Volkswagen a prezentat Tiguan facelift: SUV-ul compact are versiune plug-in hybrid cu autonomie de până la 50 de kilometri și variantă de performanță cu 320 CP

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 01.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a publicat primele imagini și informații referitoare la Tiguan facelift. Nemții propun modificări estetice, sisteme noi de asistență și versiune plug-in hybrid. Vârful de gamă va fi Tiguan R, cu 320 CP.

Volkswagen Tiguan este liderul gamei SUV din portofoliul producătorului german. Doar anul trecut, nemții au comercializat circa 911.000 de unități la nivel global. Pe piața din Europa, Tiguan a ajuns la aproape 250.000 de unități vândute în 2019, fiind cel mai bun rezultat obținut de un model din segmentul SUV.

Acum, Volkswagen a pregătit o serie de îmbunătățiri consistente pentru SUV-ul de clasă compactă. Proaspătul Tiguan facelift beneficiază de o serie de modificări la nivel exterior, de îmbunătățiri pentru interior, dar mai ales de motorizări noi.

La exterior, Tiguan facelift mizează acum pe o grilă frontală retușată, pe un spoiler ușor redesenat și pe elemente cromate noi. Prizele de aer sunt și ele mai mari, iar clienții vor putea comanda noile faruri matrix cu LED cunoscute sub denumirea comercială IQ Light. Pentru partea din spate, designerii au pregătit stopuri cu o semnătură luminoasă nouă, denumirea modelului a fost amplasată central, iar difuzorul spate a fost retușat.

Volkswagen Tiguan facelift va fi disponibil în patru versiuni de echipare: Tiguan, Life, Elegance și R-Line. Pe piața din Germania, SUV-ul va fi echipat standard cu faruri cu LED, sistemul Front Assist 2, un sistem de infotainment cu ecran central de 6.5 inch și serviciul We Connect. Versiunea Life va plusa cu un sistem automat de climatizare, jante din aliaj de 17 inch, cruise control adaptiv și sistemul Light Assist.

Vârful de gamă Elegance va fi echipat, printre altele, cu instrumentarul digital de bord (Digital Cockpit) cu diagonala de 10.25 inch, volan încălzit și un portbagaj cu deschidere electrică.

Volkswagen a reunit toate sistemele de asistență sub numele IQ Drive. Cea mai importantă noutate la acest capitol este sistemul Travel Assist, introdus în premieră pe Passat facelift. Tehnologia permite o rulare semi-autonomă în anumite situații de trafic până la viteze de 210 km/h. Pe lista noutăților se află și sistemele Adaptive Cruise Control cu Predictive Speed Control și Dynamic Light Assist.

Tot la interior, Volkswagen propune un nou centru pentru controlul sistemului de climatizare (preluat de pe Arteon facelift), dar și un sistem de infotainment bazat pe noua generație Modular Infotainment Matrix 3 (MIB 3).

Sistemul include aplicația App-Connect Wireless pentru compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto. Din pachetul oferit de germani, nu lipsesc nici controalele tactile de pe volan, iar sistemul audio Harman/Kardon are 10 incinte și oferă o putere totală de 480 W.

Odată cu debutul lui Tiguan facelift, Volkswagen introduce motorizări noi. SUV-ul de clasă compactă va fi disponibil în varianta plug-in hybrid (denumire comercială eHybrid). Sistemul de propulsie benzină+electric pregătit de nemți oferă un total de 245 de cai putere și 400 Nm (aceleași resurse livrate și de Golf GTE), iar bateria de 13 kWh ar urma să asigure o autonomie electrică de până la 50 de kilometri (valoare calculată conform standardului WLTP).

Viteza de top în modul electric va fi limitată la 130 km/h.

A doua noutate majoră o reprezintă apariția versiunii Tiguan R. Sub capota SUV-ului de performanță se află un motor de 2.0 litri capabil să ofere 320 de cai putere și 420 Nm (motorul a debutat în urmă cu câteva zile pe Arteon R). Resursele vor fi gestionate de un sistem de tracțiune integrală 4Motion capabil să împartă cuplul între cele două punți în raport egal (50:50). Tiguan R va fi echipat cu un sistem de frânare îmbunătățit, cu suspensii cu amortizoare adaptive (garda la sol va fi mai mică cu 10 mm) și, opțional, cu un sistem de evacuare semnat de specialiștii din cadrul Akrapovič.

La interior, clienții versiunii Tiguan R se vor bucura de scaune sport cu tetiere integrate, de un volan care acum integrează un buton R (activează modul de rulare Race), padele sport pentru controlul transmisiei DSG cu șapte trepte și inserții Carbon Grey.

Pentru moment, oficialii Volkswagen nu au anunțat și restul versiunilor diesel și pe benzină. Totuși, nemții au specificat că toate unitățile diesel pregătite pentru Tiguan facelift respectă normele de poluare Euro 6d și sunt echipate cu un sistem dublu de tratare a gazelor de eșapament cu o soluție pe bază de uree. 

Comentarii (8)

  • ACE - Craiova
    Ca design este imbunatatit usor fata de varianta initiala.

    Amplasarea sistemului multimedia este invechita (nu se afla in raza vizuala a soferului), pana si DACIA va prezenta la Sandero, din toamna o varianta optimizata de amplasare a acestui sistem....

    In ceea ce priveste autonomia variantei PHEV - era excelent daca obtineau o valoare de cca. 70-100 km in modul pur electric....Speram ca o vor face peste 2-3 ani, la urmatoarea serie a modelului...

    Sa vedem insa si preturile modelului.

    Una peste alta VW Tiguan este lider european in segment si este o masina sigura, fiabila, despre care, in general, NU s-au auzit prea multe lucruri rele, cel putin pana acum!!!
    25 21
  • andrei.r
    Cand ai afisaj digital al instrumentelor de bord, head-up display, comenzi pe volan si comenzi vocale care sunt din ce in ce mai avansate, pozitia ecranului central nu mai este, in parerea mea, atat de importanta.
    Prefer asa decat tableta infipta in bord, cum am eu la Ford Focus.
    21 15
  • Mah ce mandri au fost de farurile alea intinse pe lateral de le-au pus si aici. Horror in schimb imitatiile alea de evacuari...
    11 15
  • Aceeasi Marie, cu alta palarie. bravo lor ca au bagat si pe Tiguan versiunea eHybrid, in rest ma asteptam la mai multe imbunatatiri, la interior in mod special. pe afara este in stilul VW...nici urata, dar nici nu te da pe spate. Raman la parerea ca singurele masini frumoase de la VW sunt Arteon si Touareg
    15 12
  • Verdele ăla îmi aduce aminte de verde 57 de la Dacia 1300
    11 11
  • netam-nissan
    minune mare electronii astia daca vag scot cu ei din acelasi motor 190, 280, 300, 310 (cupra fermentor parca), 320 sau 330 cai (golf 8r cred).

    cred ca si ei electronii simt de la distanta cit de gros ai portofelu si hop, de cind intri in shourum iti umfla puterea la ce vrei sa alegi.
    22 14
  • Farurile astea noi se potrivesc foarte bine pe Tiguan, pe Golf mi se par ca-s ca nuca in perete. Stopurile in schimb parca nu mai au nici o treaba cu partea frontala, m-as fi asteptat si acolo la o schimbare subtila de design care sa le aduca pe aceasi linie cu fata.

    Interiorul pare cel mai conservator din gama VAG (chiar usor invechit), prefer oricand cel de pe Karoq Sportline (inclusiv scaunele de acolo care sunt mega faine).

    Ce nivel de echipare este modelul Hybrid din poze (cel verde stiu ca e Highline si cel albastru R-Line) ? Mi se pare ca arata foarte utilitarian (in sensul bun al cuvantului), cu unghiuri mai mari de atac/degajare, e posibil ca VW sa fi reintrodus pachetul off-road ce disparuse demult din optionale.
    2 1
  • O masina care nu te impresioneaza, toate masinile de la volskwagen seamana intre ele ,in rest ca fiabilitate doar dupa ce trec cativa ani sa ne dam cu parerea.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru