Constructorii auto se adaptează în vreme de criză: fabricile europene, pregătite să producă ventilatoare medicale în regim de urgență

de Mircea Meşter, Foto: Dreamstime.com
Sambata, 21.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen, Skoda, Porsche, BMW, Ferrari, Fiat, McLaren și Nissan au confirmat că pot pune la dispoziție fabricile și tehnologia necesare pentru suplimentarea ventilatoarelor necesare bolnavilor de COVID-19.

Aflați în pauză forțată de pandemia de coronavirus SARS-CoV-2, constructorii auto se reorientează și analizează posibilitatea de a utiliza parțial tehnologia de ultimă oră de care dispun pentru a ajuta la producția de aparatură medicală atât de căutată în această perioadă.

Dacă Volkswagen, Porsche și BMW au anunțat că sunt gata să pună la dispoziție imprimantele 3D industriale de care dispun la uzinele proprii pentru producția de sisteme medicale de ventilație în Germania, un grup format ad-hoc de Nissan și McLaren a prezentat deja un prototip de ventilator medical care poate fi produs la uzinele proprii din Marea Britanie. Aprobarea acestuia va dura mai puțin de o săptămână.

În Italia, cea mai afectată țară europeană în pandemia care a luat pe nepregătite întregul Globul, Ferrari și Fiat au anunțat că vor face tot posibilul să ajute compania Siare Engineering, cel mai mare producător de ventilatoare medicale din Peninsulă, să crească ritmul de producție.

"Echipamentele medicale sunt o zonă nouă pentru noi.

Dar imediat după ce vom înțelege nevoile și vom primi un șablon, putem începe treaba", au declarat oficialii Volkswagen, care susțin că și fabrica Skoda din Cehia ar putea ajuta la creșterea producției de aparatură medicală.

Volkswagen beneficiază de 125 de imprimante 3D industriale, iar compania a contactat deja potențiali furnizori de materiale pentru construcția de prototipuri.

via AN (înreg.)

Comentarii (16)

  • LEXMARK
    Sincer, as fugi cat as vedea cu ochii de ventilatoarele oferite de cei de la VW and Co...
    Sunt in stare si aici sa te pacaleasca cu ceva si in loc de O2 sa te "ventileze" cu CO2 sau alte mizerii in care sunt experti...
    23 26
  • Clique
    @LEXMARK
    Începeți să o dați în bălării deja.

    Treaba este una foarte serioasă și delicată.
    Și cred că omenirea abia acum s-a trezit din beția distracțiilor și a miștoului făcut de zeci de ani.
    22 12
  • scrambl3r
    LEXMARK, prea tare :))))))
    Serios vb, e foarte bine ca se regrupeaza producatorii si fac aparatura, masti, dezinfectanti, cine ce poate etc, atata timp cat merge productia pt. ei e mai bine decat deloc, iar spitalele si bolnavii au mare nevoie acum de aparatura si dotari........
    9 3
  • Minciuni! Vorbe-n flatul!Au mai gasit pe ce sa isi mai faca reclama,arunca o vorba in vant iar prostii o cred. Sa faci utilaje medicale iti trebuie omologare speciala,teste speciale,durraza ani si nu le faci la imprimante 3d. E exact ca la avioane,un bec sau un display nu il poti lua de pe o masina sau sa te apucintu acum sa-l faci,trebuie omologat si testat de autoritatea aeronautica,dureaza ani,dispare gripa pana atunci. Cei de la vag nu sunt in stare sa faca un motor care sa tina mai mult de 20 000km(ex.1.4 tsi cu turbina si compresor) dar vor cica sa faca aparatura medicala,pai daca o fac precum masinile lor,o sa aiba pret triplu si o sa se strice fix cand o sa ai mai mare nevoia.Ce jeguri,toti care s-au oferit,subliminal vor sa le intre tampitilor in cap ca au facut si ei un bine omenirii prin stirile ca cea de mai sus
    12 16
  • Unii pun la bataie imprimantele nu spun ca ei vor produce aparatura in sine. Altii au prezentat un prototip ce poate fi fabricat de companiile specializate.

    @Tatraurs cred ca te-ai inflamat inutil.
    14 9
  • Posibil sa faca parti componente din aparat, nu integral
    10 4
  • @Tatraurs

    Nu doar la VW se mai strica motoare, ca sa stii. In 2019 sute de mii de masini au fost rechemate in service de Mazda, pt probleme la motorul Skyactiv-X, probleme la sistemul de dezactivare a cilindrilor.
    Greseala grupului VW a fost ca s-au bagat si ei in trend-ul asta de downsizing. Asa se intampla cand fortezi motoare mici, si incerci sa-i supra-alimentezi cat mai mult.
    16 6
  • @fanelBine ma,sa vedem faptele,astept, ca de gargara astora din corporatii sunt satul.
    11 4
  • @vj,pana la motoare,mazda trebuie sa invete sa faca o caroserie calumea,au prostul obicei sa ajunga ruginite in showroom.Am vazut mazda facuta svaiter de rugina in 6 luni si luata de noua .
    12 4
  • @Tatraurs, Este adevarat. Am avut o Mazda 3 prin 2010-2012. La 24.000km a inceput sa bata ceva(ca o piatra intr-o conserva goala). Cand au ridicat-o era complet ruginita pe dedesubt. Au spus ca treb sa platesc sa o curete. Cica garantia de 7 anila caroserie sau cat avea nu acopera rugina :))). 3.000 km mai incolo s-a dus filtrul de particule. 3500 de euro cica. Am dat-o si sa nu mai aud de fiabilitate Mazda. Era un diesel de 140 ps parca.
    6 2
  • @Tatraurs Cum, Mazda? Nu se poate, blasfemie ! Doar nemtii fac masini proaste, n-ai aflat ?
    7 5
  • @mazdal. Nemtii fac masini foarte proste si de 3 ori mai scumpe,vorbesc din experienta,nici gratis nu imi mai iau de la ei. De italieni si francezi nici nu mai vorbesc.In momentul asta exista pe piata masini proaste si foarte proaste si scumpe si foarte scumpe.
    5 2
  • @Tatraurs e de fapt "MadaI", fara "z", nu-s fanboy. Sunt de acord cu partea a doua "scumpe si foarte scumpe", cat despre prima parte, as zice ca problema e relativa si ceva mai complexa de atat, ce inseamna de fapt prost sau foarte prost? Ca nu se strica, in cat timp, in ce conditii de utilizare, care-s asteptarile sau referinta ? etc..
    5 2
  • @madal" care-s asteptarile sau referinta". Audi/Vw de prin 1996,duceau sute de mii de km fara sa schimbi un bec la ele,birjarite la greu. Audi a6nou(0km,nu al meu),pana in 150 000km- schimbat cutia de viteza,schimbat turbine,lant distributie,injectoare,pompe inalte si combustibil,schimbat motor:),schimbat caseta de directie,perne...a vandut-o si si-a luat Duster(cica si ala se strica ,e rustic,rugineste dar e mult mai fiabil ca o nemtoaica). D'aia zic,acum exista masini proaste si f proaste. Intrrbati pe la serviceuri daca aveti prieteni pe acolo,noile masini sunt in pom cu fiabilitatea,cel mai rau stau nemtii,italienii si apoi francezii. Scumpe si proaste.
    8 1
  • @Tatraurs Testele si omologarile de care ziceai pentru aparatura medicala se aplica in conditii normale. In timpul unei pandemii se poate intampla ca toate aparatele "clasice" omologate sa fie deja folosite, dar sa ai inca X pacientii in spital care au nevoie de alte aparate.
    In momentul ala ai de ales, lasi pacientii fara aparate sa moara azi/maine sau incerci un aparat de ventilare facut de VW si speri sa mearga bine. Eu as alege un aparat de la VW. E mai bine decat nimic.
    4 0
  • Care sunt marcile italiene care stau mai bine la fiabilitate, comparativ cu nemtii, Alfa Romeo si Maserati ? Nici vorba, sunt mai slabe, iar intruchiparea masinilor foarte scumpe si foarte nefiabile este Jaguar si Land Rover, nici Volvo nu este deaprte.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru