Alonso a câştigat Marele Premiu al Spaniei

de Daniel Popescu
Duminica, 12.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a câştigat cursa de la Barcelona după un start excelent şi l-a învins pe un Kimi Raikkonen care a încercat o strategie alternativă. Felipe Massa a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

Esential 2 este numarul victoriilor obtinute de Alonso in 2013, la fel de multe ca Vettel
13 puncte a recuperat Alonso din deficitul de 30 in fata lui Vettel intr-o singura cursa
4 puncte este avansul pe care il mai are Vettel in fata lui Raikkonen in fruntea clasamentului general
14 puncte este decalajul dintre Red Bull Racing si Ferrari in fruntea clasamentului general
Circuitul de la Barcelona a găzduit duminică unul dintre cele mai spectaculoase Mari Premii ale Spaniei din ultimii ani, tradiţionala procesiune fiind înlocuită cu depăşiri datorate sistemului DRS şi strategii alternative pentru piloţii de top, chiar dacă gestionarea pneurilor a fost încă o dată unul dintre punctele cheie.

În condiţiile în care piloţii Mercedes nu au putut profita de plasarea pe prima linie a grilei de start din cauza eternelor deficienţe cu cauciucurile Pirelli, lupta pentru victorie s-a dat între Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso.

Aflat în faţa propriilor suporteri, pilotul Scuderiei Ferrari a plecat doar de pe locul cinci, însă i-a depăşit spectaculos în primul viraj pe Raikkonen şi Lewis Hamilton, l-a devansat pe Vettel după prima serie de opriri la boxe şi a devenit lider în turul 13 după ce a trecut de Nico Rosberg.

DUEL LA DISTANŢA ÎNTRE ALONSO ŞI RAIKKONEN

La fel ca cei mai mulţi rivali ai săi, Alonso a mizat pe o strategie cu nu mai puţin de patru opriri la boxe, astfel că singura sa temere a fost că opţiunea lui Raikkonen pentru trei opriri cu un stint final pe cauciucuri hard i-ar putea pune în pericol victoria.

Spaniolul a păstrat însă un avans de aproximativ 10 secunde la finalul ultimei opriri şi a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine a doua victorie din acest sezon, în timp ce Kimi Raikkonen a terminat pe locul doi. Finlandezul a oferit în turul 33 unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale cursei, el reuşind la momentul respectiv să-l depăşească pe Vettel pentru locul trei.

MASSA, PERFORMERUL ZILEI ÎN DETRIMENTUL RED BULL

Au trecut doar cinci curse şi au fost multe evenimente pozitive şi negative, dar ştim că avem monopostul cu care putem lupta cu echipele de vârf şi dacă ne descurcăm bine pentru emite pretenţii la titlu.

Fernando Alonso
Locul 1
Performanţa lui Alonso a fost completată de coechipierul său Felipe Massa, care deşi a plecat de pe nouă în urma penalizării pe grila a câştigat trei poziţii la start şi alte două după prima oprire la boxe.
Ulterior, după a doua serie de intrări la boxe, brazilianul l-a depăşit şi pe Vettel şi şi-a adjudecat fără emoţii ultima poziţie a podiumului.

Astfel, campioana mondială Red Bull Racing a fost nevoită să se mulţumească doar cu locurile patru şi cinci, Mark Webber reuşind în cele din urmă să obţin un rezultat decent după ce a ratat din nou startul coborând la un moment dat până pe locul 11. 

"BAHRAIN RELOADED" PENTRU MERCEDES

Mercedes a repetat practic scenariul de coşmar din Bahrain: plecat din pole position, Rosberg a reuşit să se menţină în frunte doar până la prima serie de opriri la boxe. Imediat ce a schimbat pneurile medium cu cele hard, germanul a pierdut patru poziţii în numai două tururi, iar în cele din urmă a ocupat doar locul şase, chiar dacă a optat pentru numai trei opriri la boxe.

Nu mă deranjează să termin pe locul doi, pentru că sunt aici pentru a mă descurca cât de bine pot. Trebuie doar să obţinem ceea ce putem de la fiecare cursă. Trebuie doar să continuăm să muncim ca echipă pentru a îndeplini cel mai important obiectiv.

Kimi Raikkonen
Locul 2
Coechipierul său Lewis Hamilton a avut parte de o cursă şi mai slabă, întrucât a plecat de pe doi şi a fost depăşit la start de Vettel şi Alonso, iar ulterior de Raikkonen şi Massa, înainte de a coborî şi mai mult în pluton după prima oprire la boxe. În cele din urmă, britanicul a ocupat doar locul 12, în spatele lui Esteban Gutierrez.

Force India a obţinut un nou rezultat favorabil prin Paul di Resta, care a terminat pe locul şapte în faţa lui Jenson Button şi Sergio Perez de la McLaren. Echipa britanică se poate considera mulţumită cu dubla clasare pe podium după un nou weekend dificil, mai ales că Button a realizat o cursă impresionantă de recuperare după ce coborâse pe 17 la debut, în special datorită unei strategii cu trei opriri la boxe.

Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Daniel Ricciardo de la Toro Rosso. 

ALTE EVENIMENTE NOTABILE

După calificări am fost puţin dezamăgit, dar cursa a fost foarte bună, am fost foarte agresivi. Ne-am zbătut un pic cu pneurile pentru a le menţine în viaţă, dar cursa a fost foarte bună pentru noi.

Felipe Massa
Locul 3
Nico Hulkenberg ar fi putut lupta pentru puncte, însă cursa sa a fost ruinată de un incident cu Jean-Eric Vergne la ieşirea de pe linia boxelor, francezul fiind nevoit ulterior să abandoneze.
Pilotul echipei Sauber a fost nevoit să revină la boxe pentru schimbarea aripii faţă, iar ulterior a primit o penalizare de 10 secunde pe linia standurilor, terminând doar pe locul 15.

El s-a infiltrat astfel între cei doi piloţi ai echipei Williams, Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, echipa britanică continuând parcursul modest din acest debut de sezon.

Celălalt pilot care a abandonat a fost Romain Grosjean, care s-a retras prematur din cursă în turul 10 cu o defecţiune la suspensie după ce coborâse la start de pe şase pe nouă. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Gutierrez, pilotul echipei Sauber fiind cronometrat cu 1:26.217 în turul 56.

SPANIA - REZULTATE CURSA:

 1.  Alonso         Ferrari
 2.  Raikkonen      Lotus-Renault
 3.  Massa          Ferrari
 4.  Vettel         Red Bull-Renault
 5.  Webber         Red Bull-Renault
 6.  Rosberg        Mercedes
 7.  Di Resta       Force India-Mercedes
 8.  Button         McLaren-Mercedes
 9.  Perez          McLaren-Mercedes
10.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari
11.  Gutierrez      Sauber-Ferrari
12.  Hamilton       Mercedes
13.  Sutil          Force India-Mercedes
14.  Maldonado      Williams-Renault
15.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari
16.  Bottas         Williams-Renault
17.  Pic            Caterham-Renault
18.  Bianchi        Marussia-Cosworth
19.  Chilton        Marussia-Cosworth
DNF  Vergne         Toro Rosso-Ferrari
DNF  van der Garde  Caterham-Renault
DNF  Grosjean       Lotus-Renault

World Championship standings, round 5: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel         89        1.  Red Bull-Renault          131
 2.  Raikkonen      85        2.  Ferrari                   117
 3.  Alonso         72        3.  Lotus-Renault             111
 4.  Hamilton       50        4.  Mercedes                   72
 5.  Massa          45        5.  Force India-Mercedes       32
 6.  Webber         42        6.  McLaren-Mercedes           29
 7.  Di Resta       26        7.  Toro Rosso-Ferrari          8
 8.  Grosjean       26        8.  Sauber-Ferrari              5
 9.  Rosberg        22       
10.  Button         17       
11.  Perez          12       
12.  Ricciardo       7       
13.  Sutil           6       
14.  Hulkenberg      5       
15.  Vergne          1       

Comentarii (59)

  • Cei care aveau indoieli in privinta lui Alonso ar fi bine sa nu se mai uite la F1. De acum incolo o sa vedem cam des acest ROSU PE PODIUM.
    42 29
  • cucurbeu
    buna investitie hamilton :))))
    30 de milioane pentru ce?!
    32 42
  • Alonso is the winner end Vettel is crying. Yeeessss!!! Good job!
    44 27
  • Felicitari lui Fernando pentru victorie si felicitari si lui Massa pentru podium!Ferrari s-a descurcat de minune aici in Spania.
    Mercedes ar trebui sa se gandeasca mai putin la calificari si mult mai mult la ritmul de cursa.Nu se poate sa pornesti din prima linie,iar piloti precum Guttierez sau Button sa termine inaintea ta.Rosberg a avut noroc ca a intrat primul in primul viraj si a reusit sa tina de prima pozitie cateva tururi,altfel nici n-ar fi obtinut un rezultat notabil.
    McLaren mai are mult de lucru,dar s-a descurcat mai bine decat ma asteptam.
    42 5
  • detergentul omo
    VETTEL...of..of a participat la cursa asta?nu de alta ca nici depasiri nu a facut :)))0
    29 18
  • mirel_f1
    Frumoasa victorie pentru Ferrari si Alonso a urcat in clasament si isi pastreaza sperantele la titlu,mai ales ca Vettel a terminat pe locul 4 ma dezamagit Hamilton si Rosberg ...
    24 9
  • slab Vettel :(
    27 13
  • Massa a patit ce a patit Alonso in Australia. E clar pneurile se tin bine pe masina lui kimi,
    24 1
  • Bravo Ferrari.. mui bien. Tot asa.
    25 10
  • V-am zis din Bahrain ca va urma o dominatie Ferrari, iar Alonso o sa domine. :D Nu l-a prins Kimi nici cu o oprire in minus... Daca Kimi mai facea o oprire, termina pe 3. Merita si Massa locul 2. O mare victorie. Dominatie clara!

    Daca Ferrari isi rezolva problemele de fiabilitate, deja stim cine va castiga titlurile in 2013.

    Mercedes mai bine se prezinta doar in calificari, in cursa se face de ras. Daca Alonso mergea cu spatele, tot termina inaintea lor :))
    Buna cursa lui Gutierez, cred ca a avut cel mai rapid tur in cursa. Merita si el sa obtina macar un punct. Perez a dat inapoi degeaba. Trebuie sa forteze in spatele lui Button. In scurt timp Perez va ajunge primul pilot la McLaren.
    25 26
  • Bravo Alonso, Kimi si Massa! Si mi-as dori sa-l felicit si pe Di Resta ce reuseste sa ma impresioneze din nou! Dezamagitor rezultatul lui Hamilton, chiar nu-mi vine sa cred si nu-mi dau seama care sa fie motivul fiindu-mi greu sa accept ideea ca Rosberg e mai de valoare decat Luis.
    25 7
  • ferrari2013
    Ce simpatic era acel Marussia in turul 34:)) ala era nivelul lui Vettel daca nu era la RedBull
    32 12
  • anatol
    Bravo Alonso! o cursa ca la carte.....si uite asa Ferrari mai respira
    24 4
  • felicitari campionului adevarat pentru locul 12 .
    13 20
  • Felicitari Alonso,felicitari Ferrari,astazi nu putea sa-l bata nimeni si daca aveau o masina mai buna tot degeaba.Kimi bun,Massa ok,restul au fost pe langa.CIAO
    27 8
  • Ferrari Team
    GRANDE FERNANDO!! OLEEE!! Podium Rosu astazi in Spania!
    24 12
  • Ferrari Team
    Nu-i mai blamati pe invinsi. Hamilton si Rosberg nu puteau mai mult cu actuala masina. Ei oricum nu se bat la titluri, poate la anul.
    31 2
  • anatol
    Ferrari daca nu isi dadea cu "stingul in dreptul".....avea acuma un avantaj linistitor. Oricum si in conditii actuale ei sunt favoriti la cistigarea campionatului, cu conditia ca Massa sa nu oscileze, sa isi pastreze ritmul actual de cursa.
    21 3
  • alonso
    felicitari ALONSO
    ce s-a intamplat cu vettel?hahaha
    21 12
  • Oamenii cursei, au fost pe podium. Toti 3...bravo lor! Alonso, respect! Kimi incredibil ce a putut face cu cauciucurile medium. Massa confirma faptul ca Ferrari au o masina competitiva.
    P.s. O mica glumita, pentru frumusetea spectacolului, e bine ca Ferrari nu pleaca din pole-position. Cu ce ritm au in regim de cursa, ar deveni plictisitor. :-)
    34 8
  • @BlueEnergy

    "O mica gluma...e bn ca Mercedes nu-s in stare sa rezolve probleme cu pneurile , altfel am fi inchis Tv dupa primul tur"

    In fine...cel putin campionatul e echilibrat pana acum....sper ca Ferrari sa mentina ritmul si Fred sa ia cel de-al 3-lea titlu .
    18 10
  • alonso
    :)))
    3 4
  • Radu Roman
    @blue-e chiar buna gluma ta:))-subscriu
    6 5
  • UUUU red bull
    Vettel este un oprtunist intr-o masina foarte buna...nici intr-un caz nu e un pilot de exceptie.
    Bravo Fernando...Super Felipe
    8 5
  • Ce ritm de cursa au aratat monoposturile Ferrari ! Fata de Mercedes care ... hai ca e bine, pana la urma au obtinut puncte prin Rosberg. Dar sa ajungi de pe locurile 1,2 pe 6,12 dupa cursa ? Sau sa spunem ca Hamilton a plecat in cursa de pe locul doi dar a terminat la un tur de castigator. Jenant !
    Altul bun de tot. Perez pleaca in cursa de pe 8 iar colegul Button de pe 14. La finalul cursei Button termina inaintea lui.
    Una peste alta o cursa frumoasa iar datorita rezultatului final al cursei ambele titluri puse in joc s-a mai echilibrat un pic.
    Sa vina cursa de la Monaco!
    20 4
  • Concluzia mea: Kimi nici macar nu are nevoie sa mearga la Red Bull si-l face praf pe Vettel.
    Asta vis-a-vis de o stire mai veche aici unde am scris ca in cazul in care Kimi ajunge la RB poate nu va fii in stare sa-l bata pe Vettel in calificari dar in cursa sunt convins ca o va face.
    Si uite ca mi-a demonstrat-o cu un Lotus, teoretic mai slaba decat monoposturile "energizante"...
    In rest, si eu prevad o mica dominatie Ferrari anul acesta, chiar titlul mondial, cel putin la piloti daca nu cumva si la constructori, in cazul in care Massa persista in forma actuala...
    34 8
  • nikolas
    super alonso, bv ferrari !!!
    19 6
  • Davidenko tu inca mai crezi in faptul ca mERCEDES sau Mclaren se pot bate cu FERRARI,RENAULT si RBR...esti patetic daca invoci rotile-ei nu au masini omule nu roti!
    15 6
  • petronas
    au inviat macaronarii, ahahahaaaaa, toti frustratii se manifesta cu ardoare din cauza anilor de nesomn si framsntarii, peste doua saptamani tacerea va va cuprinde din nou, ahahahaaaaahaaaa amari de feraristi obositi :)))--))))))))
    6 12
  • Ce ti-e cu statistica asta!
    18 dintre cele 22 de curse de la Barcelona de până acum au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position, cursa nu a fost castigata niciodata de un pilot care a pornit mai sus de pozitia 3 pe grila de start. Stastica incalcata ! Bine, ca sa fiu un pic rautacios (desi recunosc ca imi pare rau de ce li se itimpla la cei de la Mercedes - mare pacat, au bagat multa munca, multi bani si au o problema majora intotdeauna in cursa!) de fapt daca scadem cei doi piloti Mercedes, care oricum nu au contat in lupta pentru podium, Alonso a pornit de pe pozitia 3.
    Cu riscul de a ma repeta: ce performanta au monoposturile Ferrari in regim de cursa ! E incredibil. Sper sa-i tina cat mai mult pana nu-i vine vreo idee lui Newey si se trezesc cei de la RBR.
    23 2
  • rbr a spus ca daca ar merge la 100% ar trebui sa faca 20 de schimburi asa de repede se duc rotile pe o masina cu aerodinamica buna. La fel si la Marcedes numai ca nu au gasit solutii ca RBR sa se adapteze cumva.
    Tehnic, masina mai buna e accea cu aerodinamica mai buna. Numai ca pneurile astea sunt intentionat facute foarte degradabile si avantajeaza echipe care desi nu au o masina buna s-au adaptat mai bine la pneuri. Cu alte pneuri mai tari Ferrari si Lotus ar fi in urma.
    Deci totul e relativ la pneuri iar a spune ca "toti au aceleasi pneuri" e doar un cliseu negandit.
    Ar trebui readusa concurenta si in cazul pneurilor, nu un furnizor care are monopol si livreaza ce dicteaza Fia.
    18 11
  • lui@cocojumbo
    Pentru inteligenta unora ar trebui ca fiecare echipa sa vina cu propriile pneuri, dar, de ce sa nu vina cu propriile motoare?Sau cu propriile cutii de viteze, electronica samd? Unde ar mai fi campionii energizantelor? Hai nu fiti penibili, pneurile chiar sunt la fel pentru toata lumea, daca Newey e bun n-are decat sa gandeasca o aerodinamica pt pneuri. Aaa... nu mai poate "flexa" regulamentul, si nici "blow" difuzerele FIA!!Aici e buba! S-or egalizat masinariile!
    25 9
  • Horckner
    Horner si echipajul lui dau vina acuma pe pneuri. Dar in ultimii 3 ani au castigat cu Pirelli. Acu nu le mai convine cum stau lucrurile. Cica trebuie sa protejeze pneurile. Pai Alonso a fost mai rapid, Kimi la fel. De cand e F1 trebuia sa ai grija de pneuri. Ca de aia le schimbau la pit. Ba mai trebuiau sa aiba grija si de combustibil. Unii porneau cu rezervorul gol si faceau pole-ul asa cum au facut ieri Mercedes. Vaca nebuna energizanta se lamenteaza degeaba. Ferrari si Lotus au facut o treaba mai buna ca ei, asta e adevarul Cu aceleasi pneuri. Hai PA!
    24 7
  • @Daniel Popescu

    Dani, cred ca locurile 8 si 9 ocupate de cei de la McLaren cursa aceasta nu sunt tocmai pe podium :)))

    "Echipa britanică se poate considera mulţumită cu dubla clasare pe podium după un nou weekend dificil"
    13 1
  • Corect Mika :)
    Mai e cale lunga de tot pana sa ajunga McLen pe podium. Din pacate deocamdata in cursa concureaza doar RBR, Lotus si Ferrari ... cateodata si Mercedes. Restul nu conteaza. In cursa de azi cele doua McLaren au terminat la 80 de secunde de castigator. E prea mult. Din pacate pentru ei
    13 1
  • hellboy
    Fani Ham care spuneati ca Rosberg il bate constant pe Schumi, nu mai ragaiti nimic?
    Unde e Vettel?
    10 9
  • helboy :-bd
    2 2
  • cum sa-l compari pe adevaratul campion cu schumi??=))
    4 7
  • Felicitari pentru Alonso, Massa, Ferrari si nu in ultimul rand lui Kimi. De data asta le-a iesit celor de la Ferrari totul inclusiv strategia. Totusi, ar fi bine sa nu se culce pe lauri si sa continue sa traga la titlu. Vettel a fost sters iar Kimi a fost din nou constant. Daca isi mentine constanta poate fi primul pretendent catre titlu.

    In rest cursa a fost plictisitoare, animata doar la start (depasirile lui Alonso au fost super) si de strategiile de utilizare a penurilor.

    Pilotii Mercedes au mers bine cat s-a putut. Oricum faptul ca au plecat din fata a mai animat un pic cursa. Totusi, daca isi rezolva problemele, atunci ar deveni redutabili. Di resta a mers bine ba chiar si force india. Inca o data, felicitari Ferrari si sper sa vina si dubla cat mai curand.
    14 3
  • Nu el era ''za fastest driver on za track?'' :)))
    Oricum, sa fim realisti> Mercedes Amg nu are ritm de cursa, e o masina net inferioara celorlalte, asa ca nici pacaliciu` nu avea ce sa faca. Oricum, Rosberg a fost peste el net, cum de altfel a fost si peste Schumi, diferenta intre cei doi fiind ca Schumi a lipsit mult timp si avea si el niste ani... pe cand badbinton nu are nici macar o scuza.
    Kimi e cel mai meserias la ora actuala, dar sper (de dragul Ferrari) ca Alnso sa ia titlul.
    19 4
  • foarte multi fani Ferrari si din pacate toti sunt subiectivi si uita ca cel putin in sezonul actual RBR a facut mai multe curse bune decat cei de la Ferrari.... sa nu mai vorbim de ultimele 3 sezoane
    si acelor fani care-l vad deja campion pe Alonso, dupa o cursa buna si multe alte mai putin bune, le recomand sa nu il neglijeze pe Kimi deoarece este foare probabil sa le faca o surpriza neplacuta, fiind un pilot mult peste Alonso si mult mai constant
    11 17
  • ceasca
    nu trebuie sa fii savant sa observi ca fia si pirelli avantajeaza ferrari. Trebuia gasita o solutie ca sa opreasca rbr din dominatie. Si daca pe newey nu poti sa-l bati la aerodunamica schimbi regulamentul ca sa-l bati la lipsa de aerodinamica.
    E absurd ca intr-un sport care se vrea cel mai rapid din motorsport sa faci de fapt anduranta timp de mai putin de doua ore ....
    5 20
  • ceasca
    *schimbi pneurile
    0 11
  • pirrrrrrrrellllli
    Bravo Alonso, bravo Kimi, bravo Massa. Cu toate astea penurile sunt de tot rahatul. Porbabil ca nu-l mai prindea Kimi pe Alonso pana la final, dar sa fie pneurile un asa de mare diferentiator, sa nu poti sa soliciti masina 100%, sa stai pe radio si sa tot intrebi daca poti depasi sa nu cumva sa soliciti prea mult pneurile. 4 schimburi nu vi se pare pra mult. sunt totusi masini de formula 1 nu autobusuri sa opreasca in statii. parerea mea e ca s-a exagerat importanta pneurilor. e prea mult. inca o data felicitari castigatorilor, o merita cu prisosinta.
    8 2
  • Doamne fereste sa mearga KIMI la RedBull. Il face praf pe VETTEL. Sper sa nu se simta plecarea directorului tehnic de la LOTUS!! Felicitari KIMI pt modul in care ai folosit pneurile medium.
    18 4
  • fly cum ti-a iesit tie ca RBR au facut anul acesta mai multe curse bune decit Ferrari ? Sau Lotus ? Au trecut 5 curse Seb are 2 victorii, Alonso 2 iar Kimi 1. Daca te uiti la clasamentul la constructori sau piloti nici acolo nu vad acea mare superioritate.
    Nu ai cum sa vezi de e acum pe cineva campion. Nici la piloti si nici la constructri. Sezonul mia are 14 etape. Oricine poate castiga mai ales ca RBR, Lotus si Ferrari sint destul de apropiate.
    Da, Kimi e constant bun. Face exact ceea ce a facut Alonso anul trecut: termina pe podium in fiecare cursa. Bravo lui, a fost in carti pentru titlul la piloti si anul trecut.
    ceasca Ti-as reaminti ca nu s-a schimbat in mod esental regulamentul anul acesta ! S-a schimbat compozitia pneurilor la cererea FIA si nu a Pirelli. S-au vrut mai mult spectacol, cu un schimb de pneuri in plus fata de anul trecut. Pirelli asta a si facut !
    11 3
  • Ferrari for ever
    Alonso e cel mai bun din actuala grila! Pleaca de pe 5 si castiga. Fara problema DRS din Bahrain probabil ca-l batea pe Vettel. Vad ca FIA si Pirelli avanteaza cel mai tare Lotusul, nu Ferrari. Ce sa mai zica un fan al energizantelor si al campionului de plastic atunci cand pierde! Pana una alta FIA a dezavantajat Ferrari ca sa intrerupa sirul dominatiei si a facut in asa fel incat sa apara bautorii redbull campioni. S-a vazut cum. Daca e o echipa asa de mare, Newey un asa mare geniu, sa faca o masina care sa bata Lotus si Ferrari pe actualele pneuri. Cum spuneau unii mai sus, regulamentul e acelasi pt toata lumea. Cica fanii Ferrari sunt subiectivi, dar fanii energizantelor cum or fi fiind?
    11 5
  • F1 pt prostime
    Au avut o iarna intreaga sa vada cum sunt pneurile. Prostia asta ca Red Bull nu folosesc 100% monopostul din cauza pneurilor e deja cronica vad. Un monopost folosit 100% este cel care foloseste la maxim regulamentul si extrage cel mai bine performanta in momentul cel mai optim al cursei. Asta e definitia performantei in F1, copilasi. Dar poate nu v-ati gandit ca unele motoare sunt mai performante in consum, altele au kers agresiv care pot distruge pneul, dar asta nu conteaza pentru voi.
    5 1
  • Stroie
    Un singur cuvant pentru inamicii Ferrari si Alonso! CARAMBA!! Urmatoarea halta, MONACO! VENIM PESTE VOI!
    9 3
  • Fan F1
    @pablo256r: S-a schimba compozitia pneurilor la cererea echipelor nu doar la cererea FIA. Si daca 11 echipe au vrut sa schimbe compozitia pneurilor... este cam greu acuma tot acele echipe sa dea inapoi pentru nu se descurca. Plus anul trecut Alonso a pierdut titlul din cauza lui Grosjean si a lui Raikkonen mai mult decat din cauza masinii. Bine masina era slaba dar Grosjean l-a scos odata din cursa si Raikkonen l-a scos si el odata. Plus la final Raikkonen l-a protejat pe Vettel, dar nu a facut la fel cu nimeni altcineva, ca dovada ca ordinele de echipa merg bine de la Red Bull la Lotus.
    11 11
  • Fabulos Alonso,Vettel jalnic...
    6 2
  • pentrudestepti
    hai mai lasati-o ca prea macane. Cu cateva saptamani in urma cand castiga Vettel criticati pneurile ca nu poate merge alonso "la maxim". Acum daca foloseste pneul prost, e ... bun. E aiurea 4 schimburi + menajare pt pneuri in o ora juma'. Ce hahalera mai e si asta?
    7 6
  • cocolino
    e tot atat de merituos Alonso pentru victoria asta tot atat ca si pentru clasarea dezastruoasa din 2011 cand a plecat in tromba si a terminat la mai mult de un tur in urma castigatorului. Vina - pneurile ca si in cursa trecuta.

    Ori - ori! NU se poate ca intr-un caz sa fie blamate doar pneurile iar in altul sa fie laudat doar pilotul dupa cum ne convine. Daca acum inchidem ochii la importanta pneurilor si periem pilotul ca mama mama ce o facut talentuosus, atunci si in 2001 o fost o varza murata.
    4 4
  • In momentul in care in care Button l-a ajuns pe Hamilton mi s-a facut pielea gaina, iar inima a inceput sa imi zvacneasca cu putere. O lupta titanica se dadea in inima mea intre Lewis pe de o parte si echipa Mclaren pe de alta parte. Il ador pe Lewis la maxim chiar daca ma doare tradarea sa, insa in acelasi timp Mclaren e ca o "partenera de viata" (cu ghilimele de rigoare) alaturi de care am plans si am ras, am fost la agonie sau la extaz, echipa de suflet la bine si la greu indiferent ce parere personale as avea despre sarpele de Whitmarsh sau despre Mister NO GRIP. Totusi in cele din urma am inclinat mai mult spre echipa in defavoarea lui Lewis, chiar daca din pacate echipa Mclaren e terminata (fara pilotul de varf - Lewis, fara directorul tehnic-Paddy Lowe, fara sponsorul principal -Vodafone, si cu o motorizare incerta pentru 2014-2015). Lewis si Mercedes au mult mai multe sanse pentru prezent si viitor, si nu imi voi trada echipa Mclaren deoarece nu sustin Mercedes la constructori nici pe Rosberg la piloti, doar ca in mod personal Lewis va avea mereu un loc special in preferintele mele (cu exceptia ca nu inebuneste si nu semneaza cu Ferrari) :)
    5 6
  • Asta cu drama McLaren-Lewis
    Ai nimerit si tu avatarul,in sfarsit!Nu de alta dar eram confuzi la un moment dat cum plangeai pt McLaren si aveai avatar cu Mercedes :)))) !? Greu cu alegerile astea,nu prazare ? ;)
    4 0
  • @Asta cu drama McLaren-Lewis
    Esti un oligofren hapciupalit
    1 2
  • tu vorbest bei asta care la inceput de campionat 2010 desi erai fun infocat alonso il pupai pe vettel.
    0 2
  • @mclmircea
    lasa bre ca o sa-si revina mercedes&lewis si o sa te intorci la el uitand o vreme de mclaren. E bine ca ai de unde alege
    3 0
  • indiferent ce cursa ar fi, unii se pare ca nu vad decat una singura- cea a orgoliului propriu...
    amuzant si trist in acelasi timp
    :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru