Avancronică F1 Canada: Mercedes, favorită certă la Montreal

de Daniel Popescu
Joi, 05.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes este marea favorită să câştige Marele Premiu al Canadei pe un circuit unde echipele cu motorizare germană sunt avantajate în faţa rivalilor de la Red Bull sau Ferrari.

Esential 1978 este anul in care a debutat circuitul Gilles Villeneuve in calendarul Formulei 1. Pe atunci se numea Ile Notre-Dame
5 este numarul pilotilor care au castigat la Montreal dupa ce au plecat din pole position incepand din sezonul 2000
3 este numarul victoriilor obtinute de Lewis Hamilton in Canada (2007, 2010, 2012)
13 victorii a obtinut McLaren in Marele Premiu al Canadei, cu doua mai multe decat Ferrari
420 este avansul lui Nico Rosberg in clasamentul general in fata lui Lewis Hamilton
Lewis Hamilton sau Nico Rosberg. Acestea sunt singurele variante realiste pentru numele câştigătorului din Marele Premiu al Canadei de la sfârşitul acestei săptămâni, potrivit declaraţiilor mai mult sau mai puţin directe ale piloţilor.

Atitudinea este una corectă având în vedere că circuitul de la Montreal favorizează în special echipele propulsate de Mercedes, care deţine cel mai rapid şi eficient motor turbo V6 de 1.6 litri.

Chiar şi în acest context, etapa canadiană a Formulei 1 se anunţă una plină de spectacol, în special ca urmare a conflictului izbucnit la Monaco între cei doi piloţi ai echipei Mercedes. După ce s-a considerat nedreptăţit la Monaco în urma accidentului suferit de Rosberg în calificări, Hamilton promite să-şi ia revanşa printr-o victorie care să-l readucă pe prima poziţie în clasamentul general.

"Concurez pentru a câştiga şi din păcate nu a fost weekendul meu, dar dau tot ce am mai bun, aşa că mă îndrept spre următoarea cursă cu mai multă energie şi determinare. Montreal este locul unde am câştigat primul meu Mare Premiu în 2007 şi unde am obţinut alte două victorii, aşa că am amintiri speciale", spune britanicul înainte de această etapă.

Ulterior, britanicul a încercat să calmeze spiritele şi să afirme că este în continuare prieten cu coechipierul său, însă oficialii Mercedes au afirmat deja că nu vor tolera niciun incident de cursă între cei doi.

"Filosofia de curse a celor de la Mercedes este să le permită piloţilor să concureze: îi lăsăm pe băieţi să se joace cu propriile jucării, cu excepţia cazului în care le strică. Lupta poate deveni tensionată când concurăm din greu, dar piloţii ştiu că nu vom tolera niciun incident", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

Între timp, rivalii celor de la Mercedes par deja resemnaţi: configuraţia circuitului îi determină pe cei de la Red Bull Racing şi Lotus să nu anticipeze performanţe majore în Canada din cauza deficientelor motorului Renault.

"Cred că Montreal va fi o cursă provocatoare pentru noi şi va fi interesant de văzut cum ne descurcăm acolo.

Renault lucrează mult în spatele scenei, [...] dar în următorul eveniment contează performanţa pe linia dreaptă, aşa că va fi foarte interesant să vedem cum suntem împotriva echipelor cu motoare Mercedes", explică Christian Horner, şeful Red Bull Racing.

Între timp, cei de la Ferrari par mai optimişti, însă păstrează un grad de prudenţă ridicat. "Sperăm să avem o zi de vineri bună şi să fim mai aproape de podium decât la Monaco. Nu am niciun dubiu, vom fi din ce în ce mai competitivi la fiecare cursă, dar nu ştiu cu cât", spune Fernando Alonso.

Circuitul de la Montreal şi regulamentul DRS

Performanţa aerodinamică are un rol mai puţin important pe circuitul de la Montreal, în condiţiile în care tracţiunea este esenţială pentru obţinerea unui timp cât mai bun. De asemenea, circuitul stradal beneficiază de nu mai puţin de cinci zone de frânare violentă, un alt parametru important pe care echipele trebuie să-l ia în calcul.

La fel ca anul trecut, piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea activa sistemul DRS pe parcursul cursei. prima zonă începe cu 55 de metri înainte de intrarea pe linia dreaptă dintre virajele 12 şi 13, în timp ce a doua zonă este amplasată pe scurta linie dreaptă de start-sosire. Ambele zone au un singur punct de detecţie, amplasat la 110 metri după ieşirea din virajul 9.

Cifrele circuitului

Lungime tur 4.361 km
Numar tururi 70
Distanta totala 305.27 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul de la Montreal pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:

Motorul cu combustie interna 4
MGU-K 3
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei 2
Recuperarea energiei 4
Consum de carburant 3

Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza echipelor în Marele Premiu al Canadei pneuri de compoziţie supersoft şi soft, cele mai moi din gamă, care au fost utilizate şi în precedenta etapă de la Monaco. În condiţiile în care circuitul de la Montreal oferă numeroase surprize, inclusiv frecvente apariţii ale Safety Car-ului şi ploi sporadice, oficialii Pirelli preferă să nu facă predicţii cu privire la strategiile optime ale piloţilor.

"Ne aşteptăm ca pneurile să fie solicitate mult mai tare în Canada decât au fost la Monaco, să fie supuse unor energii mai mari în timpul perioadelor de viteză maximă. Aceasta ar trebui să conducă la o maximă aderenţă posibilă, dar vom vedea probabil multe derapaje.

Dar cu toate acestea ne aşteptam să avem o uzură şi o degradare normală a pneurilor în acest weekend, chiar şi în cazul nominalizării celor mai soft compoziţii", explică Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Informaţii meteo: vreme călduroasă

Piloţii vor avea parte de un weekend preponderent frumos în Marele Premiu al Canadei. Vineri există şanse pentru o aversă de ploaie, iar temperatura maximă va fi de 23 de grade, însă sâmbătă şi duminică cerul va fi senin, iar temperatura maximă va urca la 27 şi, respectiv, 28 de grade Celsius.

Prin urmare, calificările şi cursa vor avea loc pe un circuit uscat, iar pneurile intermediare şi cele de ploaie nu vor fi folosite.

Statistici pentru Montreal

▶ Începând din 2000, cursa de la Montreal a fost câştigată de cinci ori de pilotul care a plecat din pole position;

▶ McLaren a câştigat patru dintre ultimele şase curse de la Montreal şi deţine recordul pentru cele mai multe victorii în Canada: 13;

▶ Ultima victorie a Scuderiei Ferrari datează din sezonul 2004 şi a fost obţinută de Michael Schumacher;

▶ Lewis Hamilton a câştigat cursa canadiană de trei ori (2007, 2010 şi 2012).

Sezon Castigator
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2011 Jenson Button (McLaren)
2010 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Robert Kubica (BMW Sauber)

Marele Premiu al statului Monaco la TV

În România, Marele Premiu al Canadei se va desfăşura seara, întrucât diferenţa de fus orar dintre cele două ţări este de şapte ore. Începând din acest sezon, drepturile TV ale Formulei 1 pentru România au fost preluate de Dolce Sport, însă calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe posturile de televiziune RTL şi M1.

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV
Antrenamente 1 vineri, 6 iunie 17:00 -
Antrenamente 2 vineri, 6 iunie 21:00 -
Antrenamente 3 sambata, 7 iunie 17:00 -
Calificari sambata, 7 iunie 20:00 Dolce Sport, RTL, M1
Cursa duminica, 8 iunie 21:00 Dolce Sport, RTL, M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (6)

  • Din pacate am ajuns sa le doresc o defectiune la AMG ,ca sa vedem si noi altceva
    5 16
  • alonso e praf aici, o sa-l bata kimi (si) aici, cel putin ca ritm de cursa ca la strategie "kimi" e slab rau...
    8 5
  • @ ss76
    Ce vina au cei de la Mercedes ca Ferrari si Renault nu au fost in stare sa dezvolte un motor capabil sa se bata de la egal la egal cu motorul Mercedes ? Pentru ca la capitolul sasiu, cel Red Bull este cel putin la fel de bun ca cel Mercedes . Felicitari celor de la Mercedes pentru cele doua titluri pe care le vor castiga in 2014 cu multe curse inainte de finalul sezonului !
    16 2
  • NU au nici o vina , merita sa cistige pt ca sint cei mai buni sezonul asta ,ma refeream la spectacolul f1 ,sa nu uitam si anul trecut ,aceasi porcarie
    7 0
  • Bogdan
    1) aversa de ploaie e pleonasm
    2) de ce imi vorbesti despre unde vad Marele Premiu al statului Monaco?
    3) sper sa fie o cursa frumoasa ... pentru locul 3
    1 2
  • Ar fi frumos sa castige Hamilton,Alonso sa termine pe 2 iar Rosberg si vitel sa abandoneze
    6 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru