Reforma Volkswagen: Șeful Skoda va avea grijă de America de Nord, apar primele demiteri, iar brandurile vor avea mai multă independență

de Bogdan Mirică
Vineri, 25.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consiliul de conducere Volkswagen a stabilit o serie de măsuri importante pentru reformarea Grupului Volkswagen. Piața de dincolo de Ocean se redefinește, iar șeful de vânzări și marketing este demis.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Odată cu anunțarea noului președinte al Grupului, consiliul de conducere al Volkswagen AG a luat o serie de măsuri care vor încerca să organizeze mai bine activitatea brandurilor pe diferite piețe ale lumii. În primul rând, Matthias Muller, noul CEO VAG, va desemna avocați din Germania și Sua pentru a investiga și clarifica manipularea testelor de emisii.

Șeful Skoda va avea grijă de SUA, Mexic și Canada

Urmareste Automarket
Poate cea mai importantă mutare vizează piața din Statele Unite. Consiliul de Conducere a decis reorganizarea pieței din America de Nord. Aceasta va include piețele din Statele Unite, Canada și Mexic. Începând cu data de 1 noiembrie, activitatea acestui nou grup nord-american va fi condusă de Winfried Vahland, actualul președinte Skoda. Este iarăși o mișcare anticipată de presa de specialitate, întrucât oficialul de 58 de ani este foarte bine văzut în interiorul Grupului.

Numirea lui Vahland nu va afecta poziția lui Michael Horn, actualul președinte al Volkswagen Grup America.

Locul lui Vahland în fruntea Skoda va fi preluat de Bernhard Maier, omul care s-a ocupat de vânzările și marketingul Porsche. Odată cu noua numire în funcție, Vahland va deveni și membru în consiliul de conducere al Grupului VAG.

Porsche, Bugatti și Bentley, sub aceeași umbrelă

Modificări importante și pentru brandurile de lux ale conglomeratului german. Consiliul a decis că Porsche, Bentley și Bugatti vor forma un grup separat pentru a ușura folosirea unor componente modulare. Asta înseamnă platforma comune și alte componente care se împărtășesc de obicei la nivel de grup. Activitatea acestui grup va fi supervizată direct de Matthias Muller.

Audi, Lamborghini și Ducati vor alcătui un al doilea grup, iar cea de-a treia entitate, cea a modelelor de volum, va fi compusă, cum era și normal, din Volkswagen, SEAT și Skoda.

Brandul Volkswagen va avea patru regiuni globale

Esential 4 va fi numărul zonelor în care se vor împărți piețele brandului Volkswagen.
2016 este anul în care va fi anunțată o nouă organizare a brandurilor și producției.
Tot la nivel de piețe globale, brandul Volkswagen va crea patru regiuni de acțiune, fiecare condusă de un anagement individual. Fiecare zonă va avea un CEO, toți urmând să raporteze lui Herbert Diess, președintele brandului Volkswagen.

Se acordă mai multă independență brandurilor

Consiliul de conducere a decis și dizolvarea imediată a unui departament de producție la nivel global. Fiecare brand va avea independență regională și delegarea responsabilităților va fi mai clară.

Este încă o dovadă că va exista o separare clară între branduri și Grup. O structură finală a acestei organizări va fi propusă și adoptată la începutul anului 2016.

Șeful de vânzări și marketing este demis

Scandalul Volkswagen nu putea să nu facă și victime. Deși inițial se vehiculaseră mai multe nume, printre care și Ulrich Hackenberg, șeful departamentului de dezvoltare, se pare că un singur om din conducere va pleca. Este vorba despre Christian Klingler, membru în Consiliul de Conducere Volkswagen și Vokswagen Group, responsabil cu departamentul de vânzări și marketing.

Matthias Muller, președintele Grupului VAG va asigura interimatul, întrucât plecarea sa este imediată. În comunicatul oficial se precizează că demiterea sa nu are legătură cu scandalul recent, ea fiind programată de mai multă vreme din cauza diferențelor de strategie.

Oficialii Volkswagen dau asigurări că există programat un val de demiteri și la nivel inferior, ele vizând persoanele implicate în procesul de fraudare.

Tot la nivel de mișcare a oamenilor în companie, consiliul de conducere a decis să ofere scaunul lăsat liber de Klingler lui Jurgen Stackman, fost președinte la Seat. Locul lui Stackman este luat de Luca de Meo, membrul responsabil cu vânzări și marketing în boardul de conducere Audi. Aceste modificări ale funcțiilor vor avea loc începând cu 1 octombrie.

Comentarii (5)

  • nu cumva Porsche trebuia sa fie cu Audi si Ducati, iar Lambo cu Bentley si Bugatti ?
    4 0
  • Voi nu v-ati saturat de scandalul asta mediatizat excesiv? Inteleg, trebuie sa traiasca si industria auto americana, dar GATA, m-am saturat de vrajelile astea pe care le tot dati pe site. Toate stirile voastra sunt legate de problema asta, alte info nu mai apar. Daca o tineti in ritmul asta o sa mai aveti trafic doar de la vianu si ceilalti frustrati care apar pe aici.
    8 20
  • Dpdv al logici ai dreptate, dar Audi este proprietarul brandurilor Lamborghini si Ducati (cumparate din pusculita Audi, care este brandul cu cel mai mare profit din grup, peste VW).
    2 0
  • hazard
    Șeful Skoda " va avea grijă" de America de Nord
    0 0
  • Multumesc, nu stiam si nu m-am gandit sa ma informez in sensul asta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru