Germania se opune planurilor UE de a interzice mașinile cu motoare termice în 2035

de Tiberiu Safta
Miercuri, 22.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul Germaniei nu este de acord cu planurile Uniunii Europene de a interzice mașinile cu motoare termice în 2035. Declarația a fost făcută de către ministrul german al finanțelor Christian Lindner.

Industria auto se află într-o perioadă de tranziție importantă, de la clasicele motoare pe benzină și diesel, la cele electrice și pe bază de hidrogen. În marea majoritate a Europei, producția și vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă vor fi interzise începând din 2035. Asta pentru că Parlamentul European a votat, recent, adoptarea planului "Fit for 55", care prevede acest lucru.

Însă, decizia Parlamentului European a adus cu sine și câteva consecințe. Mai întâi, Stellantis și-a anunțat, în mod surprinzător, retragerea din Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acum, Germania a anunțat oficial că nu este de acord cu planurile Uniunii Europene de a renunța la mașinile cu motoare termice din 2035.

Anunțul a fost făcut de către ministrul german al finanțelor, Christian Lindner. Acesta a precizat că vor exista în continuare nișe pentru mașinile cu motoare termice, iar interzicerea unor astfel de automobile este o greșeală.

Planul "Fit for 55" a fost votat de către Parlamentul European în urmă cu două săptămâni.

Însă, pentru ca acesta să devină lege, toate statele membre ale Uniunii Europene trebuie să ajungă la un acord cu privire la acest plan.

via Economica

Comentarii (13)

  • O tara serioasa, ca intotdeauna. Extremismul de la Bruxelles trebuie combatut cumva. Daca slugile din conducerea tarii noastre nu fac nimic, noroc ca sunt tari care stiu care isi cunosc interesele.
    22 5
  • Seriff
    Respect Germania, foarte bine ca se opun comunismului implementat de Bruxelles, asa ar trebui sa faca toate tarile, masura e mult prea extreme si nu se pupa deloc cu realitatea de pe sosele, e imposibil sa se vanda doar masini electrice.
    20 7
  • Catalin
    Pai stai frate, daca guvernul Romaniei ar lua o astfel de pozitie macar declarativa, ar fi considerat ca se abate de la drumul userist-european. Cand Orban isi vede de interesele Ungariei, este considerat prietenul Moscovei si anti-european. Ori guvernul german este corupt de producatorii auto locali. Kodrutza nu miroase ceva?
    15 7
  • Întrebată dacă își reproșează ceva din actuala situație, Merkel a spus clar NU. Să vedem, a semnat închiderea a zeci de reactoare nucleare ce produceau curent ieftin, a dublat dependenta Germaniei de gazul rusesc, a aprobat închiderea minelor, deci serios doamna Merkel, nimic nu va reproșați ? Acum se redeschid minele, asta să fie o lecție, nu închizi ceva strategic, fără să pui altceva în loc, nu se poate doar cu eoliene, verzii din Europa se trezesc la realitate, trecerea nu se poate face rapid, doar votând niște legi .
    22 5
  • Mihaita
    Germania= DIESELGATE. Normal ca se opune.
    De ce UE nu a luat decizia sa CASEZE toate masinile care nu corespundeau? Pai daca germanii sunt ei mai jmecheri si dicteaza si fraieresc pe toti.
    Daca oamenii erau destepti, cand s-a pornit scandalul trebuiau sa dea inapoi toate jafurile si sa ia masini japoneze si coreene, net superioare troacelor germane. Toyota si Lexus au hibride super fiabile de peste 10 ani.
    Dar na, nu ai cu cine. Romanul stie doar VAG, BMW si Mercedes. Atat poate el si de asta o duce cum o duce.
    Germanii au investit in motoarele termice si trebuie sa isi scoata banii pe investitii, normal ca se opun, nu ca le pasa de oameni, le pasa de buzunare, de aia fac tot felul de magarii.
    6 17
  • @dan_grc
    Daca ai fi mai luminat putin, ai intelege ca nu ai nevoie de atat de multe eoliene.
    Am amici care fac plinul la masina zilnic, fac mancare si se incalzesc complet electric si la sfarsitul anului mai primesc inapoi si bani pentru surplusul de curent dat in retea, totul produs cu panouri electice pe casa . Deci se poate.
    https://www.cleanenergywire.org/news/renewables-cover-50-german-electricity-consumption-first-quarter-2022
    Altele sunt interesele, dar romanul de rand face galagie. Vezi ca uleiul la motor e destul de toxic si BMW-urile papa mult.
    Grupul francez care a iesit din ACEA a fost dat in judecata pentru fiabilitate scazuta a motoarelor termice care papa mult ulei.
    0 7
  • Seriff
    @Mihaita, te-a spalat bine pe creier Greta, uite ca in ciuda dieselgate tu ai supravietuit, nu ai murit de la poluare, normal ca se opun pentru ca acest plan de interzicere termice nu este logic, nu se poate pune in practica, e imposibil, dar ce sa intelegi tu.
    Si inca o chestie, masinile japoneze si coreene nu sunt mai fiabile, au si alea o gramada de probleme, stai linistit.
    s
    14 5
  • Dezinformarea

    Ştirea originală Reuters spune
    "Christian Lindner (ministru de finanţe) a spus că vor continua să existe nişe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicţie ar fi o greşeală"
    la o întâlnire nu înalt oficială, ci o simplă întâlnire a unora din industrie.

    Făcea referire la anumite maşini sport lux de serie foarte mică.

    Darrrr Economica zice "Berlinul se opune planului european de interzicere... "

    Apoi AM zice "Germania se opune planurilor UE de a interzice ..."

    Şi uite aşa o involuntară dezinformare.

    Nu guvernul german, nu poporul german doreşte interzicerea ci un ministru spunea că e păcat de o nişă mică să fie lăsată să facă termice.

    Hai să ne liniştim.
    2 4
  • @Seriff
    Eu daca stau si judec dupa fapte, vad cam asa treaba: daca tot sunt super smecheri germanii si au bagat atatia bani in motorizari termice, de ce nu merg mai departe DOAR cu ele? Sa fie fermi pe pozitie si sa nu faca NIMIC electric. Cand zic nimic, inseamna fara VAG ID, Fara EQC, EQS, fara BMW i3, I5, I7, IX3, fara Porsche Taycan, Fara Audi Etron...auuuuu ,am enumerat mai multe electrice germane decat stii tu sa numeri :))
    Deci cine e spalat pe creier???
    De ce le produc germanii daca nu cred in ele? Crezi ca le produc ca sa le vanda la romani, polonezi si bulgari???
    3 6
  • Mihăiță cum le știi tu pe toate… mai, mai.
    Lasă tu generalizările ca avem in România si alte masini în afară de cele Germane.
    Dacă tu ești in categoria celor dobitoci treaba ta dacă vrei sa stai acolo.
    7 1
  • @Mike: eu zic sa te linistesti tu. Germania o sa faca uz de veto impotriva Euro7. Ce parere ai despre asta? :)
    2 0
  • ”Christian Lindner told a conference in Berlin on Tuesday that completely phasing out the combustion engine in Europe was “the wrong decision” as manufacturers elsewhere in the world would fill the gap. Lindner, who also heads the business-friendly Free Democratic party, said: “Germany is not going to agree to a ban on combustion engines.””
    https://www.ft.com/content/fdf77aaf-9798-4a64-a041-95762d72d14b

    Ia zi Mihai / Mike / Mihăiță (probabil Edică Miliard), unde sunt nișele și cine umblă cu dezinformarea?
    3 0
  • @Seriff
    Companiile germane enumerate de tine fac și modele electrice deoarece ar părea că nu sunt ecologiști in fața propriilor susținători, dar și în fața celorlalți. Ar fi arătați cu degetul. Chiar dacă pierd bani, ei fac și modele electrice. Mercedes a pierdut bani cu Smart(mașini cu motoare termice), dar merge cu Smart înainte, pentru că este o mașină ce acoperă o anumită nișă. Trebuie sa fie în rând cu lumea. Până și Dacia face mașini electrice. Cât reprezintă în procente vânzările de mașini electrice la companiile enumerate de tine?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru