EuroNCAP: Doar 4 stele pentru BMW i3, Nissan Note, Ford EcoSport şi VW Transporter

de Bogdan Mirică
Miercuri, 27.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele celei mai noi sesiuni de testare. Rezultatele nu au fost atât de bune pentru BMW i3, Ford Ecosport, Nissan Note şi Volkswagen Transporter. Toate au obţinut patru stele.

27 noiembrie. Pentru unii poate reprezenta o zi care pătează orgoliul clădit cu greu de-a lungul deceniilor. Pentru alţii poate însemna o încununare a muncii din ultima perioadă. Pentru cei cu un orgoliu deja rănit, este sinonim cu ziua reabilitării. Pentru noi însă, cei care privim fenomenul de pe margine, este ziua în care EuroNCAP a publicat cele mai noi rezultate ale testelor sale de siguranţă. Poate cele mai controversate de anul acesta.

Au fost testate 11 modele dintr-o multitudine de categorii, ce variază de la vehicule comerciale la sedanuri de lux şi modele electrice. Au fost mai multe dezamăgiri, poate cele mai multe după o lungă sesiune de teste de succes.

Dezamăgirile EuroNCAP: 4 stele

Sistemele de siguranță pasivă la noul BMW i3 au fost evaluate constant în toate fazele de dezvoltare prin numeroase teste de impact organizate de BMW Group. Au fost analizate mai multe scenarii de accidente, incluzând și depășind seria de teste Euro NCAP.

BMW
Comunicat oficial
Prima dintre ele este BMW i3, mult trâmbiţatul model electric al germanilor, construit cu o structură din fibră de carbon. Primul model de serie cu emisii zero din gama BMW a primit doar patru stele, dezamăgind la capitolul sisteme de siguranţă şi protecţia pietonilor. EuroNCAP a taxat scump i3 la capitolul sisteme de siguranţă în primul rând pentru că maşina nu vine cu avertizare pentru cuplarea centurii de siguranţă pe locurile din spate. În comunicatul oficial, BMW evită deliberat să trateze problemele ridicate de EuroNCAP. Ba mai mult, nici măcar nu menţionează nota finală acordată de organismul belgian, preferând să scoată în evidenţă inovaţiile tehnologice ale modelului electric şi punctajul decent obţinut pentru protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor.

Germanii nu îşi asumă cele patru stele, ba mai mult critică notarea EuroNCAP, pe care o consideră inferioară propriilor teste: „Sistemele de siguranță pasivă la noul BMW i3 au fost evaluate constant în toate fazele de dezvoltare prin numeroase teste de impact organizate de BMW Group. Ca parte a acestui proces, au fost analizate mai multe scenarii de accidente, incluzând și depășind seria de teste Euro NCAP, cum este impactul din spate sau o rostogolire”.


Esential 11 modele a testat EuroNCAP în cadrul ultimei sale sesiuni.
5 modele au fost catalogate de EuroNCAP cu patru stele în cadrul celei mai noi sesiuni de teste.
6 modele testate de EuroNCAP au primit cinci stele în cadrul ultimei sesiuni.

EuroNCAP a mai testat şi alte modele electrice.

Nissan Leaf, Renault Zoe şi Opel Ampera au dobândit, fiecare, câte cinci stele. Modele clasate cu acelaşi punctaj ca BMW i3 sunt tripleţii Mitsubishi i-MiEV, Citroen C Zero şi Peugeot iOn, dar şi Renault Fluence ZE.

Dacă ne uităm la toate modelele testate de EuroNCAP în 2013, observăm că au fost puţine maşini notate cu patru stele. Printre ele se numără şi Dacia Sandero, hatchback-ul românesc care a obţinut un punctaj apropiat de cel al lui i3. Tot patru stele au primit şi Mitsubishi Mirage şi Opel Adam

Ford nu a oferit până la ora redactării acestui articol o reacţie la rezultatul SUV-ului de clasă mică Ecosport, rivalul lui Nissan Juke. El s-a descurcat foarte bine la capitolul protecţia pasagerilor şi copiilor, dar a clacat lamentabil la celelalte două.

Tot despre patru stele vorbim şi în cazul lui Nissan Note, concurentul japonez al lui Fiesta. Un Note care se anunţa a fi cel mai inovator model din segmentul său. Un conglomerat de sisteme de siguranţă reunite sub titulatura Safety Shield, dar care nici măcar la capitolul sisteme de siguranţă nu se apropie de punctajul maxim pentru că nu beneficiază de avertizare a cuplării centurii de siguranţă pentru locurile din spate. Să nu mai vorbim despre faptul că face puţin peste jumătate din totalul punctajului acordat de EuroNCAP pentru protecţia pietonilor.


Testat tot în această sesiune a fost şi Volkswagen T5 sau Transporter, clasat cu un punctaj dezastruos tot pentru protecţia pietonilor. Deşi pretenţiile nu sunt atât de ridicate în acest segment, T5 pătează orgoliul Volkswagen cu, poate, cel mai slab comportament pentru protecţia pietonilor şi cu sisteme de siguranţă clasate mediocru.

Sesiunea de testare a căutat să reabiliteze modelul Mercedes Citan Kombi, testat în aprilie şi etichetat cu doar trei stele. După ce a fost din nou zdrobit de barierele de test, utilitara, care împarte aceeaşi platformă cu Renault Kangoo şi Dacia Dokker, a reuşit să primească patru stele, dezamăgind, ca şi toţi ceilalţi, la capitolul protecţia pietonilor.

Premianţii care au primit 5 stele

Cu toate acestea, au existat şi utilitare care au demonstrat că se poate mai bine. Ford Tourneo Connect a obţinut cinci stele, punctând uşor mai bine la acest capitol.

Cel mai nou model Mazda este cea mai sigură maşină compactă disponibilă în Europa testată de Euro NCAP până în acest moment al anului.

Mazda
Comunicat oficial

Premianţii acestei sesiuni de teste au fost modelele compacte. Peugeot 308 şi Mazda3 au obţinut, ambele, cinci stele, japonezul fiind uşor superior francezului la anumite capitole. În comunicatul oficial, Mazda se laudă că modelul său compact este cel mai sigur din segment, testat anul acesta şi vândut în Europa.

BMW i3 nu a fost singurul model cu propulsie alternativă testat în această sesiune. Alături de el a fost şi Mitsubishi Outlander PHEV, versiunea hibridă a SUV-ului japonez, care s-a descurcat decent la toate capitolele, achitându-se la limită, însă de protecţia pietonilor.

Maserati Ghibli, rivalul italian cu design emoţional al lui BMW Seria 5, a reuşit să obţină cinci stele, înregistrând un punctaj bun acolo unde toţi au avut mari probleme: protecţia pietonilor. Lista produselor premium testat de EuroNCAP se încheie cu Infiniti Q50, înlocuitorul vechiului G37 şi rival pentru BMW Seria 3. Maşina a primit tot cinci stele, chiar dacă procentele pentru protecţia adulţilor şi copiilor nu sar de 90%.

Model testat Stele EuroNCAP Protecţia
Pasagerilor adulţi
Protecţia
Pasagerilor Copii
Protecţia Pietonilor Sisteme de siguranţă
BMW
i3
4 86% 81% 57% 55%
Mitsubishi
Outlander PHEV
5 88% 84% 64% 81%
Ford
Tourneo Connect
5 94% 85% 62% 70%
Mazda
3
5 93% 86% 65% 81%
Peugeot
308
5 92% 79% 64% 81%
Mercedes-Benz
Citan Kombi
4 79% 81% 56% 70%
Nissan
Note
4 86% 82% 58% 70%
Volkswagen
T5 Transporter
4 79% 74% 32% 57%
Ford
Ecosport
4 93% 77% 58% 55%
Maserati
Ghibli
5 95% 79% 74% 81%
Infiniti
Q50
5 86% 85% 67% 81%

Comentarii (17)

  • Deci, in concluzie, cel mai bine e sa te calce un Maserati
    38 0
  • razvanis
    Sau un Note, mai tare se strica el decat tine ! :))))
    20 12
  • In seara asta, undeva intr-un birou al lui Nissan, un responsabil cu sistemele de siguranta ale lui Note primeste hartia de concediere pt ca a uitat sa introduca o nenorocita de avertizare pt centurile din spate.
    Iar la BMW, treaba cu fibra de carbon isi arata limitarile.
    19 10
  • ce ar putea sa difere la Sisteme de siguranta intre Ford EcoSport si Turneo Conect sau celelalte ca toate sunt cam la fel...?
    Nu mai pun la socoteala un sistem 4x4 optional.
    Sunt chiar uimit de rezultat avand in vedere ca Protectia pasagerilor a luat 93%.
    Asteptam reactiile top managementului.
    Apreciez promptitatea si hotararea cu care a raspuns BMW.
    6 6
  • Vasile
    era de asteptat reducerea costurilor afecteaza.
    E din ce in ce mai greu sa fi in liga suprema in ziua de azi.
    11 2
  • Patent
    Si Dacia Sandero are 4 stele si totusi.....
    16 2
  • mihneaR
    Toate cele cu 4 stele, mai putin poate Transporterul, care este un model utilitar, nu au luat 5 pentru ca nu au indeplinit criteriul de peste 60% pentru protectia pietonilor, dar in rest par masini destul de sigure. Surpriza e Ecosportul, pentru ca Ford ne-a obisnuit in ultimul timp cu masini de 5 stele chiar si pt segmentul comercial. Si Citan ramane o dezamagire, cu niste cifre comparabile cu Sandero la un pret dublu spre triplu
    10 7
  • primul pas cu bile negre cum a inceput si mercedes clasa A ; nu mai seamana numai la "fizic"...... seamana si la "mers"
    2 2
  • Lovitura sub centura. Dacia Sandero Rules!!!
    8 2
  • @razvanis
    Ai ce ai cu Nissan, dar nu vezi barna din ochii tai, mai vanzator penibil al grupului Volkswagen. Adica Vw Transporter care include viata mai multor pasageri si va aduna mai multi km decat Note, nu-l observi.
    Ford EcoSport care-i inferior concurentului direct de la Nissan nu-l observi. BMW care-i marca premium, in comparatie cu celelalte marci de volum, nu-l observi.
    23 9
  • @mihneaR
    O sa fii surprins, dar Vw Transporter in versiunea de personae (VP) se vinde mult mai bine in Romania si pe alte piete.
    15 2
  • ecosportul arata linia ford in statele unite la crossoveruri , adica kuga in statele unite nu a trecut de niste teste noi , asa ca este o linie generala
    nu e o simpla intamplare
    se face economie
    cum naiba o masina ca skoda octavia de la 1500 kg in 2008 sa ajunga acum 1200 kg in 2013 ? la acelasi pret ! deci de undeva se ia
    se ia de la calitate , sisteme de directie si metal ...
    1 1
  • Ce nu vrei tu sa intelegi este ca nimeni nu are nimic cu Nissan si nici cu Renault, asta e doar parerea ta total gresita si pe care nimeni nu ti-o poate schimba. Si la fel ca toate marcile si Nissan are slabiciuni. Iar una din slabiciunile lui Nissan Note in cazul de fata, e ca siguranta nu e chiar cea mai buna din segment.
    Si nu este vorba de cate vieti "merg" cu o masina, e suficient sa aiba de suferit si una singura... sau nu se pune, ca in Note incap mai putini decat intr-un Transporter... Deci calmeaza-te si las-o mai moale cu barna si vanzatorii penibili, ca si tu ridici in slavi nu de ieri, de azi, tot ce tine de Nissan si Renault.
    8 13
  • IMAGINARIUM SRL
    Ce imi plac mascaricii astia care isi imagineaza un singur user "universal" pentru argumentarea unei idei la o anumita marca / grup auto (Renault-Nissan in cazul de fata).
    14 7
  • EU dau o ideie sa se faca masinele din hartie sau din plastic ca sticlele de apa :)
    Si atunci la sigur masinele vor fi mai usoare si morti mai multi pe sosele :)))
    2 5
  • Porcare mare si EuroNcap-urile astea...
    Care da banu acela e mai bun.
    Moare lumea si in i3 si in S-class si in Ferrari si Dacia cum au mai si murit , dar la EuroNcap toti au cate 4-5 stele , nustiu la ce sunt stelele astea la secrie sau la prostie ... dar la sigur e mare porcarie EuroNcap .
    MARKETING ....
    2 7
  • @@ha!
    Vw Transporter DE PERSOANE e peste tot in Ministerul de Interne in Romania. Si nu numai in Romania. E aberant sa sustii ca NU conteaza numarul victimelor care au de suferit intr-o astfel de masina.
    Ce mai grav, prabusirea unui planor cu 2 vieti sau a unui Boening 777 cu 300 de oameni la bord? Ce obiect va lasa o amprenta la sol mai mare? Cel mare sau cel mic? Ce impact emotional va fi mai puternic? Cel al planorului sau al Boeingul cu 300 de vieti rapuse? Esti penibil !
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru