Modificările propuse Codului Rutier, măsură necesară sau bătaie de joc?

Săptămâna trecută a fost publicat un proiect care viza un set de modificări pentru Codul Rutier. Acesta implica amenzi usturătoare pentru cei care trec pe roşu, conduc cu viteză excesivă sau fac accidente după ce au condus sub influenţa băuturilor alcoolice. Printre pedepsele propuse se numără suspedarea dreptului de a conduce pentru trei ani de zile, alături de amenzi de zeci de mii de RON. La ce subiecte din trafic vedem la ştiri, mulţi ar spune că nu se poate altfel şi că ”nenorociţii ăia şi-o merită”.

Este aceasta soluţia corectă pentru România şi traficul uşor haotic din ţara noastră?

Eu cred că nu este, fiind doar o nouă măsură care va taxa cetăţenii cinstiţi care au o mică scăpare şi va motiva ”băieţii deştepţi” să ”cotizeze” mai cu generozitate atunci când se va întâmpla o nasoală. La cât de bine merg instituţiile statului în prezent, crede cineva că o asemenea creştere a sancţiunilor are logică fără schimbarea întregii structuri şi a organigramei? Sigur nu va duce la o corupţie înfloritoare, ca la carte?

Să luăm exemplul RATB-ului, societate care nu stă foarte bine din punct de vedere financiar, dar supravieţuieşte. O călătorie costă 1.30 lei, dar neplata acesteia se sancţionează cu amendă de 50 de lei în 48 de ore sau 100 de lei dacă termenul este depăşit. Sancţiunea este de aproape 40 de ori mai mare decât tariful solicitat pentru o călătorie. Asta ar trebui să însemne că nu mai există niciun ”blatist” pe RATB, cum nu mai există nici la CFR, nu?

Surpriză! Nu merge. E plin autobuzul de contravenienţi, unii cu abonamentul expirat de o zi sau două, alţii neavând niciodată abonament sau neplătind niciodată o călătorie. Controlorii, la fel ca UNII poliţişti de la rutieră, abordează şi sancţionează doar cetăţenii cinstiţi, care nu par să fie capabili să riposteze în vreun fel şi care vor să fie în regulă cu legea. Există însă o categorie socială care nu este controlată niciodată de controlori, aceştia având certitudinea că respectivii nu au plătit călătoria. Însă, acei călători nu sunt siliţi să-şi întrerupă călătoria şi nici nu sunt deranjaţi în vreun fel. E corect? Nu. Iar această problemă se manifestă, la o scară diferită şi într-o formă diferită, în modul în care funcţionează Poliţia Rutieră.

Până când nu va exista corectitudine cu toţi şoferii, fără să existe o falsă egalitate între aceştia, nu vor putea avea pretenţia (şi tupeul!!) de a solicita sancţiuni atât de severe pentru contravenţiile soldate fără victime şi fără accidente, observate, eventual, de singurul autovehicul din zonă (absolut întâmplător, un echipaj de poliţie).

Să nu mă înţelegeţi greşit. Nu apăr beţivii, criminalii cu volanul în mână şi toţi inconştienţii, iar cu siguranţă urăsc faptul că majoritatea şoferilor pe care îi observ în trafic nu poartă centura de siguranţă, dar cu ce ne ajută dacă le dăm acestora sancţiuni pe care nu le poate plăti niciun cetăţean obişnuit cu leafa de pe o lună de muncă? Chiar credeţi că va renunţa vreun român la mâncare ca să poată plăti amenda de la rutieră şi să-şi poată păstra permisul? Când pedeapsa va fi prea mare, şoferii vor fi doar mai tentaţi să mituiască poliţiştii, nu vor conduce corect peste noapte. Însă, după cum ne-au demonstrat nemţii, românii pot deveni civilizaţi odată ce trec graniţa într-un loc în care ştiu sigur că nu ”se vor înţelege” cu poliţiştul care-i prinde băuţi la volan, conducând fără să poarte centura sau trecând pe roşu că se grăbeau.

Soluţia pentru traficul din România, aşa cum o văd eu?

Aplicarea sancţiunilor EXISTENTE, pentru fiecare şofer care greşeşte, cu o legătură strânsă cu autorităţile fiscale pentru asigurarea achitării acestora – doar 50% fiind şi plătite de şoferi. Vorbeşti la mobil? Bang, amendă! Fără centură? Bang, amendă! Fără lumini în miez de noapte – bang, amendă! Ce-i aşa de greu?

Vestea bună este că mai există şi oameni care ascultă de opinia publică în Ministerul Afacerilor Interne. Unul dintre ei este ministrul Radu Stroe, acesta spunând că va duce spre analiză propunerea de modificare a Codului Rutier, varianta actuală având sancţiuni prea mari pentru unele fapte. Să sperăm că vor avea mintea limpede la următoarea propunere. Eu, unul, mă ofer să-i ajut GRATUIT, din timpul meu liber, la stabilirea unei propunerei mai coerente decât cea prezentată până acum.

16 comentarii la “Modificările propuse Codului Rutier, măsură necesară sau bătaie de joc?”

  1. Mihai M spune

    Eu personal as vrea amenzi mai mici dar mai multi politisti pe strada sa-si faca treaba….asa cum este afara. La noi gasesti 1 la 200 de km si ala te amendeaza cu 400-500RON.

  2. Kap spune

    Corect, sint total de acord.
    Sa fie aplicata naibii legea, ca asta e problema.
    Sa suplimenteze numarul de politisti daca e nevoie, iar impotriva coruptiei sa adopte modelul georgian.

  3. dan spune

    Mai oameni buni, vad ca voi o tot dati in sus si in jos cu civilizarea, cu corectitudinea, cu ce ar tb sa faca guvernul, cum ca ar tb sa ia exemple de afara. Mie asta mi se pare vorba multa, saracia omului.
    Treaba eu o vad mult mai simpla.
    Cu riscul de a ma alatura unui cliseu anti-romanesc atat de prezent astazi, ar tb sa ne privim toti in oglinda si sa admitem, fara nici o rusine, ca noi, ca popor, nu ne dorim de fapt civilizare. Asa ceva nu exista in genele noastre, in conceptul nostru de gandire. Ok, ca mai exista voci, ca mai sunt oameni care vor o alta tara, astia sunt prea putine picaturi intr-un ocean de nesimtire mult prea mare. Stim cu toti ce suntem, ce facem, cum procedam in viata, de fapt cum fentam viata, si cum dorim, subconstient, ca acest sistem parazitar sa continue, desi clamam ipocrit lipsa civilizatiei.
    Multi spun: asa s-au civilizat si aia de afara, cu amenzi. Oricine a stat suficient de mult pe afara stie ca asa ceva nu exista pt simplul motiv ca un sistem ca asta, opresiv, care sa taie si sa spanzure fara acceptul oamenilor, ca apoi ei sa cedeze intru civilizare fortata, nu poate rezista, nu e sustenabil, aduna prea multa frustrare care la un moment dat, defuleaza.
    Cei de afara au dorit sa se constituie intr-o societate organizata si civilizata pt ca asa au avut in sange, iar amenzile sunt tot o dorinta a lor pt a taxa orice fel de derapaje de la vointa societatii civile, nu sunt ceva impus de-un guvern tiran drept masura de civilizare.
    Revenind la oile noastre, cei destepti si tupesiti care pun mana pe putere doar cu scopul de a se imbogati pe spinarea prostimii privesc aceasta problema a traficului cu aceeasi masura cu care o fac in alte aspecte ale guvernarii.
    Adica, ce sistem sa implementam noi ca sa strangem mai multi bani la buget fara sa cheltuim prea mult pe efectivele politiei in teren, si sa dam bine si in fata UE care ne arata cu degetul ca nu facem nimic pt a cobori de pe podiumul accidentelor ruteire fatale? Simplu, marim amenzile. Dar o facem cu stil. Cum? Aruncam aiurea niste cifre astronomice, ii lasam pe prosti sa se certe intre ei (unii ca e bine, altii ca e rau), pe urma venim si facem pe politistul bun si spunem “bine, fie mai taiem din ele, daca vreti voi”, desi de la bun inceput target-ul era fix “marinimia” de care vor da dovada la urma.
    Bineinteles, ce va urma este logic si bine descris in articolul de mai sus: spagile o vor lua in sus, banii din spagi se vor distribui pe un sistem piramidal tip mafiot, iar bani extra la buget vor veni tot de la cetatenii care au aplaudat ca la plenara marirea amenzilor, fara sa stie ca astfel si-au semnat condamnarea la agresiune fara vaselina, ca sa ma exprim mai plastic.
    Din asta e simplu de inteles tipul de societate ce domina in Romania: avem pe de o parte plebea, iobagii si o mana de haiduci, si pe de alta parte domnirea si boierimea afiliata domnirii, cu argatii care tabara pe taranime sa-si plateasca birul, si un procent de 1-2% care nu mai intelege ce se intampla in jur si care ori isi ia talpasita, ori mai defuleaza pe unde pot.

  4. Bogdan spune

    Sa dea si amenzi, dar sa iasa toti pe strada si sa aplice legea alora care o incalca. Tuturor alocara care o incalca.
    Si sa faca sosele in tara asta. Sa scoata DN-urile inafara localitatilor, ca nu este normal ca drumurile europene sa treaca prin sate si comune unde sa fi nevoit sa mergi cu 50 km/h si sa imparti carosabilul cu oameni beti, cu carucioare, carute, tractoare, etc. Sa faca in asa fel incat viteza de 50km/h reprezentand MEDIA ORARA pentru strabaterea tarii asteia sa se dubleze si sa faca in asa fel incat sa nu fim nevoiti sa depasim intrand pe celalalt sens de mers (adica sa nu mai circulam pe drumuri cu o singura banda pe sens)

  5. Scrooge spune

    Ghici ghicitoarea mea…..care e mai periculos: un sofer care a baut o bere dar conduce aproape zilnic sau unul care a stat 2-3 ani pe tusa si s-a urcat fericit brusc din nou la volan ?? Intrebarea e retorica, sunt total impotriva combinatiei de alcool si conduc.

  6. iustin spune

    Chiar daca intrebarea e retorica, in anumite conditii, un sofer care bea o bere , doua , nu poate fi periculos
    Anumite conditii clar nu inseamna traficul si soferii din Romania; ma refeream la un anumit grad de civilizatie si la mentalitatea cetatenilor( a se citi : soferilor) dintr-o tara europeana . Suntem printre singurele tari din UE, chiar si din intreaga Europa , alaturi de Ungaria,Slovacia,Cehia, unde consumul tolerat de alcool la volan este ZERO. In rest , in majoritatea tarilor membre din Uniune ,acesta(consumul) este tolerat pana in limite de 0,05 sau 0,02, cu UK in frunte(0,08) , cu anumite interdictii pt incepatori si/sau pt soferii din transportul public.
    In Austria, Belgia, Bulgaria,Croatia,Finlanda,Franta,Grecia,Irlanda,Italia,Olanda,Portugalia,Spania, Luxemburg ,Slovenia + Elvetia,Bosnia,Turcia – limita de 0.05

    In Estonia, Letonia, Lituania,Polonia,Suedia;Norvegia, Ucraina- limita de 0.02

    In UK, Liechtenstein,Malta – limita 0.08

    Penttu cei care sunt depistati peste limita legala, ‘pedepsele’ sunt amenzile, punctele, suspendarea permisului, inchisoare( difera de la tara la tara / de la caz la caz/ functie de cat de mult s-au depasit anumite limite) . Cele mai mari amenzi sunt undeva intre 1.5 si 3 salarii medii , functie ceea ce am spus mai sus , media amenzilor fiind undeva la un salariu mediu din tara respectiva .

  7. Jean spune

    Degeaba inaspresc amenzile si pedepsele, atat timp cat numarul de kilometri de autostrada se numara cu abacul.
    Daca ar fi autostrada, cu trei benzi pe sens, intre Bucuresti si Suceava sau Brasov, putini ar fi tentati sa intre in depasiri periculoase iar cei care incalca limita de viteza vor primi acasa amenda, care in caz de neplata se adauga la impozitul pe masina de ex. In plus, contraventia iti aduce si un premium la asigurare.
    Solutia este o infrastructura decenta, nu zeci de milioane de lei amenzi.
    Apoi putem implementa amenzile proportionale cu veniturile, probabil.

  8. Scrooge spune

    @Iustin.

    Pentru ce este Romania e ok consumul 0 de alcool. De ce? Pentru ca daca-i dai voie Romanului o “juma de pahar” el va bea 3-4 pahare, se va certa cu politia spunand ca nu a baut decat “un pic”, va incerca prin toate mijloacele (spagi, trafic de influenta, etc.) sa modifice rezultatele si sa prezinte altceva justitiei(si acum se fac aceste lucruri dar doar pentru a fi sub pragul penal). Macar cand pragul e 0 se stie o treaba fixa.

  9. cri spune

    dupa cum am mai scris pe site …astia-s dementi sau ne abat atentia de la ceva mult mai grav(la asta s-au priceput securistii intotdeauna) ce va urma a se-ntimpla…sint de acord cu cineva ce propunea modelul georgian,dar sa inceapa cu generalii aia de pe la MAI care am impresia ca au inceput a ne confunda cu maidanezii de pe strada…a nu se crede ca sint de acord cu ce fac unii descreierati pe strada…daca s-ar aplica legea actuala s-ar fi eradicat demult problemele(fie ele inchipuite sau nu, de ilustrii generali de la mai)si sa nu uitam inca un amanunt pe care-l uita dragii nostri conducatori..autostrazile,care daca tot ilustrii nostri conducatori nu ar fi furat ca-n codru le aveam de mult….si in incheiere poate dam o lege prin care ii obligam si pe astia sa se caute la cap periodic fie ei ca-s generalii sau chestorii lu peste

  10. Catalin spune

    MAI-ul este o institutie in putrefactie, fara nici un fel de om calificat sau care sa fie denumit profesionist. Avand in vedere ca s-a pus aceasta problema ” sa fie mai multi politisti in strada” – MAI va zice ca n’avem oameni. Cand a fost intalnirea NATO ati avut… Cand se bat tiganii cu romanii prin nu stiu ce sate aveti sa tineti dube cu mascti “dupa” evenimente (si niciodata “inainte”). MAI pute de la o posta a institutie retrograda, fara nici un fel de oameni calificati si adusi cu picioarele pe pamant.

  11. Sorin spune

    De ce nu spun si :

    ” daca in termen de 3 luni noul cod nu are efect de reducere a accidentelor cu 50 % , atunci renuntam la aceste masuri pentru ca nu isi dovedesc utilitatea”….

  12. dany spune

    @ sebastuian toma
    subscriu… ai dreptate
    mai mult… daca in tarile occidentale poti merge la o aniversare unde ciocnesti un pahar de vin inainte sa pleci acasa cu masina nu vad de ce aici nu s-ar putea. o sa ziceti: pai da, dar romanul nu se opreste la primul pahar. raspunsul e simplu: nu te opresti la primul: Bang, amenda!

    @comentatorii care fac referire la civilizatie si mentalitati
    1. experienta traita de mine ca provincial in gara de nord. un paznic din ala (cica la bucuresti se spune agent de securitate) facea galagie mare si tragea de un om fara adapost care se agatase in disperare de usa salii de asteptare in incercarea disperata de a evita frigul iernii. mi s-a parut normal sa intervin… scandalul dura de o jumatate de ora aproape iar mitica ala cu steroizi nu respecta latura umana nici a platitorilor de bilete nici pe a bietului oropsit al destinului. ce credeti ca s-a intamplat? miticul s-a guitat si la mine ca nu am decat sa il reclam daca nu imi convine!
    2. intamplarea unei cunostinte in cluj
    nu cunostea orasul, trafic mare, greseste si intra pe contrasens pe o strada cu sens unic! politia prezenta il opreste prompt! cunostinta se lamenteaza ca e din alta localitate, s-a ratacit in cautarea destinatiei si din neatentie nu a vazut indicatorul! (miticii stiu ca urma amenda sau mai degraba spaguta…) ei bine surpriza: politistul zice: domnul meu, va rog sa urmati masina de politie, va conduc eu in locul de destinatie!

  13. Sebastian Toma spune

    Eu cred că nu ar trebui să fim de acord cu alcoolul la volan, nici măcar o sorbitură dintr-un pahar, cât de mică ar fi. Nu mergi in fiecare zi la aniversarea unui prieten, taxiul te costa <20 ron pentru majoritatea destinatiilor din Bucuresti (centru-periferie, de ex), respectiv 35-40 ron daca vii din Otopeni in Bucuresti.
    Pe acelasi fir logic, daca mergi la aniversarea unui prieten, nu mergi singur, deci ai cu cine sa imparti taxi la intoarcere si chiar atunci cand te duci. Cine stie, poate prinzi chiar şi transportul în comun la dus şi ieşi chiar mai ieftin. De ce să legiferăm ceva ce constituie o excepţie?

    E corectă propunerea ta până la un punct, pentru oamenii rezonabili. Doar că noi nu avem concetăţeni rezonabili. Iar din momentul în care un şofer se urcă băut la volan, până când este prins şi amendat poate fi cale lungă. În unele cazuri, îi prinde la filtru la ieşirea din restaurant/bar/terasă. Dar când nu-i prinde, se întâmplă lucruri nasoale şi alţi oameni sunt răniţi/îşi pierd viaţa. Nu merită.

  14. dany spune

    inteleg argumentatia si sunt de acord cu ea… insa eu vb de oamenii responsabili! de ce se plecam de la conceptul de omul-roman si nu de la cel de om-universal (omul de omenie). un pahar de vin nu iti modifica deloc capacitatea de a conduce! doua pahare da!

  15. pui spune

    Sunt sofer profesionist si din asta imi cistig piinea , eu as propune ca cei de la MAI , ISCTR , CNADR , inaite de a se cindi cum sa mai futa pe Romani cu santiuni sa mearga o luna de zile ca sofer pe tir sa vada cum sta treaba prin tara cu traficu si etc . nu sa aplice santiuni numa asa . Daca imi ia permisu ce fac ? Ei ma vor obliga sa : sa santajez , merg la furat , sa dau in cap pt. o bucata de piine ca la familie nu pot sa le spun ca azi nu mincam ca nu avem ce .

  16. maestrii succesului spune

    ***
    Atentie, soferi din Romania!

    Daca aveti probleme cu Politia Rutiera, trebuie neaparat sa cititi acest mesaj pana la capat!

    Din noiembrie 2014, a aparut o “super-arma” juridica, la dispozitia voastra, intitulata “MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR RUTIERE – cum sa devii”.

    Cele aproape 600 de pagini ale ghidului-maestru sunt intesate de informatii concrete si usor de inteles si de aplicat de oricare dintre cei peste
    6 milioane de soferi romani.

    Cititi-o si Politia Rutiera nu va va mai putea amenda abuziv, deoarece cartea transforma orice sofer intr-un redutabil avocat, propriul avocat rutier.

    ***
    DE CE A APARUT ACEASTA CARTE!

    De fiecare dată când ieşiti cu maşinile în traficul rutier, există probabilitatea să fiti opriţi şi supuşi controlului,
    de către poliţia rutieră.

    În trei din patru cazurile în care sunteti opriţi de către poliţia rutieră, nu scăpati fără să vi se întocmească un proces-verbal de contravenţie rutieră.

    Mai pe româneşte, sunteti amendaţi şi vi se mai aplică şi sancţiunea punctelor de penalizare care, atunci când ajung la totalul de 15, prin cumulare, va transformă automat în pietoni pentru 1-3 luni.

    Iar în cazuri mai grave, vi se reţine direct permisul de conducere sau certificatul de îmatriculare auto.

    Cauzele sancţiunilor rutiere contravenţionale sunt cunoscute.

    Unele sunt obiective şi temeinice,dar cel puţin la fel de multe dintre cauze sunt subiective şi netemeinice. Iar dintre cele subiective, enumeram aici doar câteva, cele mai cunoscute:

    -mimetismul social şi profesional al poliţistului rutier, care
    nu vrea să se lase mai prejos decât colegii lui care se evidenţiază doar prin exces de zel;

    -servilismul uman şi profesional al poliţistului rutier, dispus a se face preş şi a executa întocmai, orbeşte, ordinele de multe ori abuzive şi nu rareori ilegale, ale superiorilor săi;

    -existenţa unui «plan/normă de amenzi», deşi niciodată poliţia rutieră nu va recunoaşte public şi oficial acest fapt, chiar dacă în fiecare buget anual consolidat de stat există şi un capitol aparte, destinat veniturilor realizate din amenzile încasate;

    -excesul de zel al poliţistului rutier, care vrea astfel să se eviden-ţieze în faţa colegilor, dar mai ales a şefilor săi, şi să dovedească faptul că «n-are mamă, n-are tată»;

    -ca mijloc de răzbunare directă (numai duşmanul unui poliţist rutier să nu ajungi) sau indirectă (împotriva duşmanilor familiei sale ori ai prietenilor săi);

    -folosirea actului de control rutier ca un excelent pretext pentru primirea de şpăgi (iar numeroasele flagrante organizate de către DNA şi DGA în ultima vreme, o probează cu prisosinţă) sau pentru obţinerea de favoruri sociale, sexuale sau “agaţamente” în rândul tinerelor şoferiţe.

    ***
    UN SECRET BINE ASCUNS:
    NORMA DE AMENZI A
    POLITISTULUI RUTIER!
    În practica contravenţională prezentă, va fi foarte greu să vi se mai aplice sancţiunea avertismentului, datorită normelor interne, stabilite abuziv de şefii de la „Rutieră”

    Astfel, conform declaraţilor publice făcute de Iulian Surugiu, liderul de la sindicatul SNAP, Inspectoratul General al Politiei Române a inventat fel de fel de indicatori, printre care şi indicatorul „activitate personală” a fiecărui poliţist rutier.

    Iar dacă vrea să primească calificativul „foarte bine” la acest indicator, fiecare poliţist rutier – în fiecare lună trebuie:
    - să aplice 600 de amenzi contravenţionale (20/zi);
    - să reţină 30 de permise de conducere (1/zi);
    - să ridice peste 50 de certificate de înmatriculare;

    Tot conform aceleiaşi surse, există judeţe în România în care, dacă un poliţist se întoarce la birou cu minim 4-5 amenzi/ zilnic, atunci el este retrimis, în trafic, pentru a-şi completa norma cu alte contravenţii.

    Aceste realitati sunt confirmate public de catre Preşedintele Sindicatului Naţional al Agenţilor de Poliţie (SNAP), Iulian Surugiu; iar in acest sens, recomandam sa cititi articolul „Planurile de amenzi ale Poliţiei Rutiere, CONFIRMATE de SNAP”, publicat la 02.06.2014, sub semnatura ziaristei Claudia Marcu, in ziarul „Ring”;

    ***
    CAI DE COMBATERE A ABUZURILOR
    POLITISTILOR RUTIERI
    Fireşte că toate aceste cauze subiective sunt de natură să va irite până peste măsură.

    Şi să va determine să reacţionati, în moduri de multe ori prea puţin raţionale, ci reactiv-emoţional. Care pot transforma şi degenera controlul rutier. Fie într-o discuţie contradictorie, fie într-o ceartă. Sau, în cazuri foarte rare, chiar în altercaţii fizice cu agentul constatator.

    Te asigur că, da! Starea voastra de enervare ar fi una perfect de înţeles, în atare condiţii. Şi că, iarăşi, da! Poliţistul rutier ar avea, pe bună dreptate, în astfel de cazuri, calitatea de «agent instigator», nu de agent constatator.

    Dar, nu! Nu aveti nici justificarea şi nici dreptul ca, la un abuz, să răspundeti tot cu un abuz.

    Deci, la un abuziv control rutier, sub nicio formă, dar sub nicio formă, nu aveti dreptul să va manifestati plin de nervi,cu gesturi obscure sau obscene, şi nici cu vorbe urâte, ameninţări sau altercaţii fizice.

    Pentru că există o metodă, totodată şi o cale, de luptă mult mai rafinată, mai eficientă, perfect legală şi morală, recomandabilă 100%. Pe care să o folositi, ori de câte ori sunteti nemulţumiti de consecinţele unui astfel de control rutier abuziv.

    Şi această cale se numeşte «războiul juridic» cu poliţiştii rutieri care acţionează abuziv.Iar acesta îmbracă mai multe laturi, respectiv:
    -latura contravenţională –în care să contestati procesul-verbal de constatare şi aplicare a contravenţiei rutiere;
    -latura disciplinară –în care să îl reclamati pe respectivul poliţist rutier, direct la superiorii săi;
    -latura civilă –în care, eventual, să solicitaţi în instanţă daune morale şi/ sau materiale, pentru eventualele pagube materiale sau morale pe care le-ati suferit de pe urma controlului şi contravenţiei rutiere;
    -latura penală –în care puteţi formula chiar plângere penală (pentru abuz în serviciu), împotriva agentului constatator, în situaţia în care actele şi faptele lui din timpul controlului îmbracă şi aspecte penale;

    ***
    DESPRE AUTOR SI DESPRE CARTE
    Chiar prin titlu, noul ghid-maestru vorbeşte de la sine.

    Se vrea a deveni un instrument de excelenţă, un manual de luptă, în acest «război juridic», strict pe latura contravenţională.

    Dar, de ce? Pentru că, în spatele acestei lucrări juridice scrise pe înţelesul tuturor, stau ascunşi 15 ani. 15 ani de experienţă ai autorului Tudor AURELIAN.
    Experienta practică şi teoretică, juridică şi rutieră.

    O experienţă de multe ori amară, în care nenumăratele abuzuri
    şi acţiuni nefondate, exercitate de mulţi poliţişti rutieri asupra
    autorului sau a celor din jurul sau, l-au constrâns.

    Şi l-au determinat să evolueze, să progreseze! Să aprofundeze
    efectiv, până la cel mai mic detaliu, domeniul contravenţiilor
    şi plangerilor contravenţionale rutiere.

    De-a lungul anilor, autorul a purtat numeroase lupte în
    instanţă în acest sens, mai precis cu abuzurile poliţiei rutiere.
    Şi în multe astfel de litigii contravenţionale, instanţele de
    judecată i-au dat câştig de cauză.

    Acum, experienţa autorului în acest domeniu a ajuns
    la maturitate, foarte aproape de excelenţă! De aceea, ar fi
    păcat să nu încerce să o împărtăşeasca mai departe. Şi să o
    puna şi la dispoziţia tuturor conducătorilor auto care sunt, se
    simt sau vor fi abuzaţi în viitor de poliţia rutieră.

    Mai ales că, potrivit statisticilor ultimilor ani, doar 1,5 – 2%
    din procesele-verbale de contravenţie emise au ajuns să fie
    contestate în instanţă. Dintre cele contestate, însă, peste
    o treime au fost câştigate de către şoferi, iar acest lucru
    arată faptul că Poliţia rutieră are serioase probleme atunci
    când i se cere să facă dovada legalităţii sancţiunilor aplicate.

    ***
    CE VETI OBTINE CU ACEASTA
    ”SUPER-ARMA” JURIDICA
    Cu ajutorul acestui ghid-maestru, va arăt calea prin care să
    Ajungeti să deţineti controlul, înainte, în timpul, dar şi
    după o eventuală şi nedorită întâlnire cu poliţia rutieră.
    Întâlnire în urma căreia ati fost sancţionat pe nedrept.

    Veti descoperi astfel:

    – cum să evitaţi un eventual control rutier;

    – cum să va comportaţi, dacă totuşi ati fost oprit pentru
    control în trafic;

    – cum să faceti obiecţiuni în timpul controlului;

    – cum, când şi mai ales ce să contestati la sancţiunea rutieră;

    – cum să va scrieti singur plângerea contravenţională rutieră;

    – cum, când şi unde să înregistrati apoi la instanţa de
    judecată competentă;

    – cum să va conduceti singuri procesul, prin prezenţa
    personală sau de la distanţă (prin e-mail, fax sau prin poştă);

    – cum să formulati singuri concluzii şi să câştigati litigiul rutier;

    – cum să deveniti proprii vostri şi cei mai buni avocati;

    – si multe altele, pe care nici multi dintre politistii rutieri
    sau dintre avocati, garantat nu le cunosc;

    ***
    PRETUL CARTII ESTE UNUL CORECT

    Şi toate acestea, cu ce efort din partea voastra?

    Din punct de vedere financiar, efortul va fi unul minim,
    în sensul că acest ghid-maestru şi «manual de lupta»:

    -pe de o parte, costă doar cât echivalentul unui singur
    punct-amendă (adica, in prezent, doar 90 de lei);

    -pe de altă parte, costă de câteva ori mai puţin decât onorariul
    pe care ar trebui să-l plătiti unui avocat, care să va reprezinte
    însă doar într-o singură plângere contravenţională,
    împotriva unei singure sancţiuni rutiere;

    Din punct de vedere intelectiv, efortul va fi uşor de dozat
    în atingerea scopului dorit (contestarea sancţiunii rutiere şi
    câştigarea litigiului în instanţă). Datorită conceptului pedagogic
    şi logico-juridic, utilizat la elaborarea acestui ghid-maestru.

    Astfel că, prima dată, va recomand să-l lecturati ca pe o poveste,
    aşa, de plăcere, fără să va propuneti să memorati nimic.

    A doua oară, cititi cu mai mare luare aminte şi încercati să
    memorati cât mai mult din ceea ce va place sau va interesează.

    Iar a treia sau a n!-a oară, lecturati-o ori de câte ori ati fost
    sancţionati contraventional, abuziv, de către poliţia rutieră

    Obligatoriu, cu procesul-verbal de sancţionare rutieră
    alături, şi încropind ciorna la viitoarea contestaţie rutieră.

    ***
    GARANTAT, AVETI IN FATA UN PRODUS
    ORIGINAL SI FOARTE PRACTIC!
    Garantat, cei care vor comanda si lectura aceasta lucrare
    exceptionala, vor deveni cei mai redutabili adversari ai
    politistilor rutieri, care astfel nu vor mai putea aplica
    legea cand si cum vor ei, dupa bunul lor plac.

    Iar in caz de nemultumire, puteti returna cartea in 30 zile
    si vi se restituie pretul!

    ***
    COMANDA ACUM!

    Comanda acum, “MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR
    RUTIERE –cum sa devii”,

    COMANDA la maestrii-succesului

    De asemenea, mai puteti comanda:

    -1). în scris, la tel/fax: 031 780.1325, cu indicarea exactă şi
    completă a numelui şi adresei de destinaţie, precum şi
    a unei adrese de e-mail valide,

    -2). on-line, la adresele:

    Cu indicarea exactă şi completă a numelui şi adresei de destinaţie.

    ***
    CUM PLATITI!
    Plata se va realiza ramburs, la primirea coletului.
    Contravaloarea serviciului de expeditie postala nu este
    inclusa in pretul Ghidului-Maestru.

    ***
    Dar, stai, ca asta nu e totul!
    Mai avem o supriza pentru voi!
    UN CADOU DE CRACIUN!
    OFERTA SPECIALA DE CRACIUN 2014!

    Pentru toate comenzile inregistrate in perioada 10 noiembrie-
    20 decembrie 2014, clientii vor plati pentru fiecare ghid-maestru
    doar contravaloarea a 0,70 puncte-amenda rutiera,
    adica doar 63 lei, in loc de 90 lei.
    Si veti economisi astfel 27 de lei!