Renault, Peugeot şi Citroen, brandurile auto cu cele mai mici emisii de CO2. BMW, Audi şi Mercedes, la coada clasamentului

de Bogdan Mirică
Miercuri, 11.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jato Dynamics a publicat un clasament al brandurilor auto cu cele mai mici emisii. Media cea mai mică e înregistrată de Renault, urmat de conaţionalii Peugeot şi Citroen. În clasamentul ţărilor, cea mai mică medie a emisiilor de CO2 a avut-o Olanda. România ieşit pe locul 14 din 23.

Într-o cursă continuă a înarmării cu cele mai eficiente motoare, un bilanţ anual al celor mai eficienţi constructori auto din lume nu poate decât să răsplătească eforturile celor care se străduiesc cel mai mult.

Jato Dynamics a dat publicităţii un raport anual cu media emisiilor celor mai vândute 20 de branduri auto, precum şi media emisiilor în fiecare ţară europeană. România este şi ea prezentă în clasament.

Renault, lider pentru al doilea an consecutiv

Toţi constructorii auto se străduiesc să lanseze versiuni economice ale modelelor de serie tocmai pentru a reduce media emisiilor la nivelul întregii companii. Se pare că Renault are cea mai eficientă filosofie de acest tip, bazându-se foarte mult pe gama sa de vehicule electrice, care trage în jos media emisiilor, atingând şi anul acesta o valoare record de 108.4 g/km, cea mai mică valoare din clasamentul Jato.

Renault Zoe, modelul electric care a tras în jos media de emisii a francezilor.

Este pentru al doilea an consecutiv când Renault are cea mai mică medie a emisiilor dintre cei 20 de constructori analizaţi. Comparativ cu 2013, media a scăzut cu 1.8 g/km. Totul se datorează creşterii vânzărilor lui Renault Zoe, modelul electric al francezilor fiind livrat în 11.000 de unităţi. O contribuţie importantă au avut-o şi motoarele 0.9 TCe pe benzină şi 1.5 dCi, regăsite deja pe majoritatea modelelor din gamă.

Podium monopolizat de francezi

Urmareste Automarket
Podiumul Jato a fost completat de alţi doi constructori francezi. Este vorba despre Peugeot pe locul doi şi Citroen pe locul trei, adică Grupul PSA: Peugeot a afişat o valoare medie de 109.4 g/km graţie modelelor 108, 208 şi 308, în vreme ce Citroen s-a oprit la 111.4 g/km graţie lui C1 şi lui C4 Cactus.
Acesta din urmă a înregistrat o medie de 96.9 g/km.

Toyota a căzut un loc faţă de clasamentul din 2013, pe poziţia a patra. Japonezii au avut o gamă cu emisii medii de 112.5 g/km. Versiunile hibride, care au totalizat două treimi din vânzările lui Auris şi o treime din cele ale lui Yaris, şi-au spus cuvântul.

Două treimi din vânzările modelului Auris în 2014 au fost exemplare hibride.

Nissan a avut cea mai importantă evoluţie, situându-se pe locul al cincilea, cu 15.4 g/km mai puţin faţă de valoarea din 2013. Şi ca să încheiem socotelile cu Alianţa Renault-Nissan, trebuie să amintim şi despre dacia. Constructorul român s-a poziţionat pe locul 12 din 20, cu o medie a emisiilor de 125.8 g/km. Este o îmbunătăţire cu 1.3 g/km, faţă de anul 2013. Cu toate acestea, constructorul român a căzut trei poziţii în clasamentul Jato, faţă de anul trecut.

Poziţie Marcă Media emisiilor
în 2014 
Media emisiilor
în 2013 
Diferenţa Poziţia în 2013
1 Renault 108.4 110.1 -1.8 1
2 Peugeot 109.4 114.8 -5.4 2
3 Citroen 111.4 116.3 -4.8 4
4 Toyota 112.5 115.9 -3.3 3
5 Nissan 113.8 129.2 -15.4 12
6 Seat 117.3 118.8 -1.5 6
7 Fiat 117.3 118.1 -0.8 5
8 Skoda 121.5 125.3 -3.8 8
9 Ford 121.7 122 -0.3 7
10 Volkswagen 123.3 127.8 -4.5 11
11 Suzuki 124.4 127.1 -2.7 10
12 Dacia 125.8 127.1 -1.3 9
13 Volvo 126.2 132 -5.8 17
14 Mazda 128.9 135 -6.1 -
15 Hyundai 129.7 129.7 0 15
16 Opel/Vauxhall 130.3 132 -1.7 16
17 Kia 130.9 129.5 1.4 14
18 Audi 132.4 135 -2.6 18
19 BMW 133.2 135.7 -2.4 19
20 Mercedes 133.5 139.4 -5.9 20

Codaşii clasamentului: triada Audi, BMW şi Mercedes

Esential 108.4 g/km este media emisiilor Renault, primul în clasamentul Jato.
125.8 este media emisiilor Dacia în 2014, suficient pentru locul 12.
Codaşii clasamentului au fost Audi, BMW şi Mercedes, cu cele mai mari medii de emisii dintre cele 20 de branduri analizate. Este oarecum normal, având în vedere că dispun de maşini cu motoare puternice, iar segmentul modelelor electrice şi hibride abia începe să prindă contur.

De apreciat totuşi că BMW X3 a contribuit alături de Honda CR-V la reducerea mediei segmentului SUV-urilor în Europa cu 6.4 g/km, până la 152.1 g/km.

Olanda este ţara cu media celor mai mici emisii

Dacă ne îndreptăm atenţia asupra ţărilor cu cele mai bune medii de emisii CO2, vom găsi pe primele poziţii ale clasamentului, după cum era de aşteptat, o ţară nordică.

Este vorba despre Norvegia, care simte beneficiile încurajării achizişiei de maşini electrice. Emisiile au scăzut cu 12.8 g/km faţă de 2013 şi acum vehiculele cu zero emisii au o cotă de piaţă de 12.4%, în condiţiile în care, la nivel european, cota acestor maşini este de numai 0.45%.

Tesla Model S este unul dintre cele mai populare modele electrice în Norvegia.

Liderul acestui clasament a fost însă Olanda, care a încurajat achiziţia de maşini cu emisii reduse şi a obţinut o medie de 106.8 g/km. Pe locurile doi şi trei s-au situat Grecia şi Portugalia, şi ele cu emisii sub 110 g/km.

România a fost prezentă şi ea în topul ţărilor care şi-au redus media emisiilor în 2014. Comparativ cu 2013, acestea au scăzut cu 2.9 g/km, atingând o valoare de 126.3 g/km. Ţara noastră s-a clasat mai bine decât Germania, Elveţia, Suedia şi Polonia.

Poziţia Ţara Media emisiilor CO2
în 2014 
Media emisiilor CO2
în 2013 
Diferenţa
1 Olanda 106.8 108.9 -2.1
2 Grecia 107.3 111.3 -4
3 Portugalia 108.6 111.7 -3
4 Norvegia 110.4 123.2 -12.8
5 Danemarca 110.8 113.4 -2.6
6 Franţa 113.9 117 -3.1
7 Croaţia 115.7 125.4 -9.7
8 Irlanda 116.9 120.4 -3.6
9 Italia 117.9 120.7 -2.8
10 Spania 118.7 122.2 -3.6
11 Slovenia 120.8 125.3 -4.5
12 Belgia 121.1 123.7 -2.6
- Media europeană 123.3 126.8 -3.5
13 Marea Britanie 124.6 128.1 -3.6
14 România 126.3 129.2 -2.9
15 Austria 127.4 130.5 -3.1
16 Finlanda 128.2 132.8 -4.6
17 Suedia 130.8 135.1 -4.4
18 Slovacia 131.1 133.2 -2.2
19 Cehia 131.2 135.1 -3.9
20 Ungaria 131.5 133.8 -2.3
21 Germania 131.9 135.8 -3.9
22 Polonia 132.7 136.1 -3.4
23 Elveţia 141.5 144.6 -3.1


Comentarii (10)

  • Suleyman Cunoscatoru
    Pai e normal, ca produc modele cu motoare mici si consum mic. Nu puteti compara un RS6 cu un cotet de twingo 1.0sce, normal ca brandurile de lux au mai multe emisii per ansamblu.
    26 19
  • auto_fan
    Exact, pentru cine isi ia BMW/Audi/Benz isi permite sa isi ia si un motor pe masura.
    8 5
  • Si de ce ar fi Twingo un "cotet"? Nu e o masina de fite romanesti dar a revolutionat segmentul din care face parte ceea ce nu se poate spune despre un RS6. Amestecand merele cu portocalele nu ajuta decat sa faci compot...
    38 14
  • Tinand cont ca e un clasament european Hyundai-Kia (care au tot motoare mici in comparatie cu alte branduri) stau foarte, foarte prost...In rest e normal ca motorizarile mari (ale brandurilor premium) sa polueze mai mult.
    17 4
  • Uite Volkvaginul
    Dintotdeauna mașinile nemțești au fost bășinoase. Când accelerează un pic zici i-a luat foc în portbagaj.
    11 14
  • Atlantid
    Constat ca Suzuki (care se concentreaza in Europa preponderent pe modele mici) este pe o pozitie slaba. La fel Mazda, marca care se lauda cu eficienta Sky Active e jos, iar Volvo ma dezamageste profund. Nissan a urcat puternic in clasament (din cauza motoarelor de cilindree mica oferite de fratele Renault) dar nu stiu daca e bine neaparat sa pui rasnite pe SUV-uri. Tripleta germana cred ca e normal sa fie printre ultimii in topuri datorita specificului masinilor oferite. Daca apareau in clasament si marci precum Bentley, Ferrari sau Lamborghini probabil ca acestea s-ar fi aflat pe ultimele locuri.
    13 5
  • Cand scazi de la 10 la 9, te gandesti ca "vai, ce putin au progresat".. cand scazi de la 100 la 80, "wow, ce reduceri de noxe au astia ! " Cam asa e Norvegia versus Romania la poluare generala. Sa ne uitam la cifra mare, nu la procenti. Tot o tara plina de harburi am ramas, cu toate modelele pitice cumparate. Caci, nu-i asa, ne intereseaza ce aer respiram noi, copiii nostri ! Puteti inlocui poluarea cu cancerul...tot asa stam...
    5 3
  • am sa- i permit sa vad lucrurile putiin mai altfel si daca redactia Automarket vrea sa up-dateze articolul ar fi foarte bine...e o chestiune de fix 2 minute.

    Publicati tabelul cu PROGRESELE anuale ale fiecarui producator. Este foarte interesant de vazut ca:
    1. cea mai mare diferenta a emisiilor, pe marca, o are NISSAN urmeaza MAZDA si MERCEDES
    2. cea mai mare crestere in clasament, prin prisma diferentelor anuale de emisii, MERCEDES de pe locul 20 pe3 si VOLVO de pe 17 pe 4. Insemna ca (fata de 2013) au progresat si motoarele au devenit mai putin poluante fata de anul precedent.
    3. RENAULT si DACIA isi pastreaza rata de poluare mica.
    4. Surpriza neplacuta, HYUNDAI polueaza la fel fata de anul precedent iar KIA chiar mai mult
    10 1
  • Pai da
    Unii confunda poluarea (MNHC,CO,HC si NOX) cu consumul. CO2 nu este poluant, el este un gaz cu efect de sera. Daca era asa de poluant nu cred ca mai lua cineva sifon sau apa carbo-gazoasa... Bun, asta fiind explicata sa trecem la clasament: Este si normal ca Renault sa ocupe locuri fruntase, pentru ca strategia de reducere CO2 pe flote de masini (atentie la aspectul acesta) o preocupa de multa vreme. Practic de multa vreme in oferta de motorizari nu gasim cilindree mare si in plus au si implementat destul de rapid "downsize". In plus este foarte important de stiut ca formula de calcul al amprentei de CO2 ia in calcul si volumul de vanzari...

    Raman si alte aspecte legate de emisii de CO2, spre exemplu sunt producatori gen Mini, toyota, ford, citroen, Renault, Mazda, Toyota... etc care se intrec in ceea ce se numeste "ECO Lider" , cu vehicule cu motoare cu ardere interna si emisii sub 100g CO2. Dar inca o data conteaza foarte mult volumul de vanzari ale acestor vehicule.
    9 1
  • Pai da
    Uitasem, stiti ca odata cu trecerea la o norma superioara ( sa zicem EU4->EU5), carburantul "ajuta" ca aceasi masina sa emita mai putin CO2? (de la EU4->EU5 la banzina "castigul de CO2 este de aproximativ 1%)?
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru