Avancronică Raliul Dakar 2014 - anduranţă în Deşertul Atacama şi Munţii Anzi cu două Renault Duster

de Daniel Popescu
Sambata, 04.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raliul Dakar, cea mai dificilă competiţie de motorsport din lume, începe duminică în America de Sud, străbate Deşertul Atacama şi Munţii Anzi şi aliniază la start inclusiv două exemplare Duster care vor concura sub sigla Renault.

Esential 9.374 kilometri vor parcurge in total pilotii de la clasa auto in Raliul Dakar 2014
5.522 kilometri este distanta cronometrata din cadrul Raliului Dakar 2014 la clasa auto
13 probe speciale numara editia din 2014 a Raliului Dakar
155 de piloti s-au inscris la clasa auto la editia din acest an a Raliului Dakar
2 exemplare Renault Duster aliniaza la start subsidiara din Argentina a constructorului francez Renault
Raliul Dakar este una dintre cele mai reprezentative competiţii din lumea sporturilor cu motor, în primul rând datorită specificului de anduranţă de aproximativ două săptămâni şi a traseului dificil prin deşert.

După ce şi-a primit numele ca urmare a faptului că destinaţia finală era Dakar, capitala statului african Senegal, celebra competiţie s-a refugiat în 2009 în America de Sud ca urmare a ameninţărilor teroriste care au condus la anularea ediţiei din 2008.

O parte din farmecul pierdut al Deşertului Sahara a fost însă înlocuit de Deşertul Atacama şi Munţii Anzi, care traversează toate cele trei ţări în care se va desfăşura ediţia din acest an: Argentina, Chile şi, în premieră, Bolivia.

Raliul Dakar 2014 va începe în 5 ianuarie din localitatea argentiniană Rosario, poziţionată în partea de nord-est a ţării, la câteva sute de kilometri de graniţa cu Uruguay. De acolo, concurenţii se vor îndrepta spre vestul ţării, unde vor pătrunde în Munţii Anzi şi vor înainta spre nord de-a lungul acestora.

După o zi de pauză în 11 ianuarie, concurenţii vor ajunge a doua zi în localitatea Uyuni din Bolivia, pentru ca în 13 ianuarie să pătrundă pe teritoriul statului Chile. De aici, urmează o deplasare spre sud prin Deşertul Atacama şi Munţii Anzi, punctul de sosire al raliului fiind localitatea chiliană Valparaiso.

În total, raliul numără 13 probe speciale desfăşurate pe o distanţă totală de 9.374 km (în cazul clasei auto), dintre care 5.522 km în regim cronometrat.

PETERHANSEL, PRINCIPALUL FAVORIT LA VICTORIE

Sunt relaxat. Nu va fi o mare diferenţă pentru mine dacă mai câştig o dată sau nu.

Stephane Peterhansel
Pilot Monster Energy X-Raid
Fără îndoială, principalul favorit la victorie la clasa auto este Stephane Peterhansel.
Francezul în vârstă de 48 de ani a triumfat în ultimii doi ani şi a obţinut un număr record de 11 victorii în Raliul Dakar (şase la clasa moto, cinci la clasa auto).

El va concura şi în acest an pentru echipa Monster Energy X-Raid la volanul unui Mini All4Racing şi are ocazia de a egala recordul de trei victorii consecutive deţinut de Ari Vatanen şi Jean-Pierre Lartigue, însă susţine că nu se gândeşte neapărat la victorie.

"Dacă accepţi presiunea, atunci o simţi prin tot corpul, iar asta ar face cursa dificilă. Sunt relaxat. Nu va fi o mare diferenţă pentru mine dacă mai câştig o dată sau nu. Pentru acest an, organizatorii ne-au dat mai mulţi kilometri de parcurs, iar punctele de reper sunt mai greu de găsit acum. Nu mai este acelaşi raliu care era în Africa, este mai mult un sprint lung", a precizat el.

Peterhansel va avea nu mai puţin de 10 coechipieri la Monster Energy X-Raid, iar doi dintre ei sunt de asemenea foşti câştigători ai competiţiei: Nasser Al-Attiyah şi Nani Roma. Qatarianul se alătură celor de la Mini după victoria obţinută în 2011 alături de Volkswagen şi după două abandonuri suferite în 2012 şi 2013, în timp ce spaniolul a triumfat în competiţie în 2004 la clasa moto.

O NOUĂ PROVOCARE PENTRU CARLOS SAINZ

Sunt foarte optimist în privinţa maşinii pe care o vom lua la Dakar. Obiectivul va fi să ajungem la linia de sosire.

Carlos Sainz
Pilot Red Bull SMG Rally Team
Un alt pilot renumit care va lua startul în Raliul Dakar este Carlos Sainz, câştigătorul ediţiei din 2010. Spaniolul a semnat un contract cu noua echipă Red Bull SMG Rally Team şi va concura cu un buggy, însă nu îşi propune decât să treacă linia de sosire în 18 ianuarie.

"Sunt foarte optimist în privinţa maşinii pe care o vom lua la Dakar. Obiectivul va fi să ajungem la linia de sosire. Am putea fi rapizi sau am putea fi lenţi, dar important este să nu ne oprim niciodată. Am testat maşina şi am lucrat din greu în ultimele săptămâni pentru a identifica eventualele probleme cu scopul de a le rezolva înaintea cursei", a declarat el.

Un alt fost câştigător al Raliului Dakar este Giniel de Villiers, care speră să repete performanţa din 2009 la volanul unui Toyota Hilux.

DOUĂ DUSTERE LA START SUB BRANDUL RENAULT

Prin prisma îmbunatăţirilor pe care le-am făcut de la ultima ediţie a Raliului Dakar suntem încrezători că ne vom atinge obiectivul.

Emiliana Spataro
Pilot Renault Duster Dakar Team
La fel ca anul trecut, subsidiara din Argentina a constructorului francez Renault are propria echipă în Raliul Dakar.
Botezată Renault Duster Dakar Team, echipa va concura cu două exemplare Duster sub sigla Renault şi îi va alinia la start pe Emiliano Spataro şi Jose Garcia.

Ambele maşini sunt dotate cu un motor V6 de 3.5 litri capabil să genereze 350 CP.

Obiectivul declarat al echipei pentru Raliul Dakar este o clasare în primii 15 în clasamentul general, iar Spataro consideră că poate obţine o astfel de performanţă. "Aceasta este cea mai dificilă cursă din lume şi una în care concurează cei mai buni piloţi, dar prin prisma îmbunatăţirilor pe care le-am făcut de la ultima ediţie a Raliului Dakar suntem încrezători că ne vom atinge obiectivul", a precizat el. 

Anul trecut, cu aceeaşi maşină, Spataro a încheiat Raliul Dakar pe locul 29, în timp ce coechipierul său Garcia a fost exclus din competiţie cu numai două zile înainte de final din cauza schimbării neregulamentare a motorului, într-un moment în care ocupa poziţia a 24-a în clasamentul general.

PRIMA PREZENŢĂ PENTRU Ford

Deşi Raliul Dakar a ajuns la cea de-a 36-a ediţie, 2014 este primul an în care pe lista participanţilor s-a înscris şi Ford. Constructorul american nu este însă prezent în mod oficial, ci prin intermediul subsidiarei sale din Africa de Sud, care a oferit două exemplare Ford Racing Ranger T1 pentru Lucio Alvarez şi Chris Wisser.

O altă prezenţă exotică va fi şi constructorul chinez Great Wall, care a oferit două exemplare ale modelului Haval H8 celor de la Red Bull SMG Rally Team. Chinezii au debutat în Raliul Dakar anul trecut şi au reuşit să impresioneze după ce au terminat pe locul şase în clasamentul general.

REZUMATE EXTINSE PE EUROSPORT

Fanii din România ai Raliului Dakar vor avea oportunitatea să urmărească imagini din cadrul competiţiei pe Eurosport. Postul de televiziune va transmite rezumate zilnice de câte 30 de minute la miezul nopţii.

Comentarii (10)

  • Dacia Plant
    Si ce motoare vor avea ? 1.5dci sau 1.2tce ?
    10 14
  • in afara de D U S T E R nu cred ca are ceva in comun ... asa ca sper ca nu se infierbanta fanii :) . Le urez totusi succes, este o zona unde renault nu a avut succese major si nu strica sa apara concurenti cu intentii serioase.
    12 6
  • @Dacia Plant: Ambele exemplare sunt echipate cu un motor special pentru Raliul Dakar: V6 de 3.5 litri care genereaza 330 CP.
    7 2
  • @unckle-este o competitie in care Renault nu s-a implicat prea mult si chiar asa are 3 victorii. Fara sa fiu subiectiv, Renault are pedigree-ul sa castige ORICE competitie in care se implica serios si isi propune sa o castige, ceea ce nu cred ca se poate spune despre prea multi constructori(si degetele de la o mana sunt prea mute). Si in aceasta situatie masina este pregatita ca si anul trecut de Renault Argentina si nu de uzina si mai exact de divizia sport din Dieppe. Iar in ceea ce priveste "entuziasmul" fanilor el este legitim...toate competitiile au la baza un model de serie FOARTE mult modificat. Deci poti sa sustii o echipa fara probleme asa cum si alte echipe au sustinatorii ei. Fara discutie ca acest Duster nu are multe in comun cu cel pe care il stim noi dar il reprezinta ca si nume si imagine...
    27 6
  • hai ca esti funny alpine77, reno e cea mai tare
    5 14
  • Dacia Plant
    @daniel.popescu: Eram putin ironic. Adica in afara de faruri si stopuri nu are nimic in comun cu modelul Duster, iar pe posesorii de Duster ii voi auzi pe strada cat de tari sunt masinile lor ca au participat la Dakar, ,,PENTRU CA DAKAR".
    9 8
  • @mog-nu stiu daca ar trebui sa-ti raspund tinanad cont de modul in care ai raspuns la opinia mea. Probabi ca nu ai facut niciodata o anaiiza a celor mai bune divizii sport consacrate de-a lungul utimelor 100 de ani. Doar pentru cunostinta ta in momentul de fata Renault (Reno poate e vreo cunostinta de-a ta) este SINGURUL producator care a castigat TOATE formele de motorsport desi multe nu sunt relevante pentru produsele lor de strada.Ei au castigat prima cursa auto din istorie, ei au inventat primul motor supraalimentat, ei au castigat primul campionat in WRC ei au introdus primul motor turbo in F1 , ei au fost pionierii primului v10 in f1, ei sunt inca SINGURA marca inca implicata in absolut toate formele de motorsport cel putin pana la un anumit nivel, plus implicarea lor in scolile de noi talente, si aici discutia doar incepe. Daca tu imi dai cel putin 2 exemple de divizii sport care doar sa se apropie de RenaultSport atunci iti dau dreptate chir daca m-ai abordat intr-un still mai tineresc si naiv.
    19 8
  • "Fara sa fiu subiectiv, Renault are pedigree-ul sa castige ORICE competitie in care se implica serios si isi propune sa o castige, ceea ce nu cred ca se poate spune despre prea multi constructori(si degetele de la o mana sunt prea mute)"

    Cu alte cuvinte, daca Renault nu va face mare lucru (si fara sa fiu subiectiv cred ca asta se va intampla in acest raliu) explicatia ar fi ca nu si-a dorit. Adica daca vroiau, puteau. Dar au zis sa fie si ei prezenti, asa... ca fapt divers si sa nu-i faca de ras pe ceilalti. Mai Carlos, mai... la multi ani!
    Si apropo de pedigree, cel putin in Dakar BMW si VW au inceput sa castie inca din primii ani de cand au participat. Si nu participa de asa multi. La fel cum s-a intamplat si cu Audi la LeMans care la fel, a castigat din primii ani si se cam bat singuri. Pentru ca nici Peugeot si nici Toyota nu prea le-a facut fata. Si exemplele pot continua.
    Sau poate ai uitat sau nu vrei sa ne spui ce s-a intamplat cu Renault in WRC acum aprox 15 ani cand concurau cu Megane Coupe s-au retras din WRC dupa ce Subaru si Mitsubishi cam faceau legea. Dar ai dreptate, Renault nu a vrut sa-i faca de ras pe cei de la Mitsubishi si Subaru.
    7 11
  • @Alpine77
    Ai perfecta dreptate. La cele spuse de tine la care subscriu intrutotul as mai adauga faptul ca o participare la Dakar cu motorizari de uzina ar echivala cu "performanta" celor doua Aro care in anii '80 nu au reusit sa termine nici una dintre cele doua editii la care au participat.

    @Pana

    Mie imi place mult Subaru, insa, sa fim seriosi, au facut doar niste masini de raliu exceptionale. Nu pot fi comparati cu Renault care s-au implicat asa, cum bine specifica Apline77, in toate segmentele motor-sportului. Da stiu, a existat si o participare la Dakar, a unui Forester, insa nu cu o echipa de uzina.
    5 3
  • @pana-daca teuiti a ce masini restaurez si detin o sa vezi ca am respect si admir multe marci si modele nu numai Renault. Subaru este o marca fantastica ce a facut istorie in WRC la un moment dat. Si masinile lor de strada , desi insipide si incolore sunt demne de respect. Au o filozofie simpla si clara ceea ce place multora.
    Sa revenim acum la motorsport...fara sa te superi pe mine le-ai cam amestecat rau de tot. In primul rand Renault a participat de putine ori cu echipa de uzina- adica cei din Franta de la Renault Sport si in 3 randuri au castigat-odata cu R20 si de doua ori ajutandu-l pe Schlesser. Ceea ce vezi tu acum ete al doilea an in care RENAULT ARGENTINA participa la raliu-adica un fel de sucursala care nu are nici pe departe resursele si creierele de la Renault sport. Sa nu intelegi gresit, este o incercare decenta, dar nu este nimic mai mult decat o incercare de marketing pentru Renault Argentina. Tot asa ar putea participa si Renault Romania cu o masina facuta la Pitesti facuta de romani dar asta n-ar reprezenta potentialul Renault .In ceea ce priveste WRC iar le-ai incurcat. Megane-ul acela cupe a castigat multe raliuri, dar la grupa 2 roti motriceJWRC sau Super 1600, . Aceea masina nu era concurent direct pentru Impreza sau Celica(AWD cars) sau alte masini pe care le vezi la televizor castigand. Sunt mai multe clase in WRC in care poti sa castigi fara a fi atat de popuar.. Si in prezent Renault are titluri europene si nationale in grupele IN CARE CONCUREAZA. Si apropo, Renault nu s-a retras niciodata din WRC si cam au rezultate de exceptie acolo unde concureaza. Iar BMW are destula experienta sa aiba rezultate de exceptie un de concureaza de asemenea, asa ca este normal sa aiba rezultate cand se apuca serios de o treaba. Acum ceea ce iara trebuie sa intelegi este si motivul pentru multe marci de a se implica in motorsport. Daca pentru Ferrari sau Mercedes sau BMW ori Porsche este evident motivul, vanzand masini sport sau cu tenta sportiva iar parte din tehnologia dezvoltata cu bani grei se transfera la modelele de strada mai usor, in cazul ator marci este mai dificil sa justifice cheltuiala daca nu castiga. Si acolo este unde intra si Renault. Ei vor fi intr-o ramura sportiva atata timp cat vor avea destui de multi bani alocati sa castige sau cel putin sa fie unul dintre numele mari pentru a-si justifica imaginea de marketing. Ar fi fost contraproductiva de exemplu , producerea unui v10 sau v8 pentru F1 atata timp cand ei nu folosesc asa ceva pentru "afacerea" Renault. Si exemplele pot continua. Iar Audi castiga an de an a Lemans pentru ca sunt cei mai buni din competitie in ultimii ani(si nu putini) chiar daca nu au avut in fiecare an o concurenta pe masura. Mereu se confunda capacitatea unei firme de masini sport sa faca o masina de competitie buna in cazul in care fac masini sport de strada bune Invers mege dar nu in primul caz. Asa ca avand Aston Martin(superbe masini) sau Lamborghini(de asemenea) implicate in sport nu ar reprezenta neaparat mare lucru in afara de imagine. Si daca iti place Subaru foarte mult o s ate dezamagesc- ultimele doua WRX STI au cam dezamagit, si aici iti spun din proprie experienta. Nu ca ar fi masini rele, dar nici atat de bune cat generatiile trecute.
    9 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru