Mutare grea în industria europeană: Grupul PSA (Peugeot-Citroen) vizează achiziția Opel

de Mircea Meşter
Marti, 14.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul PSA se află în negocieri avansate cu General Motors pentru achiziția brandului german Opel. Mutarea ar putea fi anunțată în câteva zile și va însemna ieșirea oficială a GM de pe piața europeană.

Grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) negociază cu General Motors achiziția mărcii germane Opel. Informația a fost publicată de Reuters și este confirmată de unul dintre purtătorii de cuvânt ai Grupului PSA.

"PSA confirmă faptul că explorează un număr de inițiative strategice alături de GM cu scopul de a crește profitabilitatea și eficiența operațională. Discuția include o potențială achiziție a mărcii Opel", a declarat Bertrand Blaise, unul dintre purtătorii de cuvânt ai PSA, citat de Automotive News.

Conform primelor informații venite din surse interne PSA, achiziția ar include "înghițirea" mărcii Opel în grupul francez, rezultatul fiind un constructor care adună circa 16% din piața europeană. Cu această cotă de piață, PSA ar deveni al doilea grup auto european ca volum de vânzări, depășind Renault și stabilindu-se în spatele Grupului Volkswagen.

PSA și Opel au colaborat în trecut la dezvoltarea comună a unor modele, împărțind platforme de producție în special în zona mașinilor utilitare. 

O eventuală achiziție a mărcii Opel ar însemna că americanii de la General Motors ar renunța complet la piața europeană după ce GM a decis să retragă marca Chevrolet pentru a încerca o readucere a brandului Opel pe profit.

Deși pierderile înregistrate de Opel în ultimii ani au scăzut considerabil (-813 milioane de dolari în 2015 și -257 de milioane de dolari în 2016), marca germană nu a reușit încă să revină în zona verde din punct de vedere financiar. 

Opel se află în curtea General Motors încă din 1929. 

via Reuters, Automotive News (înreg.)

Comentarii (44)

  • Fie si numai pentru ca o asemenea mutare ar putea insemna revenirea Chevrolet in Europa, si tot ar fi de aplaudat! Eu nu cred ca lucrul acesta se va intampla, dar chiar ar fi benefic!
    16 14
  • mircea
    @mishazaitev
    Dacă n-au fost în stare să aducă Chevy pe profit cu Opel lângă, adică cu sinergii care teoretic ar fi putut elimina din costuri, nu cred că se pune problema revenirii Chevrolet.
    27 5
  • Eu nu înțeleg cum de GM nu poate să aducă pe profit o marcă ce vinde foarte bine în Europa, practic se elimină de pe piața europeană dacă vând Opel. Pe de altă parte, m-aș bucura pentru PSA, va deveni mai puternic în Europa și va presa VAG, cu trei mărci altfel concurezi VW, Skoda și Seat.
    29 3
  • @Mircea

    Eu cred ca retragere Chevy din Europa s-a datorat tocmai dorintei de a evita canibalizarea. In opinia mea, la momentul retragerii masinile Chevrolet erau mai ieftine si cu un design mult mai atragator decat cele Opel. Faptul ca patrotosenia numita Astra h era concurata de Cruz, este mai mult decat elocvent. Nu mai vorbesc de cateva modele (HHR, Epica, Orlando, Malibu) care nici nu prea isi gaseau echivalentul in productia Opel...
    17 5
  • @mircea Pai de unde stii ca Chevrolet nu era pe profit cu divizia europeana (mai ales ca Chevy Europe cu sediul in Elvetia era delimitat la vremea respectiva de Opel)? La urma urmelor, nu volumul vanzarilor conteaza. Poti sa vinzi putin si sa ai profit. Chiar dpdv al volumului, in 2011-2012 au vandut in Europa mai mult decat Honda, Subaru sau Suzuki, iar la nivel global ajunsesera la aprope 5 mil unitati vandute.

    Opel oricum a fost +10 ani pe pierderi. Noroc cu vanzarile Chevy in SUA si Buick in China, vanzari care au tinut brandul german inca in viata. Nu ca ar fi meritat. E trist si jenant ce s-a intamplat cu Opel in 27 de ani - in 1990 fiind cel mai mare producator bazat in Germania.

    Daca vanzarea se va realiza, GM va ramane cel putin pe termen scurt fara brand in Europa si nu cred ca vor sa piarda pe viitor a 3-a piata mondiala, mai ales ca rivalul Ford e bine impiciorogat.
    15 6
  • mircea
    @mishazaitev
    Retragerea n-a avut legătură cu canibalizarea, ci cu marja de profit. Dacă ar fi fost vorba de canibalizare, Opel ar fi trebuit să profite și să preia din cota de piață Chevy, ceea ce nu s-a întâmplat :)

    Chevrolet și Opel puteau trăi liniștite în Europa pe zone diferite ale segmentelor. Think Skoda Rapid vs Octavia :)
    13 3
  • @misha Epica a fost inlocuit de Malibu. Daca Epica era un model 100% Daewoo, Malibu era 100% GM, var cu Insignia de la vremea respectiva. HHR siSpark nu aveau corespondenta in portofoliul Opel. Nici Aveo sedan noua generatie. Spark are abia acum un var, Karl. Restul erau perechi: Cruze-Astra, Orlando-Zafira, Trax-Mokka, Malibu-Insignia, Captiva-Antara. Era oarecum modelul VAG cu Skoda-VW, model inspirat tot de industria americana a anilor 40-50 cand existau companion brands. In portofoluil GM existau: Chevy-Pontiac, Olds-Buick, LaSalle-Cadillac. Primul brand era versiunea mai accesibila a celui de-al doilea.
    13 2
  • @Mircea

    In primul rand, scuze pentru dubla postare!
    Ar fi extrem de interesant de vazut daca, dupa retragerea Chevy, dealerii Opel au vandut mai multe Opel decat inainte. Oricum, nu cred ca putem afirma cu certitudine care a fost motivatia, ci putem lua de bun, sau nu, ce ne spune GM. Eu pot sa-ti spun ca Chevy, avand in vedere scurta perioada in care s-a vandut in Romania, s-a vandut chiar bine. Oriunde intorceai capul pe strada vedeai un Cruze, un Aveo, sau un Spark. As putea spune ca marca era mult mai prezenta decat multe alte branduri cu traditie mult mai mare la noi. Prin urmare, nu stiu de ce declara GM, ca a retras-o. Pentru mine e evident ca de vindea destul de bine si ca reprezenta un pericol pentriu Opel! Si apoi, nu stiu despre ce profit. Stiu doar ca GM face profit tocma acolo unde nu se vinde Opel!

    @Andy
    Tocmai asta voiam sa subliniez si eu... Respectiv faptul ca, desi mai accesibile, modelele Chevy erau mult mai atragatoare.
    11 4
  • @mircea Uiti insa ca noile modele Chevy aveau preturile de pornire de catalog la acealasi nivel cu Opel. Misha poate se refera chiar la acest lucru. De acord ca exista reducerea eterna de 10% la fiecare model (tertip de marketing la care apeleaza si Hyundai de ani buni) si in final modelele Chevy erau mai ieftine decat cele Opel cu 15-20% pentru ca Opel avea si dotari inexistente pe Chevy (cel putin in Europa). Rapid si Octavia sunt acealasi brand. Cred ca mai bine te refereai la Skoda si VW cand ziceai Chevy si Opel. La urma urmelor preturile erau comparabile.
    9 3
  • Eu nu inteleg cum, la o stire atat de importanta pentru piata auto europeana, prin prisma faptului ca Citroen-Peugeot-Opel sunt branduri cu traditie in Europa, lumea discuta despre Chevrolet, un brand cvasineinteresant si irelevant pentru aceasta piata?!

    Mutarea, daca se concretizeaza, este spectaculoasa si de urmarit, deoarece grupul PSA, si asa cu probleme, preia o marca care pentru GM nu aducea profit. Ce or sa faca cu Opel, cum o sa-l pozitioneze pe viitor ca si brand, va fi foarte interesant de vazut.
    24 5
  • Dumitru
    Sunt 16 ani de cand Opel inregistreaza pierderi.
    Niciun constructor nu isi poate permite sa continue astfel.

    In 2005, GM avea in Europa o cota de piata de 10,6%, cu trei marci (Opel, Saab si Chevrolet - sa spunem 4, adaugand si Vauxhall, adica acele modele Opel fabricate in Marea Britanie cu volanul pe partea gresita).

    In 2016, cota de piata GM pe continent nu mai e decat de 6,6% (intre timp Saab a disparut - grea pierdere! ce pacat! iar Chevrolet a aruncat prosopul).

    Nu stiu daca PSA are resursele necesare pentru a rentabiliza Opel, de vreme ce GM nu a reusit asta. Eu unul, le urez succes, desi sunt inclinat sa cred ca nici macar Toyota sau VW nu ar putea face minuni in momentul de fata daca ar prelua Opel.

    In plus, nu vad logica unui grup auto alcatuit din trei marci generaliste, direct concurente (marca DS, fata de care am respect, nu are ponderea necesara pentru a schimba structura generala a PSA de constructor de volum). Opel este absent in afara Europei, astfel incat nu ar aduce nici macar un plus ca acoperire geografica...

    Indiferent de ce se va intampla cu Opel, cred ca, dupa Brexit, marca Vauxhall va disparea.
    24 3
  • @C-G-C Pentru ca piata europeana e doar o particica a pietei globale si pentru ca Chevrolet, atat istoric, cat si in prezent inseamna mai mult pe piata globala decat PSA sau Opel. Simplu. Traim in globalizare (cat o mai dura odata cu Trump si alti nationalisti), nu intr-o patratica din care nu iesim.
    7 6
  • @C-G-C
    Probabil ca Peugeot or sa faca inca masini pt. cei ce nu apreciaza o masina:)))))
    Citroen se va concentra pe ceea ce stie.....inventivitate si masini chic, cool....
    Iar Opel ar putea fi impinsa incet incet in segmentul premium.....sa se bata cu seria 1, A3, A-Klasse
    10 13
  • @Dumitru, eu cred ca PSA are resurse pentru a readuce Opel pe plus. Sa nu uitam ca si pe cei de la PSA criza i-a pus la grele incercari si au trecut cu bine prin ea... spre deosebire de GM si Ford care inca mai au traume. Am mai spus-o si imi mentin parerea: criza economica a semanat "graul de neghina" in industria auto. A aratat adevarata stabilitate sau slabiciune a companiilor auto. VW, Renault, PSA, Fiat, Toyota si Hyundai-Kia au rezistat cu brio. Ceilalti giganti au ajuns jos si se pare ca o parte din ei, inca mai sunt acolo.
    Iar la cum stau lucrurile, mai mult de 10 ani nu ii mai dau lui Ford in Europa.
    Si cred ca trebuie mentionat ca un aport insemnat la revigorarea lui PSA dupa criza si poate si viitoarei tranzactii cu GM pentru Opel, ii revine lui Carlos Tavares. Omul asta e unul dintre cei care a dus Renault pe 2 in Europa. Acum se pregateste sa aduca pe 2 pe cei de la PSA. Mare om!
    19 7
  • Pacat ca nu pot sa dau edit.
    In privinta pozitionarii pe piata, eu cred ca PSA va urna pana la un punct exemplul lui VW. Peugeot va fi un fel de VW, Citroen va fi ceva mai aparte... ceva tipic frantuzesc... un fel de Seat, dar mai bine adaptat cerintelor companiei, DS se va axa pe tendintele premium, iar Opel va fi un fel de Skoda.
    14 2
  • @tzenu E imposibil ca un grup gen PSA-Opel sa faca din Opel o marca premium care sa si aibe vanzari. PSA si Opel nu sunt Hyundai-Kia (locul 5 mondial si un grup imens cu alte activitati industriale - cel mai mare producator de nave printre altele - si o prezenta globala spre deosebire de franco-germani care-s doar in Europa) cu Genesis. Coreeni au fonduri sa experimenteze, sa se joace. Plus ca PSA se cazneste de ani buni cu DS, brand care nu convinge... La nivel mondial nici Infinity sau Acura nu prea conving. Doar Lexus, insa la un nivel mult mai mic fata de triada germana.

    Modelele actuale Opel sunt identice cu cele Buick din SUA si au platforme comune cu Chevrolet si brandul amintit la inceput. PSA va avea de lucru cu refacerea de la 0 a Opel si tinand cont ca vorbim de un grup cu probleme mari in ultimii ani, as zice ca ideal ar fi sa vedem un investitor asiatic cumparand Opel. Pe modelul Jaguar-Tata si Volvo-Geely, ambele branduri europene avand performante excelente si vanzari istorice.

    @LauCalin Ford a terminat 2016 pe locul 3 in Europa ca brand si pe locul 4 ca grup. Eu ii vad aici si peste 20 de ani.
    9 4
  • Referitor la relatia GM-Opel, mai amintesc si sprijinul financiar enorm dat de statul german in 2009, in incercarea de a salva locurile de munca ale muncitorilor germani din cele 4 frabrici existente in Germania. Iar aceste fabrici sunt Opel si nu Chevrolet. Tocmai de aceea afirm ca retragerea Chevy de pe piata Europeana s-a datorat incercarii de a revigora Opel. Sa nu uitam ca anul retragerii, 2013, a fost unul foarte bun pentru vanzarile Chevy la nivel international. Sigur, vanzarile nu erau exceptionale in Europa, insa brandul, in foarte multe tari era un complet nou, dealeri Chevrolet existand doar dupa preluare Daewoo de cattre GM. Daca stau sa ma gandesc cati ani le-a luat unor branduri koreene sa ajunga la cifrele de vanzari din prezent, daca stau sa ma gandesc ca sunt branduri japoneze de acum consacrate care nu se vand foarte bine in Europa si totusi se incapataneaza sa fie prezente pe batranul continent, nu pot sa nu ma gandesc ca decizia renuntarii la Chevrolet a celor de la GM a fost una politica si nu a avut alt scop decat acela de a salva Opel.

    Revenind la subiect, eu ma indoiesc ca PSA are resurse de a salva Opel. E adevarat, nici grupului FIAT nu i se dadeau prea mari sanse in resuscitarea brandurile achizitionate peste ocean. Insa cred ca, de data asta, nu e vorba doar de rsurse financiare. In Opel s-a investit enorm in ultimul timp. Vorbim de modele noi, platforme noi, motoare complet noi. Masinile Opel chiar reprezinta un progres urias. De aceea chiar nu inteleg ce ar trebui schimbat pentru ca Opel sa fie in ceea ce priveste vanzarile macar umbra palida a ceea ce a fost candva! Cel mai mare producator european de automobile!

    @Andy
    "E imposibil ca un grup gen PSA-Opel sa faca din Opel o marca premium care sa si aibe vanzari".... Corect. Cu atat mai mult cu cat deja PSA, prezinta DS ca fiinf o marca premium.
    9 2
  • "Discuția include o potențială achiziție a mărcii Opel"

    eu cred ca va aruncati ca fetele mari la maritat....Sa cumperi Opel iti trebuie malai. Daca PSA nu misca asa cum ar trebui (asa cum citesc aici...facand referire si la DS) insemna ca exista ceva banuti pusi la tescherea. Si atunci nu se vede ca lucrurile se bat cap in cap?

    lasand la o parte supozitiile...hai sa mai asteptam 1 saptamana sa vedem finalul. Personal nu cred in achizitie. Dar nu m-ar deranja ca Opel sa revina la originale sale.
    10 3
  • @Andy - Sa nu uitam ca OPEL a fost o gama premium la origini. Pe parcurs a decazut pt ca americanii s-au uitat la volume. De altfel americanii sfarsesc destul de rau in Europa, pt ca toate marcile detinute au fost si sunt pe pierdere. Cum au ajuns in barca altcuiva care a dat frau liber imaginatiei europenilor, cum a luat avant. Si nu este vorba de bani ci de tipul de business facut de ei.
    Americanii sunt in cap chiar si pe propria piata unde abia fac fata avalansei externe. Singura gama unde mai fac fata este cea a masinilor de teren(genul F150) pt ca in rest competitia este acerba iar oferta lor este destul de slaba.
    Chiar si FORD Europa sufera zdravan de tot.

    Oricum exista o apropiere intre PSA si OPEL pt ca vor imparti aceeasi platforma pt SUV-uri, motorizarile sunt pe alocuri ale PSA sau in asociere, gama de utilitare se face impreuna( mai apropiati de FIAT totusi). Ca mod de operare vor copia concernul VAG, cu cele 3 marci - Skoda(Citroen), Seat(Opel), VW(Peugeot), poate in alt mod aranjate. DS va fi ceva mai degraba indreptat spre Volvo, cu preturi mai mici decat trio-ul german de lux.
    8 7
  • @Dumitru
    Opinie valoroasa si, indraznesc sa spun, calificata. Subscriu 100%.
    5 4
  • @vianu

    Depinde cât cere GM pe Opel, este posibil să nu ceară o sumă imposibilă pentru PSA, mai ales că se pot împrumuta de câteva miliarde, au cu ce garanta. Desigur, dacă aceste discuții avansează, dar în principiu nu văd de ce-ar discuta cele două părți, în afara unei preluări, doar să colaboreze? Rămâne de văzut.
    8 1
  • @zuzu Americanii fac fata bine pe teren propriu:

    http://www.goodcarbadcar.net/2017/01/december-2016-usa-auto-sales-brand-results.html

    In 2016, GM a avut 17.3% din piata - nr. 1, iar grupul Ford 14.8% - nr. 2. Pe 3 a terminat grupul Toyota cu 14.0%.

    Dupa cum ziceam, in Europa Ford a terminat pe 3 ca brand si pe 4 ca grup, inaintea coreenilor, japonezilor si a Opel.
    10 2
  • @dan

    pai sa zicem ca au banii din imprumuturi...si dupa aia ce fac? adica se leaga la cap far sa'i doara. Opel pare sa fie o piatra de moara, in ciuda evolutiei bune din ultima vreme. Asta si faptul ca Opel e prea apropiat de oferta PSA...cum zicea si @dumitru...

    Dincolo de puterea financiara iti trebuie si o incredibila strategie de piata pe termen lung. Iar eu nu vad ca PSA (acum si inca) sa stie exact cam ce isi doreste de la prorpiile modele. Poate o fi prea devreme...dar acum sa mai preiei si un Opel, un generalist ca si tine caruia sa-i gasesti si lui un loc (pret, imagine, tehnologie, design, segment de piata) e ciudat rau...

    daca (si numai daca) Opel va ajunge la PSA unde l-ati vedea? DS e undeva concurent (mai ieftin) pentru triada germana, Citroen e funky, Peugeot (face si 3008 dar si cazatura aia de de 301) si Opel unde? il vor electrifica complet ca tot are punctul forte electrificarea? dar nici cu astra sau cu Insignia nu mie rusine.

    In fine...PSA daca face achizitia va necesita si o repozitionare extrem de severa si clara a ofertei...si va fi dureros nu numai pentru firma dar si pentru clientii mai conservatori

    eu zic sa asteptam...indiferent de rezultate subiectul e interesant
    8 3
  • PS.

    ...sau vor face dupa chipul si asemenarea strategiei celor de la vw....aceeasi marie cu alta palarie pe toata linia...motoare comune, platforme comune, piese comune, butoane comune, plastice comune, suruburi comune doar matrite de caroserie diferite si inundarea pietei cu o oferta trasa la indigo ce vor lasa impresia clientului ca are de unde alege.
    13 3
  • @vianu

    Vezi ca stii?:). Daca VAG poate vinde Polo-Ibiza-Fabia, Golf-Octavia-Leon, Passat-Superb, Tiguan-noile Kodiaq-Ateca, in completarea acestora si ceva premium, A3, A4, A6, Q5...de ce n-ar reusi si PSA acest lucru? Peugeot-Citroen-Opel, marci de volum, la fel cum sunt VW, Skoda, Seat, iar DS la premium, evident cu schimbari importante, trebuie ceva mai mult de doua motoare si piele pe bord.

    Daca Opel va ajunge la PSA, poate deveni un grup puternic, asta doar daca vor reusi sa fie eficienti si pragmatici, daca viseaza cai verzi pe pereti, se vor duce la fund.
    14 2
  • Fiabilitatea medie a grupului psa va creste cu 200% dupa preluarea opel
    4 16
  • @lorin Peugeot sta infinita mai bine ca Opel la capitolul fiabilitate:

    http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds

    Mai pune si tu mana si cauta pe net pustane :-P
    8 5
  • inexorabil
    Poftim??? Nu-mi vine a crede ochilor…Doamne, de-aș vedea și minunea asta prea minunată: afară cu Opel din Grup!!! Ei, nu s-ar aventura RC chiar fără să se bazeze pe niște certitudini apărute ȋn urma unor analize interne temeinice și a unor prospecții de piață.

    Mă mir că nimeni nu sesizează sau nu dezbate un motiv solid și deloc hazardat: China!!! Păi, când vânzările globale ale lui Buick le ȋntrec pe cele ale lui Opel și Vauxhall laolaltă (chiar dacă s-a mai recuperat din pierderile operaționale), oricât ai crede – de la colapsul din 2009 perpetuare – că “Opel is crucial for GM’s global strategy”, ajungi, volens nolens, să iei ȋn calcul o vânzare reală (nu redivivus comedia cu Magna) și evaluabilă pertinent…

    Oare s-o găsi, la mijloc, și mâna lui Trump? Care, după cum prea bine știm, nu prea ȋnghite Germania, pardon, UE.

    Mai țineți minte bombasticul și trâmbițatul program pe termen lung al nemților, “DRIVE!2022” ? M-am ȋntreit (nu doar m-am ȋndoit) ȋncă de la lansarea lui. Păi, cum putea reuși un plan aplicat cu bani proveniți mai mult din profitul corporativ și mai puțin din fonduri proprii, separate?! Adică s-au investit masiv bani americani pentru o marcă limitată la aria europeană, inexistentă peste Ocean și limitată la Opel-rebadged Buick & Chevrolet ȋn Extremul Orient. Cine dracu’ a clocit o asemenea eroare managerială evidentă ȋncă din fașă?

    Singurul dezavantaj – ce-i drept, major – ar fi…prăvălirea de pe locul 3 al vânzărilor globale. Și clar că Grupul n-ar mai putea atinge cifrele actuale, iar borna 10 milioane de mașini pe an ar deveni o sublimă utopie…Dar, totodată, s-ar prefigura la orizont și marele câștig…moral: făurirea unei imagini mai exclusiviste (la nivel mondial, desigur). Și ce-ar fi – așa, sanchi – dacă, grație banilor obținuți din vânzarea subsidiarei germane, s-ar reȋnființa…Oldsmobile? Măcar un singur model (să zicem acela care a cunoscut succesul cel mai proeminent al “Rachetei” : Cutlass). Impactul emoțional asupra Americii ar fi ȋnsă devastator…Ar miza careva – cu putere de decizie, se subȋnțelege – pe acest rezultat previzibil? O fi vreun geniu latent și neștiut ȋn RC care ar imagina un asemenea scenariu? Ce-aș mai râde!

    Deocamdată, nu s-a finalizat nimic concret, deci mă feresc să mă ȋmbăt cu apă rece (adică RC).

    Iar dacă se va produce miracolul, promit solemn să readuc ȋn traficul meu verbal denumirea originală de GM atașată concernului actual (chit că nu mai este Corporation, ca pe vremuri, ci Company), fără să mai operez zeflemisiri (opel motors, Obama Communist Motors, NGMCO ș.a.). Plus să dau o petrecere. Parol!
    5 8
  • inexorabil
    Rectificare: redivivae, nu redivivus. Latina are și ea regulile ei :)
    5 3
  • @inexorabil Da, promiteau acum vreo doi ca pana prin 2020 sau 2022 vor avea 20 si ceva de modele noi. Numarul 2 nu le-a prea fost norocos :-P

    Oldsmobile nu cred ca mai poate invia, oricat de mult imi plac si mie fostele rachete, toronadouri, vista cruisere, 88-uri sau 98-uri.

    Si la Ford mi se pare stupizenie cu gama Vignale, tinand cont ca in trecut aveau Mercury care facea acelasi lucru (si era rivalul direct al Buick), insa la care au renuntat la fel cum a renuntat GM la Olds (Edsel era concurentul direct de la Ford, insa a fost un experiment esuat). Practic Ford are doar Lincoln in prezent, spre desebire de GM care-si imparte modelele intre Chevy, Buick, GMC si Cadillac (restul sunt copy-paste dupa modelele din SUA, mai ales Opel si Holden).
    6 1
  • Mie mi se pare cam dubios de prost managementul Opel. Opel chiar a avut si are vanzari bune. Nu stiu cele mai noi modele, dar cele mai vechi proiectate in anii 90, precum Opel Astra G, au fost printre cele mai fiabile masini vandute vreodata in Europa. Misterul se adanceste si mai mult luand in considerare ca costurile de dezvoltare a platformelor folosite de Opel a fost distribuit pe intreaga gama GM, si adesea impartit si cu alte concerne auto.

    Deci, vanzari bune, costuri de dezvoltare mici, si profit pe minus. Cum vine asta?

    Cat despre asa zisa vanzare. Daca nu stim nimic sigur, nu cred ca are rost sa speculam. Nu ar avea sens ca GM sa vanda Opel. Nici nu ar avea sens ca PSA sa cumpere Opel. Ce ar avea sens este sa faca o alianta. Precum Renault-Nissan. Sa fie alianta PSA-GM. Dupa parerea mea varianta asta e mai probabila decat vanzarea Opel.

    Prin miscarea asta PSA ar avea de castigat fiindca ar putea beneficia de reteaua de dealeri foarte extinsa a GM in SUA, si ar putea incepe sa vanda masini si acolo. Iar in Europa ar putea dezvolta noi modele in comun impartind costurile.
    6 5
  • sam ai +1 de la mine; foarte interesant punctul de vedere
    1 1
  • EUGENIA
    Daca fac mutarea asta pe mine m-au pierdut de client! Opel este pe minus pt ca ii stoarce de profit GM firma mama. Management jalnic. Ma mir ca ultima Astra este o super masina. Si nu prea imteleg agitatia cu Chevrolet o marca americana care nu avea ce sa caute in Europa. Mai bine investeau in gama Opel mai mult si lasau Chevroletul pt America. Ma uit la cum a distrus Renaultul Nissanul care cu exceptia GTR si Quasquai este varza. Vedeti ce a reusit Mazda o marca mica independenta fara sustinere financiara la nivelul Renault Missan Dacia....Si mai avem problema cu pozitionarea in grup. Unde pui Opel langa Citroen si Peugeot care si asa se concureza?
    6 8
  • OVIDIU
    INTERESANT
    PSA ESTE IN URCARE DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE
    SUNT BINE POZITIONATI IN CHINA
    NU CRED CA PIATA AMERICANA ADICA AMERICA DE NORD POATE SA FIE O PIATA BUNA PENTRU GENUL DE MASINI PSA
    POATE VOR SA INCERCE CU OPEL
    POATE
    BAFTA
    2 3
  • @Sam93 Renault are pachetul majoritar la Nissan. E mai mult decat o alianta :-)

    E greu de intrat pe piata americana. Nici Renault nu a facut-o, cu toti dealerii Nissan de acolo...
    4 1
  • Pai ,o fi sunar trump regruparea!stiu ca mexicul a ramas fara o investitie babana din cauza lui trump,care i-a convins pe americani sa deschida fabrica in sua(nu imi aeuc aminte acum despre ce fabrica era vb mai exact).in ziua de azi lucrurile trebuiesc privite de mai de sus,de deasupraa hartii ,nu punctual..fireste neavind inform nu putem decit sa speculam
    3 0
  • @Eugenia

    din cate stiu Nissan se ducea in cap daca nu facea alianta cu Renault. Dar nu inteleg cum poti spune ca a distrus Nissan cand acesta reuseste sa-si mareasca cota de piata din Eu si SUA

    mazda...ce a reusit? se mentine pe linia de plutire in Eu si de 20 de ani nu trece de 2% cota de piata, invartindu-se in jurul unui 1,5%. In SUA idem, aceleasi cote dar cu un numar mai mare de unitati vandute (aproape dublu) decat in Eu. Culmea, in 2016 in SUA a bifat cu doar 20% mai mult decat in Eu.

    Sunt de acord ca Mazda in ultimii ani a fost redescoperita (dar doar la nivel de imagine) pentru ca atunci cand vine vorba de vanzari (din nefericire) lucrurile nu stau chiar asa de bine. In ceea ce il priveste pe Nissan, acesta pare sa se descurce chiar mai bine decat insusi renault, acesta din urma pierzand constant din clienti in ultimii 10 ani. 2016 e exceptia...sa vedem ce urmeaza.

    acum, nu stiu cat de client esti tu, dar o mai buna informare nu ar strica...
    6 1
  • Prince Mohamed Parish Vounthe
    Gresesti Foarte Mult Draga Eugenia" Ca "Chevroletul "Nu are ce "cauta in Europa" gresit" Eu apreciez foarte mult " fostul Chevrolet Europe " as prefera sa revina Fostul Chevrolet Europe "In Europa de Est "Si 'vest" si Opel-ul nu are ce cauta in Europa si as prefera sa Dispara Din Europa de Est Si Vest "fiindca ultimile" masini redesenate" nu imi plac deloc si le detest" foarte"mult" pacat ca fura desingu-ul de la preferatul meu "Fostul Chevrolet"Europe"Hotii dracului de fututi germani" De la Opel!
    1 6
  • @vianu, eu cred ca Opel are o gama de modele competitiva, moderna si actuala. Opel nu este in situatia in care era de exemplu Volvo, atunci cand a fost scos la vanzare de Ford. Generatia actuala de Corsa are 2-3 ani, Astra J este una dintre cele mai bune compacte de pe piata, Insignia se pregateste de lansare, Mokka si Zafira... aici ar putea fi o problema. Dar cu o strategie buna, se poate rezolva si asta.
    Dar ma gandeam la o chestie. Nu ar fi exclus ca aceasta miscare a celor de la PSA sa fie facuta dintr-o ambitie fata de Renault, care anul trecut a pus mana pe Mitsubishi. Bine, intr-un mod nu tocmai ortodox. Dar asta e alta discutie. Cred ca PSA nici nu a avut timp "sa miste", ca deja Renault-Nissan au pus laba pe Mitsubishi. Si cred ca PSA ar fi vrut totusi sa cumpere Mitsu din mai multe motive. In primul rand cred ca era mai ieftin, in al doilea rand avea potential mare de dezvoltare si in al treilea rand, colaborarea dintre cei 2, de peste 10 ani, a mers bine.
    7 3
  • Tusea si junghiul au scos banii de la saltea si s-au dus la cumparaturi in mall-ul GM. Au prins oferta la Opel si l-au luat.
    Sa vedem acum oferte la Opel SH :):)):)
    7 5
  • vianu@ sunt foarte bine documentat...Vreau sa-mi spui te rog cu sta Nissan in clasamentele de fiabilitate din ultimi ani? Ti se pare ok ca : noul Micra= Renault Clio cu motor Dacia 1.0 si 0.9 si 1.5 dci? Ti-a placut Tida? Micra vechi Pixo etc Cand spun ca a nenorocit nu spun ca nu a eficientizat si a facut-o profitabila dar pt mine si tine potentiali clienti ce a mai ramas din marca japoneza. Iti spun eu emblema atat. O sa ajungem sa cumparam 30 de marci cu 4 tipuri de motoare folosite de toti si cu aceleasi hibe. La mazda te rog sa te uiti cat de mult investesc in cercetare si inovare. Skyactive de ex...
    3 6
  • opelul oricum nu era interesant, acuma ca il iau francezii o sa fie si mai neinteresant. la cat de "bune" sunt cele 2 marci frantuzesti scaderile o sa fie clar cu minus.
    6 10
  • @E

    nu am vorbit nimic de eficientizare (nu am date concrete sa spun ca Renault castiga dupa Nissan Xeuro/unitate) n-am vorbit nici de fiabilitate. Am vorbit despre VANZARI. Iar daca vanzarile cresc, sau nu scad dramatic, inseamna ca cei care cumpara sunt multumiti. In ciuda clasamentelor de fiabilitate. Din pacata din fericire...asta e alta discutie.

    de ce nu mi s-ar parea normal ca Micra sa aiba motorul de la Renault ori Dacia. Nu pricep, esti cu 2 perechi de 00 si ai nevoie de un motor "de casa"? Cu ce te incalzeste asta? Ca utilizatori obisnuiti sunt sigur ca 99% din clienti nici nu stiu exact care este capacitatea clindrica reala a motoarelor lor, nu stiu ce ulei de motor trebuie sau care este codul lichidului de racire. Deci, sa fim seriosi...Si ca sa-ti raspund...nu ma deranjeaza. Pe tine de ce te deranjeaza? De ce te dranjeaza cat timp esti client Opel? :)

    Cat investeste Mazda in tehnologie...am tot respectul pentru ei...dar cum spuneam...vanzarile nu sunt chiar pe masura asteptarilor.

    ca fapt divers...nu m-am numarat niciodata pe lista potentialilor clienti de la Nissan. Si da, ai dreptate vom ajunge sa cumparam exact cum ai spus.
    4 2
  • Nu uitati ca 13% din PSA e detinut de chinezi. Poate de aici din banii ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru