Feedback

Hamilton a dominat Marele Premiu al Chinei! Alonso, primul podium din acest sezon

Publicat Duminica, 20.04.2014
de Daniel Popescu
Comenteaza 64
Hamilton a dominat Marele Premiu al Chinei! Alonso, primul podium din acest sezon - Poza 1
Lewis Hamilton a câştigat fără emoţii cursa de la Shanghai în faţa coechipierului său Nico Rosberg şi a lui Fernando Alonso, care a obţinut astfel primul podiumk pentru Ferrari din acest sezon.

Sunt foarte bucuros că Rosberg este aici alături de noi. Echipa este pe drumul cel bun, obiectivul este să mergem mai departe şi sperăm să putem continua în acest fel.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Lupta pentru titlul mondial dintre cei doi piloţi ai echipei Mercedes s-a acutizat după ce Lewis Hamilton a câştigat detaşat Marele Premiu al Chinei şi a obţinut astfel a treia victorie consecutivă din acest sezon.

Plecat din pole position, britanicul şi-a consolidat poziţia imediat după start, a efectuat mai târziu prima intrare la boxe şi şi-a permis chiar să întârzie o secundă la al doilea pitstop pentru ca mecanicii să cureţe aripa faţă. Ritmul bun şi strategia optimă cu două opriri la boxe i-au permis să treacă primul linia de sosire cu un avans de peste 10 secunde în faţa coechipierului său.

Rosberg a reuşit să limiteze daunele după un start ratat, când a coborât de pe locul patru pe şapte. La adăpostul unui monopost Mercedes competitiv, germanul a progresat treptat în pluton, l-a depăşit pe Daniel Ricciardo la prima intrare la boxe, iar apoi a trecut cu uşurinţă şi de Sebastian Vettel pentru a ajunge pe locul trei.

Încă sunt lider în campionat şi asta este bine, pentru că weekendul a mers foarte prost pentru mine. Nu am avut niciun fel de comunicare cu echipa, aşa că nu am avut nicio idee ce se întâmplă.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
După a doua serie de intrări la boxe, Rosberg a redus imediat diferenţa şi l-a depăşit fără emoţii pe Fernando Alonso pentru a termina pe locul doi. Astfel, Rosberg rămâne lider în clasamentul general, însă avansul său s-a redus la numai patru puncte, în condiţiile în care Hamilton este pe val după cele trei victorii în priele patru curse ale sezonului.

Ferrari a obţinut la Shanghai primul podium din acest sezon prin intermediul lui Alonso, la prima cursă a lui Marco Mattiacci în calitate de şef al Scuderiei. Spaniolul a urcat la start până pe locul trei, în ciuda faptului că a fost lovit de Felipe Massa în primele viraje, însă cei doi au putut continua fără probleme. Ulterior, Alonso l-a depăşit pe Vettel la prima serie de opriri la boxe, însă nu a putut rezista atacului venit pe final din partea lui Rosberg.

Vettel, depăşit din nou de Ricciardo

Red Bull Racing nu a obţinut niciun loc pe podium, însă cvadrupla campioană mondială a urcat pe locul doi în clasamentul constructorilor după ce Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel au ocupat locurile patru şi, respectiv, cinci. Vettel l-a depăşit pe australian la start şi s-a menţinut în faţa sa după prima serie de opriri la boxe.

Totuşi, Ricciardo a mărit ritmul în al doilea stint şi s-a apropiat ameninţător de Vettel, care a primit ordin prin radio să se lase depăşit. Cvadruplul campion mondial a avut mai multe momente de ezitare, în care a solicitat prin radio informaţii despre strategia coechipierului său, însă în cele din urmă i-a cedat poziţia.

Este o surpriză că am terminat pe podum. Nu am avut startul pe care l-am vrut, aşa că este fantastic să fim aici.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Spre finalul cursei, Ricciardo a dat semne că ar putea reprezenta o ameninţare inclusiv pentru Alonso, însă nu a reuşit să se apropie de spaniolul şi a terminat pe locul patru, în faţa lui Vettel.

Nico Hulkenberg a obţinut un loc şase pentru Force India în faţa lui Valtteri Bottas (Williams) şi a lui Kimi Raikkonen. În puternic contrast cu Alonso, finlandezul a avut parte de o cursă anonimă în care nu a reuşit să se evidenţieze, mulţumindu-se astfel numai cu locul opt. Ultimele puncte puse în joc au fost câştigate de Sergio Perez (Force India) şi Daniil Kvyat (Toro Rosso).

McLaren nu a obţinut niciun punct în China după ce Jenon Button şi Kevin Magnussen au terminat doar pe locurile 11 şi, respectiv, 13, în timp ce Massa a încheiat doar pe 15 după ce a fost nevoit să intre la boxe în urma contactului cu Alonso din startul cursei. Romain Grosjean (Lotus) şi Adrian Sutil (Sauber) au abandonat, iar echipele lor nu au obţinut niciun punct.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:40.402 în turul 39.

China - Rezultate cursa:

Următoarea cursă de Formula 1 va avea loc în Spania în weekendul 9-11 mai. 

Pos Driver Team/Car Time/Gap
 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1h36m52.810s
 2.  Nico Rosberg       Mercedes                  +18.686s
 3.  Fernando Alonso    Ferrari                   +25.765s
 4.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault          +26.978s
 5.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault          +51.012s
 6.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes      +57.581s
 7.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes         +58.145s
 8.  Kimi Raikkonen     Ferrari                 +1m23.990s
 9.  Sergio Perez       Force India-Mercedes    +1m26.489s
10.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault          +1 lap
11.  Jenson Button      McLaren-Mercedes            +1 lap
12.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault          +1 lap
13.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes            +1 lap
14.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault               +1 lap
15.  Felipe Massa       Williams-Mercedes           +1 lap
16.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari              +1 lap
17.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault            +1 lap
18.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari            +1 lap
19.  Max Chilton        Marussia-Ferrari           +2 laps
20.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault           +2 laps

Retirements:

     Romain Grosjean    Lotus-Renault              27 laps
     Adrian Sutil       Sauber-Ferrari              4 laps
Drivers' standings:

Pos Driver Points
 1.  Nico Rosberg      79
 2.  Lewis Hamilton    75
 3.  Fernando Alonso   41
 4.  Nico Hulkenberg   36
 5.  Sebastian Vettel  33
 6.  Daniel Ricciardo  24
 7.  Valtteri Bottas   24
 8.  Jenson Button     23
 9.  Kevin Magnussen   20
10.  Sergio Perez      18
11.  Felipe Massa      12
12.  Kimi Raikkonen    11
13.  Jean-Eric Vergne  4
14.  Daniil Kvyat      4

Pos Team Points
 1.  Mercedes              154
 2.  Red Bull-Renault      57
 3.  Force India-Mercedes  54
 4.  Ferrari               52
 5.  McLaren-Mercedes      43
 6.  Williams-Mercedes     36
 7.  Toro Rosso-Renault    8
 8.  Lotus-Renault         0
 9.  Sauber-Ferrari        0
10.  Marussia-Ferrari      0
11.  Caterham-Renault      0

Comentarii (64)

  • Bogdan
    Inainte sa va apucati sa va porcaiti vreau sa luati in calcul urmatorul aspect: in cursele de F1 se intrec ansambluri formate din piloti si masini. O masina de F1 introduce un numar extraordinar de mare de variabile, fiecare dintre aceste variabile avand, de asemenea,
    o importanta variabila de-a lungul cursei. Si ca sa intelegeti mai bine povestea asta ganditi-va la doi comandanti de vas de acum 300 de ani care infrunta o furtuna. Unul dintre ei, aflat pe coama unui val, are nesansa de a fi lovit de o pala de vant din spate, rasucit si priectat
    intr-un zid de apa ridicat de un val urias, ramanand fara carma. Celalalt este rasucit de un vartej si in loc sa prinda urmatorul val cade pe panta descendenta a acestuia, dar este apoi impins de aceeasi pala de vant si proiectat pe coama valului, reusind sa scape din prapastia cascata in spate. In final ... aceeasi variabila, pala de vant, pe unul l-a distrus, iar pe altul l-a ajutat.

    Acum dati-i tare inainte: nu asa ca Alonso l-a calcat in picioare pe Vitel, dupa care Ricciardo a trecut mandru, ca un catelus, cu coada pe sus,peste cadavrul aceluiasi Vitel?

    Si ca sa nu fie nici un fel de dubiu, favoritii mei de anul asta sunt: Rosberg, Massa si Perez.
    30 97
  • o cursa anosta. mult mai slaba decat cea anterioara.
    acum a vazut si vettel cum e sa inghiti ordine de echipa
    70 50
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • un fleac ...i-a ciuruit :))
    66 51
  • Han ham
    un fleac ... i-a ciuruit. Fara emotii, fara sa dea vreo sansa altuia. Magnific pilotaj, go Hamilton
    50 39
  • in sfarsit are si cel mai bun pilot de pe grila o masina pe masura. Ii sparge anu asta
    56 36
  • Mercedes la ce masina par dintr-o alta liga!
    Oarecum surprinzator locul 3 obtinut de Alonso insa ma bucur pentru Ferrari poate sunt si ei pe drumul cel bun.
    Ricciardo avea sansa locului 3 insa vitica Vettel nu si-a ascultat ordinele de echipa si cele 2-3 tururi petrecute de Ricciardo in spatele vitelului aveau sa-l coste pe final la atacul asupra lui Alonso.
    In rest cursa destul de plictisitoare.
    45 18
  • GrosJan
    asta vreau sa vad, o cursa curata, fara safety car sau evenimente care sa strice cursa sau strategiile pilotilor. Felicitari pilotilor Mercedes, in special lui Hamilton!
    34 17
  • Test Driver 01
    O cursa monotona, animata doar de... steagurile din tribune. Dar asta nu inseamna ca nu pot sa laud prestatiile celor de la Mercedes, care pentru moment sunt echipa de batut :P Si echipa care castiga cursele :P Felicitarile mele merg la Hamilton, Rosberg si Alonso in exact aceasta ordine, desi inclin sa cred ca masina Mercedes este net superioara masinii Ferrari (baiatii astia de la Ferrari chiar nu stiu sa faca masini... rapide???). In rest, nu pot decat sa observ ca dezvoltarea acestor masini nu-i chiar asa de simpla pe cat o cred cei care posteaza pe aici asa de dragul de-a posta ceva si este o munca care pe parcursul unui sezon poate sa dea rezultate sau nu... Baietii de la Ferrari au nevoie de o viziune noua, de cineva cu idei proaspete, altfel nu vor castiga mai repede de 2020. Iar restul echipelor... eh va ma dura ceva pana vor pregati mai bine masinile. Desi Formula 1 este un sport interesant mai ales din punct de vedere tehnic, nivelul de inteligenta si cultura al celor care il privesc, varieaza intre "un fleac... i-am ciuruit" care denota doar prostie crasa si postari ale fanilor care au ceva de spus. Evident, tine de ce poate fiecare, mai ales din punct de vedere intelectual.
    33 10
  • Mirceaaaa, arata-te (we are building an empire) :DDDDDDD.
    37 10
  • a ajuns kimi la ferrari si l-a stricat si pe alonso. alonso cum a prins sticla de sampanie da sa bea. si toarna .,.. si se uita la sticla cat a mai ramas ... ii destul sa inece amarul?
    32 29
  • O cursa monotona, animata doar de... steagurile din tribune. Dar asta nu inseamna ca nu pot sa laud prestatiile celor de la Mercedes, care pentru moment sunt echipa de batut :P Si echipa care castiga cursele :P Felicitarile mele merg la Hamilton, Rosberg si Alonso in exact aceasta ordine, desi inclin sa cred ca masina Mercedes este net superioara masinii Ferrari (baiatii astia de la Ferrari chiar nu stiu sa faca masini... rapide???). In rest, nu pot decat sa observ ca dezvoltarea acestor masini nu-i chiar asa de simpla pe cat o cred cei care posteaza pe aici asa de dragul de-a posta ceva si este o munca care pe parcursul unui sezon poate sa dea rezultate sau nu... Baietii de la Ferrari au nevoie de o viziune noua, de cineva cu idei proaspete, altfel nu vor castiga mai repede de 2020. Iar restul echipelor... eh va ma dura ceva pana vor pregati mai bine masinile. Desi Formula 1 este un sport interesant mai ales din punct de vedere tehnic, nivelul de inteligenta si cultura al celor care il privesc, varieaza intre "un fleac... i-am ciuruit" care denota doar prostie crasa si postari ale fanilor care au ceva de spus. Evident, tine de ce poate fiecare, mai ales din punct de vedere intelectual.
    22 14
  • Eu zic ca asa se face diferenta intre piloti avand masini egale. Hamilton mai bun ca Rosberg, Ricciardo sincer pare mai bun ca Vettel, Vettel cum a dat peste o masina mai slaba au aparut problemele. Alonso pare mai bun ca Kimi, Kimi abia la anul o sa arate ceva, se acomodeaza greu cu masina.
    40 8
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • FERRARI
    Bravo baieti-in sfirsit se vede ceva in plus...sper sa crestem de la etapa la etapa-startul a fost MAGNIFIC-bravo ALONSO
    36 14
  • @Bogdan
    la-so ca macane rau. Esti doar un fan Alonso. Povestea aia trebuie inteleasa asa: cand castiga Alonso era pentru pilotaj ba chiar avand o caruta de masina. Cum a castigat cel mai mare inamic al sau - Hamilton, stati asa bre ca sunt la variabile de luat in calculll hat

    ps: ca sa nu fie niciun dubiu
    17 25
  • Dragon
    Ricciardo devine un pilot mare. Sunt tare curios sa vedem la Barcelona daca poate castiga. circuitul avantajeaza monopostul Red Bull nu mai sunt lini lungi drepte unde Mercedes sa isi puna in valoare motorul !
    24 4
  • coca cola
    Degetica? L-a facut pe Riciardo sa piarda 3 sec in spatele lui? Secunde care i-ar fi fost de folos in lupta pentru locul 3? Ceampionu' cu 4 titluri!!
    19 25
  • Astept sa aiba si Alonso o masina aproximativ egala cu Mercedes si apoi povestim. Deocamdata Mercedes isi materializeaza avantajul. Vedem pana cand. Riciardo mai bun ca Vetel. Bravo, incepe sa-mi placa pustiul.
    31 21
  • Tifoso
    Start a la Fernando!!!Daaa.....Sa moara energizantele pe care le-a "saltat"!!! Ramane reduta Mercedes care au un avantaj. Dar campionatul e departe de final. Pofta mare si sarbatori fericite mai ales fanilor RedBull-Vettel ;)
    21 26
  • se pare ca au vrut o schimbare in regulament, au schimbat o mare parte din marele circ, dau au comis o mare eroare. Din dominatia Redbull, datorita ingeniozitatii lui Newey care a fructificat regulamentele cel mai bine, am nimerit intr-o dominatie Mercedes, ceea ce ar fi ok cu un singur cusur: interzicerea dezvoltarii motoarelor pana in 2020. Adica teoretic com avea curse extrem de plictisitoare de acum incolo. Si mai exista o mare insustitie. Honda sta si se uita din umbra la solutii, si dezvolta puternic pentru la anul, iar ceilalti sunt obligati sa stea pe loc cu dezvoltatul.
    Ar trebui redefinit despre ce e vorba in cursele auto: indemanarea pilotului? Ingeniozitatea constructorilor de masini, includ aici motoare si sasiu? Ingeniozitatea unui constructor de cauciucuri care umple inca pista de resturi? Care din acestea ar trebui omorate? Eu spun niciunul.
    Da, sunt costuri, in orice dezvoltare, dar... vrem concurs de strafuri sau curse la clasa regina a automobilismului?
    25 4
  • Fantastic Alonso. E pe drumul cel bun. Sper ca peste cateva curse Ferrari sa se bata cu Mercedes. Frumoasa evolutia lui Alonso. Astept cursa din Spania unde sa confirme ca rezultatul de astazi n-a fost o intamplare, cum s-a observat in cazul lui Perez. Nu cred ca Ricci ar fi trecut de Alonso, tinand cont ca si Sebi a incercat s-o faca si pe linia dreapta cu DRS nu se apropia de Alonso.
    Raikkonen la 1 min de Alonso. In ritmul asta nu va mai apuca 2015 la Ferrari. Chestia cu "nu se intelege cu monopostul" e expirata. Daca nu se intelege cu monpostul sa-si caute alta ocupatie. Nu de-aia e platit cu atatea milioane?
    Iarasi Ferrari functioneaza cu o singura masina, si aia abia functioneaza. Iarasi Ferrari sta intr-un singur om. Iarasi la Ferrari e Alonso vs. ceilalti. Frumoasa echipa, daca se poate numi echipa harababura asta italiana. Bine ca astazi a functionat strategia, se vede ca a plecat Domenicali.
    Forza Ferrari!
    29 41
  • josili
    nu e asa mare diferenta intre Ferrari si Mercedes. Intre Nico si Alonso sunt doar 7 sec in 56 de ture. Iar Nico si Alonso sunt cam egali, poate chiar o idee mai bun Nico (referinta fiind Hamilton). A fost mana pilotului azi, un Hamilton in mare forma. Asta e adevarul pur, iar modificarea regulamentului e benefica - daca tot e sa domine o echipa sau un pilot, macar sa se schimbe castigatorul la cativa ani odata cu regulamentul.
    28 30
  • daca Alonso era omul care nu se intelegea cu masina ai fi blestemat regulamentul si inginerii de la Ferrari. Acum un an blestemai gumele, tot din cauza ca nu poate face Alonso performanta cu ele iar Vettel facea. Pai la fel, daca nu e in stare pe regulamentul asta, sa se duca nene in treaba lui ... de ce e platit cu atatea milioane..
    30 25
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • mirel_f1
    Inca o cursa dominata clar de Mercedes AMG , HAMILLTON si ROSBERG mai putin startul pentru el pierzind 3 locuri la start,ce sa mai vorbim despre Vettel care a plecat de pe 2 si a terminat pe 5 o cursa ratata de Red Bull, Alonso a facut o cursa buna terminind pe 3 iar cel de al doilea pilot Raikkonen nu sa vazut deloc in cursa ma dezamagit. E clar pina in acest moment Mercedes Amg domina clar f1 au cea mai buna masina si eu cred ca cel putin pina la jumatatea sezonului lucrurile vor ramine neschimbate si Mercedes va conduce autoritar
    22 6
  • la varf, munca face diferenta. Schumacher era foarte bun dar si foarte muncitor - antrenament, setari, dezvoltare. Kimi a stat pe tusa, Alonso s-a antrenat si a cautat setari (uzand masina lui Kimi chiar nu p'a lui :))) ). Ricci la fel, se intereseaza, vine la munca pe cand Vettel da telefon sa-i puna masina la punct. Si rezultatele se vad. Daca munca iti aduce 0.5 sec pe tur in cursa, asta e suficient pentru a face diferenta intre o cursa buna si una dezatruoasa
    18 12
  • pablo256r
    Rog corectati fraza "Massa a încheiat doar pe 15 după ce a fost nevoit să intre la boxe în urma contactului cu Alonso din startul cursei."
    Felipe nu a intrat la boxe din cauza contactului cu ALO ci a efectuat un schimb normal de pneuri. Mecanicii au avut probleme cu fixarea rotii stanga spate. Incidentul de la boxe nu are nici o legatura cu contactul cu ALO. Contactul dintre cei doi a fost la roata stinga fata la monopostul lui Felipe.
    34 27
  • O cursa de doi lei. AI grija la combustibil, ai grija la penuri, ai grija la motor, mergeti incet ca de aia e cursa de F1. Mai trebuie sa ma uit si la nemti pentru ca nesimtitii de la RDS nu au fost in stare sa achizitioneze drepturile de transmitere. Pentru toti "specialistii" de mai sus, cel mai bun pilot va fi cel care castiga capionatul, nu o cursa sau o pozitie in cursa.
    5 0
  • dupa plecarea lui domelicali o sa vedem alta fata a echipei ferrari
    20 22
  • @Test Driver 01
    cine esti tu sa jignesti asa la gramada o multime de fani f1? Nivelul de inteligenta ha? Vrei sa te iau la bani marunti si sa iti demonstrez ca esti prost facut gramada? Pe ce domeniu excelezi matale?
    32 28
  • Jolerto
    McLaren, 2 curse fara puncte, tsk tsk tsk...
    1 0
  • Oare pe unde e Mircea, sa vedem ce zice, despre imperiul care a luat un tur de la Alonso cu un Ferrari de care s-a luat in nenumarate randuri.
    Felicitari Hamy, Ros si Nano pentru podium. In rest plictisitoare cursa.
    1 0
  • Pilotaj excelent ? Cum sa spui asta ? Hamilton a pilotat la fel si anul trecut si acum doi ani si nu a castigat . Daca nu e limpede ca masina face diferenta atunci ...
    1 0
  • fabrica de suc
    Am vazut ce poate face Vettel cu o masina care nu e dominanta. A confirmat ca are 4 titluri mondiale exclusiv din cauza unui regulament care i-a permis lui Newey sa impuna niste solutii aerodinamice inovatoare. Umilinta a fost suprema pentru acest campion cu 4 titluri cand i s-a cerut imperios sa se dea din calea noului coechipier care nu e nici Alonso, nu e nici Kimi, si nici Hamilton. Ma intreb ce-ar fi facut cu unul dintre ei in "Era invincibilitatii" RBR!
    4 1
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • Vancia
    Eroii cursei de azi: Hamilton, Alonso, Riciardo, Rosberg. Rosberg doar are masina si atat. Fani vetel, degeaba va chinuiti sa o strambati pe-aici cu bagatul batului prin gard! Va doresc chinuri placute in continuare si frustrari de calitate! Sa fii umilit de coechipier e cel mai rau lucru cu putinta!!Hai PA!
    4 1
  • Crespo
    Vetel locul 5 ala e numarul lui de pilot.
    3 1
  • Andries M
    Fernando Alonso este omul cursei in opinia mea si nu numai. Start si cursa impresionante cu o masina care ocupa locul 5 la constructori. Felicitari si speram intr-un reviriment Ferrari!
    3 0
  • ciprian
    fara sa fiu rautacios...lasa sa simta si vettel pe pielea lui cum e sa fi la 45 de secunde fata de lider..si sa iti mai dea si peste nas coechipierul care cica e pilotul 2.pt ca prea mult timp la ajutat super masina proiectata de newey...
    4 0
  • Bogdan
    @ @Test Driver 01 - ia arata-ne tu cat de destept esti si cat de multe stii tu despre F1 si explica-ne si noua ce trebuie sa faca un pilot ca sa aiba un start perfect. Si pe urma poate ne lamuresti care a fost diferenta dintre startul lui Rossberg si cel al lui Massa.

    Legat de cursa: nici un fel de informatii legate de cele doua ciocniri de la start, care in mod miraculos nu s-au lasat cu nici un fel de abandonuri ?!

    La momentul asta primul post are 74 de manute rosii. Sa inteleg ca astazi pe site au intrat 74 de indivizi carora le place balacareala ?
    3 18
  • Vai de mama lui motor Renault, un motor fara pic de vlaga, noroc ca a mai facut Newey cate ceva pe aero. Renault-ul este cel mai slab motor din circuit, mai consuma si mult combustibil si e cel mai scump. S-au pacalit rau de tot cei de la RedBull cu motorul asta. Daca aveau la dispozitie un motor la fel de puternic ca cel produs de Merc erau cel putin egali. Mercedes campioana deja dupa 4 etape! Bravo lor!
    2 0
  • Fagadus
    Mie sincer mi-a placut cursa lui Vettel si mai ales cum s-a aparat la Ricciardo. Din pacate ordinele de echipa.....au contat din nou.
    9 17
  • OMG, RICIARDO IS FASTER THAN ME!
    14 13
  • Ricciardo is faster than all of them
    4 9
  • balatescu
    RICIARDO AVEA MAI BUN RITM DE CURSA DECIT VETEL,ECHIPA VEDE IMEDIAT PE TELEMETRIE RITMU DE CURSA SI STAREA MONOPOSTULUI DACA ASCULTA ORDINELE IL PRINDEA PE ALONSO !!!
    6 0
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • Halal curse ... masini al caror sunet indeamna cerbii la pacat, *soferi * cu pretentii de print , regulament ca in lagarele de concentrare , sa tot vezi curse anoste . Aaaaa .. uitasem comentatorii de 2 bani ..... Bafta in continuare !!!!!
    4 1
  • sunt Sfintele Pasti! smerenia si bunatatea sunt mai importante decat ce s-a intamplat intr-o cursa de masini... ei sunt platiti sa faca asta iar voi va certati aici degeaba ajutand automarket sa faca bani...
    2 2
  • Metallica1991
    Rezultatele finale au fost modificate, astfel:

    Pos Driver Team/Car Time/Gap
    1. Lewis Hamilton Mercedes 1h33m28.338s
    2. Nico Rosberg Mercedes +18.062s
    3. Fernando Alonso Ferrari +23.604s
    4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +27.136s
    5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +47.778s
    6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +54.295s
    7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +55.697s
    8. Kimi Raikkonen Ferrari +1m16.335s
    9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m22.647s
    10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 lap
    11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 lap
    12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1 lap
    13. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 lap
    14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 lap
    15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 lap
    16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 lap
    17. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 lap
    18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 lap
    19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 laps
    20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 laps

    Retirements:

    Romain Grosjean Lotus-Renault 28 laps
    Adrian Sutil Sauber-Ferrari 5 laps

    Note - Result declared at end of Lap 54/56, in accordance with Article 43.2 of sporting regulations (chequered flag was shown to leader at end of Lap 55).
    3 0
  • Automarket, voi ati auzit de WTCC?E tot despre masini, si mult mai spectaculos decat F1. E si unul Loeb pe acolo, fost multiplu campion in WRC....Citroen e noua surpriza in acest campionat, Honda e pe cai mari....voi????Liniste!
    14 12
  • Marius
    Obiectiv vorbind e anul lui Mercedes. Au incercat si anul trecut sa ii ajute cu testul de cauciucuri dar nu a fost destul. Asa ca anul asta au facut in asa fel incat sa fie siguri.
    In rest ma distreaza ca atunci cand a luat locul 3 Vettel in Malaezia a fost un esec, cand a luat Fernado locul 3 in China a fost un mare succes. Atit de mare incat a primit si un tort si a fost sarbatorit in cadrul echipei.
    5 1
  • @LUCCI si ce treaba are asta cu sectiunea F1 ?!
    14 5
  • @automarket
    dar de concursul de mancat pizza din australia nu ati auzit? e suspans mare, cine nu se ineaca, cine castiga

    joke, eu urmaresc WTCC si alte formule din motorsport, sunt multe, de care sa se ocupe si automarket mai intai
    4 1
  • Singaporezul
    Bogdan@.Da intr-adevar Vettel si-a luat-o de la Ricci,Alonso la depasit la boxe(dar a si facut o cursa foarte buna),Rosberg bineinteles.Slab.Ok.Dar sti care e problema ta,ca Jetul Meu tocmai a pornit si e deja pe fata ta.Si daca mai vrei mai vine.AI Inteles?
    9 6
  • O grămada de nestiutori comenteaza pe acest site.Anul trecut am spus intr-un coment ca Vettel cînd are masina slabă este foarte slab si anul acesta sa adeverit.Alonzo este de departe cel mai bun pilot daca nu ar fi el ferrari sar zbate în anonimat doar el a facut ca ferrari sa fie in luptă.Vettel este un pilot de pluton care a avut sansa de a fi la o echipa care 3 4 ani a avut o masina cu mult peste concurenta.Acum se va vedea cat de pilot este sa concureze pe o msina slaba si sa castige sau sa urce pe podium asa cum o face Alonzo.
    11 4
  • Alonso foarte bun , dar de la locul 2 in jos. In rest , in aceste prime 4 curse motorul a fost baza, sa vedem mai departe ce se intampla. Oricum daca francezi si italieni nu fac nimic cu gluma aia de motor, atunci nemtii sunt campioni deja.
    5 2
  • doar Hamilton e mai bun ca Alonzo. Si poate si Ricciardo. Si poate si Vettel. Da' Rosberg sigur. Cred ca si Button
    9 6
  • logicalbass
    Imi amintesc vremurile in care Alonso lua titluri de la Schumacher si cat eram de suparat si cat il blamam pe spaniol. Am crezut atunci sincer ca este un pilot mediocru, oportunist, un pilot ce nu si-a meritat titlurile(in continuare cred ca unul din cele doua luate de la Schumacher ar fi trebuit sa ii apartina germanului). Cu toate astea nu pot sa nu remarc ca acelasi Alonso, cu o masina de pluton este senzational in cursa nu doar datorita dominatiei fata de Kimi(pilot care de altfel mi-a placut inca de cand a debutat la Sauber) dar si datorita cursei de duminica in care a batut doua RedBull, masini evident mai rapide pentru moment.
    Cat despre batalia Mercedes, nu este Nico lent, Hamilton pur si simplu este cel mai rapid pilot al momentului, singurul posibil oponent ar fii Alonso care insa nu are acum materialul tehnic cu care sa lupte.
    In privinta lui Vetel se confirma ce am crezut cu totii (cei care urmarim F1 de ceva vreme) si anume ca e un pilot de catifea. Exceptand victoria de la Monza cu Torro Rosso si revenirea frumoasa din ultima cursa din Brazilia de anul trecut Vettel nu a aratat in nici o cursa din cariera lui calitati pe care le vedem la Alonso, Kimi, Hamilton si in trecut la Schumacher, Montoya, Kubica.
    13 9
  • @logicalbass
    Cand a luat Alonso "titluri" de la ciumi? in afara de 2006 eu nu stiu altul.
    In 2005 l-a luat de la Kimi,ciumi nu a existat in acel sezon.
    Si nici pe ala nu l-a meritat, Kimi a dominat dar a perdut pe lipsa de fiabilitate (3 abandonuri cand era detasat la conducerea cursei+penalizari pe grila 10 pozitii pt schimbare de motor).
    13 7
  • 1. In 2005 Ferrari nu a reusit sa se impuna decat in ”pseudocursa” de la Indianapolis. Nu au avut masina (sau mai degraba pneuri). In 2005 campionatul a fost dominat de Raikkonen si Alonso. Titlul l-ar fi meritat Raikkonen (nu stiu daca era el mai rapid sau McLaren aveau o masina mai rapida decat Renaultul) dar el abandona adesea din postura de lider al cursei (Miki Alexandrescu il acuza ca sparge el motoarele Mercedes, fapt infirmat in perioada 2007-2009 la Ferrari si apoi la Lotus cand nu a mai spart niciun motor) in timp ce Renaultul lui Alonso mergea ceas!
    2. In 2006 batalia s-a dat intre Schumacher si Alonso! Cine ar fi meritat titlul? Inclin spre Schumacher! Diferenta s-a facut la Suzuka cand Michael a plecat din pole si daca castiga probabil titlul era al lui... insa masina s-a oprit pe traseu din postura de lider lasandu-i victoria lui Alonso! Totusi trebuie sa luam in calcul si cursa pe ploaie de la Hungaroring cand spaniolul a dominat (a fost o cursa stralucita pt el depasindu-l pe curcuit pe ”rain-man-ul” Schiumacher) dar a abandonat deoarece mecanicii nu i-au fixat un pneu la boxe...
    3. Alonso nu e un pilot slab... din contra! Vettel nu este nici el slab doar trece printr-o perioada slaba. Sau poate pur si simplu Ricciardo este mai bun decat el! Asa cum Hamilton a fost mai bun decat Alonso in 2007, asa cum Senna a fost mai rapid decat Prost! Imi aduc aminte de perioada de glorie a lui Schumacher, cand prin 1996-97 era considerat o masinarie de plilotaj. Cu totii il considerau cu o clasa peste toti ceilalti piloti. Michael a declarat ca e sigur ca undeva in lume este un sofer de taxi sau de camion care ar fi fost mai bun decat el, dar acela nu a avut sansa sa ajunga in Formula 1...
    5 3
  • GrosJan
    Cand a venit Kimi la Ferrari (cu Alonso) si Ricciardo la RBR, erau destui care se asteptau ca Rai sa il bata pe Alo si Vettel sa il desfiinteze pe Ricci. Eu speram sa fie Kimi mai bun decat Alonso iar in partea cealalta (RBR) nu ma interesa prea mult. Dar am subliniat mereu ca nu stim pana nu verificam. Acum e destul de clar pentru mine, Alo e mai bun decat Kimi si Ricci decat Vettel. Da, e posibil sa fie si invers dar pe un regulament cu totul schimbat care sa favorizeze stilullui Kimi sau Ricci.

    Acum lumea a cazut in alta capcana. Pentru ca Vettel a fost batut de Ricci, rezulta ca "Vettel nu se descurca daca masina nu e perfecta" rezulta ca "Alonso e mai bun decat Vettel". Cam asta e "logica" lor.

    Eu va zic din nou: e NEVERIFICAT. Nu stim. E posibil in continuare, chiar foarte posibil ca Vettel sa fie mai bun decat Alonso. Nu e dintr-o data mai merituos sau mai rasarit sau cel mai bun Alonso DOAR ca a luat-o pe coaja Vettel de la Ricci. Uitati-va in directia care trebuie - laudati-l pe Ricci.
    7 3
  • Bogdan
    Cat priveste cine este cel mai bun ... atata timp cat nu va fi clar inteles faptul ca cel mai bun nu poate fi asa decat impreuna cu o masina si cu o sumedenie de alte variabile degeaba scriem postari intr-una pe diverse site-uri.
    3 1
  • Singaporezul
    Ricci mai bun ca Vettel(oricand ,oriunde cel putin anul asta),Alonso vs. Vettel vom vedea la sfarsitul campionatului fiecare avand cate un podium muncit.Ham campion(daca Ham este cel mai bun atunci Button este acolo),Rosberg vice.Atat
    1 2
  • Anul trecut cand a fost ales Ricci sa-l inlocuiasca pe Webber o buna parte dintre cei care ne uimesc cu ceea ce scriu aici spuneau ca acesta a fost ales pentru a nu fi deranjat Vettel. Uite ca nu e deloc asa! Lui Vettel i s-a transmis de doua ori pana acum sa-i faca loc lui Ricci. Si cred ca asta se va mai intampla daca acesta va fi mai rapid. RBR este o echipa la care se fac investii mari, iar sefii acesteia isi doresc titlul, asa ca nu mai pot ei daca Vettel e deranjat ca trebuie sa se dea la o parte din fata coechiperului sau. La fel i se va transmite si lui Ricci daca e mai lent decat Vettel. Asa ca e gata si cu teoria conspiratiei potrivit careia toata lume saboteaza pe toata lumea doar pentru a castiga Vettel. Vettel a castigat pana acum intrucat a avut o masina buna iar el chiar este un pilot bun. Acum trece printr-o perioada mai proasta, dar cred ca-si va reveni. Iar perioade mai proaste au mai avut si alti piloti: perioada de seceta din cariera mult prea laudatului Hamilton, a lui Alonso, chiar Schumi. Dar o perioada mai slaba nu e o mare problema daca poti sa treci de ea si sa revi. Vettel va reusi, s-a descurcat mereu bine in perioade dificile. Fani ai lui Alonso, lasati-o mai moale! La urma urmei nu e Vettel de vina ca Alonso a pierdut cateva campionate in fata lui. In situatiile decisive Alonso nu s-a prea descurcat, spre deosebire de Vettel. Dar imi "plac" comparatiile lipsite de ratiune tot ale unora de pe aici: cand Vettel are un rezultat bun, masina e prea buna iar el un campion de carton. Cand are rezultate slabe nu e din cauza masinii, ci pentru ca el este un pilot foarte slab. Dar cand Alonso pierde, maina e de vina, spre deosebire de situatia cand are rezultate bune, intrucat asta se datoreaza nu masinii, ci doar imensului talent! Lasati-o balta! Daca nu ar fi buni nu s-ar incurca echipele de top cu ei. Iar unii mai uita ceva cand fac comparatii: cand Vettel l-a depasit pe Ricci in Malaysia au fost ordine de echipa si toata teoria conspiratiei de confirma! Insa nimeni nu a mai observat ordinele de echipa din ultimele doua curse! In ceea ce-l priveste pe super pilotul Hamilton, are toate sansele sa se impiedice singur. Urata atitudinea Mercedes fata de Rosberg: el nu e copilul preferat (Malaysia 2013 daca ati uitat cumva) Hamilton e avantajat in cadrul echipei, de asta sper ca Rosberg sa se mentina in fata lui Hamilton. Iar Ricci este un pilot bun. Cum reuseste sa fie mai rapid decat Vettel numai el stie, dar bravo lui. Insa trebuie sa fie consecvent in rezultate bune pentru a nu fi doar un foc de paie. Iar acum predau stafeta fanilor Ferrari si Alonso pentru a continua "linsajul" lui Vettel!
    3 5
  • RBR vrea titlul, cu ORICE pilot. Care e mai bun are sustinere. Ferrari vrea titlu doar cu un anumit pilot si o sa-l tina pana la pensie acolo, batran si nelinistit visand la al treilea titlu
    4 2
  • Salut! Eu chiar nu inteleg cum puteti sa ziceti de alonso ca nu e un pilot bun,omul e printre cei mai bun piloti din ultimii 10 ani,are 2 titluri mondiale...si pentru mine alonso a ararat cat de talentat este cand sa batut cu vettel pentru titlul in 2012,cand avea o masina de 2 ori mai proasta ca a lui vettel si tot sa batut cu el pana in ultima cursa ,daca avea noroc putea sa castige titlul mondial!
    8 1
  • mercedes ruleaza :)
    vetelu cam tristutz ca nu poate sa-l tina cu forta in spate pe al sau coechipier
    bravo alonso- trage de masina
    bravo si curajosii din spate wiliams, forta indiana :)
    4 3
  • avem o obsesie cu cine e cel mai bun pilot. dar ei nu sunt motoare sa scoata x sau y cp sa-i compari. sunt oameni cu momente si momente...masini diferite la dispozitie de obicei si de aici imposibile comparatiile. nici numarul de victorii sau de campionate nu e relevant din cauza decalajelor tehnologice
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru