Hamilton a câştigat pe ploaie cursa de la Suzuka! Bianchi, inconştient după un accident care a dus la abandonarea cursei

de Daniel Popescu
Duminica, 05.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câştigat pe ploaie Marele Premiu al Japoniei după ce l-a depăşit pe circuit pe Nico Rosberg, în timp ce Red Bull şi-a adjudecat următoarele două poziţii în detrimentul lui Jenson Button. Cursa s-a încheiat cu şase tururi înainte de final din cauza unui accident grav suferit de Jules Bianchi, care a fost transportat la spital în stare de inconştienţă.

Esential 8 victorii a obtinut Lewis Hamilton in sezonul 2014
10 puncte este avansul lui Lewis Hamilton in clasamentul general in fata lui Nico Rosberg
4 este numarul podiumurilor obtinute de Sebastian Vettel in sezonul 2014
81 de curse este recordul de clasari consecutive in puncte stabilit de Ferrari. Seria s-a intrerupt la Suzuka
În ciuda tuturor temerilor cu privire la sosirea taifunului Phanfone în apropierea circuitului de la Suzuka, Marele Premiu al Japoniei s-a desfăşurat în cele din urmă în bune condiţii şi i-a permis lui Lewis Hamilton să-şi consolideze poziţia de lider în clasamentul general după ce a obţinut o nouă victorie în detrimentul coechipierului său Nico Rosberg.

Din cauza ploii torenţiale care a determinat o vizibilitate foarte redusă şi a prezenţei apei în cantităţi mari pe anumite porţiuni ale circuitului, cursa a început sub Safety Car, însă a fost suspendată înainte de finalizarea celui de-al doilea tur. Într-o astfel situaţie, regulamentul prevede că piloţii să se alinieze pe grila de start, însă de data aceasta toate monoposturile au intrat în pitlane în spatele maşinii de siguranţă şi s-au aliniat unul în spatele celuilalt.

Hamilton câştigă duelul cu Rosberg pentru victorie

După o pauză de aproape 20 de minute, cursa a fost reluată sub Safety Car, însă Fernando Alonso a reuşit să parcurgă doar câteva viraje înainte de a opri monopostul pe circuit. Pilotul Scuderiei Ferrari plecase de pe locul cinci al grilei de start, însă a înregistrat astfel al doilea abandon tehnic din ultimele trei curse, de data aceasta din motive electrice. Safety Car-ul a ieşit de pe circuit în turul 9, iar piloţii au intrat în corpore la boxe pentru a înlocui pneurile de ploaie cu cele intermediare, întrucât cantitatea de precipitaţii se redusese vizibil.

Rosberg şi-a păstrat prima poziţie în clasament, mai ales că Hamilton a ieşit uşor în decor înainte de pitstop, însă ulterior s-a apropiat din ce în ce mai ameninţător de coechipierul său. Germanul a raportat în mod repetat probleme cu caracterul subvirator al monopostului, iar în primul viraj al turului 29 britanicul a reuşit să-l depăşească şi să preia conducerea cursei, după alte câteva manevre eşuate şi o uşoară ieşire în decor. Hamilton a reuşit apoi să-şi păstreze poziţia, în ciuda faptului că spre finalul cursei ploaia s-a intensificat din nou, iar abandonarea cursei cu şase tururi înainte de final a jucat în favoarea sa. 

Red Bull, mai rapizi pe ploaie decât Button şi piloţii Williams

A fost grozav. Ce zi! Condiţiile au fost foarte dificile şi sper ca Bianchi este bine.

Lewis Hamilton
Pilot Mercedes
Lupta pentru ultima treaptă a podiumului a fost semnificativ mai spectaculoasă şi mai bogată în evenimente decât cea pentru victorie.
Jenson Button a ocupat iniţial această poziţie datorită faptului că a fost primul care a intrat la boxe pentru a schimba pneurile de ploaie cu cele intermediare, reuşind astfel să-i devanseze pe cei doi piloţi de la Williams, Valtteri Bottas şi Felipe Massa. Plecat doar de pe locul nouă, Sebastian Vettel a fost un alt pilot care a progresat după pitstop, urcând pe poziţia a şasea, în faţa coechipierului său Daniel Ricciardo.

La fel cum s-a întâmplat şi cu alte ocazii, Williams nu a avut un ritm suficient de bun pe ploaie, astfel că Vettel şi Ricciardo i-au depăşit pe Bottas şi Massa într-un interval de numai câteva tururi pentru a ajunge pe locurile patru şi cinci. În timp ce Hamilton îşi construia atacul pentru prima poziţie în detimentul lui Rosberg, cei doi piloţi Red Bull Racing au fost cei mai rapizi de pe circuit şi au minimalizat diferenţa faţă de Button.

Îl felicit pe Hamilton, iar gândurile mele sunt alături de colegul meu, Bianchi. A fost un weekend bun pentru noi ca echipă, este grozav să obţinem primele două locuri.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Vettel a reuşit să urce pe locul trei la a doua intrare la boxe, în timp ce Ricciardo a fost nevoit să aştepte oportunitatea potrivită pentru depăşire până în turul 42 pentru a progresa pe locul patru. Button a intrat ulterior la boxe pentru un nou set de pneuri, întrucât şi-a permis să rămână pe locul cinci chiar şi în urma acestei strategii.

După ce au fost depăşiţi de rivalii de la Red Bull Racing, Bottas şi Massa s-au menţinut pe locurile şase şi şapte în faţa lui Nico Hulkenberg (Force India), în timp ce Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Sergio Perez (Force India) şi-au adjudecat ultimele puncte puse în joc. Seria impresionantă de 81 de clasări consecutive în puncte a Scuderiei Ferrari a ajuns la final după ce Kimi Raikkonen a ocupat doar locul 12, în spatele lui Daniil Kvyat (Toro Rosso), dar în faţa lui Esteban Gutierrez (Sauber) şi Kevin Magnussen (McLaren).

Bianchi, în stare de inconştienţă după un accident misterios

Adrian Sutil (Sauber) a suferit un accident în turul 46, iar câteva minute mai târziu Safety Car-ul şi maşina medicală au intrat pe circuit. După o perioadă de confuzie, comisarii au arătat steagurile roşii şi au decis să nu mai reia cursa.

Decizia a fost luată ca urmare a faptului că Jules Bianchi a suferit un accident în acelaşi loc ca şi Sutil şi nu a mai putut fi contact prin radio. Ulterior, purtătorul de cuvânt al FIA a confirmat că Bianchi este inconştient şi că va fi transportat la spital cu ambulanţa, întrucât elicopterul prezent la circuit nu poate decola din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.

Circumstanţele în care s-a produs accidentul sunt necunoscute, întrucât nu au existat niciun fel de imagini cu momentul în care pilotul echipei Marussia a ieşit de pe circuit. Totuşi, potrivit lui Sutil, Bianchi a pierdut controlul volanului şi a lovit din lateral macaraua care venise să recupereze monopostul Sauber.

Din cauza accidentului lui Bianchi, Hamilton, Rosberg şi Vettel nu şi-au manifestat bucuria pe podium şi nu au mai participat la tradiţionala bătaie cu şampanie. 

Update 17:00: FIA a confirmat că Bianchi a suferit răni grave la cap în urma accidentului de la Suzuka.

Aflat în stare de inconştienţă, francezul este în operaţie. Potrivit tatălui său, Bianchi este operat pentru un hematom la cap, iar diagnosticul medicilor este traumatism cranioencefalic. După finalizarea intervenţiei chirurgicale, el va fi transferat la terapie intensivă. Principala ipoteză este ca monopostul Marussia a intrat pe sub macaraua de la faţa locului, iar Bianchi s-a lovit puternic cu capul de utilaj.

Japonia - Rezultate cursă:

Loc Pilot Echipa Timp Diferenta
1 Lewis Hamilton Mercedes 1h51m43.021s -
2 Nico Rosberg Mercedes 1h51m52.201s 9.180s
3 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1h52m12.143s 29.122s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1h52m21.839s 38.818s
5 Jenson Button McLaren/Mercedes 1h52m50.571s 1m07.550s
6 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1h53m36.794s 1m53.773s
7 Felipe Massa Williams/Mercedes 1h53m38.147s 1m55.126s
8 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1h53m38.969s 1m55.948s
9 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1h53m50.659s 2m07.638s
10 Sergio Perez Force India/Mercedes - 1 Lap
11 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault - 1 Lap
12 Kimi Raikkonen Ferrari - 1 Lap
13 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari - 1 Lap
14 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes - 1 Lap
15 Romain Grosjean Lotus/Renault - 1 Lap
16 Pastor Maldonado Lotus/Renault - 1 Lap
17 Marcus Ericsson Caterham/Renault - 1 Lap
18 Max Chilton Marussia/Ferrari - 1 Lap
19 Kamui Kobayashi Caterham/Renault - 1 Lap
20 Jules Bianchi Marussia/Ferrari - Spun off
21 Adrian Sutil Sauber/Ferrari - Spun off
- Fernando Alonso Ferrari - Retirement

Clasamentul piloţilor

Loc Pilot Puncte
1 Lewis Hamilton 266
2 Nico Rosberg 256
3 Daniel Ricciardo 193
4 Sebastian Vettel 139
5 Fernando Alonso 133
6 Valtteri Bottas 130
7 Jenson Button 82
8 Nico Hulkenberg 76
9 Felipe Massa 71
10 Sergio Perez 46
11 Kimi Raikkonen 45
12 Kevin Magnussen 39
13 Jean-Eric Vergne 21
14 Romain Grosjean 8
15 Daniil Kvyat 8
16 Jules Bianchi 2
17 Adrian Sutil 0
18 Marcus Ericsson 0
19 Pastor Maldonado 0
20 Esteban Gutierrez 0
21 Max Chilton 0
22 Kamui Kobayashi 0

Clasamentul constructorilor:

Loc Echipa Puncte
1 Mercedes 522
2 Red Bull/Renault 332
3 Williams/Mercedes 201
4 Ferrari 178
5 Force India/Mercedes 122
6 McLaren/Mercedes 121
7 Toro Rosso/Renault 29
8 Lotus/Renault 8
9 Marussia/Ferrari 2
10 Sauber/Ferrari 0
11 Caterham/Renault 0

Comentarii (77)

  • o panarama de cursa
    21 33
  • Vettel a demonstrat inca o data ca e un pilot excelent, pacat de Alonso,
    45 12
  • te-am rugat frumos sa nu mai folosesti acest pseudonim... cu atat mai mult cu cat pe adevaratul ”dany” nu-l caracterizeaza astfel de cuvinte... si mai acuzi pe altii de lipsa de respect!
    16 10
  • O cursa grozava pentru Ferrari! P12 Kimi! Asta e adevaratul nivel al echipei!! Fara Alonso.
    35 18
  • Vettel a beneficiat de o strategie si o masina mult superioara Ferrari. Ii doresc inmormantare frumoasa la Ferrari.
    18 45
  • O cursa facuta praf de organizatori. Pacat!
    Dupa cum se vede treaba, si daca scuipa unul mai puternic, se trece pe SC, sa nu alunece vreun super pilot, platit cu milioane de $...
    26 14
  • Penibila final! Tocmai cand strategiile puteau schimba ierarhiile au inchis-o! Button merita mai mult! Ferrari sunt sub nivelul marii! Bafta Matticacci!
    20 10
  • hamilton nu merita sa castige cursa, oricum a castigat pe nedrept, toata cursa a fost doar un circ penibil
    55 66
  • Bravo Vettel ! Sper ca Bianchi să fie bine !
    45 6
  • Hamilton si-a pus in valoare clasa superioara de pilot, rosberg simplu simplu spectator, a pilotat doar sa nu iasa in decor, un loc 2 nemeritat obtinut doar prin performanta monopostului. Ricciardo umilit de Button cu pneuri obosite si loc 3 cedat de vettel. Sper ca Bianchi sa fie ok!
    34 13
  • @Dany De ce spui ca hamilton nu merita victoria?
    21 3
  • Pate sa-mi explice si mie cineva ce se intampla la Mercedes???
    Sper ca titlul la piloti sa nu fie aranjat--_-
    12 18
  • mimi de la aprozar
    bravo Vettel! in rest cursa a fost dezamagitoare, trebuiau sa strice finalul ca nu cumva sa piarda petarda de hamilton locul intai, in afara de depasirea lui Rosberg hamilton a aratat doar ca stie sa iasa la pascut, inca putin si cauciucurile de pe margine erau ale lui
    27 40
  • Ricciardo nu a terminat pe 3?
    7 21
  • @dany, cum adica Hamilton a castigat pe nedrept???A fost mult mai rapid decat Rosberg, doar la inceput a fost mai rapid Rosberg, pentru ca hamilton a preferat sa nu riste. Sa zica mersi Rosberg ca au oprit cursa ca il intrece Vettel, sa zica mersi ca a inceput ploaia si a gresit Vettel ca il depasea pe Rosberg.
    22 8
  • Hakkinen
    Vettel si Ricciardo au avut o strategie de full wet, asa se explica de ce erau atat de rapizi. Pacat ca finalul a fost taiat, atat Rosberg cat si alti piloti puteau sa recupereze. Nu inteleg decizia absurda de a incheia cursa.
    10 15
  • Nu a terminat Ricc pe 3, pentru ca era alta ordinea inaintea de safety car.
    11 3
  • Cat o sa regrete Vetel masina si echipa Redbull!
    21 21
  • Am impresia ca un au repornit cursa pentru ca depaseau 2 ore. Cand au anuntat ca nu va reporni era 10:58...poate o sa ni se confirme sau o sa se dea alta explicatie
    10 3
  • Am sperat cu totii intr-un restart cu cateva ture cu foc de artificii pentru primele locuri, dar siguranta este pe primul loc, si ma refer aici la Jules Bianchi care era inconstient in momentul in care il transportau la spital. Intrucat salvarea vietii pilotului primeaza cursei, iar intunericul era deja iminent, decizia de a nu reporni cursa a fost una inteleapta.

    Rosberg iar a fost tradat de masina, de la inceput se plangea ca era puternic supraviratoare, asa nu avea nicio sansa fata de Hamilton... Nu inteleg de ce nu a fost scos mai repede la schimb de cauciucuri si reglarea aripii fata pentru remedierea situatiei.... Parca chiar functioneaza teoria conspiratiei?
    Sa vedem cursele urmatoare ce ne asteapta.
    22 7
  • ca nu au*
    1 1
  • Razbunarea lui Mattiaci si Marchioni :)
    9 10
  • #PrayForJulesBianchi
    17 1
  • Razbunarea lui Mattiaci si Marchioni :)???
    adica?@Mclaren_Mircea_1984
    4 4
  • rbr au avut apasare aerodinamica mult mai mare...de aceea au scos in calificari cu 1,5 sec mai putin...
    ...hamilton chiar merge la extrem....si asta il costa uneori....
    cred ca azi a castigat cel care si.a setat mai bine masina....
    19 6
  • mai oameniilor lasati certuriile si umpic fairplay pt jules e in spital si voi va plangeti de cursa!!!
    11 2
  • Ce mai conteaza cursa, nu pot sa cred ca puteti sa stati si sa discutati cursa cand viata unui pilot este in pericol. Forza Jules!!!
    19 3
  • Deci Bianchi a intrat in tractorul care scotea masina lui Sutil. Tare mi-e ca e un incident destul de grav...
    9 0
  • Dragon
    Hamilton pilot de super clasa ! La fel si Vettel pe ploaie se vede talentul pilotului ! Nu uitati ca Vettel a castigat prima lui cursa din cariera la Monza in 2008 pe o ploaie torentiala !
    41 5
  • Prostanacul asta isi da voturi singur, vai steaua lui de frustrat. Bine ca astfel de om nu se poate exprima in realitate.
    8 10
  • Situatia lui Bianchi e critica. Sper sa-si revina cat mai repede, sa nu fie complicatii! Red Bull nu datorita apasarii aerodinamice au mers f bine, au pornit cu o setare extrema pentru ploaie spre deosebire de ceilalti care au avut setari mixte. Asa se explica calificarile de ieri, pe uscat cand n-au performat prea bine. Strategia Red Bull a functionat perfect.
    20 1
  • Mclaren progres. Suzuka cere forta de apasare aerodinamica si caracteristici la masina precum Silverstone, piste care alaturi de Spania ar fi trebuit sa fie critice pentru Mclaren. Crestem... the empire...is in the making...
    6 30
  • Nasol e ca se lungeste asteptarea unei vesti de la medici iar asta niciodata nu inseamna ceva bun!!! Forza Jules!!! #Pray4Jules
    9 0
  • @mircea, macar acum ai un pic de bun simt si taci cu "te empire" daca nu altceva din respect pentru jules is pentru restul pilotiilor
    11 4
  • Dragon
    Alonso ar fi un castiga pentru Mclaren alaturi de Honda !
    12 7
  • BBC, The Telegraf si Sky spun ca situati lui Jules este inca critica!!! Forza Jules!!!
    11 1
  • FIA iresponsabila! Daca elicopterul nu se poate ridica de la sol, cursa nu se poate desfasura. Ultima tragedie in f1 este a regretatului Senna, de atunci regulile in f1 au fost drastice, azi FIA s-a gandit mai mult pe cine sa scoata campion prin prisma vremii nefavorabile si au permis startul unei curse care trebuia anulata sau decalata÷reprogramata.
    11 12
  • @Mclaren_Honda ai perfecata dreptate, FIA trebuia sa opreasca cursa in momentul cand helicopterul nu mai putea decola, iar daca nu putea decola deloc cursa trebuia anulata sau amanata, plus inca o greseala FIA a fost ca nu a trimis direct SC-ul pe pista dupa iesirea in decor al lui Sutil. Orice s-ar intampla vina este al celor de la FIA!!! Forza Jules
    7 5
  • daniel
    Elicoperul s-a ridicat de la sol in momentul accidentului lui Bianchi!
    Totusi cineva a decis sa-l transporte la cel mai apropiat spital mare (la Nagoya mai exact) cu o ambulanta. Probabil era prea riscant sa-l transporte pe calea aerului.
    Ce progres vezi tu Mircea la McLaren?
    Button a ajuns in fata pentru ca a scimbat pe intermediare inaintea tuturor. Defectiuni la ambele monoposturi la volan in timpul cursei.
    Hamilton nu a meritat victoria? Pentru ca Nico se plingea de "understear"? Pai si cine a setat monopostul lui? Hamilton?
    Hai sa fim seriosi!
    Asteptam stiri despre starea de sanatate a lui Bianchi.
    15 3
  • andrey_1293
    Incidentul lui Jules pare a fi destul de serios, am vazut 2 poze de la locul accidentului, facute de cineva din tribuna. La cum este pozitionat excavatorul (si nu cred ca putea fi mutat de un monopost de 700 kg) el pare sa stea cu spatele catre sensul de mers pe circuit. Cum a iesit Bianchi in decor, din poze pare ca ar fi lovit de spatele excavatorului care este destul de inalt. Oricum ar fi, trebuie sa auzim vesti bune despre pilot, si sper ca nimeni nu a mai fost ranit in accident.

    Vettel e atacat din toate partile cum ca ar fi facut o greseala ca a ales Ferrari. La fel se zicea si de Hamilton cand a mers la Mercedes - Schumacher a stat 3 sezoane la echipa si n-a facut nimic, Hamilton vine si se inmormanteaza dar iata ca se bate totusi la titlu. Daca Vettel merge la Ferrari si scoate rezultate mai bune decat Alonso, eventual ridica si Ferrari din mormanul de r#$%^ in care se afla, atunci viitorul va suna bine pentru el. In schimb, daca nu reuseste nimic, pierde timp aiurea (precum Fernando).

    Cursa frumoasa dar organizare proasta.
    15 6
  • malasorte
    @dany...mai baiete ori esti un frustrat ori nu ti-ai baut portia de lapte astazi...oameni ca tine nu au ce cauta pe forum
    4 5
  • Sigur Bianchi a lovit un tractor și nu o mașină Ferrari? :D
    Sănătate, Jules!
    5 9
  • ctlnmihai
    O cursă frumoasă .O victorie meritată pentru Hamilton care devine favorit la titlu după această cursă .. Una caldă și una rece pentru Mclaren..Sper ca accidentul lui Bianchi să nu fie atât de grav..
    4 2
  • cristi
    Nu am citit com. celorlalti dar,Hamilton la depasit pe R. pe pista!!!
    10 4
  • din surse neconfirmate dar se pare ca bianchi sa lovit la cap si in aceste momente trece printr-o interventie chirurgicala de urgenta, starea lui este critica.
    ForzaJules!
    8 1
  • Se pare ca-si revine! Doamne ajuta!
    2 0
  • Tatăl lui Jules Bianchi a dezvăluit, la postul de televiziune France 3, că fiul său suferă o intervenție chirurgicală și că situația lui este foarte serioasă.



    Traumatism cranioencefalic este diagnosticul dat de medici. Din câte se pare, pilotul de la Marussia s-a lovit cu capul de utilajul pe sub care i-a intrat monopostul. Diagnosticul confirmă pericolul la care ar fi fost supus francezul, dacă ar fi fost transportat la spital cu elicopterul.
    1 0
  • daniel
    Pare un accident foarte grav cel al lui Bianchi. Nu e de gluma deloc!
    http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/foto-copilul-meu-e-in-stare-critica-imagini-groaznice-la-suzuka-jules-bianchi-in-coma-dupa-ce-s-a-lovit-de-un-tractor-francezul-a-suferit-un-hematom-la-cap-13365554
    6 0
  • daniel
    Seretomania e mare in jurul accidentului lui Bianchi.
    Dar ... e grav. Am mai gasit o poza pe net.
    Foarte urate urmarile!
    http://im.mtv.fi/image/4383910/landscape16_9/1024/576/ab038489be72e86d26641f1911449549/nf/jules-bianchi-2014-japani.jpg
    4 0
  • GrosJan
    ca dovada ca securitatea in F1 are mai mult de-a face cu circuitul decat cu masina. energia de impact este absorbita de glisiere si ce mai au ei pe acolo. Macaraua nu a prelual mai nimic, a ramas aproape toata energia in seama masinii si a pilotului. De asta e grav
    5 1
  • poate in viitor vor "recolta" masinile esuate cu elicopterul
    acum se vede importanta regulilor mici si atat de contestate legate de securitate. Urmaream o cursa din asta si comentatorii se lamentau ca de ce au oprit cursa pana repara glisierele ca ce probabilitate e sa intre altu tot acolo. Parobabilitatea e mare, se intampla cu un motiv derapajul in zona aia, ulei, acvaplanare, etc.
    apoi daca nu sunt glisierele sa preia impactul e jale
    4 1
  • Mai oameni buni, mai alsati-ma in pace cu faptul ca acum Merc merge ceas datorita lui Hamilton. E ok datorita motorului, nu il mai ponegriti degeaba pe Schumacher care la 40 de ani era la acelasi nivel cu Rosberg, chiar l-a depasit de foarte multe ori. Daca nu avea ghinion cu atatea accidente, era cu mult in fata lui Rosberg. Oricum in 2012 a iesit in fata lui Rosberg. Daca nu se schimbau motoarele, Merc tot acolo era iar Rb era tot in fata. Anul trecut Merc a iesit in fata Ferrari intrucat Massa nu a punctat mai deloc, tot din ghinion
    18 7
  • Piloții își asumă un risc tot timpul. Când vă uitați la F1 trebuie să fiți conștienți că la un moment dat apar și accidente grave sau fatale. Dacă nu suportați chestiile de genul, atunci schimbați canalul pe desene animate sau telenovele, unde totul se termină cu bine.
    Măsurile de securitate sunt destul de bune, unele chiar exagerate. Nimic nu poate fi sigur pe lumea asta. Bianchi a avut și ghinion, poate că a și greșit sau poate a fost lovit și scos de pe circuit. Dacă macaraua ridica mașina lui Sutil, deci era steag galben, ceea ce-i impune pilotului să reducă viteza tocmai ca să aibă timp să evite alte accidente.
    Îmi pare rău de situația lui Bianchi. Îi doresc sănătate, dar cu siguranță a fost mereu conștient de riscuri.
    10 5
  • Singaporezul
    Speram ca Bianchi sa scape cu viata.Restul nu mai conteaza.Forza Jules.
    12 0
  • nu erai tu ala care sustinea ca in F1 din ziua de zi nu mai exista risc, ca nu sunt barbati & shit?
    4 2
  • GrosJan
    si eu eram cel care a spus ca nu este nici acum securitate cu adevarat, depinde mult de context, de modul in care se desfasoara accidentul
    5 0
  • In urma cu 10 minute a iesit din operatie. Respira singur, dar starea lui ramane critica. Get well Jules. Chiar daca este pilot Ferrari, in aceste momente sunt trup si suflet alaturi de Jules. Speram sa te faci bine si sa revii cat mai curand.
    12 6
  • marian06
    Observ, ca o parte a celor care posteaza, tot discuta ce s-a intamplat in cursa si in principal de performsantele anumitor piloti. Conteaza cine a castigat cursa sau nu? Singurul lucru care conteaza dupa acesta cursa, de ... nimic, este ca Bianchi sa fie OK.
    Unde sunt" berbecii" care in Germania erau foarte deranjati, ca nu a iesit SAFETY CAR-UL, dupa incidentul in care a fost implicat Sutil si exista o conspiratie mondiala impotriva lui Ham. Nimeni cu se inreaba de ce nu a iesit SAFETY CAR-UL in Japonia?
    3 9
  • Cand se va renunta oare la tractoarele mortii??? Nu e prima data cand se intampla ca un monopost sa izbeasca un tractor forestier cu masa de cateva tone, la cati bani are fia, ar putea asigura din fonduri proprii in punctele cu risc de accident utilaje mobile cu brate telescopice care sa nu patrunda in zonele de esapare a circuitelor, ci sa actioneze din puncte sigure din afara zonelor glisierelor. Dar na... ar costa poate vreo 15-20 mil.euro. Dar acest sport oricum ar fi el protejat mai bine, implica riscuri imprevizibile iar pilotii sunt perfecti constienti de riscurile carora se supun.
    5 1
  • Feriti-va de prieteni falsi. "Chiar daca este pilot Ferrari, in aceste momente sunt trup si suflet alaturi de Jules". "
    2 4
  • @(89)

    Nu fi mizerabil. In astfel de momente cand e vorba de viata si de moarte nu doresc raul nimanui de la Ferrari. As vrea sa dea faliment, sa le ia banca sediul, sa iaba ghinioane ca intr-un desene animate, sa se certe intrei ca orbii, dar nu sa moara sau sa stea in coma.
    7 8
  • http://tinypic.com/player.php?v=30rmgp5&s=8#.VDFdaGd_uH9

    Telemetrie+video FIA arata ca Bianchi avea 220 km/h in sector cu dublu steag galben. Nu stiu cum a facut greseala aceasta, nu o fi fost atent sau a fost prea sigur pe el....
    4 4
  • Articolul cel mai bun despre accident si situatia actuala a lui Jules.
    http://www.motorsport.com/f1/news/bianchi-moved-to-icu-following-brain-surgery-as-more-details-regarding-crash-emerge/
    4 4
  • ctlnmihai
    Eu propun să fim cât mai naturali :)) marian06..
    2 1
  • Mircea, ce vina are ferrari ca mclaren este o echipa slaba?, daca nu aveau un pilot precum Senna, Hakkinen, Hamilton care sa aduca titluri prin valoarea lor erau permanent in mocirla care se afla si acum, si o spun ca fan mclaren de cand a venit Senna la echipa. Eu zic sa numai doresti raul echipei ferrari pentru ca seamana a paranoia. Sportul este un mijloc prin care oamenii se respecta prin ambitii si antrenamente asidue pentru a iesi invingatori, eu zic sa reflectezi mai bine in sinea ta cand doresti raul altora in sport si sa alergi macar 30min pe zi. No offence!
    12 0
  • Hai mai lasati-va cu comentarii de genul: "Observ, ca o parte a celor care posteaza, tot discuta ce s-a intamplat in cursa si in principal de performsantele anumitor piloti. Conteaza cine a castigat cursa sau nu?" Mai oameni buni, comentam cursa, da?II doresc multa sanatate lui Bianchi si sper sa isi revina cat mai repede, e mai tanar ca mine. Totusi, nu avem voie sa discutam de cursa? Hai sa nu fim ipocriti.
    Apropo, care mai are ceva stiri despre Bianchi? Pana acum, Mircea Mclaren ese singurul care a dat niste informatii destul de importante. Da, acel Mircea pe care il ponegriti cu totii, si nu, nu sunt Mircea cu al nick.
    10 9
  • ctlnmihai
    @ Alex - Ai dreptate..Eu n-am folosit termenul de ipocriți :)) dar prin naturali asta am vrut să subliniez
    4 6
  • ctlnmihai
    Inițial am vrut să-i atrag și eu atenția lui Mircea pentru acel ,,chiar dacă este pilot Ferrari'' ..Dar chiar dacă nu l-ar fi folosit s-ar fi găsit destui care să spună că oricum el nu apreciază un pilot crescut de Ferrari
    2 2
  • Nu apreciez un pilot crescut de Ferrari, dar in fatza mortii ma solidarizez cu oricine si sustin pe oricine pana isi revine. Daca el va reveni ca si Massa si va pilota pentru Ferrari aducand victorii, normal ca va avea in mine cel mai mare inamic, dar in aceste momente, cand viata ii este in pericol, nu mai conteaza de Ferrari ci doar sa scape sa fie bine.
    8 10
  • @Alex

    Mersi de sustinere, sustinere care in ultima instanta este obiectiva si pertinenta.
    7 7
  • ctlnmihai
    Mi-a fost dor de voturile negative de pe aici :)
    5 4
  • @Alex: Nu ne-a dat nici o informatie utila, plus nu a facut decat sa jigneasca iarasi fanii unui pilot, adica fanii lui Bianchi. Sunt stiri serioase pe alte site-uri pentru cine isi doreste sa se informeze. Si fara drama de pe aici.
    5 4
  • Pikachu F1
    Sincer sa fiu, mi se pare moral ca atunci cand un pilot este ranit sau are un accident sa nu existe fraze de genul "este un pilot al nu stiu carei echipe". Mi se pare moral sa fim alaturi de acel pilot, fara sa discriminam. In rest, accidentul este evident de regretat, dar sper sa fie totul ok.
    8 0
  • @mircea
    Bai baiatule, tu chiar esti retardat
    5 0
  • F1 din 1990
    In primul rand ii doresc multa multa sanatate lui Bianchi si sa revina cat mai repede pe circuit.

    Referitor la cursa, cred ca am avut cateva momente spectaculoase, iar daca si Alonso ramanea pana la final aveam o cursa si mai spectaculosa. Hamilton a predat o noua lectie de pilotaj pe timp de ploaie in care i-a dat colegului cu masina "subviratoare" aproape 11 secunde pana la final.
    8 2
  • hami confirma, la fel si rozberg
    vetelu surprinzator, alonso ghinion, rakionen atipit, willamsii depasiti de situatie
    vreme nasoala cursa cam incalcita
    3 0
  • @McLaren_Mircea: Asa de rau ai ajuns incat trebuie sa lauzi singurel. Alex posteaza pareri foarte similare cu ale tale, ceea ce in realitata este foarte putin probabil. Cat de disperat dupa atentie ai ajuns?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru