Cel mai prost service de reprezentanţă din ţară

Circulă multe mituri legate de service-uri la noi în ţară. Le lăsăm deoparte pe cele legate de service-urile de cartier şi ne ducem la dealeri şi reprezentanţe. Recunosc, m-am “fript” şi eu. Nu contează aşa de mult cum am păţit-o şi unde, dar a fost şocant de urat. Îmi venea să aştept mecanicii după program să-i iau la bătaie pentru incompetenţă şi pentru tupeul de categorie grea manifestat la telefon după ce am constatat că n-au reparat mare lucru, dar sugerau indirect că nu-mi dau eu seama ce-i stricat la maşina mea şi ce nu.

Mai devreme, am sunat la o altă reprezentanţă a mărcii respective, în încercarea de a obţine un răspuns pe teme de compatibilitate. Mai precis, vorbesc de compatibilitatea unor piese. Evident, doar o componentă nouă care costă cam 30-40% din cât valorează maşina mea se potriveşte şi doar pe aceea o garantează ei, dar nu sunt siguri că respectiva piesă îmi va rezolva problema. Miroase a bani aruncaţi pe geam. Nu merci.

Apoi, mai pun o întrebare, de data aceasta aşteptând un răspuns ferm şi competent. Totuşi, vorbeam cu un tip care se presupunea că lucrează la un service monomarcă şi “umblă” doar cu creaţiile constructorului respectiv. L-am întrebat ce tip de cutie de viteze am eu, din moment ce informaţiile pe care le-am “săpat” pe internet şi cele din fişa tehnică furnizată odată cu comanda vehiculului se bat cap în cap. Răspunsul, scurt şi sec: “Nu ştiu.” Mirat, îi explic de unde am ambele informaţii. Acelaşi răspuns. Right. Şi tu vrei să vin la service-ul tău să-ţi dau bani când tu nu îmi poţi da un răspuns la o întrebare de acest gen? Mă abţin.

Tot în fişa respectivă găsisem şi seria cutiei de viteze. Respectivul mecanic nu a fost interesat de aceasta, fiind preocupat de clienţi care vroiau doar o programare, fără comentarii şi interogatorii inutile. Păcat. Auzisem lucruri bune despre service-ul respectiv. Mâine, poimâine, mă trezesc pe drum spre vreun service din cealaltă parte a ţării, sau, cine ştie, chiar din Ungaria.

Stau şi mă întreb acum dacă sunt singurul păcălit şi batjocorit în felul acesta. Sunt sigur că nu.

Aştept în secţiunea de comentarii de mai jos mărturiile voastre. Rugămintea mea e să le înşiraţi civilizat, cu lux de amănunte, pentru a evita îndoilelile legate de mărturii.

16 comentarii la “Cel mai prost service de reprezentanţă din ţară”

  1. Iulian spune

    păcat că nu ai indicat la care service te-ai fript

    În Chişinău legenda despre service-ul autorizat (la reprezentanţele oficiale) e cam următorul:

    cel mai bun la BMW, profesionişti, instruiţi şi dacă e în garanţie chiar nu ai nici o treabă.

    pe locul doi ar fi Skoda şi Mercedes-Benz

    iar clasamentul îl încheie într-o strînsă competiţie opel cu toyota

    la polul opus s-ar afla VW cu Audi(au acelaşi patron)

    Mitsubishi e ok, dar garanţia te acoperă doar dacă te-a lovit un asteroid

    p.s. materialul este din legende :)

  2. Sly spune

    Ar fi normal sa spui unde te-ai fript. Ce te face sa te autocenzurezi? Pentru ca altfel , articolul nu are valoare.
    Este exact ca in cazul articolelor aparute prin presa despre apa contaminata de la Brasov. Dar nimeni nu spune denumirea marcii. Ceea ce ma face sa nu mai cumpar nicio marca de apa imbuteliata. Deci mai rau faci tacand, decat spunand lucrurilor pe nume.

  3. bogdan spune

    Salut,
    Eu am avut probleme tot cu o cutie de viteza, automata. Dupa ce mi-am achitat leasingul la un Chevrolet un pusti de 18 ani a intrat pe contrasens si mi-a facut masina praf. Mi-am luat apoi un Renault cu cutie automata SH. Masina nu avea decat 5.000 de km si mi-am zis ca cutia nu are cum sa aiba probleme, mai ales ca am testat-o. Dupa fix o luna de zile a inceput sa dea rateruri nu mai intra din a 2-a in a 3-a. Am cautat pe forumuri si toata lumea il recomanda pe un tip din Brasov. Am dus masina acolo la 8 si la 17 mi-au zis ca e gata . Am mers am platit 10 milioane si cand am plecat dupa primii 150 de metri, aceeasi problema. Omu zicea ca nu are cum, s-a urcat in masina si s-a convins. A zis ca nu are ce sa faca, sa vorbim la telefon. Ideea e ca mi-am luat alta cutie pe care am montat-o la un service din Arges. Pe tip il cheama Radu Pascu iar service-ul. care sper sa dea faliment, se numeste Top Auto Group.

  4. Sebastian Toma spune

    Salut Bogdan,
    Rugamintea mea era să scrieţi despre service-urile de la reprezentanţele mărcilor respective, sau de la dealerii mărcilor.
    @Sly
    Articolul are în continuare valoare, diferenţa e că nu jignim pe nimeni în felul acesta şi ne păstrăm distanţa. Cine ştie, poate sunt un caz ”cu ghinion”

  5. octav71 spune

    Legat de experienta. Renault, acum cativa ani, turbina, pret cerut de reprezentanta 2500 euro (deh, variabila, montaj, garantie, ulei, etc). rezolvat cu un mecanic recomandat, cost final 700 euro, manopera, ulei, montat-demontat, curata si intercooler, totul inclus. Ah, sa nu uit, am dat si ceva bere, dar a fost placerea mea. De atunci stau de parte de aceasta marca si nu o sa ma indragostesc de ei prea curand.
    Legat de ce scrii tu, putem afla numele serviceului, desi poti avea probleme pentru defaimare.
    Inca am masina in garantie, insa pentru revizii voi merge la reprezentanta, dar reparatiile pot fi facute si in privat.
    Sunt atatia mecanici buni care s-au saturat sa fie calariti de diversi si sa fie platiti cu …2000 lei pe luna, astfel ca si-au deschis ateliere micute, muncesc cat vor. E mai simplu, mai ieftin (pentru noi) si am certitudinea ca nu mai platesc 2 directori, 2 secretare, 1 marketing, etc. you get the point.
    SPor!

  6. Sly spune

    @Sebastian

    A spune despre cineva ca nu ti-a facut treaba cum era normal, mai ales cand platesti pentru astfel de servicii, nu este jignire.
    Mai degraba banuiesc o autocenzura dictata de faptul ca trebuie sa va pastrati relatiile cu dealerii/reprezentantele auto, prin prisma meseriei. Iar atunci era mai bine sa pui articolul undeva in afara Automarket.
    Oricum, partea funny este ca nici acum nu stim cine ti-a facut probleme.
    Prin faptul ca nu scrii numele lor, se vor culca linistiti pe aceeasi ureche fara sa-si faca probleme. Si vor si altii pacaliti de aceiasi neprofesionisti. Oare asta ne dorim? Oare nu este mai bine sa ajutam grupul care citeste mesajul?
    Incearca sa fii putin mai incisiv. Ne-ar ajuta mai mult.

    Multumesc

  7. antonny spune

    pai sa le facem putina reclama …….reprentanta opel si chevrolet bulevardul timisoara ….mari probleme de comunicare plus altele …….di-bas fundeni reprezntanta chevrolet nu au vrut sa imi efectueze revizie de 15000 cu piesele mele originale cum cere la carte …… reprezentanta PBV …probleme si cu ei ……..o parere excelenta si fac treaba de calitate reprezentanta ww pitesti in bulevardul petrochimistilor

  8. Norbert spune

    Am un Citroen C2 sport, in toamna trecuta a inceput sa bata ceva in spate partea dreapta. Dupa ce am verificat personal cauza am ajuns la concluzia ca este vorba de un telescop. Masina avea 20.000 km si inca o luna de garantie. Am facut o programare la reprezentanta la service. Au verificat cauza …. au zis ca fac si un test de telescoape care in final sa dovedit a fi un test de franre. Concluzia: masina nu are nimica. “Telescoape la 20.00? Nuuuu nici vorba nu. E ok drum bun.” Am pierdut o jumatate de zi ca sa aflu ca de fapt eu sunt nebun. Dar masina batea ca o caruta. In final am schimbat telescopul pe cheltuiala mea. De atunci este ok. Nu mai aud nimic. Probabil ca sa tratat nebunia mea. :)

  9. Norbert spune

    Am uitat sa specific ca este vorba de reprezentanta Citroen Timisoara! ;)

  10. Sebastian Toma spune

    @Sly
    Din fericire, nu suntem cenzurati de nimeni si de nimic pe acest portal in ceea ce priveste evaluarea automobilelor si a altor elemente conexe.

    In cazul de fata, nu are sens sa dau detalii, am observat pe forum-urile dedicate faptul ca posesorii marcii pe care o detin si eu sunt informati in ceea ce priveste reteaua de service si mai ales reprezentantii sai din Bucuresti. Cica dealerii din tara ar fi mult mai prietenosi si mai priceputi.

    Dupa cum a scris si cineva mai sus, nu am cum sa dovedesc fara nicio indoiala ca au gresit, neavand nicio dovada materiala ca masina functiona altfel inainte de prezentarea la service-ul respectiv. Cine stie, poate oamenii au respectat procedura indicata de constructor (desi ma indoiesc de faptul ca ar sugera cineva sa faci carpeli si lucrari terminate pe jumatate) si e o defectiune la masina mea care nu poate fi reparata de ei fara inlocuirea unor piese.

    Problema apare in momentul in care m-au asigurat la plecarea din service (in special atunci cand am venit sa platesc) ca au rezolvat TOATE problemele trecute de mine pe fisa de intrare in service si ca sunt SIGURI ca e totul ok acum, atunci ma supar. Ca apoi sa sun la ei, 40 de minute mai tarziu, sa-mi spuna ca defapt eu nu vad bine si ca becul din spatele butonului de dezaburire se aprinde, dar nu il vad eu din cauza soarelui? Get real.

  11. Bogdan spune

    Midocar Otopeni. Masina in garantie. Am reclamat un cloncanit la trecerea peste denivelari. Am dus masina la service si mi-au spus la final ca au remediat problema slabind, reasezand si strangand niste suruburi de la cutia de viteze. Dupa 2 luni masina a iesit sin garantie. Si la maxim o luna clancanitul a revenit. Problema am rezolvat-o la un an diferenta prin inlocuirea pe banii mei a tamponului de la motor si a celui de la cutia de viteze. Ocazie cu care am gasit urmele reparatiei facute de Midocar Otopeni: doua mansoane sanatoase de cauciu puse sub cele doua piese vechi.
    MIdocar Vitan: nu au fost in stare atunci cand am dus masina la ei pentru revizie sa puna huse in masina pe scaun, volan, frana de mana si schimbator nici dupa ce am sesizat de patru ori acest lucru se trei ori celui care mi-a preluat masina si o data sefului de service.
    Midocar Otopeni, PBV1 si Metrotehnica nu au fost in stare sa diagnosticheze timp de patru luni o problema pe care am reclamat-o la masina. Odata masina iesita din garantie, m-au trimis la plimbare ergumentand iesirea din garantie. Astept cu nerabdare sa vad ce va pica si cati bani ma va costa remedierea avand in vederea ca manifestarea sesizata si reclamata de mine persista si se accentueaza.
    Cred ca stie toata lumea despre modul in care sunt tratati clientii retelei Porsche Romania. Ma opresc aici.

  12. Cel mai prost service de reprezentanţă din ţară | feedarts.ro Feed Directory spune

    [...] Circulă multe mituri legate de service-uri la noi în ţară. Le lăsăm deoparte pe cele legate de service-urile de cartier şi ne ducem la dealeri şi reprezentanţe. Recunosc, m-am “fript” şi eu…. AutoMarket [...]

  13. bubu spune

    Real Test Slobozia, am probleme la colona de directie, ei spun ca este normal sa faca asa, masina inn garantie
    aceasta piesa costa aproximativ 14.000 ron, in veci nu o vor schimba.
    daca ai o problema vei auzii “masina este ok, nu are nimic”, chiar daca masina troncane ca o caruta

  14. Marius spune

    Mai copilasii lu’ tata, explicatia e foarte simpla. In Romania, competentele serviceurilor auto sunt ca la jocul ala vechi piticot. Se merge pe principiul – “mai stam o tura”. Daca acum apare un model de masina nou, agaricii din service “invata meserie” pe acest model si se prin care e faza abia dupa 4-5 ani cand modelul e depasit. Cand apare alt model, ei sunt cu un pas in urma si habar nu au de mecanica.

    Si ca sa fiu foarte convingator, dau un exemplu. Un baiat si-a luat un BMW pisicuta pe benzina. L-am intrebat de unde face el rost de piese si cine ii pune la punct masina. Raspunsul a fost unul demential, am ramas socat de inventivitatea romaneasca. Mi-a zis ca piesele se procura de la…dezmembrari evident, ITP-ul se ia lejer cu o mica spaga, si nu are nevoie sa-i puna nimeni masinala punct pt ca a avut trabant, dacie 1310 si un oltcit, prin urmare “mananca pe paine mecanica adevarata” la acest BMW pisicuta. Bujiile, curelele si aprinderea sunt acum specialitatea lui. Prin urmare, despre ce dracu mecanica discutam noi in Romania? Chiar credeti ca mecanica e de capul tuturor? Cand faceau nemtii BMW-uri pisicute, noi abia ieseam din comunism, mancam salam cu paine si mergeam cu trenul sau “cu rata” :) ) Despre ce mecanici si serviceuri vorbim noi de fapt?

  15. anghel spune

    De multe ori nu castigam prin convingeri verbale ce trebuie reparata la masina cum era mai sus un caz cu citroen c2 ,cum nu au vrut sa schimbe telescopul, cea mai buna modalitate in astfel de cazuri sa cerem o nota service scrisa cum s-a constatat ca de fapt nu are nici o problema, pe baza acelei note scrise putem merge mai departe la protectia consumatorului sau la judecata , bineinteles si cu defectiunea in cauza existenta. E o modalitate de a castiga o astfel de batalie cu acesti dealeri profesionisti.

  16. michael_schumacher spune

    Am facut o preluare de leasing
    O saptamana mai tarziu am plecat spre mare, pe autostrada soarelui. La kilometrul 134 am oprit pe banda2 cu avarii pt ca era toata autostrada blocata din cauza unui accident din fata. Cei din spate nu au oprit si au intrat in mine cu viteza foarte mare. Eu am tinut frana pusa si am minimizat avariile pe fata, insa pe spate masina este praf.
    Asigurarea tipului care m-a lovit este la ASTRA, eu am casco si RCA tot la ASTRA.
    Cu procesul verbal de la politie si adeverinta de reparatii m-am dus la ASTRA sa o repar pe RCA-ul tipului si m-au trimis cu masina la un service agreat de ei(AUTOTEHNIC), urmand sa vina acolo agentul constatator. Bun, vine tipul, spune ca e totul in regula, imi spune ca vor costa reparatiile cam 200mil si ca de acum se ocupa service-ul de masina… . Sun la service si imi spun ca nu s-au apucat inca. au facut ei o reconstatare si iese peste 300mil reparatia. au spus ca au trimis la ASTRA devizul si asteapta raspunsul lor.
    Ce sa fac? Tipul de la service mi-a spus ca va costa prea mult si ASTRA nu va suporta costurile pe RCA si imi vor da DAUNA TOTALA.
    Tot cel de la service ma sfatuieste sa incerc sa o repar pe casco-ul meu, pentru ca as avea o suma asigurata mai mare.
    Precizez ca masina este un Renault Symbol Privilege noi2008, 20300Km, 1.4 98CP, FULL option cu valoarea de achizitie 12000e si valoarea asigurata pe casco (ASTRA) 1110e pt primul an si 10000e pt anul 2.
    Zis si facut! Dupa ce au tras mata de coada o saptamana am rezolvat pana la urma… Agentul de la ASTRA a facut o constatare pe care a inmanat-o service-ului (masina o dusesem eu deja in service) cu o suma a reparatiilor in valoare de aprox 200milioane, apoi service-ul a facut o reconstatare ( cu o suma a reparatiilor in valoare de aprox 320milioane). Au trimis reconstatarea la ASTRA asteptand confirmare de plata. De aici pauza. M-am dus din nou la ASTRA, am vorbit cu agentul care mi-a facut constatarea si am realizat ca nu pot repara masina pe RCA asa ca i-am inmanat polita CASCO, am inchis dosarul de dauna pe RCA, am deschis unul pe CASCO unde aveam masina asigurata la 11100E, cu reparatia (aprox 7500E) ma incadrez cat de cat ok. Limita de reparatie ar fi 8800E si sper sa nu o depasesc. Pe RCA se facea dupa o formula de calcul si nu repara nici jumatate din avarii deci din start a picat. La reprezentanta RENAULT (AUTO COBALCESCU) mi-au spus din start dauna totala.
    Nu imi pare rau, pentru ca tin mult la masina aceea si desi valoarea reparatiei este EXORBITANTA avariile nu sunt chiar asa mari.

    Tin sa mentionez ca cei de la service au mai facut o reconstatare in urma careia agentul de asigurare de la ASTRA a stat 2sapt si nu a dat nici un semn; alarmat de faptul ca nu se misca nimic la masina m-am dus 3zile consecutiv la ASTRA pana au dat OK-ul la service pt achizitia pieselor.
    Bun, de aici toate bune si frumoase, cei de la service au spus ca dureaza 2sapt sa vina toate dupa care se apuca de treaba.
    Dupa o luna de alergat dupa ASTRA cu dosare de constatare, reconstatare si alte prostii si o luna de tinut masina in service asteptand piese sau asteptand sa intre in lucru nu pot sa va spu decat ca am ajuns cu nervii la pamant. Ma duceam o data la doua zile la service si cand nu vedeam nici o modificare a starii masinii ma apucau toti dracii.
    Astazi m-a lamurit si e mine cel care se ocupa de caest service care este relatia service-ului cu ASTRA. Se pare ca ei nu primesc bani pt piese, ASTRA are anumiti furnizori de piese pe care ai plateste direct, nu prin service. Cei de la service primesc doar lista de importatori de piese si banii pt manopera dupa 3luni de la reparatia masinii.
    M-am resemnat acum si chiar nu stiu cand imi voi scoate si eu masinuta din acel service, tot ce sper numai este sa o faca sa arate cat mai bine.
    Legat de accident, a fost in lant cu 8masini implicate5 in spate si 2 in fata. Au fost 2lovituri succesive la interval de 1-2secunde, primul a intrat cu 110km/h iar celalalt nu pot spune decat ca a fost mult mai puternic.
    Daca tot nu v-am convins la cerere atasez si procesul verbal intocmit de politia Fetesti si devizul de reparatie pe larg(cel de 320mil)…
    Din pacate m-am grabit. imi doream nespus de tare masina aia si consideram ca “nu mi se poate intampla mie”. Ei bine, nu a fost asa si ceea ce se dorea a fi un vis frumos a ajuns sa fie un cosmar. Am tinut masina 3luni jumatate in service si in final am depus plangere la ASTRA si la firma de leasing ca sa imi termine de reparat masina cei de la service care se lalaiau de nu mai puteau. A doua zi dupa ce au fost anuntati de catre ASTRA de depunerea reclamatiei masina a fost gata.
    Sa va fereasca Dumnezeu sa aveti parte de accidente, de service-uri (aici includ AUTOGENERAL Service
    Puteti vedea intreaga istorie cu tot cu poze aici:
    http://www.reno.ro/Asigurari-CASCO-la-care-firma-sunteti-multumiti-page-4-t70508-s90.html
    Va doresc drum placut si fara evenimente!