De la A la Z: maşinile care vor fi lansate în România în 2014

de Sebastian Toma
Marti, 07.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anul 2014 va aduce peste 40 de modele noi pe piaţa din România. Vă prezentăm o listă provizorie a lansărilor confirmate pentru piaţa internă în decursul anului curent.

Automarket vă prezintă lista modelelor care vor fi lansate în 2014. La fel ca în anii trecuţi, lista noutăţilor include atât facelift-uri, cât şi noi generaţii ale numelor deja existente.

Lista lansărilor anului 2014 pe piaţa din România este încă deschisă, mulţi constructori preferând să nu-şi dezvăluie planurile încă de la începutul anului. Mărcile cu cele mai multe lansări confirmate sunt Audi, Skoda şi Volkswagen.

Alfa Romeo 4C

Frumoasa operă a celor de la Alfa Romeo Centro Stile vine în România în luna martie. Modelul 4C este inspirat estetic atât din fratele mai mare, 8C Competizione, cât şi din legendarul 33 Stradale. Gama de motorizări are o singură unitate, motorul turbo 1750 cu patru cilindri în linie, care livrează 240 CP la 6.000 rpm şi 350 Nm între 2.100 şi 4.000 rpm.

Alfa Romeo MiTo facelift

Mezinul gamei Alfa Romeo a fost restilizat subtil pentru a fi mai competitiv pe nişa pe care activează. MiTo împrumută o grilă frontală nouă, inspirată de Giulietta, cu inserţii cromate, un fundal negru pentru blocurile optice faţă şi jante de 15 inch cu un design nou. La interior, modificările sunt de asemenea discrete. Ele includ însă o echipare diferită la nivelul planşei de bord şi trei noi combinaţii pentru tapiţerie. Apare în gamă sistemul UConnect şi motorizarea 0.9 TwinAir.

Alfa Romeo Giulietta facelift

Compacta celor de la Alfa Romeo a trecut şi ea printr-o restilizare. Grila radiatorului a fost schimbată, iar proiectoarele au ornamente noi. În plus, vorbim despre culori noi, modele noi de jante, sistemul multimedia UConnect, un nou diesel şi o serie de schimbări la interior. Diesel-ul JTDM 2 din gama Giulietta are 2.0 litri şi livrează 150 CP.

Audi A3 Cabriolet

Versiunea decapotabilă a lui A3 a intrat în producţie la fabrica din Ungaria încă din luna octombrie. În comparaţie cu modelul precedent, noul A3 Cabriolet are un portbagaj mai mare, mai mult spaţiu pentru pasagerii locurilor din spate şi este mai uşor.

Audi TT
Pentru moment, nu avem nicio imagine a noului TT, dar ştim că designerii săi s-au inspirat din alte concepte expuse de Audi până acum: e-tron Concept, e-tron Spyder Concept şi Quattro Concept. La fel ca noile modele din gama Audi, ne aşteptăm ca noul TT, ajuns la a treia generaţie, să beneficieze de platforma MQB şi de toate elementele tehnologice aferente.

Audi A7 facelift şi Audi A6 facelift
Gamele A6 şi A7 vor primi o actualizare estetică, lansarea versiunilor de serie pe piaţa din România fiind programată în septembrie pentru A7, respectiv decembrie pentru A6. Pentru moment, nu ştim cum vor arăta cele două modele ale producătorului din Ingolstadt, dar ne aşteptăm la un debut la Salonul Auto de la Geneva sau, cel târziu, la Salonul Auto de la Paris.

BMW M3

Noua generaţie a lui BMW M3 a renunţat la acest nume pentru versiunea Coupe şi la motorul V8 aspirat. Pe partea de motorizare, avem un motor cu şase cilindri în linie care asigură 431 CP şi 550 Nm, suficient cât să obţină un timp 0-100 km/h de 4.1 secunde şi un consum mixt remarcabil de mic, de 8.3 litri la sută.

BMW M4 Coupe

Noul M4 Coupe este versiunea de performanţă a noului BMW Seria 4 Coupe, înlocuitorul lui Seria 3 Coupe. Vorbim despre aceeaşi platformă tehnică găsită şi la M3, dar de o altă denumire, un alt design exterior şi de numai patru locuri la interior în locul celor cinci oferite de M3 Sedan.

BMW Seria 2 Coupe

Versiunea cu două uşi a lui BMW Seria 1 a dat naştere lui Seria 2, model care va fi disponibil atât în versiuni Coupe, cât şi în versiune Cabrio. Reprezentanţii mărcii BMW în România au dezvăluit şi preţurile versiunii Coupe a lui BMW Seria 2. Modelul are platforma lui Seria 1, un interior modificat subtil şi alte motorizări, gama Seria 2 preluând doar anumite motoare de la "părintele" său cu cinci uşi. 

BMW X1 facelift

La doi ani de la prezentarea facelift-ului lansat la Salonul Auto de la New York în gama BMW X1, producătorul din Munchen aduce o îmbunătăţire a dotărilor şi a materialelor de la bord. În timp ce estetica modelului nu s-a schimbat, acesta poate fi comandat cu o nouă nuanţă în gama de culori, numită Sparkling Brown metalizat. X1 primeşte lumini de zi cu LED în standard, iar gama de jante din aliaj are la dispoziţie un nou model, cu spiţe în V, oferite pe diametrul de 17 inch.

BMW X4

Al doilea SAC (Sports Activity Coupe) al nemţilor va debuta pe piaţa din România în luna iulie. Modelul preia tuşele de design lansate de X6 şi le adaptează la gabaritul unui model construit pe platforma lui X3.

BMW X3 facelift
A doua generaţie a lui BMW X3 a debutat pe piaţă în anul 2010. Actualizarea estetică este aşteptată să aducă o serie de modificări estetice, noutăţi în gama de motorizări şi noi tehnologii disponibile în standard şi în lista de opţionale. Cei de la BMW au fost zgârciti cu detaliile în privinţa acestui facelift.

BMW Active Tourer

Primul monovolum de la BMW este, totodată, primul model cu tracţiune faţă din istoria mărcii bavareze. Lansarea acestuia pe piaţa din România este confirmată oficial pentru anul curent, cu toate că nu avem încă imagini oficiale ale versiunii de serie. Versiunea hibridă a conceptului prezentat de germani în vara anului 2013 se mândrea cu un consum mediu de 2.5 litri la sută, devenind unul dintre cele mai economice modele echipate cu motoare cu ardere internă din oferta mărcii din Munchen.

Citroen C4 Cactus
Pentru moment, aspectul versiunii de serie a noii versiuni a lui C4 este un mister. Noul derivat al lui C4 va fi dezvelit abia luna viitoare. Toate teaserele prezentate de francezi sugerează un crossover evoluat de la ideea lui Citroen C3 Picasso.

Fiat 500 Living

Gama Fiat 500 aniversează şapte ani de la revenirea pe piaţă şi face acest lucru prin lansarea unui model cu şapte locuri.

500 Living este un monovolum dedicat celor care au considerat că un Fiat 500 L nu este suficient pentru necesităţile lor, dar îşi doresc interpretarea modernă a formelor retro ale lui Cinquecento.

Ford Ecosport

Ford EcoSport are 4.24 metri lungime, 1.69 metri înălțime și un portbagaj cu un volum ce variază între 322 și 705 litri. Gama de motorizări va avea în prim plan deja cunoscutul motor Ecoboost de 1.0 litri, cu 125 de cai putere, dar şi un alt propulsor de 1.5 litri şi 110 cai putere. Pentru cei care preferă dieselul, Ford va oferi şi un motor de 1.5 litri şi 90 de cai putere, despre care oficialii susţin că va oferi cel mai bun consum din segment.

Ford Mondeo

Noua generaţie a lui Ford Mondeo va debuta în a doua jumătate a anului. Pe lângă noul design exterior şi interior, noul Mondeo va primi şi o versiune de echipare premium, denumită Vignale. Aceasta le va aduce clienţilor săi servicii speciale de nivel premium. Lansarea ar fi trebuit să aibă loc la finele lui 2013, dar a fost amânată din motive logistice, fiind închisă uzina Ford din Genk (Belgia), iar utilajele au fost mutate la uzina din Valencia (Spania).

Honda Civic Tourer

În momentul lansării, Honda Civic Tourer, primul break din această gamă, va fi disponibil alături de două motorizări. Este vorba despre motorul pe benzină 1.8 i-VTEC de 142 de cai putere şi 174 Nm, dar şi de dieselul i-DTEC, capabil să livreze 120 de cai şi 300 de Nm.

Jaguar F-Type Coupé

Reprezentanţii mărcii Jaguar în România au confirmat lansarea lui F-Type Coupé pentru luna mai. În această gamă, toate motorizările sunt oferite în standard în compania unei transmisii automate cu opt trepte, realizată de ZF, care livrează puterea roţilor din spate. Motorizarea entry-level în gama F-Type Coupé este un V6 de 2.995 cmc, care livrează 340 CP şi 450 Nm.

Jeep Cherokee

Fratele mai mic al lui Grand Cherokee este înlocuitorul lui Liberty şi a fost prezentat la ediţia 2013 a Salonului Auto de la Geneva. Modelul se remarcă prin design-ul îndrăzneţ, total diferit de ceea ce ne-au arătat americanii de la Jeep până în prezent. Designul controversat este completat de faptul că grila radiatorului este desenată în unghi, iar capota se prelungește mult în față. O încercare îndrăzneață din partea designerilor Jeep, dar rămâne de văzut care va fi reacția publicului.

Kia Soul

Noul Soul preia toate modificările aplicate versiunii comercializate pe piaţa din Statele Unite ale Americii, singurele diferenţe între acestea fiind la nivelul blocurilor optice, al ornamentelor proiectoarelor de ceaţă şi în partea inferioară a barei de protecţie faţă. În plus, versiunea europeană a lui Soul prezintă ornamente negre pentru marginile aripilor.

Kia Optima facelift

Berlina coreenilor a primit modificări la suspensie, sistemul de management al încărcării acumulatorului şi modificări de ordin estetic. Versiunea diesel de 1.7 litri a lui Kia Optima facelift va avea emisii de CO2 de 133 grame pe kilometru în standard.

Lancia Delta facelift

Restilizarea lui Delta i-a adus compactei italiene un set de praguri laterale noi şi spoilere vopsite în culorile caroseriei. Interiorul nu a scăpat nici el neatins, Lancia pregătind şi aici o serie de materiale noi, o echipare mai bogată şi plastic lucios sau mat. Gama de motorizări va rămâne neschimbată şi va include un motor Multijet de 1.6 litri diesel, disponibil în mai multe variante de putere, una de 105 şi una de 120 cai putere.

Mercedes-Benz C-Klasse

A treia lună a anului va marca debutul comercial al noii generaţii C-Klasse, a patra la număr. Modelul se luptă cu etalonul segmentului, BMW Seria 3 F30, având la dispoziţie motorizări noi, un aspect estetic inspirat de S-Klasse şi un interior complet redesenat.

Mercedes-Benz S-Klasse Coupe/CL
Luna iunie va marca debutul versiunii coupe a noului S-Klasse. Aceasta înlocuieşte modelul CL din gama Mercedes-Benz, dar schimbarea este la nivelul denumirii comerciale, nu la nivel de filozofie a modelului. Ne putem aştepta la toate inovaţiile tehnice din gama S-Klasse, ambalate într-o caroserie cu două portiere.

Mercedes-Benz GLA

Luna martie va marca lansarea primului SUV de segment C din gama Mercedes-Benz. Vorbim despre GLA, fratele SUV al lui A-Klasse şi CLA, modele lansate pe platforma MFA cu tracţiune faţă a concernului german. Primele estimări ale celor de la Mercedes anunţă că şapte din zece clienţi europeni vor opta pentru varianta cu tracţiune faţă, iar versiunile 4Matic vor ajunge în principal pe mâinile clienţilor din Regatul Unit.

MINI

Noua generaţie a celebrului hatcback britanic va încânta fanii români ai modelului începând cu luna martie. Acesta este cel mai mare MINI Cooper construit vreodată şi aduce o platformă nouă şi o interpretare proaspătă a trăsăturilor de design care au caracterizat modelul din Oxford.

Nissan X-Trail

Noua generaţie a lui X-Trail a renunţat la aspectul de off-roader în favoarea unui design inspirat de fratele său mai mic, Qashqai. Noul X-Trail este mai uşor, mai aerodinamic şi mai eficient decât predecesorul său. În plus, interiorul este complet nou, iar inginerii s-au concentrat pe creşterea nivelului de rafinament oferit de X-Trail.

Nissan Qashqai

Prima lună a anului curent va marca prezentarea celei de-a doua generaţii a lui Qashqai, modelul care a adus o revoluţie în segmentul C. Noul Qashqai se bucură de platforma CMF a fratelui său mai mare şi va beneficia de motorizări noi, care promit un nivel superior de eficienţă.

Peugeot 308 SW

Versiunea break a noii generaţii 308 se laudă cu unul dintre cele mai mari spaţii de încărcare din segment şi cu o planşă de bord simplificată, preluată integral de la fratele său hatchback. Modelul de familie al francezilor va fi prezentat oficial în luna martie la Geneva şi va veni în România în prima jumătate a anului.

Porsche Macan

Cu toate că avem deja preţurile lui Macan pentru piaţa internă şi modelul este disponibil pentru pre-comenzi, lansarea efectivă a lui Macan în România va avea loc în decursul anului curent.

Cea mai ieftină versiune are un preţ de 64.593 euro cu TVA inclus. Fratele mai mic al lui Cayenne are o lungime de 4.680 milimetri, o lăţime de 1.920 milimetri şi o înălţime de 1.620 milimetri. În standard, toate versiunile lui Macan au tracţiune integrală permanentă şi o transmisie PDK cu şapte trepte. Macan este bazat pe platforma lui Audi Q5 şi este construit la fabrica din Leipzig.

Renault Megane facelift

Restilizarea i-a adus lui Megane o siglă de dimensiuni mai mari, o grilă faţă nouă, un set de blocuri optice restilizate complet, o bară de protecţie modificată şi o nouă capotă. Sistemul R-Link este şi el prezent, iar gama de motorizări se mândreşte şi ea cu o serie de noutăţi.

Skoda Octavia Greenline

Octavia Greenline, cea mai economică variantă a modelului ceh, promite un consum mediu de motorină de doar 3.3 litri/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 86 grame per kilometru. Motorul TDI de 1.6 litri oferă 110 CP. Acestei  versiuni a lui Octavia i se vor alătura versiunile Laurin&Klement şi Octavia Combi Scout.

Skoda Rapid Spaceback

Versiunea Spaceback a lui Rapid este cu 180 milimetri mai scurtă decât berlina, cu toate că are un ampatament la fel de mare ca aceasta. În ciuda acestei modificări, cehii spun că modelul şi-a păstrat spaţiul destinat pasagerilor. Gama de motorizări şi tehnologii este preluată direct de la Rapid, la fel ca şi platforma.

Skoda Fabia
Primele informaţii despre noua generaţie a lui Fabia spun că aceasta se va diferenţia estetic radical de modelul actual nu doar prin linii, ci şi prin proporţii şi forma caroseriei. După cum era de aşteptat, modelul ceh de segment B va beneficia de o serie de elemente tehnologice de ultimă oră şi de motorizările moderne dezvoltate recent în cadrul Grupului Volkswagen.

Skoda Yeti facelift

Facelift-ul lui Yeti aduce o schimbare dramatică în rândul acestei game. Modelul va fi oferit în două variante diferite de design – una concentrată pe eleganţă şi alta orientată spre off-road. Cele două opţiuni vor fi diferenţiate prin barele de protecţie, ornamentele montate pe bosajele aripilor, pragurile laterale şi capacele oglinzilor.

Seat Leon ST

Versiunea break a lui SEAT Leon este prima din istoria modelului şi preia platforma MQB a fraţilor Golf VII şi Octavia III. Spre deosebire de cele două compacte, Leon ST nu se mândreşte cu un portbagaj mai mare de 600 de litri, break-ul iberic urmând să ofere doar 587 de litri, faţă de cei 605 ai lui Golf Variant, respectiv 610 ai lui Octavia Combi.

Opel Meriva facelift

Restilizarea monovolumului de segment B de la Opel a adus motorul 1.6 CDTI în gamă, sistemul multimedia IntelliLink, o nouă grilă faţă, un set de blocuri optice noi, ornamente cromate în jurul proiectoarelor de ceaţă şi o bară faţă redesenată. Gama de jante din aliaj a lui Meriva are acum mai multe modele disponibile, iar nemţii se mândresc cu faptul că au singurul monovolum de segment B oferit cu jante de 18 inch.

Volkswagen Polo facelift
Primele informaţii anunţă modificări timide la nivelul spoilerului faţă şi un set nou de blocuri optice spate pentru facelift-ul lui Polo. La interior, Volkswagen a pregătit o planşă de bord restilizată şi un sistem multimedia îmbunătăţit.

Volkswagen Golf Sportsvan
Sportsvan reprezintă un monovolum compact, o alternativă la clasicul Golf pentru cei care îşi doresc mai mult spaţiu la interior. Conceptul Sportsvan anunţă un portbagaj cu un volum de 498 litri, cu 74 litri mai mult faţă de actuala generaţie Golf Plus. Bancheta se poate rabata asimetric 60:40, sau poate glisa 180 mm pentru a face mai mult loc pentru bagaje sau pentru genuchii pasagerilor, după caz.

Volkswagen Scirocco facelift
Scirocco va primi un facelift cu toate că noua generaţie a modelului este programată pentru lansare în 2015, potrivit declaraţiilor anterioare. Design-ul versiunii restilizate este încă sub semnul întrebării, în timp ce gama de motorizări ar putea beneficia de noile actualizări ale concernului german.

Volkswagen Jetta facelift
Restilizarea berlinei compacte din gama Volkswagen era necesară după lansările recente în acest segment. Cel mai probabil, versiunea redesenată va primi elemente estetice inspirate de design-ul lui Golf 7 şi noile elemente tehnologice ale concernului din Wolfsburg.

Volkswagen Touareg facelift
Facelift-ul lui Touareg nu a fost detaliat de reprezentanţii mărcii germane. Ştim doar că modelul va primi o restilizare, dar schimbările efective şi noutăţile aferente sunt încă un mister. Nu ne aşteptăm la schimbări majore în gama împrospătată în 2010 printr-o nouă generaţie.

Volkswagen Passat
Noua generaţie a modelului de clasă medie din Wolfsburg vine cu o serie de surprize în 2014. Passat este aşteptat să crească în dimensiuni, dar modelul va rămâne în limitele clasei. Passat B8 va prelua platforma MQB şi se va bucura de motorizări actualizate, un alt interior şi posibile elemente tehnologice noi.

Volvo XC90
XC90 era ultimul model din gama Volvo care nu fusese înlocuit de la preluarea efectuată de chinezii de la Geely. Design-ul SUV-ului va fi inspirat din cel al conceptului Volvo XC. Pe lângă noua gamă de motorizări, dezvoltată in-house de Volvo, noul XC90 se va mândri cu o paletă de tehnologii de siguranţă şi alte schimbări importante.

Comentarii (9)

  • de la A-Z fara Peugeot 308SW, fara Peugeot 108 si Citroen C1 II, fara Toyota Aygo 2 si mai sunt.
    6 11
  • Scrooge
    O masina foarte asteptata este si noul Ford Mondeo (aparuta deja in SUA). Sa inteleg ca nu o vedem in Europa si implicit la noi nici anul acesta ?
    8 9
  • @Scrooge
    Noua generaţie a lui Ford Mondeo va debuta în a doua jumătate a anului. Ulterior, Ford va oferi şi o versiune Vignale a acestui model, care le va aduce clienţilor săi servicii speciale de nivel premium. Lansarea ar fi trebuit să aibă loc la finele lui 2013, dar a fost amânată din motive logistice, fiind închisă uzina Ford din Genk (Belgia), iar utilajele au fost mutate la uzina din Valencia (Spania).
    6 0
  • Dacia Plant
    Toate sunt frumoase, mai putin Civic Tourer.
    13 3
  • Scrooge
    @@Scrooge...ce scrii tu stiam si eu....mai ales ca au trambitat prin Europa cu Vigniale prezentat pe noul model Mondeo, dar noul model lipsea cu desavarsire. Intrebarea mea erau pt redactia Automarket, care la noutati Ford au trecut in articol numai EcoSport.
    2 2
  • Scrooge
    eh....uite ca l-au bagat si pe Mondeo :)
    4 1
  • M-as fi asteptat ca reanult sa vina cu NOUL megane...cred ca e timpul...
    7 0
  • Legat de noul Mondeo, conform Ford Romania - care a instiintat orice dealer - modelul se va produse in continuare in Belgia. Intradevar trebuia sa inchida fabrica de masini dar nu au mai recurs la acest gest.

    Eu asa stiu de la Colina Motors (Baneasa) si BDT (Ciurel)
    0 1
  • mondeo actual se mai produce in Belgia. cel nou se va face la valencia. iar ecosport nu vine in romania anul asta. voi ar trebui sa faceti topul masinilor care vin in romania nu in europa.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru