Studiu JD Power: şoferii apelează rar sau deloc la tehnologiile noi de pe maşinile lor

de Sebastian Toma
Miercuri, 26.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un nou studiu realizat de JD Power arată că producătorii de automobile investesc miliarde de euro în noi tehnologii care ajung să nu fie folosite niciodate de clienții mașinilor echipate cu acestea.

Esential 32 la sută dintre cei 4.200 de șoferi intervievați au declarat că n-au folosit niciodată aplicațiile integrate ale mașinii lor sau sistemul Head-Up Display.
35 la sută dintre intervievați nu au folosit niciodată sistemul de parcare automată.
43 la sută dintre șoferi nu au folosit niciodată serviciile de concierge integrate în mașină.
16 din 33 de tehnologii nou introduse pe mașini nu au fost folosite niciodată de 1/5 din clienți.
30 de zile de la livrarea mașinii este "fereastra" în care clientul este dispus să învețe să folosească tehnologiile noi.
JD Power a publicat rezultatele unui nou studiu care a relevat faptul că aproape jumătate din noile tehnologii introduse recent de producătorii de automobile nu sunt folosite niciodată de o parte din clienți. Potrivit studiului, numit "Driver Interactive Vehicle Experience Report", cel puțin 20% din clienții de mașini noi n-au folosit 16 din cele 33 de tehnologii auto analizate de JD Power. Altfel spus, unul din cinci cumpărători de maşină nouă nu a folosit niciodată jumătate din tehnologiile cu care este echipat vehiculul său. De la sisteme de parcare automată până la router de internet în mașină, aceste tehnologii nu au fost utilizate niciodată de unul din cinci șoferi.

Mașina viitorului: am testat 10 tehnologii care vor fi introduse pe automobilele de mâine

Cei de la JD Power atrag atenția că nefolosirea acestor sisteme marchează o risipă specifică secolului XXI, în care producătorii de automobile investesc miliarde de euro pentru a dezvolta noi sisteme și tehnologii atrăgătoare în vederea atragerii mai multor clienți, iar cumpărătorii mașinilor respective ajung să nu folosească niciodată dotările suplimentare pentru care au plătit în plus.

Reprezentanții JD Power au explicat că și dealerii de automobile sunt vinovați de această situație, pentru că personalul de vânzări nu este instruit să prezinte funcțiile și dotările noi, iar clientul care primește mașina nouă ar putea să nu fie la curent cu prezența acestora.

Potrivit JD Power, există o "fereastră" de 30 de zile de la cumpărarea unei mașini noi, în care șoferul va fi cel mai dispus să încerce și să învețe să folosească o nouă tehnologie din echiparea mașinii sale. Dacă această fereastră e depăşită, respectivul şofer are şanse foarte reduse de a folosi în continuare vreunul dintre sistemele nedescoperite până atunci.

NHTSA recomandă eliminarea funcţiilor de internet şi SMS din sistemele multimedia ale maşinilor

Printre sistemele care ajung să nu fie folosite niciodată sunt și cele care necesită o vizită la dealer pentru activare și care nu au fost pornite la momentul livrării mașinii către clientul final. Așadar, unii șoferi ar putea să nu știe că mașinile lor au anumite dotări, pentru că n-au fost activate pentru folosire de dealerii auto, iar alți șoferi nu sunt la curent cu dotările și tehnologiile mașinilor lor pentru că vânzătorul nu i-a informat despre funcțiile pe care le prezintă vehiculul. Estimările JD Power anunță pierderi de milioane de dolari atât pentru clienți, cât și pentru producători.

Urmareste Automarket
Întrebați despre tehnologiile nefolosite de la bordul mașinilor noi, clienții au răspuns că nu au găsit utile funcțiile pe care nu le utilizează sau că acestea au venit într-un pachet pe care nu îl doreau decât pentru anumite dotări.

Dintre cele mai nedorite funcții prezente pe mașinile noi și nefolosite de peste 20% dintre clienții lor se numără sistemele de mirroring precum Android Auto sau Apple Car Play, sistemul de redactare de mesaje folosind vocea șoferului și sistemele de concierge la bord. Pentru clienții din Generația Y (născuți între 1977 și 1994), există o listă de 23 de tehnologii nedorite, majoritatea fiind din categoria sistemelor multimedia avansate și a conectivității.

STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice

Via Automotive News (înreg.) | JD Power | Sursă foto

Comentarii (11)

  • Nici eu nu le-aș folosi. Nici măcar nu doresc cel puțin jumătate din acele tehnologii.
    17 1
  • Pai constructorii de masini nici nu le introduc pentru a fi folosite (mai ales ca multe nu functioneaza sau chiar daca o fac, de multe ori cu erori) ci pentru a incarca factura.
    12 1
  • Andrei
    @ioi
    Depinde de constructor si de optiuni. Cred ca 90% din soferi nici macar nu citesc manualul de instructiuni al masinii.
    Multe optiuni si restrictii apar din cauza soferilor indisciplinati si a accidentelor.
    Daca nu s-ar intampla atatea nenorociri, nici cerinta pentru multe optiuni n-ar fi.
    4 2
  • Majoritata asa ziselor "tehnologii noi" din masini sunt defapt niste rahaturi electronice inutile. De aia nu le folosesc soferii. Eu cand conduc vreau sa conduc, nu sa-mi verific facebook-ul.
    15 1
  • Din articol reiese ca singurii nevinovati sunt clientii si sunt niste victime neajutorate ale producatorilor si vanzatorilor.
    Eu as zice ca nu sunt chiar atat de inocenti si daca sunt jecmaniti, este si vina lor.
    Ar trebui sa se intereseze de fiecare lucru pe care il plateste/primeste.
    Daca nu se intereseaza inseamna ca are destui bani si nu ii pasa daca ii cheltuie util sau mai putin util.
    2 2
  • Mitica Blajinul
    Maestre Ivanoff, aceleasi lucruri le-am vazut si eu.Si eu am intalnit soferi ca cel din exemplul tau.Acelasi stil de muzica,lanturi de aur cat lanturile de ancora,tatuaje cu "Lenuta for ever",etc...Ce mandri erau de masinile lor: Lexus ,infiniti, Acura,Mazda 6,Toyota Will, etc....
    Revenind la articol, sunt clienti care vin la dealer pentru a regla ceasul cand se schimba ora de vara sau de iarna. Nu au timp sa citeasca instructiunile masinii.Sunt prea ocupati sa scrie pe @automarket despre masini germane si proprietarii lor.Sau pur si simplu nu inteleg ce au citit.
    Reverse camera, oare de ce a inceput sa fie montata obligatoriu pe noile masini? Pentru ca prin alte parti ale globului, unde civilizatia este la acasa, multi soferi omorau copiii lor cand ieseau cu masinile din curte. Copiii se jucau pe drive way. Acum nu se mai joaca,Si crede-ma, nu sunt nici tatuati,nu asculta nici manele si nici nu poseda bmw-uri din alea vechi .Dar nu mai au nici copii.Nu masina il face pe om cum nici asa zisa cultura auto nu-l face pe unul mai inteligent .
    5 1
  • inexorabil
    Cetăţeanul globo-standardizat al momentului are oroare (nu greşesc în alegerea cuvintelor) de high-tech-ul...imobil. El îl adoră doar pe cel "la purtător", care, la un moment dat, de atâta familiaritate şi tandreţe, i se va fixa definitiv în...corp, după dorinţa lui "ucigă-l toaca" şi conform profeţiilor...
    4 3
  • Adevarat nu toate optionalele sunt folosite.

    Mai ales la marcile de masini , mostly japoneze , care daca vrei nu stiu ce exista ultimul pachet , cu toate ca tu defapt nu ai nevoie de toate , ti le baga pe gat frumos.
    Sau franceze , un exemplu Kajdar , daca doresti 4x4 exista DOAR o motorizare si normal DOAR pe cel mai scump pachet.
    Sau la japoneze unde daca vreau o anumita optionala trebuie sa iau pachetul cu navigatie .. dar nu vreau navigatie si nici piele si nici alte chestii care eu le consider inutile.
    3 0
  • Daca tu navigatia o consideri inutila, atunci eu sunt Victor Ponta :))))..... Pielea inteleg ca vara frige si iarna iti ingheata oasele in ea, dar navigatia inutila?
    1 3
  • Mie imi plac toate tehnologiile si gadget-urile astea. Voi nu aveti viziune!

    De exemplu cand nu-ti mai merg geamurile electrice la masina noua, sau nu ti se mai descuie, sau nu-ti mai porneste dimineata, sau iti moare pe autostrada ca ti-a picat un senzor, ai mijloace de entertainment. Eu astept ziua in care ma pot juca need for speed in retea, cu vecinu de la semafor. Un LAN party in parcare la mall, de exemplu.
    5 0
  • Florin
    Da, navigatia e inutila. De ce? Se actualizeaza greu, la dealer si in vremurile in care majoritatea avem telefoane smart cu GPS integrat, actualizat la zi, care face fix acelasi lucru, sau chiar mai bine, ca un GPS de masina. Am avut un amarat de Lumia 630, care a costat vreo 550 de lei si aplicatia Here Drive imi arata viteza de deplasare, limita de viteza pe drum, locatia foarte exacta etc etc tot ce face un GPS bun. Acum am fost dus-intors la Brasov cu un biet telefon Vodafone Smart Prime folosind Google Maps si m-am descurcat fara probleme. Deci, de ce as vrea un GPS care costa sute sau mii de euro (vezi cazul BMW sau Mercedes) cand pot face acelasi lucru cu un telefon de 500 de lei?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru