Avancronică F1 Canada: Momentul adevărului pentru Hamilton

de Daniel Popescu
Joi, 06.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton are un record impresionant la Montreal, însă Red Bull şi Ferrari vor să pună capăt rezultatelor modeste din Canada în ceea ce se anunţă a fi un Mare Premiu spectaculos.

Circuitul în sine este cu adevărat special. Este un circuit de mare viteză, plăcut de pilotat şi cu siguranţă te ajută să frânezi târziu.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Formula 1 ajunge la sfârşitul acestei săptămâni pe circuitul de la Montreal, care a oferit în 2011 cea mai lungă cursă din istoria competiţiei. Marele Premiu al Canadei este recunoscut pentru spectacolul din ultimii ani generat de ploaie şi de asfaltul destul de abraziv care solicită intens pneurile, iar ediţia din acest an se anunţă cel puţin la fel de interesantă.

Mercedes are toate motivele să fie optimistă după prima victorie din acest sezon obţinută cu două săptămâni în urmă pe circuitul de la Monaco cu ajutorul lui Nico Rosberg, mai ales că Lewis Hamilton are la rândul său un palmares impresionant: de la debutul în Formula 1 în 2007, britanicul a obţinut aici trei victorii şi trei pole position-uri. Rămâne însă de văzut dacă rivalii tradiţionali vor avea un cuvânt de spus pe circuitul care poartă numele regretatului Gilles Villeneuve.

Red Bull Racing nu a obţinut nicio victorie pe acest circuit, în timp ce Ferrari nu a mai triumfat la Montreal din 2004. Nici cei de la Lotus nu pot fi însă excluşi din ecuaţie, mai ales în condiţiile în care Kimi Raikkonen este dornic de revanşa după unicul punct câştigat la Monaco din cauza incidentului cu Sergio Perez, în timp ce McLaren speră să înregistreze noi progrese prin care să surclaseze Force India în lupta pentru locul cinci în clasamentul constructorilor.

Red Bull, Lotus si Ferrari spera sa-i opreasca pe cei de la Mercedes

CIRCUITUL DE LA MONTREAL

De multe ori, cursa a fost o loterie. Uneori vremea se poate schimba, uneori pneurile nu pot funcţiona bine, uneori sunt multe Safety car-uri.

Kimi Raikkonen
Pilot Lotus
Montreal este un circuit semi-permanent caracterizat de o suprafaţă asfaltică destul de abrazivă şi de cinci zone de frânare violentă, elemente care vor contribui la o degradare rapidă a pneurilor.
În plus. performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun.

Piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS pentru a impulsiona depăşirile. Prima zonă de activare începe cu 55 de metri înainte de intrarea în virajul 12 şi continuă pe tot parcursul liniei drepte până în zona de frânare dinaintea ultimei şicane, în timp ce a doua zonă de activare este chiar pe linia de start-sosire. Amplasarea foarte apropiată a celor două zone DRS a determinat FIA să aleagă un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă între doi piloţi, şi anume la ieşirea din virajul 10.

DATE GENERALE DESPRE CIRCUIT

Lungime tur 4361 metri
Numar tururi 70
Distanta totala 305.27 kilometri

TUR DE CIRCUIT LA MONTREAL

STRATEGII PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza pneuri de compoziţie supersoft şi medium pe parcursul acestei etape, iar producătorul italian anticipează că cei mai mulţi piloţi vor avea strategii cu două sau trei opriri la boxe. În plus, prin prisma configuraţiei circuitului, este posibil ca strategiile să se schimbe chiar în timpul cursei, în funcţie de evenimentele de pe circuit şi de vreme.

INFORMAŢII METEO

Unul dintre cele mai nebune momente s-a petrecut în 2011. Am făcut prima greşeală a cursei şi asta ne-a costat victoria. Dar aşa sunt cursele.

Jenson Button
Pilot McLaren
Vremea va juca un rol important în Marele Premiu al Canadei de la sfârşitul acestei săptămâni. Potrivit datelor furnizate de serviciul AccuWeather, ploaia îşi va face apariţia pe circuitul de la Montreal în curseul zilelor de vineri şi sâmbătă, iar duminică este de asemenea posibil să plouă.

Deocamdată este incert dacă ploile vor sosi chiar în timpul evenimentelor oficiale de pe circuit, însă cel mai probabil vor influenţa desfăşurarea antrenamentelor şi calificărilor.

Temperatura maximă de vineri va fi de numai 16 grade Celsius, pentru ca sâmbătă să crească la 21 de grade Celsius, iar duminică la 23 de grade Celsius.

REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI

Trei dintre ultimele cinci curse din Canada au fost câştigate de Hamilton, în condiţiile în care etapa nu a fost inclusă în calendarul competiţional în sezonul 2009.

Sezon Castigator
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Robert Kubica (BMW-Sauber)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL CANADEI

▶ Hamilton a câştigat fiecare Mare Premiu al Canadei în care a trecut linia de sosire (2007, 2010 şi 2012) şi a obţinut trei pole position-uri (2007, 2008, 2010);

▶ McLaren a câştigat ultimele trei curse din Canada şi patru dintre ultimele cinci ediţii;

▶ Red Bull Racing nu a câştigat niciodată pe circuitul de la Montreal, în timp ce ultima victorie a Scuderiei Ferrari datează din 2004;

▶ începând din sezonul 2000, pilotul care a plecat din pole position a câştigat cursa de numai patru ori;

▶ Force India aniversează la Montreal 100 de curse în Formula;

▶ dacă va termina în puncte, Kimi Raikkonen va egala recordul de 24 de curse consecutive în puncte deţinut de Michael Schumacher din 2003.

PROGRAM

Marele Premiu al Canadei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României: 

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 7 iunie 17:00 DigiSport 2
Antrenamente 2 vineri, 7 iunie 21:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 8 iunie 17:00 DigiSport 2
Calificari sambata, 8 iunie 20:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 9 iunie 21:00 DigiSport 1

Comentarii (3)

  • Mclaren
    Ramilton o ia pe coaja anul asta de la Rosberg.
    11 8
  • Ili bate si inca o face destul de bine, chiar daca nu as fi crezut acest lucru pana acum. Se pare ca acel loc 3 furat de ham-ham l-a impulsionat destul de mult si este dornic sa arate cine este no 1.
    10 4
  • Numai "momentul adevarului" nu e pentru Lewis cursa din Canada. Tocmai din cauza rezultatelor excelente pe care le-a avut cu McLaren in trecut, daca va avea dupa cursa o clasare mai buna decit Rosberg se va spune ca "era de asteptat."
    E un circuit care-i place, il simte. Aici vom vedea insa daca testul de la Barcelona al Mercedes i-a ajutat sa-si rezolve problemele cu degradarea sau nu (sa nu uitam, Pirelli a spus ca Mercedes nu au avut acces la datele obtinute in test ... peste asta se poate sari desigur).
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru