Taxa auto 2011 sau moartea înmatriculărilor SH în România

Ministerul Mediului vrea să crească taxa auto la un nivel exorbitant în 2011 pentru automobilele second-hand, iar modelele echipate cu motoare Euro5 nu ies nici ele din vizor. Dat fiind actualele condiţii economice, dar şi sumele enorme vehiculate pentru înmatricularea unui autoturism cu un motor de 1.4-1.6 litri, nu mă aştept la cozi pentru plata taxei de primă înmatriculare în România în 2011.

Vecinii noştri de la sud de Dunăre s-ar putea să aibă cozi monumentale în 2011, tendinţă începută încă din 2010. Sunt curios cum vor reacţiona atunci poliţiştii când vor vedea o avalanşă de autoturisme înmatriculate în Bulgaria şi în cine mai ştie ce ţară. Le vor opri pe toate? Nu cred că vor reuşi.

De ce spun asta?

Primele zvonuri despre valoarea Taxei Auto 2011 îi sperie şi pe cei mai darnici plătitori de taxe. Deodată, devine aproape nebunie să îţi cumperi o maşină second-hand şi să o înmatriculezi în România. Subliniez partea cu înmatriculatul în România, nu cu second-hand. Practic, trebuie să fii nebun să îi plăteşti statului român 1.000 sau mai mult de euro ca să îţi ofere privilegiul de a avea un autoturism cu motor pe benzină de 1.4 litri care să beneficieze de acte şi plăcuţe de înmatriculare de România.

În momentul în care vorbim de Euro3, Euro2 sau Doamne-fereşte Euro1/Non-Euro, trebuie să dormi pe un munte de bani pentru a-ţi putea permite taxa pentru un autoturism second-hand, mai ales dacă acesta are ceva dotări (de bun simţ zic eu) sau vreun motor mai mare de 1.6 litri (care nu-i mare lucru oricum).

Să zicem că ai fi avut o şansă să îţi îmatriculezi maşina mai veche de 10 ani plătind taxa cu depreciere. Plăteai mai puţin de 1.000 de euro, dar măcar aveai numere de înmatriculare de România. Problema era alta, mai plăteai câteva sute (2-3) ca să dai jos geamurile electrice, să elimini sistemul de climatizare pentru identificare la RAR, să-ţi dai kilometri înainte sau mai ştiu eu ce.. Apoi trebuia să repari toate problemele pe care ţi le făceai pentru a nu plăti o taxă colosală.

Acum, s-a terminat cu înmatriculările auto second-hand

Da, încă puteţi înmatricula o maşină second-hand în România ( cu condiţia să aveţi dovada plăţii TVA în ţara în care aţi cumpărat-o sau actul care dovedeşte că vehiculul nu intră sub incidenţa TVA). Se pot înmatricula atât autoturisme cu motoare Euro 4, cât şi cu motoare Euro 3, Euro 2, Euro 1 sau chiar şi non-euro. Problema e că nu va dori nimeni să plătească o taxă atât de mare încât să facă acest lucru.

Chiar şi clienţii de automobile noi vor avea de suferit, urmând să fie introdusă o taxă pentru Euro 5. Să nu vă aşteptaţi să fie mică, deoarece este calculată în funcţie de cine stie ce coeficienţi elaboraţi de Ministrul Mediului.

Nu mă înţelegeţi greşit, nu susţin eliminarea taxei fără drept de apel, ci vorbesc de o normă de bun simţ. În loc să îi constrângi pe cetăţeni să cumpere vehicule cu un rulaj aberant şi fără dotări de confort precum aer condiţionat sau geamuri electrice, ai putea să îi constrângi să importe doar automobile în stare foarte bună dacă ţin neapărat să facă acest lucru. Practic, toate criteriile de depreciere a taxei favorizează achiziţia de rable, nu de automobile second-hand în stare bună.

Problema e de la Ministerul Mediului

Ţin minte că urmăream ştirile la TV şi l-am văzut pe Laszlo Borbely spunând că va creşte taxa de mediu pentru că “deja le dăm bani pe ele la programul Rabla“. Ca oricare alt Ministru care nu a înţeles absolut nimic din ce se mişcă la el pe raion, a ieşit la rampă cu declaraţii stupide.

Să vă explic.

Autovehiculele care pot intra în programul Rabla trebuie să fie înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007. La momentul respectiv fusese introdusă celebra taxă de primă înmatriculare a lui Călin Popescu Tăriceanu. Clauza legată de 1 ianuarie 2007 rămâne valabilă, dar Laszlo Borbely nu a citit-o încă, probabil fiindcă nu îl interesează România atât de mult.

La fel ca lupta lui Don Quijote cu morile de vânt, încercarea de a schimba mentalitatea Ministerului Mediului este fără izbândă.

Există doar două soluţii:

1) un proces costisitor
2) recarosare ( valabilă doar în unele cazuri)

Înmatricularea autoturismului în Bulgaria nu o consider o soluţie la această problemă, dar asta nu înseamnă că nu se vor umple străzile de autoturisme cu numere străine.

Oricum, adevăratul răspuns la valoarea taxei auto în 2011 îl vor da tot cei de la Ministerul Mediului, în ultimul moment.

Până atunci, nu vă faceţi planuri să cumpăraţi un automobil second-hand şi să îl înmatriculaţi în România după 1 ianuarie 2011.

30 comentarii la “Taxa auto 2011 sau moartea înmatriculărilor SH în România”

  1. unckle spune

    Astia ori sunt retarzi ori sunt rau-voitori. Nu prea mai ai cum sa gasesti o alta explicatie pentru aceste aberatii.

    Pe langa taxele mari ( care nu ar fi o problema pana la urma.. vrei 760i, platesti …) mai sunt si aberatiile din lege, greselile logice – cum este aia cu scazutul taxei daca masina este o rabla si crescutul la aia care aduc masini chiar bune.

    traiasca bulgaria . . . deocamdata, ca cinestie cum se gandesc baietii sa bage si ei o taxa ;)

  2. Sebastian Toma spune

    Eu mizez pe rău voitori. Sunt interese importante în joc. Nu ştiu dacă ai fost atent la ce spun dealerii de automobile în ceea ce priveşte automobilele second-hand.

    Din punctul lor de vedere, toată lumea ar trebui să cumpere automobile noi. Atat. Practic, second-hand-urile nu ar exista în realitatea lor “perfectă”.
    Chipurile, am duce cu toţii maşinile la casat după ce se termină garanţia – ar spune cineva care interpretează la extrem vorbele acestora.

    Evident, nu-s doar dealerii de vină aici. Interesele sunt legate şi de persoanele care au avut putere de decizie în ultimii ani în acest domeniu.

    Din păcate, nu toţi au păreri atât de “liberale” ca noi în această privinţă. Pentru unii, este o crimă să îţi cumperi o maşină second-hand şi un prilej de mare ruşine.

    Ce să mai..e greu să îi înţelegi pe ceilalţi, fie că e vorba de oameni chibzuiţi, fie că vorbim de pasionaţi care visau din copilărie la un model anume.

  3. unckle spune

    Cred ca o mutare interesanta din partea voastra ar fi o pagina cu toate cele necesare unei persoane fizice din romania pentru a inmatricula o masina in Bulgaria si Ungaria. Evident o consiliere juridica este necesara pentru a avea certitudinea corectitudinii datelor, dar cred ca a-ti recupera banii rapid avand in vedere ca s-ar putea transforma in cea mai vizitata pagina de presa auto din romania — dar s-o faceti repede, pana nu se prind si altii :)

    In alta ordine de idei … care-i treaba cu hartuirea asta din partea politiei romane? De ce se face aceasta campanie de intimidare … si ce “liberal” sau “barbos impuscator de mistreti” are interes ca romanii sa cumpere masini noi ?

  4. Forza Romania spune

    Domnule, se spune ca neamtzul s-a nascut harnic iar romanul poet. Concret, aplicand aceasta chestiune la filosofia auto, rezulta ceva foarte interesant.

    Neamtzul (sau occidentalul in general), este foarte pragmatic, desi are bani. Are cu ce si se bazeaza – isi ia o masina scumpa, cu staif. Este criza sau nu prea se bazeaza – merge si cu o Dacie, ce mama dracu. Deci este o situatie normala, incurajeaza atat industria auto nationala dar si ceva din import.

    Romanul…e putin mai visator, mai complicat. Fie ca este strungar sau profesor, portar sau director – toti vor masini bune. Nu conteaza anii sau km. Nu conteaza ca are nevoie doar de o singura masina, sau chiar de trei masini. Nu conteaza ca la o adica nu le poate intretine corespunzator si face foamea pentru ele. Romanul este fudul. Eeeeee…….domnia si prostia se platesc.

    Nu iau partea derbedeilor de politicieni care au ametit efectiv taxa de prima inmatriculare. Oricine are nevoie de o masina, e ceva necesar. Si indicat ar fi sa fie sau masina noua, sau second de maxim 3-4 ani.
    Totusi, cum dracu se face ca, desi pretul carburantilor a atins un maxim istoric, efectiv nu poti trece strada de atatea masini? Daca nu si-ar permite baietii sa bage benzina si sa circule, ar merge pe jos. Dar isi permit.
    Totusi, cum dracu se face ca, unele familii au in fata blocului cate 2-3 masini?….batranul cu Loganul MCV sau cu o gioarsa de Dacie pe post de efectuat munci agricole, baiatul mare cu Opelul, iar cel mic cu “BMW-ul ursulet”. Daca nu si-ar permite, cum se face ca exista atatea masini?
    Totusi, cum dracu se face ca, bizonii si smenarii aduc masini la greu si le vand la prosti si gura-casca in targuri. Vin unii la samsari, precum mustele la kkao. Ai dracu derbedei de samsari, zici ca sunt un fel de directori de corporatii si ca ei au creat si conceput acele masini vandute.
    Prin urmare, mergand pe rationamentul “Daca se poate – de ce sa nu se poata?”………e foarte bine-venita aceasta taxare la sange. Sa va sature dracu de fiare si fieratanii. Poate asa se mai potolesc nebunii.

    PS: In unele tari nordice, precum Danemarca, o masina noua sau second, se impoziteaza la sange. Se merge pe ideea ca trebuie sa-ti asumi responsabilitatea unui bun de valoare, precum o masina. Si nu mai comenteaza nimeni.
    In Romania insa – incepe balciul de ‘Stambul. Incep nebunii sa delireze. Asta e – nu se poate impaca si capra si varza.

  5. rares spune

    automarket ce ziceti sa organizati voi un miting mare de tot?
    va garantez ca ar participa multa lume voi sunteti in masura sa faceti chestia asta voi punteti mobiliza opinia publica sa facem ceva cu tara asta!!!!!

  6. swift spune

    statistic, in Romania sunt 1 000 000 masini inmatriculate in Bulgaria….adica 500 000 000 euro intrati in bugetul bulgar si poluare la noi
    1000 eur sa fi fost inmatricularea in Romania si deja aveam incasare la buget de 1 000 000 000 eur…in conditiile in care noi am imprumutat 20 000 000 000 eur
    Se zicea ca Renault plateste spaga pt taxa de prima inmatriculare….eu cred ca guvernul bulgar plateste ceva mita ca sa nu scoatem noi taxa de prima inmatriculare

  7. unckle spune

    sa inteleg ca am fost cam “acid” ? :P , scuze :)

  8. Varozgan Vozgorian spune

    Nu mai e democratie fratilor in romania,unde -i dreptul la libera alegere ?

  9. CRISTI spune

    O taxare corecta ar trebui sa nu fie mai mare decat 10 % din valoarea masinii;
    1. la 3000 euro—300 taxa inmatriculare.
    2.la 50.000 euro—-5.000 taxa inmatriculare ETC…

    PS:TOT ce trece peste 10%,sunt aberatii de la spitalul de nebuni=parlament.

  10. alex spune

    Taxa pe prostie … a noastra

    In genul proceselor ce se pregatesc impotriva bancilor, cineva trebuie sa organizeze un proces impotriva statului in cazul asta. Banii inapoi cu dobanda si anularea porcariei.
    Pentru ca statul ma taxeaza pe motiv de poluare pe mine (1,4 benzina/2005/E4), iar pe cel care conduce o Dacie sau alta vechitura de cand lumea il iarta pt ca a inmatriculat-o nu stiu cand. Ce-i asta?
    De ce nu se stabileste impozitul in functie de norma Euro, cc, combustibil sau alte chestii care determina in mod direct cat polueaza fiecare masina.
    Platesti in functie de cat poluezi si atata timp cat poluezi.
    Daca platesc mii de euro pt taxa asta si a doua zi imi cade un copac pe masina, nu o mai pot folosi, inseamna ca nu mai poluez …

  11. Florin spune

    Stau in Constanta. Foarte multe masini inmatriculate in Bulgaria, multe dintre ele, daca nu majoritatea masini terminate, fara motoore ramase, zici ca le ies pistoanele pe esapament, dar, toate sunt BMW-uri unele mai rabke decat altele, cumparate la 1000 E. Sunt un pericol acele masini fara sa mai vorbim de majoritatea posesorilor acestora.
    Nu este o solutie inmatricularea in Bg sau Ungaria sau oriunde altundeva. ESte o prostie taxa, daca va avea valoarea asta exagerata. Ar trebuie regandita, in functie de alti coeficienti, de alti factori.

  12. Claudiu spune

    @Florin

    trebuie sa te contrazic in privinta ” BMW-urilor de 1000 euro” deoarece nu inseamna ca daca o masina este ieftina este rabla. BMW-urile mai vechi sunt ceva mai zgomotoase, suna tachetii cam tare pana se incalzeste corespunzator uleiul si are presiunea optima ceea ce in oras se intampla mai greu pentru ca se parcurg distante mici. Sunt convins ca ceea ce ai vazut tu este foarte posibil sa nu fie intr-o stare tehnica foarte buna dar nu inseamna ca daca o masina e veche, este un pericol. Am vazut masini din 2008 cu o stare tehnica mai slaba decat a unora din 1998.

    Problema esentiala in aceasta taxa este suprataxarea unui motor sub 2000cmc pe cand un motor de 3000-4000-5000cmc euro 4 polueaza mult mai mult (luand in calcul CO2). Exemplu: BMW X6M, motor de 4395cmc,benzina, euro 5, af 2010 elimina ca 325 g/km, BMW 320i motor de 1995cmc , benzina, euro 5, af 2010 elimina 148 g/km, Ar mai fi de mentionat ca in Germania daca pui pe masina catalizator euro 3 chiar daca masina a iesit din fabrica euro 2 ea va fi taxata ca euro 3, ceea ce in Romania nu se intampla si nici nu se va intampla in viitorul apropiat. Acceptarea schimbarii normei de poluare in cazul unor teste realiste la RAR, nu cu spaga, care sa demonstreze intr-adevar ca masina polueaza mai putin cu un catalizator nou ar fi ceea ce ar trebui facut in ceea ce priveste poluarea. Un catalizator universal nou e 400ron cu tot cu montaj (vorbesc din proprie experienta pentru ca l-am schimbat acum 2 ani). Pe scurt parerea mea referitoare la poluare ar fi masurarea exacta a CO2 pentru masina indiferent de anul fabricatiei si taxarea in functie de aceasta, iar referitor la platirea unei taxe pentru inmatricularea masinii sunt pentru cei 10% de care zice Cristi. Doar ca traim in Romania si aceasta taxa abuziva este un paravan pentru interesele celor interesati sa se vanda masini noi, pentru bugetul statului, cheltuielile abuzive ale parlamentarilor dintre care unele nu trebuiesc justificate.

  13. Claudiu spune

    am uitat sa mentionez ca si un motor euro 3 de 2000 cmc elimina mai putin decat unul 4000cmc euro 4(asta reiese din ce spune producatorul, realitatea se vede la un test RAR )

  14. bubu spune

    orice prost stie sa conduca o tara daca se tot imprumuta si creste taxele……..guvernul nostru ar trebui sa puna taxa pe incompetenta guvernului si pe prostia ministrilor…..daca ar face lucrul asta ROMANIA AR AVEA BANI SA IMPRUMUTE FMI,UE…….am fii din pacate cea mai bogata tara din lume

  15. taxa 1 noiembrie 2010 spune

    baieti inscrieti-va masinila cat mai puteti ca de la 1 noiembrie 2010 se baga taxa noua

  16. cristi spune

    bataie de joc…

  17. Andrei spune

    mai nou prieteni Bulgari ofer in plus asa ca contraoferta Rezidenta Bulgaria pe min 5 ani(300euro)+inmatriculare auto la 450 si….NE FACEM BULGARI !!!! PLATIM ACOOLO TOATE TAXELE!!!

  18. 9000cse spune

    Care are o masina cu nr straine , si i-a expirat ASIGURAREA si ITP`ul etc si nu are bani pt a plati taxa asta imputita , exista o solutie ! Intocmiri si prelungiri Asigurari , ITP , PROCURI etc pt masini cu nr straine la preturi foarte convenabile ! Sa puteti circula incontinuare linistiti fara a plati taxa de inmatriculare !
    ITALIA SPANIA OLANDA BELGIA GERMANIA AUSTRIA FINLANDA SUEDIA LUXEMBOURG SUEDIA UKRAINA ETC ! 100% Convenabil !

  19. bad vasile spune

    astia din parlament sunt niste gunoaie mai ales boc nu se gindesc deloc la cetateni romaniei .

  20. Sebastian Toma spune

    @900cse
    Sunt tare curios dacă este sau nu este legală oferta ta.

    Mai precis, cum faci tu să fie o asigurare de Suedia, de exemplu, să fie legală în ţara noastră.

    Ai cum să îţi susţii oferta? Cu documente, dacă se poate, nu cu ”am un prieten pe care l-a oprit şi l-a lăsat să plece”.

  21. david spune

    STITI CUM SE VA NUMI DIN 1IANUARE 2011PARLAMENTU DACA SE PUNE NOUA TAXA,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,VA ZIC EU MAGAZIN DE VISE DEOARECE ACOLO ISI INDEPLINESTE TOATA LUMEA VISELE CE VISEAZA NOAPTEA A2 ZI SE PUNA IN APLICARE,,,

  22. 9000cse spune

    Care are o masina cu nr straine , si i-a expirat asigurarea , itp etc si nu are bani pt a plati taxa asta imputita , exista o solutie ! Intocmiri si prelungiri asigurari , ITP , procuri etc pt masini cu nr straine la preturi foarte convenabile ! Sa puteti circula incontinuare linistiti fara a plati taxa de inmatriculare ! NR CONTACT 07*38*832* sau MAIL LA a*****@yahoo.com !ITALIA SPANIA , OLANDA , BELGIA , GERMANIA , AUSTRIA , FINLANDA , SUEDIA , LUXEMBOURG , SUEDIA , UKRAINA, ANGLIA , IRLANDA ETC ! 100% convenabil ! 0743878327 ! FOARTE CONVENABIL

  23. Sebastian Toma spune

    @9000cse
    Repet întrebarea, după care îţi şterg datele de contact dacă nu răspunzi.

  24. MIHAI spune

    si eu sunt curios, adica vreau date certe sustinute nu povesti

  25. Sebastian Toma spune

    Pai sunt poveşti, cum ai zis şi tu. Nu merge chestia asta aşa uşor..
    Adică se poate face, dar la costuri enorme. Legile sunt multe şi diverse, iar mulţi nu se pricep.

    Singurul lucru pe care îl putem face este să evităm “şmecherii”.

  26. adi spune

    Sa de Bunul Dumnezeu sa muriti k totii sa va vad pe toti cu mainile pe piept sa imi bag ***** in **** si rasa voastra de nenorocitii drq unde ****mea se duc toti bani bai ****** se investe ceva in protectia mediului se investeste o ****** nici strazi nici nimic nu aveam si voi vreti taxe de 100 de mi d euro pai ce **** mea fac dau p taxa cat nu face masina !!! vedeava-s mortii p toti!!!!!

    ***Nota Admin> Ţi-am făcut eu curat în post. Mai uşor pe viitor.***

  27. elis spune

    ministrul Borbelyi are profit mare de la cateva firme care inmatriculeaza in Bulgaria,deci are interes sa creasca taxa

  28. doru spune

    toti vorbim si ne vaitam dar astia ii doare in cot taxe ,impozite,ce or avea de gand numai ei stiu,problema este alta dupa ce pleaca de la guvernare se mai poate repara raul facut?Daca stie cineva,a-si fi tare curios sa aflu cateva pareri despre acest viitor deloc roz.Sunt mecanic auto si cand il aud pe idiotul asta de Borbely ca achizitia de autoturisme noi este cea mai buna idee ma ia durerea de cap,a vazut vreodata un logan dci cand ii cade un injector sa ne spuna in viziunea lui cum arata o rabla si cum arata o rabla noua facuta la mioveni si ptr ca veni vorba de rable il informez ca am o rabla de bmw din 94 care la 375000 nu consuma gram de ulei si noxele ies perfect fata de un logan diesel care te ia durerea de cap.NU PUTETI SA IMPUNETI UNEI NATIUNI SA ACHIZITIONEZE NISTE JAFURI NOI CARE VOI LE NUMITI MASINI.Sunteti niste profitori incepand de la calin popescu tariceanu pana la actualul guvern,a si sa stiti ca stiu sa scriu dar nu folosesc majuscula cand este vorba de niste cretini.In speranta ca macar in ceasul al 12-lea sa ne unim si sa vedem ce este de facut,ptr ca astia sa isi bage mintile in cap.

  29. ionescu g spune

    Din pacate guvernanti nostrii sunt cretini.Nu vorbesc de taxele pentru automobile second hand dar pot sa va spun ca la o masina noua Logan1.6 MPI, in 2010 .1.6 MPI, am platit 800 de euro taxa de mediu.In aceste conditii s-au inmatriculat in 2010 mai multe masini second hand mai vechi de 10 ani decat masini noi.
    Puteti intelege aceasta aberatie?Ei se bat cu pumnul in piept ca reduc rablele dar masinile inmatriculate in 2010 deja intrunesc conditiile de “rable” si pot fi casate cu ajutorul statului.
    Intrebare :-SUNT CRETINI,RAUVOITORI TRADATORI SAU CE?

  30. gelu spune

    fratilor e vorba de teoria conspiratiei