Feedback

Dacia, pe locul al treilea în clasamentul creşterilor vânzărilor în Europa

Publicat Miercuri, 06.08.2014
de Mircea Meșter
Comenteaza 13
Dacia, pe locul al treilea în clasamentul creşterilor vânzărilor în Europa - Poza 1
Jeep, Lexus şi Dacia sunt marii performeri ai primei jumătăţi de an la nivel european. Cele trei mărci au înregistrat creşteri semnificative care confirmă faptul că piaţa europeană şi-a oprit declinul: +6.2% în perioada ianuarie-iunie.

Esential +35.2% este creşterea absolută a vânzărilor Dacia în Europa în perioada ianuarie-iunie 2014.
Dacia se numără printre mărcile foarte performante ale primei jumătăţi a anului în Europa. După ce anul trecut a crescut serios în vânzări la nivel european pe o piaţă în scădere, brandul deţinut de Renault continuă să performeze şi pe o piaţă europeană care în primele şase luni ale anului a crezut cu 6.2% în zona UE + Ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia). Cu o creştere a vânzărilor de 35.2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, Dacia a reuşit să atragă 195.000 de clienţi şi să-şi depăşească precedentul record pe o jumătate de an, 144.000 de maşini (2013).

Dacia se află pe locul al treilea în topul creşterilor absolute ale vânzărilor, clasându-se imediat în spatele mărcilor Jeep (16.300 de unităţi vândute, +43.8%) şi Lexus (14.000 de unităţi, +35.4%). 

Creşteri ale vânzărilor au atins majoritatea mărcilor importante, însă au existat şi excepţii. Astfel, dacă Chevrolet a scăzut în vânzări cu 53.6% pe fondul anunţului de retragere a mărcii din Europa, Smart, MINI şi Alfa Romeo au resimţit vârsta modelelor din gamă. De altfel, Smart şi Mini încep drumul de revenire pe plus după lansările din acest an ale noilor generaţii ale modelelor de bază: Mini, respectiv Fortwo şi Forfour.

Loc Marca Vânzări ian-jun 2014 Vânzări ian-jun 2013 +/-
TOP CREŞTERI
1 JEEP 16.348 11.370 +43.8%
2 LEXUS 14.047 10.376 +35.4%
3 DACIA 195.069 144.268 +35.2%
4 Mazda 92.430 75.065 +23.1%
5 Skoda 302.657 253.008 +19.6%
TOP SCĂDERI
1 CHEVROLET 34.789 74.925 -53.6%
2 SMART 31.505 36.201 -13.0%
3 MINI 70.535 79.052 -10.7%
4 ALFA ROMEO 32.874 36.240 -9.3%
5 Honda 72.264 78.287 -7.7%

Comentarii (13)

  • unguru bulan
    " în topul creşterilor absolute ale vânzărilor"

    pai e in top 3 pe procentajul de crestere si comentati ca e top de vanzari absolute ?!?! E top crestere relativa an curent vs an trecut
    8 7
  • Cand mergeau pe minus erau dispusi sa lase sute de euro discounturi numai sa vanda... acum cateva luni insa au scumpit modelul Logan cu 200 euro iar in august cu inca 100! De asemenea modelul Laureate s-a scumpit de fapt cu 200 parai deoarece pana in luna iulie bancheta rabatabila si fractionabila (care pe siteul lor este 1/3 vs 2/3 iar in pliantele oficiale 40/60... seriozitate tipic romaneasca de a informa potentialii clienti, dle...) era standard la modelul mai sus amintit... din august cer 100 euro pe ea... Practic de la lansare Logan/ Sandero II si pana in prezent le-au scumpit cu 300-400 euro fara sa aduca nimic in plus! CAPITALISM...tragem pe ei dle cat ne merge sa ne scoatem parleala...

    PS Ford (dar si alte marci) cer pe versiunea breack a modelului Focus, 500 euro in plus fata de versiunea hatchback (un model net superior... inclusiv intr-o clasa superioara)... Dacia in schimb cere pe MCV cu 1000 de euro peste Logan sedan si vreo 900 peste Sandero... surprize, surprize... :)
    19 18
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Suleyman Cunoscatoru
    Sa nu mai aud de Dacie ! Daca pana acuma ma multumeam cu faptul ca loganul pe benzina este foarte fiabil si are intretinerea ieftina, noile modele au niste preturi ridicate, motoarele astea de ,,noua generatie" prezinta diferse ,,bube" si doar costul reviziilor este ca la un TDI de la VW (adio 270lei revizie, cat plateam eu la benzinar), acuma sare lejer de 5-6-700lei. Iar masinile se tot scumpesc la ei, in timp ce concurenta ofera discounturi de sute de euro, ei nu-ti dau nici macar niste covorase de cauciuc.
    13 15
  • Pentru ca cel din vest da mai usor banii pe un Logan decat un roman. Pe neamt nu-l intereseaza ce spui tu ca s-a scumpit cu cateva sute de euro, ca diferenta dintre sedan si break e de vreo 1000 de euro sau ca bancheta e si nu prea rabatabila 60/40. Dar ai dreptate in ce spui.
    De ce nu-l intereseaza? Pentru ca isi permite (mult) mai usor sa cumpere o Dacia.
    17 5
  • intretinere..mana de lucru romaneasca,,cu salariu romanesc dar cu tarife de intretinere de masini vestice!,,PT UN catalizator de lodgy stricat in garantie a trebuit imobilizata masina o luna de zile,,"sa vina din MAROC piesa!!!!!]
    12 11
  • Suleyman Cunoscatoru
    @joe21: As dori mai multe detalii, e prima data cand aud aceasta problema.
    3 3
  • @Joe 21-Dar cand s-o strica si nu mai e in garantie, atunci sa vezi ,,intretinere ieftina''! Aveti dreptete, Dacia, de la ,,Masina de 5000 de euro''(care nu a avut niciodata acest pret, cat de cheala au facut-o initial) a ajuns sa coste deja 6500 euro la entry level!Nu mai suntem considerati ca fiind mai saraci , astia sunt in stare sa dea o lege prin care sa ne oblige sa luam o Dacie! La banii astia, nu, merci! La 6500 iei orice vrei, dar cu volan pe stanga sa fie.
    4 9
  • @suleyman
    Eu am facut revizia de un an la logan 0.9 tce cu aproximativ 350 ron, la reprezentanta in Dr. Taberei. Nu stiu de unde ai scos ca sare lejer de 5-6-700
    10 2
  • gogu , e prima revizie de-asta este asa de ieftina;sa vezi la celelalte cum se schimba treaba si incepi sa platesti din ce in ce mai mult
    0 2
  • Sunt modificari si sunt modificari semnificative... gama Dacia a evoluat.
    Iar cine spune ca sunt costuri prea mari de intretinere nu stie ce vorbeste. M-am saturat de povestile nemuritoare ale unor copii fara creier.
    7 1
  • Subscriu la ce a zis Dan. Intretinerea mai ieftina e unul dintre atuurile Dacia. Faptul ca se trezesc unii sa compare cit au fost jupuiti la dealer cu o revizie in spatele blocului la sh-ul nemtesc preferat este una din povestile clasice ale denigratorilor marcii.
    2 1
  • S-au trezit postacii Dacia (probabil angajati prin uzina sau la dealeri... deci direct interesati sa contarzica niste evidente)... pana la urma e adevarat ca Logan/ Sandero II este putin superior modelului precedent. La fel de adevarat este ca trebuie recuperate costurile de cercetare si dezvoltare precum si costurile de investitii directe in amenajarea uzinei. Problema este ca ei si-au facut niste calcule referitor la profit. Si daca la o productie de 200 000 pe an la un anumit pret se scotea profit e logic ca la 250 000 se scoate un profit si mai bun (restul exemplarelor mai fiind produse si prin Maroc...) Mai mult decat atat faptul ca in periada de criza discounturile se negociau intre 300-500 euro la fiecare exemplar vandut se subantelege ca atat uzina cat si dealerul ramanea in profit si acordand acest discount. Ori acum cand productia creste ei se lacomesc si maresc si preturile la fiecare 6 luni cu 100-200 euro!!! Dar si asta ar fi de inteles pana la urma, tine de CAPITALISM... cerere si oferta... sau mai pe romaneste, nu e prost cine cere ci cel care da... Problema cu adevarat importanta domnilor de la Dacia este ca tot scumpind Loganul va apropiati tot mai mult de preturile modelelor echivalente Renault (pe care nu le veti putea scumpi la randul lor pt a le diferentia clar de gama Dacia pana nu scumpeste si VW, Peugeot, Opel etc.)
    0 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Acum speculez si e posibil sa ma insel. Insa cred ca totusi costul de productie al unui Logan 1.5 dCi 90 CP Laureate (care costa acum 11800 euro) nu este mai mare de 5-6000 euro. Se mai adauga costurile de cercetare (care se exclud in ceea ce priveste platforma si motorul luate direct din ”baza de componente” Renault... precum si alte costuri minore legate de materiale, butoane, manete etc. luate tot de la Renault) precum si costurile de productie care cumulate sa zicem ca ar fi de 2000 euro. Rezulta un cost de 8000 euro! Restul de 3800 de euro ar fi profitul uzinei si al delerului din care daca se mai scad texe si impozite tot ar ramane un profit frumos... la fiecare exemplar vandut...
    PS Dincolo de profitul uzinei ma intreb care sunt profiturile delerilor... avand in vedere ca ei in perioadele in care nu prea vand si negociezi la sange sunt dispusi la discounturi de 300-500 euro deduc ca numai profitul lor este de 1000-1500 euro la fiecare model dacia comercializat...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru