuult mai curat. Acum la subiect: suntem într-o societate europeana de tot rahatul, si nu e rahat turcesc la pachet ...
    11 1
  • Masura asta clar o sa faca o mare diferenta vizavi de aspectul incalzirii globale.
    Era si normal sa se alinieze UE la normele stricte din China si India, campionii ecologiei mondiale…
    Doar atat mai lipsea ca si masura ca in rest totul era perfect ca si limitare a poluarii, mai ales la nivel global :)


    9 3
  • Poate era o idee sa tempereze si isteria jantelor supradimensionate cu anvelope cu taloane cat mai mici sa arate cat mai bine si sa manance cauciucuri cat mai repede.
    Au ajuns masini mici de oras cu anvelope de 205-215 si jante de 18-19". Acum 20 de ani astea erau dimensiuni de limuzina. Acum le gasesti si pe Polo.
    10 1
  • Bravo Alex, da-le idei. Oricum, le vin lor si alte idei, mai crete si mai cretine. :)

    Cine nu pricepe nici acum ca nu a fost si nu este vorba despre mediu e plecat la pascut vacutzele. Indivizii care pun la cale mizeriile astea sunt pusi pe distrugerea prosperitatii clasei medii, mai mult stat, mai mult control, mai putina libertate, mai putina proprietate. Despre asta e vorba de fapt. Ma bucur sa vad insa ca tot mai multi se trezesc.

    Proiectul european a fost o sansa istorica pentru romania, dar in ultimii putini ani s-a transformat intr-o institutie caustica pentru Europa. N-o spun cu satisfactie, nici cu bucurie, dar e un adevar trist care trebuie spus.

    Stiu, o sa apara imediat Andreea & co si o sa isi ridice poalele in cap, dar cine e lucid vede ce se intampla.
    10 6
  • AM - vă rog eu aduceți modificări site-ului. Pe lângă tradiționalele mânuțe roș-verzi mai băgați și posibilitatea de a vota cu emoticoane gen tăvălit pe jos de râs. La ce gogomănii citesc pe aici, zici că ești la ședința de dare de seamă a auriștilor.
    6 9
  • Andrei
    @PMC
    Am apărut :)
    Sunt din nou flatat că te gândești așa de des la mine. Un pic nesănătos dar merge.
    Cum îți povesteam, și eu mă gândesc la tine în diminețile în care iese mai greu. Mașina din garaj, vreau sa zic.

    nsrei, csv și ceilalți: am auzit că în Rusia nu se aplica regulile UE și e mare nevoie de forță de muncă. Ar fi o situație win-win. Voi scăpați de pacoste UE care v-a scos din sărăcia comunistă, și noi scăpăm de voi.
    5 13
  • Tragi o basina, amenda....incalzirea globala, retarzi peste tot
    4 1
  • pe istetii de mai sus care cred ca normele anti-particule din placutele de frana sunt doar asa de dragul de a limita libertatea de circulatie a oamenilor, pentru a distruge proprietatea privata si bunastarea clasei medii si ca sa ajute la instaurarea dictaturii si la infaptuirea apocalipsei, ii invit la apartamentul meu situat la etajul 6 intr-o intersectie nici prea mare nici prea mica din bucuresti ca sa admire pe pervaze stratul gros de praf ruginiu-negricios de ferodo (diferit de praful atmosferic obisnuit, acela gri-maroniu deschis, pe care il aduce vantul de pe camp). ferodoul asta macinat, din placutele de frana, ne intra zilnic in plamani impreuna cu noxele si fumul de combustibil ars.

    ba unii dintre voi nu meritati ba sa va faca cineva un bine, de la de-alde voi provine expresia aia cu nicio fapta buna nu ramane nepedepsita. preferati sa zaceti intr-o mocirla atat fizica cat si morala, fara sa vedeti ca dincolo de egoismul vostru rapace, exista si un beneficiu general pentru societate in orice masura aparent de constrangere, daca ai minimul interes sa studiezi problema, cauzele si efectele. deci nu va ia nimeni libertatea, stati calmi si incercati sa iesiti din starea asta de animal haituit.

    voi credeti ca toti oamenii de pe lumea asta sunt ca voi egocentristi si egoisti? vine craciunul, ca tot vad pe unii dintre voi urlandu-si in gura mare crestinismul peste tot. cand o sa invatati sa mai lasati putin si de la voi pentru a permite o ameliorare cat de mica a mediului ambiant din imediata voastra vecinatate si a comunitatii voastre, de care la urma urmei si voi ati beneficia? poti macar sa-ti imaginezi un asfel de scenariu, crestinule ortodox? esti capabil de empatie crestinule ortodox?
    6 12
  • @papagali electrici
    Este înviorător că se promovează frâna de motor pe ICE, dar și lăudabil și sustenabil că se descurajează accelerarea electricelor. În plus, scade și pericolul de incendiere a electrodrujbițelor.
    7 4
  • Pe mulți i-a lovit patima capitalismului sălbatic - să le fie lor bine la portofel. În rest nu contează. Nu le pasă nici de copiii lor, n-au timp nici să gândească.
    3 1
  • @cioara.afumata
    electricele sunt ozn-uri, intelegi macar asta?
    2 1
  • @spaclu lui manole
    esti prost tare, pacat ca nu esti singurul de pe acest site plin de intelectuali si specialisti. Sectiunea de comentarii a acestor articole, arata o foarte buna radiografie a gradului de inteligenta si educatie a populatiei acestei tari.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru