Vettel în pole position în Coreea de Sud, Hamilton pe locul doi!

de Daniel Popescu
Sambata, 05.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obţinut pole position-ul pentru Marele Premiu al Coreei de Sud şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de Lewis Hamilton.

Esential 6 este numarul pole position-urilor obtinute de Vettel in acest sezon
0.218 secunde a fost diferenta dintre Vettel si Hamilton in calificari
Sebastian Vettel a obţinut sâmbătă la Yeongam al şaselea pole position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:37.202 şi va pleca de pe prima poziţie a grilei de start în Marele Premiu al Coreei de Sud.

Considerat principala ameninţare pentru pilotul Red Bull după rezultatele obţinute în antrenamente, Lewis Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul al doilea, la două zecimi în spatele germanului.

Mark Webber a obţinut locul trei la volanul celui de-al doilea monopost Red Bull, însă va pleca doar de pe poziţia a 13-a ca urmare a penalizării de 10 poziţii dictate în urma incidentului de la finalul Marelui Premiu al statului Singapore.

Retrogradarea australianului îi permite lui Romain Grosjean (Lotus) să plece de pe locul al treilea din faţa lui Nico Rosberg de la Mercedes, în timp ce Fernando Alonso şi Felipe Massa vor lua startul de pe locurile cinci şi, respectiv, şase. Sauber a fost prezentă în Q3 cu ambii piloţi prin Nico Hulkenberg şi Esteban Gutierrez, în timp ce Kimi Raikkonen a fost în mod surprinzător cel mai lent pilot în ultima parte a calificărilor. 

Q2: McLaren NU FACE PASUL ÎN Q3 CU NICIUN MONOPOST

McLaren avea speranţe mari că poate ajunge în ultima parte a calificărilor, însă ambii piloţi ai echipei au fost eliminaţi în Q2, Sergio Perez şi Jenson Button urmând să plece de pe locurile 10 şi, respectiv, 11 ca urmare a penalizării lui Webber.

Daniel Ricciardo a terminat sesiunea pe 13 pentru Toro Rosso în faţa celor doi piloţi Force India, Adrian Sutil şi Paul di Resta, în timp ce Jean-Eric Vergne a fost cel mai lent în Q2 şi va pleca de pe 16.

Q1: WILLIAMS, ELIMINATĂ CU AMBII PILOŢI

Williams a înregistrat un nou rezultat dezamăgitor în calificări după ce a fost eliminată cu ambii piloţi încă din prima parte.

Valtteri Bottas va pleca de pe locul al 17-lea din faţa lui Pastor Maldonado, în timp ce ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate, ca de obicei, de Caterham şi Marussia.

De data aceasta, Charles Pic (Caterham) l-a învins pe coechipierul său Giedo van der Garde, în timp ce Jules Bainchi şi Max Chilton ocupă ultimele două poziţii pe grila de start.

Update: Bianchi a fost penalizat cu trei poziţii pentru blocarea lui Paul di Resta în prima parte a calificărilor. În urma acestei decizii, pilotul echipei Marussia va pleca de pe ultima poziţie a grilei de start.

Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00, ora României.

COREEA DE SUD - REZULTATE CALIFICĂRI:

 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m37.202s
 2. Lewis Hamilton        Mercedes             1m37.420s  +0.218s
 3. Mark Webber           Red Bull-Renault     1m37.464s  +0.262s
 4. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m37.531s  +0.329s
 5. Nico Rosberg          Mercedes             1m37.679s  +0.477s
 6. Fernando Alonso       Ferrari              1m38.038s  +0.836s
 7. Felipe Massa          Ferrari              1m38.223s  +1.021s
 8. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m38.237s  +1.035s
 9. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m38.405s  +1.203s
10. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m38.822s  +1.620s
Q2 cut-off time: 1m38.327s Gap **
11. Sergio Perez          McLaren-Mercedes     1m38.362s  +0.793s
12. 
Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.365s +0.796s 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m38.417s +0.848s 14. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m38.431s +0.862s 15. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m38.718s +1.149s 16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m38.781s +1.212s Q1 cut-off time: 1m39.175s Gap * 17. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m39.470s +1.129s 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m39.987s +1.646s 19. Charles Pic Caterham-Renault 1m40.864s +2.523s 20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m40.871s +2.530s 21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m41.169s +2.828s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m41.322s +2.981s

Comentarii (10)

  • Weber cred ca nu intelege ce are in plus monopostul lui Vettel. :))
    Dupa calificari, nu cred ca Alonso mai are sanse la podium, dar sa vedem ce magie mai face la start. Sper sa castige oricine, mai putin Vettel.
    29 13
  • Este clar, Formula unu se invarte in jurul unui singur om (Adrian Newey) , restul se zbat sa demostreze performante.
    25 4
  • @ Jan
    Alonso va prinde din nou podiumul; este foarte bun la start si reuseste el (stie cum) sa tremine in spatele lui vettel.
    Mi-ar fi placut ca cei 2 (Alonso si vettel) sa concureze cu aceeasi masina, pentru ca dupa cum se vede Ferrari-ul lui Alonso este al 7-lea ca performanta.
    16 20
  • Kimi Raikkonen devine penibil
    11 25
  • @lagardere_72, al 7-lea ca performanta? Dar ce ai vrea sa termine pe 1-2 in calificari si pe 6-7 in cursa? Masina ferrari este setata pentru cursa. Se pare ca inca nu pot gasi un echilibru calificari-cursa dar oricum Alonso are dreptate: "Punctele se acorda duminica."
    13 5
  • Vettel poate sa-si rupe si-un picior si tot devine campion mondial....datii titlu ala odata ca e o pierdere de timp...urmatoarele 2 curse vor avea acelasi deznodamant
    12 3
  • Odata cu transferul la Ferrari, Raikkonen si-a pierdut concentrarea.

    Alonso chiar daca are masina setata pentru cursa, ii va fi foarte greu sa ajunga pe podium. Sa treci de Rosberg, Hamilton, Webber, Grosjean nu-i putin lucru si nici usor. Si nici setarea aia de cursa nu e suficienta. Daca in cursa monopostul Ferrari era la fel de rapid ca monopostul Red Bull, atunci ar fi fost un lucru bun. Cursa de maine va fi interesanta doar daca abandoneaza Vettel, poate isi face treaba Grosjean sa se revanseze in fata lui Alonso pentru anul trecut. Depasiri putine, zero spectacol, zero suspans. Urat circuit au coreeni astia.
    10 13
  • BAIETI trezitiva!
    -0.262 este diferenta dintre stiluri de pilotaj, deci diferenta dintre piloti.(nu sustin ca intre masinile unei firme nu exista diferente)
    -aproximativ aceeasi diferenta apare la toate echipele (0.259, 0.185)
    Va indemn sa revedeti ultimele 2 starturi:
    alonso,massa cistiga 10 metri la start .Ce au ei oare in plus fata de ceilalti? (motor, control tractiune,kers,etc)
    ham., rosberg castiga fata de renault 5 metri. De ce?
    vetel pleaca primul., pirde cam 6 metri , ajunge al doilea in primul viraj, si....
    ce nu are el sa ajunga primul in viraj?
    de ce ii bate in cursa?
    9 9
  • Sebastian
    Pana la urma, dupa N ore, inca tot n-a fost corectat articolul?
    "Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc sâmbătă cu începere de la ora 09:00, ora României." Nu cred ca deja a avut loc cursa ... cursa e duminica!
    1 0
  • Dupa parerea mea startul este imfluentat cel mai mult de masina, iar pilotul trebuie sa aleaga trasa cea mai buna pentru a depasi. E clar ca Ferrari si Mercedes sunt cele mai pregatite din acest punct de vedere. E chestie de conceptie de abordare a cursei ca intreg, important fiind cine ia cele mai multe puncte. Pt RB, clasarea lui Vettel in fata la start si, daca e necesar, depasirea rapida a celui care l-a intrecut la start (asa cum s-a vazut) este un raspuns suficient in asa fel incat sa castige cursa. Se stie ca motoarele Ferrari si Mercedes au puteri superioare motorului Renault. Banuiesc ca faptul acesta se refera la puterea masurata pe banc, la punct fix, deci in conditii apropiate de cele ale startului.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru