Feedback

Posibil parteneriat între BMW și Mercedes-Benz: germanii ar putea dezvolta viitoarele generații Seria 1 și Clasa A pe aceeași platformă

Publicat Luni, 21.01.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 27
Posibil parteneriat între BMW și Mercedes-Benz: germanii ar putea dezvolta viitoarele generații Seria 1 și Clasa A pe aceeași platformă - Poza 1
BMW și Mercedes-Benz negociază semnarea unui parteneriat pentru a dezvolta pe aceeași platformă viitoarele generații Seria 1 și Clasa A, care ar urma să fie lansate după 2025, anunță presa germană.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Presa internațională a relatat la sfârșitul anului trecut că Mercedes-Benz și BMW analizează posibilitatea unui parteneriat tehnic prin care să dezvolte în comun diverse platforme, baterii pentru mașini electrice sau tehnologii autonome.

Primele detalii concrete despre această posibilă colaborare au fost dezvăluite acum de publicația financiară Handelsblatt din Germania, care susține că a intrat în posesia unor informații din partea unor persoane apropiate negocierilor.

Cea mai importantă veste este că BMW și Mercedes-Benz ar putea dezvolta pe aceeași platformă viitoarele generații ale modelelor compacte Seria 1 și Clasa A, măsură prin care ar reduce costurile de dezvoltare cu câteva miliarde de euro. Totuși, noile generații ale celor două modele ar urma să apară cel mai devreme în anul 2025.

Pe de altă parte, negocierile dintre cei doi constructori vizează o colaborare mai largă care să includă, pe lângă proiectul pentru mașini compacte, și împărțirea de informații cu privire la tehnologii autonome. Această ultimă măsură este luată în calcul pentru a putea concura mai bine atât cu rivalii tradiționali, cât și cu noile companii care activează în acest domeniu, inclusiv Waymo, una dintre diviziile celor de la Google.

Negocierile vor fi însă dificile din cauza faptului că inginerii celor doi constructori opun rezistentă la planurile de a dezvolta tehnologii împreună.

Speculațiile despre parteneriatul BMW - Mercedes-Benz apar în aceeași perioadă în care Ford și Volkswagen au anunțat o serie de colaborări, în special în segmentul vehiculelor comerciale, dar care s-ar putea extinde în viitor și asupra mașinilor autonome.

Via Automotive News, Handelsblatt


Comentarii (27)

  • daca vine si Audi, se incinge o hora mai frati.... iuhu huuuu!

    Pupat toti Piata Endependenti !
    14 6
  • Cu adevărat este cea mai deprimantă zi din an, când am citit dimineață despre asta n-am crezut.
    11 4
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Chiar daca nu se va concretiza ,pana acum nici in gluma nu se gandea cineva la asa ceva. Asta spune tot despre degringolada care exista in acest moment in industria auto , nimeni nu stie de fapt cum vor evolua lucrurile si toti se agata de orice pregatiti sa merga in orice directie fiindca in fata lor e o mare ceata si furtuna cu "incarcari electrice".
    12 0
  • @pipo.....io zic "sa stam cuminti in bancile noastre". Nici vorba de degringolada....daca ai timp sa vezi cate mariaje ciudate au fost de-a lungul timpului...

    industria e vie si plina de jucatori...se aliaza, isi trag la gioale, colaboreaza, se injura, se pupa, se acuza, etc
    15 4
  • PS si era sa uit sa zic ceva in legatura cu tehnologiile autonome si impartirea informatiilor

    o situatie concreta...o mica firma dezvolta o componenta (soft+hard) din aceasta tehnologie. Iese cu ea pe piata intr-un cadru restrans unde este invitata crema indutriei auto. Ea, crema, se declara multumita si doreste achizitia in forma respectiva sau cu imbunatatiri. Acea mica firma isi vinde astfel produsul si de aici..."impartirea" informatiilor. Practic, acelasi produs il vezi si la Merc, BMW sau Volvo purtand denumiri diferite.

    mare lucru
    7 4
  • @vianu : asa sa fie ,cum spui tu . Dar mie nu-mi par in regula toate aceste aliante sau "mariaje ciudate' cum spui tu. Iar asta in cauza ar fi chiar cireasa de pe tort. Am asa o strangere de inima , sentimentul ca toti producatorii fac aliante ...ca sa ne-o traga noua. De ce sa nu-si vada fiecare de ograda lui ,de tehnologiile lui , de costurile lui , ca asa s-a dezvoltat industria asta , prin concurenta , nu prin aliante. Sper ca inginerii aia sa aiba sa-si impuna punctul de vedere.
    10 0
  • "aiba" - a se citi "poate".
    4 0
  • Corocsenie Adrian
    Ce face banul din om :)). De dragul profitului, nu le mai pasa de nimic. Daca si Mercedes cu BMW isi dau mana sa reduca costurile pt. a vinde doua modele din aceeasi clasa la preturi usor diferite dar cu multe lucruri in comun, prost e cine va da banii pe ele nu cine ii cere. Se pare ca nu m-am inselat cand am spus ca de prin 2000 industria auto a murit din pct. de vedere al calitatii, al respectului fata de client si al istoriei care ia consacrat. Nu cred cau au ramas 4 , 5 brand-uri care inca se respecta. Una ar fi Pagani, a doua Koenigsegg, a treia Rimac Automobili ( practic marci tinere facute din pasiune pt. automobile ) a patra Rolls Royce care chiar daca e facuta de BMW, a ramas ceva special si diferit si pe 5 nu stiu...sa zic Lamborghini pt. motoarele aspirate si nerenuntarea la V12. In rest toti o apa si-un Pamant.
    9 4
  • Ȋi faină democrația socialistă, pardon, “occidentală”.
    Ȋi viitor de aur pe plan automobilitic (remember, Mafia?).
    Ȋi că europenii ȋi incriminau altădată pe americani că oferă aceeași mașină, dar “diseminată” ȋn mai multe modele, dar, de fapt, ȋi aceeași meteahnă trecută, pe nesimțite, dincoace de Ocean.
    Ȋi că pe tot Globul ȋi decedat mortal și demult capitalismul la care faci tu aluzie și după care tânjești, @pipo, și ȋi axiomatic faptul că mortul de la groapă nu se mai ȋntoarce.
    Ȋi că trebuie să-i plătesc drepturi de autor lui Costel, dar, ca să reducem costurile “cu câteva miliarde de euro”, ȋi propun să ȋmpărțim aceeași platformă…de idei, același stil :D
    11 9
  • Corocsenie Adrian
    @inexorabil
    :))) Buuun. Subtil text pana sa ajungi sa citesti sfarsitul :)). Eu m-am prins din prima :))
    7 1
  • Tocmai mi-au parvenit niște imagini de la Montreal International Auto Show 2019 și mi-a venit să leșin…de uimire. Fraților, OK, Triada ȋn sus, Triada ȋn jos, lumini și umbre (ca orice de pe lume…ȋn fond, nu știu de ce ne mai arătăm indignați), dar știți la ce nivel (nu doar d.p.d.v. estetic) a ajuns…Genesis? Și doar mă cunoașteți de pretențios, exigent, selectiv, ȋn sensul că pe mine nu mă poate impresiona orice oricum, ȋnsă divizia de lux a Grupului Hyundai m-a lăsat fără replică…Pe toate cele trei segmente majore (C, E și F).
    Este drept că sud-coreenii beneficiază de aportul decisiv al unor oameni “căliți” ȋn curtea ghermancelor (se aude că le-au predat și japii niște lecții de tehnica asigurării calității), ceea ce – pe de altă parte – ar trebui să ne dea serios de gândit, nouă, ȋncă funcționalei civilizații euroatlantice; realitatea pură este că centrul de putere și de interes ȋncepe să se deplaseze vizibil către Extremul Orient…

    Avertismente, iată, există berechet, dar probabil că nu vom ține cont de ele, tocmai pentru că suntem prea ocupați…cu noi ȋnșine.

    Hitler, ȋn filmul “Der Untergang” : “Democrațiile occidentale sunt decadente. Vom fi cuceriți de acești oameni disciplinați din Est”.
    7 1
  • Erată: D, E și F.
    3 1
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Pt Mercedes poate e mai interesant decat colaborarea cu Renault.
    5 0
  • Andrei
    Nici nu mai conteaza. Pentru ca Serie 1 nu mai e un BMW de cand cu trecerea la noua arhitectura a sasiului. E doar o alta compacta care nu va iesi cu nimic in evidenta in marea de compacte. In gama premium nu va avea sanse in fata noului A, pentru ca interiorul va fi, cu siguranta, inferior si nici nu va fi la fel de bine asamblata ca A3. Astea erau detalii nesemnificative cand masina avea propulsie si era la ani lumina de concurenta in privinta asternerii unui zambet la volan. Scaunele sport erau excelente, pozitia la condus sublima, spatele destul de naravas, toate astea faceau ca spatiul interior sau portbagajul mici sa treaca pe planul secund. Mi-e teama ca va lua bataie de la noul Golf de nu se vede.
    5 2
  • @ Andrei

    Noua generație de seria 1 încă nu a aparut, mai ai ocazia sa-ți comanzi unul cu tractiune spate. Cel nou nu-și va lua bătaie de la Golf, sunt în categorii diferite de preț.
    5 1
  • @dan-grc

    Ce motiv ar mai avea cineva sa dea 10.000-15.000 Euro in plus pentru o masina doar pentru ca e Bmw. Pana in prezent mai puteai zice ca e tractiune spate si feeling sportiv, insa de acum inainte gata. Te uiti direct la X1 sau X2.

    Si nu vreau sa mai vobesc de spatiu si materiale la interior, cu 25000 Euro iti iei azi un golf care matura pe jos cu un 316d (mai mult nu poti lua de banii aia).

    Premium doar cu numele.
    8 2
  • Dar cei care își cumpără A3 ce motive au ? E doar un Golf mai scump, nu ?
    9 1
  • @DanG

    - ai preluat pe nemestecate textele din comunicatele de presa ale celor de la VAG
    - ai preluat opiniile "obiective" ale unei parti din presa de specialitate, enumar, la intamplare, un auto-bild?...un fel de Scanteia dar pe auto...adica organu' de presa a partidului

    dar ai dreptate pentru ce un BMW cand cu banii astia pot sa i-au un Golf...sau era invers?
    4 3
  • Andrei
    @dan_grc: doua probleme pentru care nu am luat Serie 1: spatiu si preturi. Un Serie 1 configurat cu ce trebuie pe el (M, faruri led autoadaptive, Harmann-Kardonn, jante, motor pe benzina potent samd) e exorbitant la 45000 euro fara Tva si cu tot cu discount lor de 20% nu rezolvi nimic. In plus, nu are dotari de confort precum parbriz incalzit, Dynamic Light Assist, ACC, asistent coliziune. Iar spatiul spate si portbagaj e foarte mic, mult sub Golf, inclusiv accesul in masina e dificil, chiar si in fata. Deci nu a putut fi o masina care sa indeplineasca in primul rand criteriul spatiului. Iar 3-ul nou e scump, nu e o varianta. Ce mai sunt stocuri la 3 sunt echipate penibil, numai 318xd si 320xd.
    X1 eu il vad sub Tiguan din punct de vedere al spatiului, confortului, antifonarii, intretinerii samd
    A3 se cumpara pentru ca e foarte bine finisat, materiale bune, design frumos. Total diferit de un Serie 1.
    4 1
  • @dan_grc

    Pai A3 are (exceptand noul A pe care nu l-am vazut inca) cel mai bun interior din clasa, suspensie si izolare fonica mai bune fata de Golf si un design mult mai interesant. Si un semn pe capota mai bun :-). Sunt fan BMW dar in ultimii ani au dat niste gherle la interioare de te doare mintea.

    @vianu

    What?
    Auto-bild, Autozeitung, carwow, car and Driver si de ce nu, automarket.ro sunt toti niste prosti. La fel si Jeremy Clarkson care are un Golf R. Toti sunt niste fraieri, doar cei antivag au dreptate.
    P.S. "i-au"?
    4 1
  • @Andrei

    Exact, dar pana acum aveau argumentul ca e singurul model cu tractiune spate din clasa lui.
    2 0
  • @ Andrei

    Seria 1 are spațiu mai mic, dar nu-ți place faptul că va renunța la tractiunea spate ? Păi fix de asta are spațiu mai mic, tractiunea spate, motoare longitudinale, capota lungă, spate înghesuit, nu poți să le ai pe toate.

    X1 mai slab antifonat ca Tiguan ? X1 este best seller la SUV premium compact, din care nu face parte Tiguan.
    4 0
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • @DanG

    tu faci exceptie de faptul ca masinile fac parte si din segmente de pret, sa zicem subiective, adica badge-ul. Te intrebi (retoric, evident) ca de ce sa dea lumea banii pe un BMW cand isi poate trage un Golf. Pentru ca imagine. Putini cei care apreciaza ce e sub capota. Iar majoritatea dintre cei care li se adreseaza BMW isi vor lua un BMW si punct. Golf e masina poporului si, indiferent cate pagini se vor scrie VW ramane exact cum se traduce.

    io zic sa nu iti faci griji pentru BMW, dupa toate valurile cu mutatul tractiunii, a continuat sa se vanda foarte bine. Iti dai seama ca exista niste studii de piata care spun cam ce isi doreste majoritatea clientelei. Si apoi BMW (si altii dintre premium) a vazut o portita sa atace si alte segmente, respectiv cele mai de la baza ofertei, ramase neacoperite de prea multi ani si care pot oferi ceva cash.
    5 1
  • Andrei
    @dan_grc, da, din cauza dispunerii motorului spatiul e mai mic. Daca nu aveam nevoie de spatiu pe bancheta spate/portbagaj Serie 1 era imbatabil in clasa lui. Am condus jumatate de an 118d (varianta fara facelift) si o spun foarte clar: nicio alta masina compacta nu se compara cu placerea de a conduce un Serie 1. Pozitie la volan, picioare intinse spre pedale, scaune sport excelente, directie de vis, volanul M superb ca design si priza, spate jucaus, totul la o dimensiune a masinii de bun simt, masina asta a fost o bijuterie de condus. Din pacate va ramane doar numele de ea din clipa in care va aparea f40.
    X1 are motoare galagioase (118d, 120d). Tiguan-ul nu.
    4 0
  • fara replica ...

    trebuie adus si VAG'ul (inclusiv Porshe) si raminem cu o singura "familie" in "Jekmanika" ...
    H-Audy s-a "corcit" cu VW si altii ... ca deh, acu si Ford vrea corceala cu VW ...
    M-Benz ... cu Renaul-Nissan ...
    Ramasese pe baricade singur BMW'ul sa pazeasca demnitatea saseasca ...
    Amu' s'or spurcat si ei ...

    Auf vidersehen herr'ilor ... sa traiti pe banii altora nu ai mei !!!

    Pin'amu am avut parte de doar o saseaasca ... si ase "multamit" am fo' ca am zis ca de la grupul respectiv nu mai cumpar decit masini cu motorizari Diesel ... apoi au urmat alte vesti "incurajatoare" si am zis ca nu mai cumpar nimic de la ei ...

    totusi, celelalte doua entitati erau pe o posibila lista ...
    chiar si dupa "corcirea" MB cu RN ...
    da' cu chestia asta si'au tras'o !!!
    Pe mine nu ma vor mai avea de client de'acu incolo ...

    Mai bine sar intr-o hamoroshkana sau koreeana ... cu avantajele si dezavantajele lor cu tot ...

    Drumuri bune s'aveti !!!
    4 0
  • Splendid rechizitoriu, @mip !

    Germania retrăieşte 9 mai 1945, dar pe plan auto. Plus că provocările s-au înmulţit pentru friţi.

    Dar să nu ne facem griji pentru dânşii, fiindcă hipnoza de impact global funcţionează în continuare, chiar şi fără pendul (a se citi: ofensiva marketing-ului), astfel că nu greşesc toţi cei care anticipează (oricum, prea lesne, deci fără a fi nişte profeţi) menţinerea perpetuă a ghermancelor în fruntea clasamentelor comerciale…
    2 3
  • Next gen seria 1 oricum se va lansa in toamna cu tractiune fata....asta o stim sigur...
    Se speculeaza ca tineretul din ziua de azi nu mai sunt interesati sa detina o masina si chiar pare sa fie asa......si atuncia nu vad de ce ai mai face o masina exceptionala pt cine??? pt. ce??
    Ceea ce ma deranjeaza pe mine e ca sunt aceste compani premium care nu ar trebui sa colaboreze deloc in proiecte comune.....sau cel putin nu la mecanica si arhitectura...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru