Ricciardo a câştigat dramatic la Montreal una dintre cele mai spectaculoase curse din ultimii ani!

de Daniel Popescu
Duminica, 08.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daniel Ricciardo a obţinut în Canada prima victorie din carieră după ce a profitat de defecţiunile tehnice înregistrate de piloţii Mercedes. Nico Rosberg şi Sebastian Vettel au completat podiumul, însă ultimul a scăpat ca prin urechile acului de un acroşaj cu Sergio Perez şi Felipe Massa.

Esential 1 este numarul victoriilor obtinute de Daniel Ricciardo in Formula 1
3 este locul ocupat de Daniel Ricciardo in clasamentul general dupa victoria din Canada
Marele Premiu al Canadei a oferit una dintre cele mai spectaculoase curse de Formula 1 din ultimii ani, după ce Mercedes a pierdut supremaţia în urma unor defecţiuni tehnice la frâne care i-au afectat pe ambii piloţi ai echipei.

Diferenţele minore de timp dintre piloţii plutonului fruntaş au generat numeroase momente tensionate şi depăşiri în ultimele cinci tururi, dar şi un accident major care a contribuit la bulversarea situaţiei.

Mercedes părea să aibă din nou parte de o cursă uşoară după ce Nico Rosberg şi-a păstrat poziţia, în ciuda unui start mai bun al coechipierului său Lewis Hamilton. Spre jumătatea cursei, ambii piloţi Mercedes au raportat defecţiuni tehnice la frâne şi au concurat cu 2-3 secunde mai încet decât restul plutonului, însă Hamilton a reuşit să-l devanseze pe Rosberg după a doua intrare la boxe.

Câteva tururi mai târziu, britanicul a pierdut controlul volanului în acul de păr, a încercat să-şi recapete poziţia pe linia dreaptă, dar a fost nevoit să scurtcircuiteze şicana, astfel că i-a cedat din nou poziţia lui Rosberg, doar pentru a se retrage la boxe în turul următor din cauza agravării defecţiunii tehnice. 


Cinci tururi magice pentru Ricciardo

Încă sunt un pic în stare de şoc. Cursa s-a trezit la viaţă în ultimele 15-20 de tururi. M-am chinuit să-l depăşesc pe Perez, dar în cele din urmă am reuşit şi apoi m-am concentrat pe Rosberg. Am reuşit să ajung în locul potrivit pentru a folosi sistemul DRS şi este un sentiment grozav.

Daniel Ricciardo
Pilot Red Bull
Rosberg avea un avans de 23 de secunde în fata rivalilor săi, însă a pierdut constant timp din cauza defecţiunii tehnice, astfel că a fost ajuns în scurt timp de Sergio Perez şi de cei doi piloţi ai echipei Red Bull, Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel. Force India a ajuns în ipostaza de a lupta pentru un loc pe podium datorită unei strategii mai bune, întrucât mexicanul a intrat printre ultimii pentru efectuarea schimbului de pneuri.

Cu toate acestea, Perez nu a reuşit să iniţieze un atac decisiv la adresa lui Rosberg, mai ales că şi acesta a raportat defecţiuni la frâne, iar acest lucru a generat o succesiune de atacuri în spatele său.

Cu cinci tururi înainte de final, Ricciardo, care l-a devansat pe Vettel după a doua serie de opriri la boxe, l-a atacat decisiv pe pilotul echipei Force India şi a ajuns astfel pe locul doi, iar în turul 68 a trecut la conducerea cursei după ce a folosit sistemul DRS împotriva lui Rosberg pe linia dreaptă de dinaintea ultimei şicane.


Massa ruinează cursa lui Perez

Am avut o problemă la boxe şi de aceea am rămas în urmă.

Apoi am pierdut din putere pe liniile drepte şi nu l-am putut ţine în spate pe Ricciardo.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
În ultimul tur, Vettel a reuşit la rândul său să-l depăşească pe Perez chiar în ultima şicană, însă Felipe Massa avea să-i răpească mexicanului chiar şi locul patru. Ajuns în postura de a lupta cu liderii cursei datorită unei strategii inspirate în care a efectuat târziu a doua intrare la boxe şi a avut pneuri mai proaspete pe final, brazilianul l-a devansat pe coechipierul său Valtteri Bottas şi a iniţiat un atac la adresa lui Perez în ultimul tur, imediat după manevra reuşită a lui Vettel.

Pilotul echipei Williams l-a acroşat însă pe Perez, iar cei doi au trecut razant prin spatele şi, respectiv, prin faţa unui Vettel care a scăpat de un incident major ca prin urechile acului. Perez şi Massa au fost astfel nevoiţi să abandoneze, iar cursa s-a încheiat sub Safety Car cu un podium alcătuit din Ricciardo, Rosberg şi Vettel. 

Incidentele din final l-au propulsat în mod surprinzător pe Jenson Button până pe locul patru în clasamentul general, astfel că McLaren a obţinut cel mai bun rezultat de după cursă inaugurală din Australia. Britanicul a terminat în faţa lui Nico Hulkenberg, unul dintre puţinii piloţi care a adoptat o strategie opusă, începută cu pneuri soft pentru a rămâne cât mai mult timp pe circuit. Germanul nu a reuşit însă să se implice decisiv în lupta cu plutonul fruntaş, însă a ocupat locul cinci după incidentele din final.

Cursa anonimă pentru Ferrari

Îl felicit pe Ricciardo, este ziua lui. Am avut un mare ajutor din partea celor de la Mercedes şi am reuşit să profităm.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Ferrari a avut parte de o cursă anonimă, în care Fernando Alonso nu s-a remarcat în mod deosebit, iar Kimi Raikkonen a ieşit în evidenţă printr-o eroare de pilotaj în acul de păr. Alonso a ocupat în final locul şase, în faţa unui Valtteri Bottas care a părut să-l încurce pe Massa în ultima parte şi a lui Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso.

Kevin Magnussen şi-a trecut în cont un loc nouă pentru McLaren, în timp ce Raikkonen şi-a adjudecat ultimul punct pus în joc. Perez şi Massa au fost consideraţi clasaţi pe locurile 11 şi 12 în faţa lui Adrian Sutil de la Sauber şi a lui Esteban Gutierrez, care a retras monopostul Sauber la boxe cu cinci tururi înainte de final, însă a fost la rândul său considerat clasat.

Toţi ceilalţi opt piloţi au fost nevoiţi să abandoneze, iar lista i-a inclus, pe lângă Hamilton, şi pe Romain Grosjean (Lotus), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Pastor Maldonado (Lotus) şi cei doi piloţi de la Caterham, Kamui Kobayashi şi Marcus Ericsson.

Marussia a rămas fără cei doi piloţi încă din primul tur, după ce Max Chilton l-a acroşat pe Jules Bianchi şi a provocat prima apariţie a Safety Car-ului, care a rămas  pe circuit până în turul opt.

Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Massa, care a fost cronometrat cu 1:18.504 în turul 58.

Canada - Rezultate cursă:

 1. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault        1h39m12.830s	
 2. Nico Rosberg          Mercedes
 3. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault
 4. Jenson Button         McLaren-Mercedes
 5. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes
 6. Fernando Alonso       Ferrari
 7. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes
 8. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault
 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes
10. Kimi Raikkonen        Ferrari
11. Sergio Perez          Force India-Mercedes
12. Felipe Massa          Williams-Mercedes
13. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari
 Retirements

    Romain Grosjean       Lotus-Renault            58 laps
    Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault       47 laps
    Lewis Hamilton        Mercedes                 45 laps
    Kamui Kobayashi       Caterham-Renault         22 laps
    Pastor Maldonado      Lotus-Renault            21 laps
    Marcus Ericsson       Caterham-Renault         6 laps
    Max Chilton           Marussia-Ferrari         0 laps
    Jules Bianchi         Marussia-Ferrari         0 laps


Drivers' championship Constructors' championship

 1. Nico Rosberg            140        1. Mercedes               258 
 2. Lewis Hamilton          118        2. Red Bull-Renault       139
 3. Daniel Ricciardo        79         3. Ferrari                87 
 4. Fernando Alonso         69         4. Force India-Mercedes   77 
 5. Sebastian Vettel        60         5. McLaren-Mercedes       66 
 6. Nico Hulkenberg         57         6. Williams-Mercedes      58 
 7. Jenson Button           43         7. Toro Rosso-Renault     12 
 8. Valtteri Bottas         40         8. Lotus-Renault          8  
 9. Kevin Magnussen         23         9. Marussia-Ferrari       2  
10. Sergio Perez            20        10. Sauber-Ferrari         0  
11. Felipe Massa            18        11. Caterham-Renault       0  
12. Kimi Raikkonen          18 
13. Romain Grosjean         8  
14. Jean-Eric Vergne        8  
15. Daniil Kvyat            4  
16. Jules Bianchi           2  

Comentarii (89)

  • BRAVO RICI ,,,,Massa si Kimi piloti de gp2 ,rusineee
    23 29
  • ce slab sunt ferrari.. Doamneee.... rusinea rusinilor.. sa fie intrecuti de looserii de la force india si wiliams...pff.. sau mclaren...care nu se vad in f1 de 15 ani...
    bine ca massa a plecat de la ei, ca... accidentul ala trebuia sa l paleasca si pe pfettel..mm lui...
    22 27
  • Oare Mercedes a vrut sa-i creeze un avantaj lui Rosberg si a mascat asta prin probleme partiale pt cel din urma!? Felicitari lui Ricci... daca ajungea anii trecuti la RedBull acum ar fi camion sau multiplu campion! :)
    22 15
  • Felipe is faster than you! :)
    Buna cursa pentru Button. Ricciardo a profitat pe final de situatie, dar asa trebuie sa faca un campion, daca are o sansa sa nu o rateze ... apropo, a fost nevoie de 3 abandonuri sa ajunga si prastia aia ferrarista pe un dezonorabil loc 6
    32 11
  • Ce se intampla la mercedes hamilton aceiasi prob ca nico si el se rupe dar nico asta nici pe drq. Rusine mercedes respect hamilton
    39 41
  • raikkonen, mai bine dute tata la wrc, k acolo ai mai avea sanse.. rusine.. si tu massa..
    17 23
  • cum a trecut button cu caruta lui pe langa alonso si hulk?? ce rusine...mizeria de mclaren...
    8 24
  • macarena
    @ss76
    du-te la culcare, esti VARZA
    bravo Ricciardo!
    hamilton-abandon :))))
    11 12
  • GrosJan
    o treaba buna facu si Bernie in F1 - gardurile alea de pe margine care trebuie sa actioneze ca o plasa de poarta de fotbal (sa preia energia de impact) si-a facut cu brio datoria. Cu ceva timp in trecut un asa accident s-ar fi soldat cu doi morti. La un moment dat Massa se plangea de franele pe trenul spate cum ca ar fi lipsa; trebuie sa vad onboard de pe masina lui Massa
    13 7
  • Probleme pe care le asteptam.
    Acum sa-i vedem, cum vor gestiona cele 7 zecimi avans fata de ceilalti.
    Credeti ca se sparge red?
    3 13
  • Din pacate Ferrari de nerecunoscut ,o rusine de echipa ,isi bat joc de toti fanii FERRARI
    44 5
  • Victorie meritată a lui Ricciardo care până în momentul acesta a fost clar peste Vettel , însă și o victorie nororocoasă datorată și problemelor întâmpinate de cele 2 monoposturi mercedes
    20 3
  • *norocoasă
    4 3
  • nu-si bate nimeni joc de tine (fan ferrari), e treaba lor cum si ce fac, tu ti-aibagat nasul in treaba lor, nu-ti convine cum miroase si le reprosezi ca-si bat joc
    8 8
  • Pana si F.India a demonstrat mult mai multe fata de Ferrari in cursa aceasta, pacat.
    19 1
  • JugaruGabi
    Ce s-a intamplat cu Massa bai nene?
    Pacat de Rosberg ca nu s-a mai putut tine inca 3 tururi pe pozitie.
    A mers bine in ciuda defectiunilor...
    12 7
  • Good job Jenson. We are ahead of the Ferraris.

    L-am tot criticat pe Button de-a lungul cursei, dar miscarile la final asupra lui Hulk si Alonso m-au facut sa urlu ca un descreierat, cred ca am trezit tot blocul.

    Good job Jenson. We are ahead of the Ferraris.
    14 39
  • Asta dovedeste inca odata cat de bun pilot e Vettel si ca merita cu adevarat cele 4 titluri ... hahaha
    13 24
  • GrosJan
    astia de pe Sky dau onboard de pe masina lui Massa dar fleosc intrerup (cica sa se vada mai bine) putin inainte de impact. Sa lase dzeului in timp real ca asa se observa ce s-a intamplat
    11 2
  • xxxtreme
    cum dracu o reusit button sa treaca in fata lui alonso si hulkenberg nu-mi pot da seama!??
    12 2
  • Uaaaaaauuuuu!!!!
    Asta da cursa! Deci asa arata Formula 1 daca cei de la Mercedes nu ar avea o masina din alta lume :)))
    Cred ca nici daca isi dorea si visa, nu-i iesea o asemenea cursa lui Bernie :)
    Un final care a facut toti banii...un Ricciardo care merita din plin victoria (mai ales dupa magaria pe care a patit-o in Australia), un Perez ghinionist si un Vettel norocos (a fost la cativa cm sa imparta acel zid cu Massa si cu Perez) si un Button care a salvat in ultimul tur o cursa stearsa pt baietii de la Woking.
    Pe site-ul McLaren a fost geniala replica pit-ului "“We believe we are fourth. Not sure how we got there…”
    Pit to Jenson" :)))))

    Una peste alta...o cursa superba...si care dovedeste ca cei de la Mercedes nu sunt de neinvins. Chiar daca, deocamdata, doar problemele tehnice ii aduc in ritm cu ceilalti.
    30 5
  • Bravo Ricciardo .Pobleme in paradis ,vorba unuia sa ciuruit
    6 2
  • Andrei
    Mircea , urmeaza Silverstone ( acasa pentru Maclaren) , daca tii bine mintete anul trecut Button al tau nu a intrat in Q3 ,e foarte bun
    11 3
  • Problemele avute de Mercedes au fost de natura electronica in primul rand, iar la Hamilton au fost dublate de cedarea franelor. Si Rosberg a avut anumite probleme cu franele insa nu asa grave incat sa fie nevoit sa se retraga.
    In ce priveste accidentul lui Massa si Perez, cred ca nu a fost in totalitate vina lui Massa, in sensul ca Perez a fost nevoit sa franeze mult mai devreme, deoarece avea si el probleme cu sistemul de franare iar Massa a fost surprins de acest lucru...in anumite privinte se aseamana cu accidentul avut de Webber acum cativa ani (2010) la Valencia cu Kovaileinen...doar ca accidentul lui Webber a fost mult mai spectaculos, Oricum, bine ca nu s-a terminat urat pentru nimeni.
    Pentru toti cei care vad tot felul de scenarii impotriva lui Hamilton, ar trebui sa se opreasca din aberatii...la nivelul asta nu iti poti permite sa iti retragi o masina din cursa doar ca sa il favorizezi pe celalalt pilot.

    PS: sunt fan Hamilton din primul sezon in care a aparut in F1, asa ca nu se pune problema sa ii tin partea lui Nico, dar imi place sa fiu obiectiv
    36 5
  • Andrei
    Acum a fost evident de ce Massa n-a fost niciodata pilotul nr, 1 la Ferrari! Cand are masina o baga in garduri si distruge si cursa altuia!! Riciardo, de exceptie, l-a facut uitat pe Vettel! E nr.1 la echipa.
    21 17
  • bai nene, deci mertanu era gata sa castige avand probleme gen lipsa power? Si problema nu a intervenit abia in ultimul tur, au mers asa haah, multe ture
    18 3
  • Aceleasi probleme la monopost, Rosberg gestioneaza cu creier, Hamilton grestioneaza cu fundul, ca ala e locul unde ii stau neuronii~!Foarte buna cursa lui Perez, Riciardo e mare!
    22 29
  • ham pateste ca in 2007: e mai bun dar mai accidentos si asta il costa. Vedem la toamna cat l-a costat asta
    19 5
  • GrosJan
    @mikahakkinen

    nu a fost chiar noroc in cazul lui Vettel. Vettel a evitat accidentul (tocmai dadura pe sky onboard cu Vettel)
    19 4
  • @Cioco
    asa il pupin si pe Vettel prin 2010 pana vand a inceput sa-ti eclipseze idolul. Vei face acelasi lucru si cu Ricci (pentru ca si el o sa-ti eclipseze idolul, cine stie, poate din postura de coechipier)
    5 12
  • E bine sa lucrezi la Ferrari. Nu te da nimeni afara. Si daca o face intr-un final, pai iti mai baga si cateva zeci de milioane in buzunar. Probabil de-asta isi doresc pilotii sa concureze pentru Ferrari. Alti prosti nu mai gasesti. Raikkonen face greseli de incepator. E in alta liga. Deja nu mai e vorba ca-l bate Alonso, deja Raikkonen se bate singur cu greselile alea penibile de taximetrist. Primesti 15 mil. ca sa conduci cat de rau poti s-o faci. Ce viata! Cat noroc pe Raikkonen.
    Intr-adevar, monopostul Ferrari e slab rau, dupa Mercedes, Red Bull si Williams. Dar Raikkonen e cel mai indolent pilot de pe grila. Poate isi pierde motivatia cand are un monopost slab. Insa alea 15 mil. ar trebui sa-l motiveze mai mult decat orice. Doar de-aia primeste atat... Nu are nici o scuza. Rusinos! Cum de altfel anul asta e rusinos sa-ti cumperi tricou/sapca cu Ferrari. O echipa de bufoni care e in stare sa dea doar declaratii de presa.
    30 14
  • Aristide
    Degetica este ironica! Asa ceva.....il macelareste Rici, pai mai racanilor, ce credeti c-ar fi patit fetel cu un Alonso sau un Hamilton in echipa! :))))
    13 13
  • "clever call"
    il auzii pe afumatul ala plasticos pe radio.....pai cum bre....
    6 4
  • nu stim @Aristide ... ramane de vazut ... daca il bate ricci nu e sigur ca il bate alonso sau hamilton
    12 13
  • mangafaua
    Daca pe vetel il bate narain nu e sigur ca-l bat Alonso si Hamilton-corect.
    6 14
  • ... Formula 1 grup facebook...
    Adrian Ovidiu

    21 minute · Oradea
    .
    pt doritori de umpic de gluma si ras va rog accesati acest link si cititi acolo comenturi beton http://www.automarket.ro/formula1/ricciardo-a-ctigat-dramatic-la-montreal-una-dintre-cele-mai-spectaculoase-curse-din-ultimii-ani-56685.html









    Ricciardo a câştigat dramatic la Montreal una dintre cele mai spectaculoase curse din ultimii ani!


    Daniel Ricciardo a obţinut în Canada prima victorie din carieră după ce a profitat...


    automarket.ro
    .



    Îmi placeÎmi place · · Distribuie
    .







    Lui Lucian Azer îi place asta.
    .











    Liviu Aileni „un pic” - adică puțin umpic nu există nicăieri.

    5 minute · Îmi place

    ..











    Liviu Aileni Important e că McLaren Mircea pare mulțumit :))

    4 minute · Îmi place

    ..











    Antonio Stefan Mircea e fericit si daca ar termina Ferrari pe 15-16 iar pilotii McLaren pe 13-14.

    2 minute · Îmi place

    ..











    Eduard Vasile Roșu inca mai construieste un imperiu :))))

    2 minute · Îmi place · 1

    ..











    Antonio Stefan Da' nu stie daca cu Alonso sau cu Hamilton :))

    1 min · Îmi place · 1

    ..











    Antonio Stefan Poate se gandesc astia de la McLaren sa-i faca o oferta si lu' Raikkonen
    3 13
  • raikkonen a intrat la pid dupa alonso, adica a stat un tur cu pneuri uzate in timp ce alonso a avut turul respectiv pneuri proaspete. Apoi a nimerit prost in trafic, ceea ce te incetineste mult. A facut si spin, dar acolo a pierdut mult mai putin timp. Ar trebui modificata F1 astfel incat coechipierii sa poata intra in acelasi tur daca este necesar. Oricum nici Alonso nu a stralucit ba dimpotriva, asa ca nu poti spune ca unul e zmeu si altul nu
    12 8
  • MACARENA danseaza la alte mese ,,telespectator de antena 3
    6 8
  • daca intra kimi primul si alonso al doilea am fi avut un kimi pe 6 si alonso pe 10, tot aia era, nu a facut nici alonso nicio branza, ba l-a mai si depasit massuka de l-a umilit
    9 6
  • @Kimi, tu te auzi ce prostii incomensurabile debitezi? Pot sa intre ambi piloti in acelasi tur la boxe, problema ii daca sunt mai putin de 30 de secunde intre ei pentru ca trebuie sa astepte dupa celalalt! daca cumva vrei loc de Pit Stop pentru doua masini atunci cred ca 65% din circcuite nu ar mai face fata deoarece nu au o linie a boxelor atat de lunga..... Oricum tot nu inteleg de ce ar trebui favorizat Kimi, ii un pilot de pluton si nimic mai mult, in afara de faptul ca ocupa un loc de pilot bun nu face absolut nimic!
    11 10
  • @Formula 1 grup facebook...


    M-am distrat pe cinste :)))
    O sa intru si eu daca tot vad ca faceti glume cu mine si cu Ferrari :))))
    Big Like :))
    6 21
  • Graz Rici, shame ferrari, cred ca nici daca abandonau inca vre-o 4, 5 tot nu erau in primii 3 astia.
    "It was not an easy afternoon for Scuderia Ferrari. Fernando dropped a place to eighth at the start, while Kimi moved up one to ninth. After that the two F14Ts ran one behind the other for a while until the first pit stops. Alonso then closed on the leading group but struggled to make any passing moves because of a lack of top speed, while Raikkonen dropped down to 15th after spinning at the hairpin. "

    S-a dus naibii inca un an, bagati-va ptr. un nou monopost for 2015,
    7 3
  • JugaruGabi
    Se pare ca Perez a fost de vina pentru accidentul cu Massa si a primit 5 locuri penalizare pe grila in Austria.

    "Perez was deemed at fault, having changed his racing line, and will drop five grid places at the next race as a result." - sursa: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/6/15936.html
    11 0
  • incredibil..
    pe ce da banii FERRARI...pe un pilot mult mai slab decit era MASSA.... acest KIMI este mai slab decit arata-este un indolent mediocru care nu-si merita banii-este a nu stiu cita oara cind face greseala de pilotaj...dar nu numai la FERRARI si anul trecut la RENAULT la fel a facut-este un BRAND bagat pe git fanilor FERRARI-pai MASSA ii da lectii la orice ora acestui finlandez-garantat
    0 0
  • andrey_1293
    Decizie corecta!
    8 2
  • Marian
    Nici Alonso si nici Kimi nu au cu ce sa lupte la varf, masina aia atat ca e rosie in rest n-are nimic in comun cu performanta, poate ca acum meritele lui Alonso in toti anii astia vor fi mai bine intelese de unii. Ritmul de cursa a lui Alonso a fost peste cel al lui Kimi. Nu cu mult dar a fost mai bun. Massa a dovedit ca accidentul nu i-a afectat cu nimic capacitatile, doar masina Ferrari nu a fost ce trebuia. Nu sunt convins ca a fost vina lui Perez, nu vad cum sa fii de vina daca franezi mai repede fiind in fata si avand problemele cu frana spate. In aceeasi logica trebuia penalizat si Rosberg cu acea depasire a limitei pistei.
    0 1
  • Poate suna a teoria conspiratiei dar mie mi-a parut evident ca Perez i-a tinut pe Red Bull ca sa nu-l ajunga pe Rosberg. Gap-ul era intre 1,500 si 0,750 secunde constant. Cand a depasit Ricciardo a trecut pe langa Rosberg fara nicio problema. Force India utilizeaza motoare Mercedes si face sens sa-ti protejezi furnizorul. Banuiesc ca lui Perez i-au spus pe o frecventa sigura : Stai acolo si dupa cursa ai din partea celor de la Mercedes o suma frumusica.
    2 1
  • Florin
    Cursa a fost una de exceptie, placut de urmarit, cred ca pentru curse de genu' asta ne uitam la F1, doar, doar mai prindem ceva spectacol.
    Cateva concluzii:
    Mercedes e masina de batut (doar atunci cand au probleme tehnice) oricum se pare ca spre final de cursa nu mai au acel ritm ca in debut cand le dau tuturor 1 secunda pe tur. Asta am observat-o si in cursele precedente chiar daca nu se plangeau de defectiuni tehnice.
    Williams si Force India au un progres frumos, au facut spectacol toata cursa, pacat ca Perez si Massa au terminat in zid.

    Chiar daca s-au mai temperat hatterii Vettel (acum li s-a pus pata pe Hamilton) cursa asta a arata ca Vettel nu are un caracter atat de infect cum il vad unii. Eu nu am vazut de multa vreme ca un pilot sa se bucure atat de mult de succesul colegului sau (mai tanar), desi Vettel a pierdut pozitia in favoarea lui Ricci la ultimul schimb. Daca ar fi castigat Vettel pozitia la standuri toti ar fi sarit in sus cum ca echipa il favorizeaza si ce campion de carton e. De fapt nici pe Ricciardo nu l-am vazut sa se bucure excesiv, parca a fost putin rusinat de rocada de la standuri. Dar victoria lui e pe deplin meritata, a demonstrat ca Redbull a luat decizia corecta cand l-au adus(si asta in ciuda faptului ca unii ziceau ca venirea lui la Redbull a fost pentru ai proteja pozitia lui Vettel de pilot principal). Cred ca daca venea Kimi asa cum se specula anul trecut, Vettel nu avea nicio problema a se impune in fata lui, in schimb Ricci e tanar si dornic sa se afirme, e serios, talentat si ii va pune probleme serioase in continuare lui Vettel.
    3 1
  • sunt 2 petarde aici pe site ,ss76 si dracu.Astia habar nu au de nimic,in afara de faptul ca vb de vodka lui raikkonen ei nu mai stiu nimic.O cursa spectaculoasa asa cum ar trebui sa fie toate dar doar din cauza problemelor celor de la mercedes.Nu pot sa inteleg niciodata de ce se vb de pilotii de la ferrari cand echipa e sub orice critica.Inainte de prima intrare la boxe kimi era in spatele lui alonso la o secunda jumatate asa ,iar dupa prima intrare a iesit la 4 secunde si cu 3 masini in fata,asa ca pt cultura voastra generala.Cand il jignitit pe kimi va reamintesc ca e campion mondial cu scarbele de la ferrari si intr o perioada in care se batea pt victorii cu hamilton ,alonso,si nu avea o masina asa cum a avut o vettel in ultimii ani si acum mercedes.FORMELE ASTEA DE VIATA ,SS76 SI DRACU IN PERIOADA AIA EI CRED CA NICI NU STIAU CE E FORMULA 1,
    14 8
  • GrosJan
    la 08.06.2014, 18:19
    ...din nou despre "neadaptarea" lui Kimi...

    Kimi la fel ca si Schumacher si Vettel induce o usoara rasucire a masinii pe apex. Trucul asta ii face foarte rapizi. Dar exista un revers al medaliei ... este nevoie de aerodinamica puternica pentru a fi eficient.

    2014 a venit cu o aerodinamica mult redusa. Ca sa fie si mai rau, cuplul e imens. Acum in loc sa iasa trucul trebuie sa faca corectii. Alonso are alt stil, el tine masina dreapta, ii este mult mai usor cu masinile astea atat de usor de scapat in tete a queue. Totusi Kimi e destul de aproape de Alonso ca timpi ceea ce m-ar face sa cred ca pe masinile de anul trecut cu aerodinamica puternica si pneuri moi, Kimi s-ar fi impus in fata lui Alonso.

    Dar anul asta care e solutia? Sa se adapteze? N-are ce sa adapteze, ala ii e stilul. Tot ce poate e sa spere e ca aerodinamica sa evolueze semnificativ in urmatorii ani, dar inteleg ca Ferrari nul vor astepta atat. Din partea mea sa incerce un nou pilot in fiecare an, pana cand vor gasi unul mai bun ca Alonso (pe masinile astea) sunt sigur ca nu trebuie sa faca prea multe incercari...
    20 8
  • v am copiat comentariul lui grojan sa vedeti si voi ce inseamna sa te pricepi la formula,poate invata si dracu si cu lacu ceva
    6 8
  • Cel mai bun pilot pentru o echipa este .. monopostul pe care-l primeste :))
    2 0
  • ildottore
    felicitari ricci. asa trebuie sa fie toate cursele de F1. astept sa vad pe circuitul din austria cum se va descurca vettel. ricci deja e in alta lume si sper sa nu isi ia zborul prea repede, sa fie calm, muncitor in continuare si vor mai veni si alte victorii. felicitari lor pentru gura de oxigen pe care au primit-o.
    2 0
  • malasorte
    Mai mai...sunt fan Kimi dar mi-am dat seama ca nu mai e ce a fost. Cred ca vreo 5 ani de aici nu se va mai auzi de ferrari mai jos de locul 4. Multi dintre piloti ar trebui sa se pensioneze sa lase tinerii cu pofta de pilotaj sa faca spectacol.
    7 3
  • Test Driver 01
    @fgfg: Anul trecut Raikkonen a avut 183 de puncte, pe o masina net superioara Ferrari-ului din acest sezon. Si pe o masina construita pe felul de a pilota. Anul trecut Alonso a avut cu ceva mai multe puncte pe o masina la fel de execrabila ca cea de anul acesta, si anume 242 de puncte Anul 2014 a venit cu o aerodinamica redusa, dar nu mult redusa. De fapt din ce se vede in acest timp in teren reducerea este de 20%, ceea ce nu-i chiar asa de mult, poate 50% era altceva. Cuplul este imens, dar nu la masinile Ferrari, poate la cele Mercedes si Red Bull. Si nu inteleg... de ce ii este asa de greu lui Raikkonen sa faca corectii? Nu pentru asta piloteaza, pentru ca-i place si pana la urma, regulile sunt valabile si pentru el ca si pentru restul pilotilor sau Raikkonen are nevoie de un alt set de reguli? Despre "neadaptarea" lui Raikkonen poate doar Raikkonen sa spuna ce crede, si cativa baieti de pe acolo, gen ingineri care lucreaza cu el sau alti piloti. Nu GrosJean care oricum este paralele cu Formula 1 si desi tot incearca ceva, este greu de crezut atata timp cat nu a discutat personal cu Raikkonen (deh ar fi si greu lol). Personal nu cred ca conteaza care pilot Ferrari se descurca mai bine, pentru ca echipa are o problema grava pe care nu se chinuie s-o rezolve si aceasta este masina. Masinile astea, despre care voi discutati aici asa de amorul artei, nici macar nu stiti cum se deseneaza, cum se discuta planurile si mai ales diferitele modificari aduse dupa ce prima varianta a fost construita la scara 60%. Faptul ca o varianta a masinii este testata la 60% in tunelul de vant si una la scara 100% in CFD pune alte probleme, pe care alte echipe le-au rezolvat intr-o mai mare sau mai mica parte. Simulatoarele astea de care voi auziti dar nu ati vazut niciunul in realitate, produc foarte multe date utile dar nu aduc informatii despre uzura pneurilor intr-un mediu dinamic ca vremea de afara. Nu exista nici macar o idee despre cum sa se simuleze vremea de afara, deformarea pneurilor sau comportamentul monopostului de-alung unui weekend. Sunt masini interesante aceste simulatoare dar sunt inca departe de ce date produce un singur tur in FP1. Pentru cine doreste sa vada cum arata un simulator serios, este in Ro, un simulator de Boeing 777, pe care se antreneaza pilotii, si care sincer sa fiu este foarte interesant de studiat. Bine un avion este mai greu de condus ca o masina de Formula 1, dar va ajuta sa va faceti o idee despre lucruri pe care desi nu le intelegi... va certati toata ziua pe aici.

    Este destul de dezamagitor sa vezi ca Ferrari nu stie sa produca un motor decent, pe care sa-l dezvolte ulterior dupa ce analizeaza datele din teren, adica aceste FP-uri. La fel cum nu reusesc nici sa produca parti mai bune pentru masina, din cauza faptului ca datele furnizate de tunelul de vand nu se potrivesc cu cele furnizate de CFD. La fel cum dezvoltarea soft-ului de CFD se face foarte greu, pentru ca sunt realmente milioane de factori de luat in considerare si oricat de puternice sunt fermele de servere actuale, sunt mult inaintea software-ului.

    O simpla observatie este ca Ferrari nu a mai angajat de mult ingineri noi, de fapt se poate observat ca desi au probleme la cam toate capitolele in acest moment, se incapataneaza in a face nimic, de unde si rezultatele care nu au cum sa apara. Sunt mii de ingineri decenti si buni pe care i-ar putea recruta dar deoarece nu au un serviciu de HR care sa-i caute, sunt nevoiti sa-i foloseasca doar pe cei care ii au in acest moment, si rezultatele se vad... adica zero. Problema nu tine de faptul ca nu au bani pentru ca cred ca-i realmente ultima problema in acest monent ci tine de faptul ca nu se pricep la headhunting si mizeaza doar pe idea ca "Bai suntem Ferrari, oricine vrea sa lucreze la noi oricum".
    3 1
  • astia sunt fanii lui Alonso ... daca sunt in fericita situatie sa aibe rezultate (in cazul asta nr. de puncte mai mare) ignora orice altceva (cum ar fi strategiile pilotilor care conteaza ... Alonso a pierdut un titlu ca a intrat neinspirat la boxe si a zacut apoi in pluton, a ramas captiv acolo ... cam asa pati si raiko acum) si iti dau peste ochi cu rezultatul si te mai si injura. Dar caca nu sunt rezultate? Pai staaai asa ca nu-i asa ... pai da cum e? Aaaltcumva, nu si nu, e de carton .... fani
    2 1
  • teleki
    Motivele pentru care Kimi e la Ferrari sunt de natură pecuniară, pur și simplu. La Lotus a fost bun dar nu și-a încasat banii la timp.Aici la Ferrari e altfel și mă gândesc că nu a uitat cum a fost înlocuit. Chiar dacă i se reziliază contractul își va scoate pârleala cu vârf și îndesat.
    7 0
  • GrosJan
    il gasira pe Perez vinovat, e o mica schimbare de directie acolo (ca sa inteleaga si cine nu e de acord cu regula cu o singura schimbare de directie - cam asta e rezultatul, nu cred ca vreti sa termine doar doua masini cursa). Totusi, am vazut onboard si cu massa si cu perez si cu vettel.
    Perez il urmareste pe Vettel, avand o viteza de top mai mare. E prea tarziu pentru o depasire asa ca franeaza violent ca sa nu intre in Vettel. Masina intra usor in glisade pe care Perez le controleza cu brio, dar asta vine la pachet si cu o usoara deplasare spre stanga.
    Massa incearca sa intre la milimetru pe langa Perez si paf il agata desi cred ca era de evitat accidentul din partea lui Massa daca ar fi urmarit sa fie safe in primul rand dar atunci avea altele in cap. Dar Vettel? El ce vina are? Pai era o idee mai lent, nu a franat totusi nimanui in nas, e treaba celui din spate sa treaca pe langa daca e prea rapid. El a fost totusi pe faza cu toate ca evenimentul s-a petrecut in spate. Perez era tinut de Vettel dar totodata presat de Massa... Massa era presat de echipa sa depaseasca. Mai bine faci ca Alonso la Abu Dhabi, se roaga toti de tine, inclusiv imparatul, tu nu nu si nu :)
    2 1
  • Dragon
    Ricci fenomenal a demonstrat ca e un pilot bun si in ritm de cursa acum pot spune ca e complet ca pilot . La accidentul dintre Massa si Perez e vina lui Perez uitativa cum schimba directia !!!
    3 3
  • Formel 1
    Clar vina lui Perez , e pe you tube.. e filmat de sus si se vede clar..massa venea tare din spate..Perez a luat stanga putin sa ia interiorul ..probabil sa-l atace pe fetal..neatentie Perez ..trebuia penalizat mai drastic ..asa ceva inseamna crima ce a facut el ...mai ales la viteza aia .
    1 2
  • Sper ca dupa aceasta cursa cei de la Ferrari sa regrete ca nu l-au dat afara pe soferul bancii ... sper sa nu uite toti pasionatii de F1 ca tot ce s-a dezvoltat la Ferrari s fost testat pe masina lui Massa ! Ieri acesta a aratat ce poate ca pilot pana la momentul acelui accident stupid ....
    11 7
  • @Zexe
    A aratat ca are nevoie de ordine de echipa.
    A aratat ca iubeste zidurile
    A aratat ca n-are ce cauta in Formula 1
    4 3
  • nu regreta acum dar vor regreta mai tarziu cand vor trage linie ... E normal ca responsabilitatea sa cada asupra pilotului nr. 1 mai degraba decat asupra coechipierilor pe care i-a avut, pentru ca asteptarile vin in primul rand de la el, are tot sprijunul echipei (cu tot ce inseamna asta, strategii mai bune, prioritate la boxe, implementarea upgradeurilor)
    2 0
  • Andrei
    probabil sa fim 100 de Andrei pe site-ul asta,in fine....oricum Ricciardo castiga si datorita unei sustineri a colegului sau mult mai experimentat,nu are talentul si carisma lui Vettel,pentru Red Bull este un sezon in care cred ca locul 2 il pot avea cu succes. Din prisma faptului ca a fost o cursa cu multe probleme,accidente si retrageri...a fost frumos...Andreii de mai sus poate pot sa comenteze cu un nume ceva mai diferit daca nu,o sa fim "aceeasi Andrei" cu pareri diferite.
    1 0
  • bernie
    Fandositul a pierdut locul 3 in clasamentul general si intr-o cursa doua va ajunge pe 5 ptr ca vitelul il va depasi cu siguranta.Problemele de la Ferrari se agraveaza pe zi ce trece iar ei sunt pur si simplu depasiti de situatie.Asa se intampla cand mergi pe mana unuia care nu se pricepe decat la jocuri de culise.Anul asta daca termina pe 5 la general ar fi foarte bine ptr el.Dar sincer ma indoiesc ca va termina mai sus de 6 sau 7.Ferraristii care rad de Mclaren sunt niste idioti ptr ca Ferrari au probleme mult mai mari decat Mclaren.Cel putin la aia exista mai multa liniste.Am mai spus-o si o repet chiar daca o sa ma injure toti ferraristi si alfonsistii....Problema la Ferrari este banca si falcosul...Pana nu pleaca astia de la echipa nu vor face nici un rahat de performanta.5 ani este de ajuns sa-ti demonstrezi mediocritatea.Ajunge...Si colac peste pupaza ca sa se scoata ei si cativa idioti de pe acest site gen ferr1, ss76,dracu,ion,test driver1 si altii tot dau vina pe Kimi...Ba ca nu se adapteaza,ba ca nu are valoare, ba ca e betiv etc...Pai daca ,Kimi nu e un de ce nu castiga falcosul vostru ba "desteptilor"???Ca in 5 ani la ferrari masina a fost facuta numai ptr el...Pana una alta Kimi este ultimul pilot Ferrari care a castigat ambele titluri cu echipa idiotilor.Ciocul mic si joc de glezne hahalerelor.
    4 1
  • saab88
    Intre timpii pe tur din 1998 si cei din 2014 nu e nici o diferenta! Asta e progresul din F1?
    1 0
  • saab88
    Grand Prix du Canada 1998
    https://www.youtube.com/watch?v=jI_cbV6vdqQ
    0 0
  • n-ati banui ca intre ss76 si Goethe exista o legatura ....nici unul n-a auzit de celalalt!
    6 4
  • Logica ta sufera greu. Pai hotareste-te cum a fost, masinile le-a dezvoltat Massa si d-aia au fost asa bune anii astia, sau le-a dezvoltat Alonso si atunci Massa n-are nicio legatura cu dezvoltarea. La Williams tot el le dezvolta? Ca l-am vazut pe Botas in fata mai in toate cursele, iar la puncte tot Botas conduce! Halal inteligenta! Du-te bea o bere rece ca la scoala ai lipsit!
    3 3
  • cristy 1976
    am tot citit ce spun uni sau alti, adevarul este urmatorul ,motorul mercedes a facut diferenta pe circuit mai putin ploblemele celor de la mercedes, toate masinile cu motor mercedes au mers bine plus redbul prin aerodinamica lor, ferari atat a putut , asta nu anseamna ca piloti sun slabi ei forteaza,deaici si greselile, urmatorul circuit nu mai favorizeaza motoarele mercedes, doar cele ale firmei mama, iar ferari se vor descurca mai bine, si nu stiu ce sa zic mircea cu meclaran,ei acum au scos capul restul mai la coada mai au si motor mercedes?
    0 1
  • in momentul asta ,intre Kimi si Massa de anul trecut nu este nici odiferenta ,ca echipa FERRARI [ ingineri ,staf tehnic ,dir teh ] sint intr-o deruta totala, pacat de acesti piloti care se zbat sa faca si ei ceva...Oricum campionatul este cu dedicatie pt Rosberg si sper sa-l merite ,cu toate ca este putin cam nesimtit ,si or-cear face ca si abateri pe circuit i se vor trece cu vederea ..BROVO RICI ,sper sa-l faca uitat pe Vittel [ pilot ft bun dealtfel ,dar nu stie sa se faca placut ] pt GFGF ,bai boule ,vino cu argumente si nu mai jigni ca un prost ce esti ,idiotule,si numai scrie ,,Goethe,,daca nu sti ce inseamna ,ca noi inram pe acest sait sa ne spunem un of ,o idee ,nu sa ne jignim ,vino cu contra argumente boule si nu mai jigni
    4 5
  • "or-cear"
    tare asta
    0 1
  • @ss76
    n-am vrut sa te jignesc,am vrut doar sa-ti zic ca esti prost,dar mai subtil si oricum faza cu Goethe nu mai e de actualitate pentru ca,iata,ai auzit fara sa vrei de el- punct
    6 2
  • "or-cear face"
    chiar ca n-a auzit Goethe de tine :)
    1 0
  • @gfgf pe romaneste ,,sugi pixu
    0 4
  • asta e, ce sa-i faci, ai pierdut si singurul lucru pe care il aveai in comun cu Goethe
    0 0
  • Nu va mai certati degeaba pentru ca in realitate diferenta intre Mercedes si restul este de peste 100 hp.

    Mercedes looked set to triumph for a seventh time this season in Montreal, but both W05 Hybrids ceased to be hybrid around the 37th lap when they lost their MGU-K systems. That lost them around 160 bhp and overloaded the rear brakes, leading to Hamilton's demise shortly after he had passed Rosberg following his second stop on the 47th lap - and then lost the place at the hairpin as his brake issues started to become manifest. Rosberg was able to nurse a 0.7s lead for many laps before Ricciardo found a way past Perez and then quickly swooped to snatch the lead with two laps to go. While Hamilton therefore suffered a disastrous day, Rosberg clinched a seventh podium of the season and increased his title lead by a handy 18 points.
    http://www.formula1.com/news/features/2014/6/15942.html

    Asa ca pana peste 5 ani nu are nimeni ce sa le faca poate in afara de Honda.
    1 1
  • PS Si diferenta este valabila si pentru echipele care au motor Mercedes.
    1 1
  • pentru anonimul care ma trimite la scoala - ma desteptule , nu ai tu scoala cata vacanta am eu ! trimte-l la scoala pe cel care te-a conceput 1!! si inca ceva - abtine-te sa comentezi despre lucruri pe care doar le vezi si nu le intelegi ! Cand citeam eu *Cavalerii Riscului* , tu faceai caca pe tine ...
    3 1
  • @@zexe
    legat de logica aia la care faceai referire. Logica ta sufera greu sau nu ai toate datele sau cel mai probabil le ignori. Cand spui ca Alonso dezvolta monopostul la Ferrari inseamna ca inginerii tin cont in primul rand de feedbackul dat de Alonso si modifica in consecinta. DAR e adevarat ca apoi toate aceste upgrade-uri erau testate pe masina lui Massa, ca daca se dovedesc proaste sa nu aibe Alonso de suferit. Deci da, e posibil ca masina sa fie dezvoltata de Alonso iar testele sa se faca pe masina lui Massa, nu e nicio contradictie sau paradox. Pricepusi? Ai mers degeaba la scoala aia multa?
    0 5
  • Pe scurt: Mercedes e egala cu RedBull pe viraje sau un pic mai slaba, foarte putin iar pe liniile drepte are mai mult de 100 de cai in plus. Eu daca as fi RedBull, Ferari..etc, as lasa sezonul asta si m-as gandi la sezonul urmator. Degeaba se lauda cei de la Renault , ca lucreaza la greu , nu se vede deloc.
    Bafta tuturor!
    1 0
  • pai si cand se zvonea vara trecuta ca motorul mercedes are cam 100 cp in plus, sareau tifosii cu explicatii cum ca sunt doar petarde in presa si ca fac ei un motor Ferrari cu o racire revolutionara bla bla
    2 1
  • GroJan
    Am vazut "inalta clasa" a lui fetel, batut rau de Daniel desi plecat din spatele championului! Cei de la Redfools n-au mai aplicat strategia din ultimii 4 ani si l-au lasat pe australian sa castige. Webber zambeste .
    3 4
  • Cred c a Ricci bate pe oricine din F1 la ora actuala
    3 3
  • Andrei
    cu un tur inainte sa il depaseasca Ricciardo pe S. Perez, Vettel la protejat intr-un viraj pe al sau coechipier,Massa era in spatele acestora si venea puternic...oricum Vettel stie despre ce este vorba,un sezon in care nu poate iesi campion mondial...deci eu cred ca nu este la fel de aprins ca in anii precedenti cand Red Bull avea cea mai buna masina si lupta cu Webber era cu totul alta.
    2 1
  • zero barat
    Noroc cu lupta dintre pilotii Merc si cu defectiunile la monoposturile lor ca iar ne plictiseam de moarte.
    4 1
  • @zero ca baiat
    noroc? Mie nu imi place sa vad defectiuni. Vreau sa vad cum castiga cel mai bun nu cum castiga cine-o nimeri...
    0 2
  • @ test driveru
    Pacat ca te dai destept pe aici dar nu stii ce aia o cacofonie! Sau probabil erai prea ocupat cand pilotai o masina de F1 mai bine decat Massa si nu ti-ai dat seama... sau poate un Boeing dupa aceea si astfel ai ajuns la concluzia ca e mai greu de pilotat decat un monopost de F1... ca doar ”de”, piloti de Boeing sunt vreo 20 in lume iar de monoposturi F1 cu miile...
    0 1
  • tot mertanu ne facura cursa faina. pacat ca e suspecti de manevre interne in favoarea lu nicoleta. acu hami simte ce simtea alfons cand erau la mcl impreuna. restul aduna frimiturile, masa destul de innecat ca de obicei
    ferrari incearca fara succes sa inlocuiasca pe cei mai buni cu italieni si nu prea mere, incearca sa dea putere brandului cu performantele din f1...pe scurt e scump, aratos da prost.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru