Avancronica Marelui Premiu al Coreei de Sud - îl poate opri cineva pe Vettel?

de Daniel Popescu
Joi, 03.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel este este principalul favorit la victorie în Coreea de Sud, însă Fernando Alonso speră să reducă diferenţa pentru a prelungi suspansul în lupta pentru titlul mondial.

Esential 60 de puncte este avansul lui Vettel in clasamentul general
4 victorii a obtinut vettel in ultimele cinci curse
3 victorii a inregistrat Vettel in ultimele trei curse
Sebastian Vettel abordează Marele Premiu al Coreei de Sud cu un avans de 60 de puncte în clasamentul general în faţa lui Fernando Alonso, în condiţiile în care mai sunt doar şase curse până la finalul sezonului.

În plus, pilotul echipei Red Bull Racing a dominat autoritar ultimele Mari Premii, obţinând patru victorii în ultimele cinci curse, dintre care trei consecutive. Progresele Red Bull Racing sunt aparent rezultatul deciziei Pirelli de a reveni la pneurile de anul trecut, presa speculând de asemenea că echipa foloseşte noi setări de motor pentru a simila efectul sistemului de evacuare interzis în urmă cu doi ani.

Indiferent de motivele care stau la baza acestor performanţe recente, Vettel este considerat marele favorit la victorie şi în Coreea de Sud, mai ales că a câştigat şi precedentele doua curse de pe acest circuit. De altfel, Ferrari îşi îndreaptă deja atenţia spre sezonul următor, urmând să introducă pe monopost câteva componente care se vor regăsi şi pe maşina pentru 2014.

Ferrari se concentrează mai mult pe lupta cu Mercedes pentru locul doi în clasamentul constructorilor, acolo unde McLaren speră de asemenea să rămână în faţa rivalilor de la Force India până la sfârşitul sezonului.

Marele Premiu al Coreei de Sud a ajuns la a patra editie

CIRCUIT YEONGHAM

Coreea de Sud a debutat în calendarul competiţional în 2010, iar circuitul a fost apreciat de cei mai mulţi piloţi, chiar dacă spectacolul a lipsit în cele trei curse de până acum. Circuitul beneficiază de cea mai lungă linie dreaptă din calendarul competiţional (1050 metri) şi de o combinaţie de viraje lente şi de mare viteză.

Piloţii vor avea la dispoziţie două locuri prin care să încerce depăşiri.

Prima zonă DRS este similară cu cea de anul trecut şi este amplasată pe aproximativ două treimi din linia dreaptă dintre virajele doi şi trei, în timp ce punctul de detecţie pentru diferenţa de o secundă dintre doi piloţi a fost stabilit în virajul doi. Noutatea pentru ediţia din acest an este zona DRS amplasată pe linia dreaptă de start-sosire, punctul de detecţie fiind situat în acest caz intre virajele 15 şi 16.

YEONGHAM - TUR VIRTUAL DE CIRCUIT

DATE GENERALE CIRCUIT

Lungime tur 5.615 km
Numar tururi 55
Distanta totala 308.63 km

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Urmareste Automarket
Pirelli va furniza în Coreea de Sud pneuri supersoft şi medium, însă acestea vor fi solicitate mai mult decât pe un circuit lent precum Monaco din cauza unor zone de frânare violentă.

În plus, una dintre provocări va fi aderenţa diferită, generată de faptul că circuitul este unul de tip semi-permanent, unele zone fiind utilizate şi în traficul de zi cu zi. Cel mai probabil, piloţii vor opta pentru strategii cu două opriri la boxe, aşa cum s-a întâmplat frecvent în cele trei ediţii de până acum.

INFORMAŢII METEO

Meteorologii au avertizat deja că Marele Premiu al Coreei de Sud ar putea fi afectat de un taifun specific zonei în această perioadă a anului.

Cele mai mari îngrijorări se îndreaptă spre ziua cursei, când sunt anunţate ploi abundente şi vânt puternic, temperatura maximă urmând să fie de aproximativ 25 de grade Celsius.

În schimb, vineri şi sâmbătă se anunţă o vreme destul de însorită, temperatura maximă în ambele zile urmând să fie de aproximativ 26 de grade.

REZULTATE ÎN ULTIMII TREI ANI

Sebastian Vettel a câştigat pentru Red Bull ultimele două curse desfăşurate în Coreea de Sud.

Sezon Castigator
2012 Sebastian Vettel (Red Bull)
2011 Sebastian vettel (Red Bull)
2010 Fernando Alonso (Ferrari)

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL COREEI DE SUD

▶ Coreea de Sud este unul dintre puţinele circuit pe care piloţii concurează în sensul invers al acelor de ceasornic;

▶ niciunul dintre piloţii care a plecat din pole position în Coreea de Sud nu a reuşit să câştige cursa;

▶ McLaren, Ferrari şi Red Bull sunt singurele echipe care au avut piloţi pe podiumul de premiere din Coreea de Sud;

▶ doar Vettel şi Alonso au fost lideri în cursele din Coreea de Sud;

▶ Safety Car-ul a intrat de cinci ori pe circuit în cele trei curse de până acum;

▶ cursa de anul trecut a avut doar 34 de depăşiri. 

PROGRAM

Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României: 

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 4 octombrie 04:00 DigiSport 1
Antrenamente 2 vineri, 4 octombrie 08:00 DigiSport 1
Antrenamente 3 sambata, 5 octombrie 05:00 DigiSport 1
Calificari sambata, 5 octombrie 08:00 DigiSport 1
Cursa duminica, 6 octombrie 09:00 DigiSport 1

Comentarii (6)

  • Aur1989
    îl poate opri cineva pe Vettel?

    Nimeni.
    15 3
  • Lumea care e convinsa ca cei de la Red Bull triseaza si sunt obsedati de teoria conspiratiei, luati si cititi aici ce spune Alonso despre asta. Sper sa si intelegeti ceva.

    Fernando Alonso, who is Vettel's main rival in the championship, said that hearing strange noises from the Renault engines in Singapore was nothing new.

    "I think the different engine noise has been there all year with Red Bull," he said. "It's true that in Singapore it's maybe more obvious because it's a street circuit and people can watch in the corners.

    "But if you went to the winter tests in Barcelona, in the corners, the Red Bull had a different sound. So they are using something different compared to the other teams, but it's something that is completely okay [legal].

    "They pass all the checks in the races on Saturday and Sunday so they are completely okay and it's up to us to do a better job and to maximise the potential."
    17 2
  • 1. Poate reuseste Hamilton sa ia polul... atunci ar fi cat de cat mai animate lupta
    2. Un monopost verificat si declarant valid este un monopost legal... a se vedea si declaratia lui Alonso.
    3. Cred ca am descoperit secretul RBR... acesta este anvelopele Bridgestone :) ... ca dovada va rog sa va uitati la clipul de prezentare al circuitului la 1:31 ( aceasta este o gluma!!!)
    O zi buna.
    0 0
  • Taifunul sigur il opreste :))
    4 1
  • stefan
    Articolul asta a fost copiat de un "ziar" iesean: http://www.bzi.ro/formula-1-a-ajuns-in-coreea-de-sud-il-poate-opri-cineva-pe-vettel-393666
    0 0
  • @stefan: Sper ca glumesti :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru