Hamilton a obţinut în Ungaria prima victorie pentru Mercedes

de Daniel Popescu
Duminica, 28.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu al Ungariei, iar Kimi Raikkonen a salvat un loc doi în faţa lui Sebastian Vettel datorită unei strategii cu numai două opriri la boxe.

Aceasta este probabil una dintre cele mai importante victorii din cariera mea. Este un adevărat privilegiu să merg la o echipă nouă şi să câştig cu Mercedes Benz.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Marele Premiu al Ungariei a adus mai mult spectacol pe circuit decât în ediţiile precedente şi i-a oferit lui Lewis Hamilton prima victorie în calitate de pilot al echipei Mercedes.

Britanicul a avut parte de un start excelent, însă elementul crucial a fost prima serie de intrări la boxe, atunci când el şi Sebastian Vettel au revenit pe traseu în spatele lui Jenson Button.

Hamilton a trecut rapid de fostul său coechipier de la McLaren şi şi-a consolidat poziţia în faţa unui Vettel care a reuşit să repete manevra abia în turul 24. Pilotul echipei Red Bull Racing nu a reuşit să salveze nici măcar locul doi, datorită strategiei cu numai două opriri la boxe alese de Kimi Raikkonen.

Blocat iniţial în spatele lui Felipe Massa, finlandezul a urcat treptat în pluton până pe locul doi după ultima serie de pitstopuri, reuşind să reziste atacurilor de pe finalul cursei ale lui Vettel. În schimb, Mark Webber a avut o cursă mult mai bună decât coechipierul său şi, după ce a luat startul doar de pe locul 10 cu pneuri medium, a folosit o strategie diferită cu un ultim stint pe pneuri soft pentru a termina pe locul patru.

ALONSO, FĂRĂ IMPLICARE ÎN LUPTA PENTRU VICTORIE

A fost o luptă echilibrată cu Raikkonen. Până la urmă, am fost rapizi în ultimele două viraje, dar nu l-am putut ajunge pe liniile drepte.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Fernando Alonso şi-a adjudecat locul cinci la volanul monopostului Ferrari la mare distanţă de pluton fruntaş, însă pilotul Scuderiei Ferrari ar putea pierde punctele, întrucât este investigat de comisari pentru că a activat de trei ori sistemul DRS fără să fie în marja de o secundă faţă de pilotul pe care îl atacă.

Update: Alonso a activat de trei ori neregulamentar sistemul DRS din cauza unei setări eronate a Scuderiei Ferrari, iar echipa a fost amendată cu 15.000 de euro.

Alonso şi-a păstrat însă locul cinci pentru că nu a obţinut un avantaj semnificativ în cursa în momentele în care a utilizat DRS să aibă dreptul. 

O NOUĂ CURSA CU PERIPEŢII PENTRU GROSJEAN

Plecat de pe locul trei al grilei de start, Romain Grosjean a avut o nouă cursă plină de peripeţii. Francezul a încercat fără succes să treacă de Vettel la start şi apoi s-a acroşat cu Jenson Button înainte de a fi penalizat cu un drive-through pentru că l-a depăşit pe Massa prin exteriorul circuitului.

Penalizarea a compromis şansele pilotului Lotus la un rezultat bun şi a terminat doar pe locul şase, iar la finalul cursei a primit şi o penalizare de 20 de secunde pentru incidentul cu Button. Totuşi, el şi-a păstrat locul şase pentru că a avut peste 21 de secunde avans în faţa lui Button, în timp ce Massa s-a mulţumit cu locul opt în faţa lui Sergio Perez, care a adus două puncte celor de la McLaren.

PRIMUL PUNCT PENTRU WILLIAMS

Ştiam că pneurile mele sunt în regulă pe ultimul sector, aşa că am fost destul de sigur că nu mă poate depăşi în primul viraj.

Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Nico Rosberg a avut de asemenea o cursă de coşmar în complet contrast cu performanţa lui Hamilton. La start s-a acroşat cu Massa şi a coborât pe locul 12, pentru ca spre finalul cursei să abandoneze din cauza unei defecţiuni tehnice când concura pe locul nouă. Retragerea germanului l-a promovat pe Pastor Maldonado pe locul 10, care a adus astfel primul punct din acest sezon pentru Williams.

Pe lângă Rosberg, la Hungaroring au mai abandonat şi Paul di Resta (Force India), Valtteri Bottas (Williams), Esteban Gutierrez (Sauber) şi Adria Sutil (Force India). Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:24.069 în turul 61.

UNGARIA - REZULTATE CURSA:

 1. 
Hamilton Mercedes 2. Raikkonen Lotus-Renault 3. Vettel Red Bull-Renault 4. Webber Red Bull-Renault 5. Alonso Ferrari 6. Grosjean Lotus-Renault 7. Button McLaren-Mercedes 8. Massa Ferrari 9. Perez McLaren-Mercedes 10. Maldonado Williams-Renault 11. Hulkenberg Sauber-Ferrari 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari 13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 14. van der Garde Caterham-Renault 15. Pic Caterham-Renault 16. Bianchi Marussia-Cosworth 17. Chilton Marussia-Cosworth DNF Di Resta Force India-Mercedes DNF Rosberg Mercedes DNF Bottas Williams-Renault DNF Gutierrez Sauber-Ferrari DNF Sutil Force India-Mercedes World Championship standings, round 10: Drivers: Constructors: 1. Vettel 172 1. Red Bull-Renault 277 2. Raikkonen 134 2. Mercedes 208 3. Alonso 133 3. Ferrari 194 4. Hamilton 124 4. Lotus-Renault 183 5. Webber 105 5. Force India-Mercedes 59 6. Rosberg 84 6. McLaren-Mercedes 57 7. Massa 61 7. Toro Rosso-Ferrari 24 8. Grosjean 49 8. Sauber-Ferrari 7 9. Button 39 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 23 12. Perez 18 13. Vergne 13 14. Ricciardo 11 15. Hulkenberg 7 16. Maldonado 1

Comentarii (32)

  • gigi sport
    unde se gaseste inregistrarea cursei de la hungaroring?
    2 2
  • JugaruGabi
    Desi nu il suport pe Grosjean, nu prea sunt de acord cu masurile aplicate lui... din punctul meu de vedere, in afara de acrosajul cu Button care putea fi considerat incident de cursa, nu prea a avut vina cu Massa... brazilianul chiar l-a impins in afara circuitului. Daca nu renunta la batalia in afara circuitului si dadea in Massa, cine era de vina?! Pentru ca, din punctul meu de vedere, Grosjean intrase primul in viraj.
    37 1
  • Ei bine, nu faptul ca s-au atins a fost problema, ci ca a luat-o inainte, ratand sicana. a ajuns in spatele lui Seb, deci a fost un avantaj.
    5 9
  • GrosJean
    Ma uitam la ce scriau telespectatorii de pe http://cricfree.tv/sky-sports-f1-live-stream.php si-i vedeam cum radeau de puiutul Vettel care datea sa planga ca n-a reusit macar un loc 2. Bravo Kimi, la anul chiar te rog sa te duci la RB si sa-l faci praf pe neamtu' ala infectat cu orgoliu.
    43 13
  • Se pare ca si anul asta cei de la Red Bull vor castiga cele doua titluri...asta daca cei de la Ferrari nu fac monopostul racheta pana in cursa din Belgia. Nu stiu daca Raikkonen sau cei doi de la Mercedes vor putea sa se bata cu Vettel pana la sfarsit. Bravo Hamilton pentru cursa, pacat de GrosJan.
    32 2
  • serjio
    Felicitari Hamilton, mai ales Kimi cum l-a tinut pe VItel. Nu prea inteleg cu ce se ocupa cei de la Ferrari in doi ani de zile tot vedem cum se tirasc mai mult pe la mijloc de pluton, ma rog in afara de unele exceptii dar sunt dezamagit foarte mult de prestatia lor. Dau exemplu de incapacitate completa de a dezvolta un monopost competitiv, sa ia exemplu de la Lotus cum au reusit sa se impuna in fata Red Bull.
    29 7
  • kimi cel mai rapid si inteligent pilot de formula1
    23 12
  • Anul trecut dupa cursa din Ungaria Vettel era pe 3 in clasamentul general, iar Alonso primul. Acum par inversate rolurile. Si tot aproximativ 40 de puncte ii desparte. Dar Ferrari e intr-o scadere de forma. Si nu ca pilotii ar avea probleme. Monopostul nu mai performeaza la fel cum o facea la inceputul sezonului. Sau, cel mai probabil, monopostul performeaza la fel, iar celelalte echipe au progresat. Ferrari e a 4-a echipa si in calificari, si in cursa, dupa Mercedes(mi se pare echipa de batut in acest moment),, Red Bull si Lotus(o diferenta mica intre ele). Iar Ferrari e putin mai departe. Nici macar nu se poate apropia de Lotus si Red Bull. As indrazni sa spun ca Hamilton poate castiga titlul in acest an. Mercedes performeaza indiferent de conditiile meteo, indiferent de pneu, indiferent de strategie. E incredibila revenirea lor de la +2 sec la inceputul sezonului. Nu stiu cum, dar au reusit. Poate ca lega, poate ilegal. Dar ce mai conteaza? Cine mai castiga cinstit in ziua de azi? Numai fraierii. Felicitari lui Hamilton pentru sangele rece la acea depasire. In rest n-a stralucit. Nu am de ce sa-l felicit pe Kimi. Nu Kimi s-a aparat bine, ci circuitul l-a ajutat. E foarte greu sa depasesti in Ungaria. Daca era Monza, Kimi pierdea imediat pozitia. Felicitari lui Webber pentru recuperarea sa. Imi pare rau de Grosjean. Nu merita acea penalizare. Insa nu e prima data cand comisarii gresesc.
    In fine, nu stiu daca e potrivit sa spun ca cel mai bun sa castige, pentru ca astazi pentru mine Grosjean a fost cel mai bun.
    27 11
  • Is fan Ferrari dar ... vai de capul lor... de mult nu am vazut o cursa atat de jalnica pt. Ferrari....
    27 4
  • Christian Grey
    Cursa plictisitoare, exceptie Grosjean, care a mai animat-o putin. In rest nimic.
    11 11
  • Cea mai plictisitoare cursa din acest an, noroc cu Grosjean care a mai animat-o putin in duelurile sale cu Massa si Button. A fost foarte competitiv si cred ca daca nu primea Drive Through ar fi terminat in fata lui Raikkonen si Vettel.

    O cursa buna a facut si Webber desi a avut ceva probleme in antrenamente si calificari cu sistemul Kers, pana la urma de aceasta data a functionat strategia pentru el.

    Vettel n-a facut o cursa prea grozava, din ce am inteles posibil sa fi avut probleme cu aripa fata dar cred ca daca era pe alt circuit ar fi trecut de Raikkonen. Per total n-a fost ziua lui.

    Hamilton a obtinut victoria relaxat, a aratat un ritm de speriat, cei care l-au exclus din calcule pentru castigarea campionatului cred ca se inseala amarnic.
    Dupa cum arata lucrurile in momentul de fata, cred ca Mercedes are cea mai performanta masina, urmati de Red Bull si Lotus.
    Daca acestia din urma nu vor aduce niste imbunatatiri semnificabile dupa vacanta de vara, tare mi-e teama ca Mercedes va fi de neoprit in castigarea ambelor campionate.

    Vacanta placuta tuturor si sa ne revedem in cea de-a doua parte a campionatului cu GP-uri cat mai spectaculoare!
    15 15
  • Startul a fost interesant iar dupa au fost cateva depasiri. In rest, Mercedes trage tare dar daca RBR mai prinde pol position nu va fi la fel de simplu.

    Felicitari lui Hamilton, Kimi si Vettel. Oricum la festivitata s-a vazut cine este cel mai popular pilot ... si asta fara ca el (Kimi) sa spuna nimic publicului, doar facut cu mana...

    Astept sa vad ce scuze vor mai gasi sefii de la Ferrari. Pana la cursa de azi mai miscau ceva pilotii dar azi au rezusit sa se apropie de leaderi doar cand acestia arau blocati de monoposturi mai lente. Dupa cum spunea alt coleg cred ca sunt pe 4 la performanta monopostului. Asta este... astept alte scuze, sezonul urmator si poate ceva schimbari in managementul echipei. Pana atunci, felicitari celor mai buni...
    21 0
  • Hamilton a aratat azi cat de mult conteaza masina! Masina cea mai performanta de obicei se impune indiferent ca la volanul ei se afla Vettel, Alonso, Hamilton, Raikkonen etc. Pe de alta parte Vettel a pierdut cursa in momentul in care a ramas blocat in spatele lui Button dupa prima oprire. Daca reusea sa treca rapid (precum Hamilton) cu siguranta sta lipit de englezo-jamaican toata cursa... si avea sanse sa castige tactic (cu o strategie buna privind intrarea la boxe)
    PS1 Felicitari Hamilton, daca ai cu ce esti cel mai rapid! (icepe sa fie si cerebral, desi daca la acea depasire il avea in fata pe un Maldonado, Grosjean sau Hulkenberg, nu se stie daca ii iesea... vezi incidentele din sezonul trecut)
    PS2 In urma serbarii campenesti organizate, cred ca Automarket a cam pierdut ceva ”audienta” imediat dupa terminarea cursei... tardiv a aparut articolul...
    4 5
  • Alexandru
    Ar fi bine sa vina Kimi la Red Bull. Vettel are multe de invatat de la el.
    18 3
  • @ccmax
    Kimi este foarte popular in Ungaria datorita afinittatilor celor doua popoare! Atat finlandezii cat si bozgorii au origini asiatice si vorbesc limbi asemanatoare (familia de limbi ugro-finice)
    2 7
  • Oh, sa nu uitam ca Alonso a folosit DRS-ul de 3 ori, desi nu era in intervalul de o secunda. :)
    11 8
  • Apropo... Ce se intampla cu Fernando??? V-ati dezumflat??? Voi radeati de Mclaren la inceputul sezonului, dar Mclaren in Australia era o masina ce nici macar nu se putea apropia de puncte (cu noroc un loc 9), treptat treptat a inceput sa se bata cu ambele masini pentru puncte, chiar daca modeste. In schimb Ferrari incepe cu cea mai rapida masina in regim de curse pentru primele 3 curse, iar apoi nu doar ca a stagnat ci a mers pur si simplu incet dar sigur tot mai jos. Mclaren a fost a 7 masina in urma lui Force India si Torro Rosso, dar acum este a 5 masina (asta in ciuda faptului ca 70% din staff lucreaza pt 2014). Progrese modeste dar PROGRESE. Ferrari a avut prima sau a doua masina in regim de cursa la inceputul sezonului dar treptat au pierdut contactul cu Red Bull pentru a fi depasita si de Mercedes si Lotus. Ferrari va termina pe locul 4 la constructori, iar Mclaren pe 5, dar rusinos, avand in vedere ce diferenta de valoarea era intre masini la inceputul sezonului. Ferrari de ani de zile pur si simplu nu este in stare sa dezvolte monopostul de-a lungul unui sezon. Vorbind strict de masini si recunoscand ca Alonso este un pilot mai calculat si mai pragmatic decat Hamilton sau Button, Mclaren pana sa faca tampenia asta schimbare radicala cu suspensia pull-rod anul acesta, a fost mereu a doua masina ca valoare dupa dominanta Red Bull, anul trecut chiar mai buna decat Red Bull as putea spune. In toti acesti ani, Ferrari a fost tarata de Alonso cu noroc, cu starturi buen cu strategie buna, DAR VALOAREA MASINII A FOST MEREU MEDIOCRA.
    20 15
  • ciprian
    sunt fan ferari dar astia in loc sa imbunatateasca monopostul sunt atat de inteligenti ca updaturilepe care le aduc in loc sai creasaca performanta monopostului o scade. Mai bine il lasa fara imbunatatiri.IN PRIMELE 7 TURURI II DATUSE HAMILTON O SECUNDA LUI ALONSO si asta in condtiile in care erau50 de grade la sol si ferari au avantaj cand temperatura e ridicata sa vezi cand o fi un pic mai racoare osa ne batem cu hamilton si cu vitelu cand neo depasi cu un tur.
    6 1
  • ciprian
    O SECUNDA PE TUR.
    4 1
  • @Mircea Ce face Alonso nu are nicio treaba cu ce fac inginerii Ferrari. Masina nu e treaba lui Alonso. El o conduce. Alea cu "pilotii dezvolta masina" sunt basme de pe vremea lui Prost, iar pe la Schumacher, prin 2000, au murit. Acum e alta tehnologie, alte smecheri, alta mancare de peste.
    Intr-adevar monopostul Ferrari n-a fost niciodata de top. Dar nimeni nu-i poate reprosa ceva lui Alonso. Omul se descurca cu ce are. Cu al 4-lea monopost din competitie reuseste sa se bata la titlu. Anul trecut avea al 3-lea monopost dupa Red Bull si McLaren si era singurul care ameninta titlul lui Vettel. Alonso era norocos daca anul trecut nu abandona in Belgia, unde n-a avut nicio vina. Apoi era campion. Dar uita-te mai bine si zi-mi de partea cui a fost norocul si in 2010 si in 2012?

    Apropo, nu cumva azi Alonso a luat puncte cat Button si Perez la un loc? Si pana una alta, McLaren sa treaca de Force India, apoi sa se gandeasca la locul 5. Numai norocul a facut ca McLaren sa se apropie de Force India, daca te-ai uitat la curse...
    16 11
  • Ce tot o dati atata cu Raikkonen? Ce i-a aratat lu' Vettel? L-a depasit cumva pe circuit si eu n-am vazut, sau a recuperat vreo 20 sec in 10 tururi? Asta a fost o cursa in care Red Bull, sau Vettel, nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor si punct. Da' stati linistiti, ca de la Singapore se schimba situatia: mai castiga Seb 5 curse si uite asa ia si al patrulea titlu mondial. Erau cativa ferraristi p-aici anul trecut dupa cursa din Ungaria care se visau campioni,si au ramas cu buza umflata, sa nu pateasca la fel si anul asta!
    19 25
  • Haller
    se pare ca mercedes au rezolvat problema cu supraincalzirea pneurilor.....daca este asa atunci s-ar putea sa avem o surpriza la sf. campionatului...
    13 1
  • numai tot aruncati cu arogante in "ferraristi"
    nu au masina buna, asta e vedem cursa viitoare, un fan adevarat ramane fan si cand echipa "se taraste" cum spun unii ...

    cat despe cursele ramase, urmeaza Belgia! asa cum Hungaroring e cursa lui Ham asa e belgia pt Kimi asa ca RBR-ristii s-ar putea trezi cu o prima linie Lotus - Mercedes

    cat despre cursele din Singapore incolo ... la cum sta treaba acuma, s-ar putea ca RBR sa aiba in adversary serios in echipa Mercedes
    dc cei de la MB se trezeau mai rpd Ham sau Rosberg conducea clasamentul ...

    vedem ce va fi, dar in loc sa vedem titlul nr 4 pt Vettel poate o sa vedem titlul nr 2 pt Ham sau Kimi

    Ferrari ... nu situ ce sa spun, dc nu merge cu dezvoltarea acestei masini ar trebui sa ei sa puna accentual pe sezonul 2014 si sa catalogheze acest sezon ca si "fumat" Nu o sa faca pana cand Alonso are sanse matematice la titlu, dar dp imaginea actuala Kimi cu Ham sunt in fata lor

    dc ar trebui sa fac acum um pronostic as zice ca sansele la titlu sunt asa:

    1. Hamilton
    2. Vettel
    3. Kimi
    4. Alonso
    17 7
  • @Soxy : Hamilton nu mai pupa titlul de campion mondial cate zile o mai avea in F1, fac pariu. Raikkonen nu mai castiga nicio cursa anul asta,iarasi fac pariu. Cat despre Alonso si Ferrari...tre' sa recunosc ca nu-i am la inima, dar nu le poate lua nimeni meritele. Alonso nu e chiar un "no name" in sportul asta. A alergat pentru McLaren si Ferrari, poate cele mai titrate echipe din istorie, are 2 titluri mondiale, ca a fost noroc sau stiinta,nu mai conteaza, ele raman in palmaresul lui. Ferrari traverseaza o perioada mai nefasta, dar nu cred ca nu exista pilot pe grila care sa nu-si doreasca sa alerge pentru ei,chiar si Vettel. Si ca sa dau si eu un pronostic privind sansele la titlu, sau ordinea la final:
    1. Vettel
    2. Alonso
    3. Raikkonen/Webber
    9 14
  • ERATA
    *dar nu cred ca exista pilot
    4 2
  • incredibil de slab Ferrari...nu`mi vine sa cred cat sunt in urma fata de RBR, Lotus si Mercedes...mai ales in cursa asta dar si in ultimele 2 3.
    si nu e vina pilotilor, masina e calr sub celelalte...nu au progresat deloc, din contra. ei si cu Mclaren...
    deja nu`mi mai fac sperante la titlu, in nici un caz...
    poate va lua macar un loc 3 la piloti Alonso la sfarsitul sezonului, desi nu cred ca poate lua fata unuia dintre cei 3 - Vettel, Kimi sau Ham.
    3 1
  • Daca tot e pe pronosticuri: Alonso va castiga titlul mondial la o diferenta de 1 punct.
    4 12
  • @ceilalti

    eu nu am pronosticat ordinea, am enumerat in ordine cei pe care ii vad cu sansa sa ia titlul ...

    dc e sa-i pun in ordine exacta cum se va termina:

    1. Hamilton
    2. Kimi/Alonso
    3. Alonso/Kimi
    4 .Vettel :)))))
    9 5
  • Recunosc ca in Belgia va castiga Kimi si Vettel pe doi dar OAMENI BUNI !!! TREZITIVA VETTEL NU ESTE ALONSO CARE SA PLECE PROST SI E GREU SA PIERDE TITLU
    7 10
  • GrosJean
    @sebvettel, asa e: "e greu sa PIERDE titlu".-esti pro analfabetismului in Romania?
    6 5
  • aly_amela@yahoo.com
    ,,91schumi06,,ai un pronostic prost u il pui pe Webber in calcul ca poate lua titlu,poi cat timp e vettl cu el in echipa se pare ca nu se va mai intampla niciodata.nu inteleg ce ai Ham.surpriza vine la urma,eu zic ca pronosticul va fi urm:Ham,vettel,raik .Alonso sa viseze ca din 2006 tot viseaza
    1 1
  • in sfarsit o victori lu hami, chiar daca saracu era si mai negru de suparare
    pacat de grosjean ca a fost penalizat, dar poate asa vetelu nu a fost depasit si de al doilea lotus
    pacat si de kimi ca nu reuseste sa castige si el anu asta- poate la spa

    nasol ca banii echipelor lucreaza si in afara pistei. cine cheltuie cel mai mult e cumva favorizat...cam tristutz dar ne mai facem ca nu observam...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru