Webber a obţinut la Suzuka primul pole position din acest sezon

de Daniel Popescu
Sambata, 12.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mark Webber va pleca de pe prima poziţie a grilei de start în Marele Premiu al Japoniei după ce Sebastian Vettel a comis greşeli în fiecare tur rapid de circuit.

Esential 0.174 secunde a fost diferenta dintre Webber si Vettel in calificari
0.750 secunde a fost decalajul lui Alonso comparativ cu Webber in calificari
8 este pozitia minima pe care trebuie sa termine Alonso cursa pentru a ramane in lupta pentru titlu in cazul unei victorii a lui Vettel
2 incendii au avut loc in prima parte a calificarilor, victimele fiind Gutierrez si Vergne
Red Bull Racing a monopolizat prima linie a grilei de start şi în Marele Premiu al Japoniei, însă Mark Webber a reuşit să întrerupă seria de trei pole position-uri consecutive obţinute de Sebastian Vettel pe circuitul de la Suzuka.

Cronometrat cu 1:30.915, australianul a obţinut sâmbătă primul pole position din acest sezon, devenid astfel doar al patrulea pilot cu o asemenea performanţă în 2013, după ce coechipierul său a comis greşeli în ambele tururi rapide.

Lewis Hamilton s-a evidenţiat şi de această dată că principalul adversar al celor de la Red Bull Racing, urmând să plece de pe locul trei, din faţa lui Romain Grosjean.

Ferrari a continuat parcursul relativ modest din calificări, iar Felipe Massa a fost din nou mai rapid decât Fernando Alonso, urmând să plece de pe locul cinci.

În schimb, Alonso a terminat calificările doar pe poziţia a opta, în spatele lui Nico Rosberg (Mercedes) şi Nico Hulkenberg (Sauber), în condiţiile în care este obligat să termine cursa cel puţin pe locul opt pentru a rămâne în lupta pentru titlul mondial în cazul unei victorii ale lui Vettel. Kimi Raikkonen a ocupat doar locul nouă pe grila de start pentru Lotus în faţa lui Jenson Button de la McLaren.

WILLIAMS, ELIMINATĂ CU AMBII PILOŢI

Sergio Perez a fost primul pilot eliminat în a doua parte a calificărilor, urmând să plece de pe 11 pentru McLaren din faţa lui Paul di Resta (Force India).

Williams a fost din nou eliminata cu ambii piloţi în acest stadiu, Valtteri Bottas şi Pastor Maldonado urmând să plece de pe 13 şi 15.

Între cei doi s-a intercalat Esteban Gutierrez (Sauber), în timp ce Daniel Ricciardo a fost cel mai lent în Q2 la volanul monopostului Toro Rosso.

DOUĂ INCENDII ÎN Q1

Prima parte a calificărilor a fost incendiară la propriu, după ce monopostul Sauber al lui Esteban Gutierrez a luat foc în garaj, iar maşina Toro Rosso pilotată de Jean-Eric Vergne a suferit un incendiu în zona frânelor spate pe circuit. De altfel, ultimul incident a determinat întreruperea calificărilor cu steag roşu pentru câteva minute, iar ulterior piloţii au mai avut la dispoziţie un singur tur rapid.

Acest lucru poate justifica parţial eşecul surprinzător al lui Adrian Sutil de a promova în Q2, iar pilotul Force India a primit şi o penalizare de cinci poziţii pe grila de start pentru înlocuirea cutiei de viteze înainte de calificări. Vergne a stabilit doar al 18-lea timp înainte de defecţiunea tehnică, în faţa celor patru piloţi de la Marussia şi Caterham. Charles Pic şi Jules Bianchi au fost penalizaţi cu câte 10 poziţii pe grilă după o serie de incidente în Coreea de Sud, însă acest lucru nu are influenţe majore asupra grilei de start.

Marele Premiu al Japoniei va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00, ora României.

JAPONIA - REZULTATE CALIFICĂRI:

 1. Mark Webber           Red Bull-Renault     1m30.915s                  
 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m31.089s  +0.174s         
 3. Lewis Hamilton        Mercedes             1m31.253s  +0.338s         
 4. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m31.365s  +0.450s         
 5. Felipe Massa          Ferrari              1m31.378s  +0.463s         
 6. Nico Rosberg          Mercedes             1m31.397s  +0.482s         
 7. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m31.644s  +0.729s         
 8. 
Fernando Alonso Ferrari 1m31.665s +0.750s 9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m31.684s +0.769s 10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m31.827s +0.912s Q2 cut-off time: 1m31.848s Gap ** 11. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m31.989s +0.699s 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m31.992s +0.702s 13. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m32.013s +0.723s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m32.063s +0.773s 15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m32.093s +0.803s 16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m32.485s +1.195s Q1 cut-off time: 1m32.875s Gap * 17. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m32.890s +1.066s 18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m33.357s +1.533s 19. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m34.320s +2.496s 20. Charles Pic Caterham-Renault 1m34.556s +2.732s 21. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m34.879s +3.055s 22. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m34.958s +3.134s

Comentarii (9)

  • "two one seb, two one"
    masa ai da lui alonso 0.3? probabil tot masina este de vina.
    Dar la kimi? tot 0.3? sa raspunz la cereri?
    Stiti cumva cat la suta din actiuni are daimler la renault, si invers?Oare acesta este motivul transferrurilor?
    7 6
  • Ionescu
    Nu va mai certati fani ai lui Alonso si Kimi. Amandoi pilotii sunt lenti in calificari nici Rai nu-i mai breaz decat Alonso uitati-va ca-l bate constant Grosjean. Adevarul este ca ambii sunt destul de batrani comparativ cu concurenta si incet incet nu vor mai tine ritmul. Fara suparare, Alonso e din 81 Rai din 79 pe si concureaza impotriva unor piloti din 88,89, 92 chiar. Mai batran decat ei este Weber asa ca schimbati-va viziunea. La anul la Ferrari va fi duelul "batraneilor".
    14 6
  • @Profu - I din A nu se foloseste la inceputul cuvantului, dar e destul de grea gramatica pt tine se pare.
    13 3
  • @Ionescu Batranei asa cum sunt ei, uite ca inca dau clasa la mai tinerii din Formula 1. Grosjean abia in ultimele 3 curse s-a clasat in fata lui Kimi in calificari. Dar cu ce folos daca in cursa e batut? Cu atat mai mare rusinea :))
    14 3
  • Rainmaker
    Conteaza cum o sa plece la start Mark....sper sa fie un start bun pt. el...altfel....deja vu....
    8 0
  • Ionescu, nu varsta e problema, ci masina. Nu-i am la inima nici pe Raikkonen, nici pe Alonso, da' nu poti sa castigi cu plecari de pe locurile 6-10. Uita-te ca Alonso in 4 ani are DOAR 4 pole-uri, da' in 2 ani s-a batut pentru titlu, uita-te ca Raikkonen n-are niciun pole in aproape doi ani. Asta e...au masini bune, dar in regim de cusa.
    Profesore, Massa nu-l bate pe Alonso ca-i mai talentat. Massa il bate pe Alonso pt ca Ferrari nu mai are nicio sansa la vreun titlu, si atunci, ca si cadou de despartie dupa ani in care a fost umilit de-a dreptul, i se mai ofera si lui "sansa" de-a fi mai rapid in calificari in speranta ca va pinde un loc la vreo echipa mai rasarita sezonul vitor, desi sunt slabe sansele. Massa, daca era pilot, termina si el cursele pe podium, sau in primii 5. Ori el...e terminat. Toata lumea spune ca accidentul e de vina, da' Massa a fost terminat dupa ce a pierdut titlul in 2008.
    15 4
  • Diferenta de 0.174 pana la Vettel. Diferenta de talent, cum spuneau unii data trecuta despre Vettel si Rosberg... :D
    2 6
  • iceman
    Charles Pic are un drive-through in cursa de maine
    3 0
  • Lucian
    Aceste calificari, alaturi de altele asemenea, mi-au intarit convingerea ca Webber si Vettel au acelasi material de cursa, iar faptul ca ultimul a avut probleme cu Kers-ul arata ca nu sunt despartiti decat de talent si de ghinioane vs noroc. Aviz carcotasilor, care spun ca Webber ar fi prejudiciat in defavoarea colegului de team.
    In aceeasi ordine de idei, calificarile sunt, in general, favoritele lui Massa,fata de Alonso, ultimul descurcandu-se mult mai bine in cursa, unde se vede ca numai talentul ii face pe unii sa urce in clasament. Dapdv Vettel, Alonso si Raikkonen sunt mult mai buni in cursa fata de Webber, Massa sau Grosjean. Clasamentul general indica asta.
    Cursa de maine sper sa fie frumoasa si sa vedem dueluri frumoase!
    PS - sunt fan Vettel, dar suporter al F1 si al spectacolului si mi-as dori dueluri ca-n vremurile bune ale F1.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru