Ogier a câştigat Raliul Italiei. Hyundai, două locuri pe podium!

de Daniel Popescu
Luni, 15.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a obţinut victoria în Raliul Italiei după ce Hyundai a ocupat prima poziţie în cea mai mare parte a timpului prin Hayden Paddon. Constructorul sud-coreean şi-a adjudecat totuşi o dublă clasare pe podium.

Esential 4 victorii a obtinut Sebastien Ogier in primele sase etape ale sezonului
Raliul Italiei, a şasea etapă a Campionatului Mondial de Raliuri, a oferit o luptă spectaculoasă pentru victorie în condiţiile în care praful de pe macadamul probelor speciale l-a împiedicat pe Sebastien Ogier să-şi arate adevăratele calităţi.

Întrucât a luat startul din spatele plutonului, Hayden Paddon a preluat conducerea pentru Hyundai pe parcursul zilei de vineri, însă Ogier a fost capabil să menţină un ritm asemănător şi apoi să fie mai rapid pe parcursul probelor speciale de sâmbătă după-amiază.

Misiunea campionului mondial a fost uşurată de un derapaj suferit de Paddon urmat de un impact cu o piatră în urma căruia a suferit defecţiuni tehnice la transmisie. Pilotul celor de la Hyundai a pierdut astfel peste două minute, iar Ogier a preluat conducerea clasamentului şi nu a mai cedat-o până la final, reuşind să obţină şi cele trei puncte bonus pentru Power Stage.

Francezul a fost singurul pilot de top care nu a suferit niciun fel de defecţiune tehnică pe parcursul raliului, iar Paddon a fost totuşi capabil să obţină locul doi.

Citroen ar fi trebuit să-şi adjudece ultima treaptă a podiumului, însă Mads Ostberg a suferit o pană în cursul zilei de sâmbătă, iar duminică a comis o eroare în ultima probă specială şi a coborât pe locul cinci.

Astfel, pe locul trei a urcat Thierry Neuvill, care a suferit la rândul său două defecţiuni tehnice la maşina Hyundai, iar belgianul a fost urmat de Elfyn Evans de la M-Sport. Ceilalţi doi piloţi Volkswagen au vut parte de un weekend dificil: Andreas Mikkelsen a suferit defecţiuni la suspensii vineri şi sâmbătă, în timp ce Jari-Matti Latvala a avariat maşina în trei incidente separate.

Raliul Italiei - Rezumat:

Raliul Italiei - Rezultate finale: 

Loc Pilot Echipa Masina Diferenta
1 Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Volkswagen 4h25m54.3s
2 Hayden Paddon Hyundai Motorsport N Hyundai 3m05.4s
3 Thierry Neuville Hyundai Motorsport Hyundai 4m22.5s
4 Elfyn Evans M-Sport World Rally Team Ford 5m34.8s
5 Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 7m50.1s
6 Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Volkswagen 8m06.7s
7 Yuriy Protasov Ford 14m57.7s
8 Paolo Andreucci FPF Sport Srl Peugeot 15m03.3s
9 Jan Kopecky Skoda Motorsport Skoda 17m41.7s
10 Khalid Al-Qassimi Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 19m12.0s

Clasament general:

Loc Pilot Puncte
1 Sebastien Ogier 133
2 Mads Ostberg 67
3 Andreas Mikkelsen 64
4 Jari-Matti Latvala 56
5 Elfyn Evans 53
6 Thierry Neuville 50
7 Kris Meeke 47
8 Daniel Sordo 38
9 Hayden Paddon 32
10 Martin Prokop 27

Comentarii (4)

  • Incredibil! La doua doua zile de cursa,nu se vorbeste nimic de Le Mans!!!!Bravo automarket...
    6 2
  • @Eu
    Intr-adevar... In afara de Formula1 si WRC, cam rare, prea putine stiri din alte sporturi cu motor... sunt putin dezamagit, ca fan al sporturilor cu motor pot spune ca este secetoasa sectiunea de motorsport, doar doua ... :(
    Faceti ceva!!!
    1 0
  • @Eu
    Cred că ai ratat materialul acesta.
    http://www.automarket.ro/stiri/porsche-a-castigat-cursa-de-24-de-ore-de-la-le-mans-63437.html
    2 1
  • someone
    aveti dreptate...cam putine articole despre motorsport. iar competitii cel putin la fel de spectaculoase ca si F1 sant...V8 supercars, Campionatele de turisme, Indy car, campionatul european de raliu , JGTC, BTCC ( care ofera o varietate de masini incredibila si niste curse nebune ) si exemplele ar putea continua pagini intregi. cred ca numai campionatele din japonia ar putea oferi zilnic cel putin un articol pe zi
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru