Ţi-ai cumpăra un Tata Nano?

Tata Nano a răsturnat deja multe recorduri ale lumii auto. Apreciat pentru preţul său infim şi pentru inspiraţia lui Ratan Tata, care şi-a dorit practic să motorizeze o Indie care se rezuma la scutere şi măgari în momentul în care piaţa auto din această ţară începe să crească, dar criticat de foarte mulţi pentru calitatea slabă a materialelor din interior, pentru habitaclul spartan şi pentru soluţiile ultra low-cost aplicate. Acesta este Tata nano, un model care va veni şi în Europa sub forma unei maşini de oraş dezvoltate cu plecare de la conceptul Pixel (foto), prezentat acum două săptămâni la Salonul de la Geneva.

Întrebarea mea e simplă: v-aţi cumpăra un Tata Nano? Mie mi se pare că, la 8000 de lei, preţul estimat pentru versiunea de bază (la care aş adăuga un airbag în plus şi un sistem de aer condiţionat), Nano ar fi maşina ideală de oraş. Ce ar trebui să-ţi doreşti mai mult în aglomeraţiile urbane? Consumă infim, până la 60-80 de kilometri pe oră merge fără probleme, spaţiu ai pentru două persoane plus bagajele acestora. În plus, un leasing pe doi ani, de exemplu, te-ar duce la vreo 500 de lei pe lună. Iar întreţinerea va fi foarte ieftină, pentru că vorbim de cel mai ieftin model din lume.

Siguranţa e relativă. Mergi cu 50-60 de kilometri pe oră în oraş, e puţin probabil să păţeşti ceva din vina ta. Iar faptul că ţara asta are conducători auto care merg cu 200 cu SUV-ul prin oraş nu e vina lui Nano. Până la urmă, dacă bicicliştii pot să circule, pot şi cei cu maşinile de acest tip.

Deci?

13 comentarii la “Ţi-ai cumpăra un Tata Nano?”

  1. gelu spune

    As cumpara ideea de Pixel

    Dar Pixel nu are cum sa fie la 8000lei.

  2. zeuss spune

    si cand ma gandesc ca 2 faruri oem pentru masina mea costa suma mai sus mentionata…. imi da de gandit….. totusi nu cred ca mi-as lua asa ceva, mai bine un citroen c1,sau peugeot sau toyota daca e sa ne rezumam la asa ceva

  3. Alex Radoi spune

    @zeuss: detin un C1 cumparat de nou si cu toate ca e 99% Toyota, adica o masina presupus ultra fiabila, am avut (eu cat si MULTI altii) un sir neintrerupt de probleme. In plus, masina are niste finisaje interioare mult sub actuala generatie Dacia, comparabile cu Loganul din 2005, daca nu chiar sub acela, cu toate ca masinutza a costat “a wopping” 9300eu (vorba lui Clarkson).

    Deci DA, as cumpara un Tata Nano NUMAI DACA ar avea un pret rezonabil, adica un maxim de – hai sa zicem – 4500 eu in varianta full-option.

    Raspuns:

  4. Razvan spune

    salutare,
    eu personal mi-as cumpara unul, din simplu motiv ca in bucuresti oricum circulatia este destul de sufocata (noroc cu criza ca s-au mai rarit masiniile), pt consum si mai ales pt spatiul de parcare. este genul de masina doar pt oras!

  5. dan spune

    Combinatia ideala pentru mine ar fi: o masina de familie mai compacta (un minivan in genul Meriva, C3 Picasso, Hyunai ix20) sau un combi compact (gen Ceed Combi sau Astra Combi) plus un Nano pentru oras. As aloca pentru tot acest pachet un buget maxim de aproximativ 20.000 E. Asta inseamna undeva in jurul a 2-3000 E pentru Nano. Cu o configuratie simpla, cu ABS si un airbag (nu-mi trebuie AC) cred ca ar merita fix pretul asta.
    Pe scurt, da, l-as cumpara.

  6. Marius spune

    Avand in vedere ca ieftinul bate scumpul in capitalismul actual, masinuta asta ar fi o optiune buna. Nu uitati ca vechea Dacie 1310 costa vreo 2300 dolari si mergea forjata ani buni. Asadar, ar trebui sa mearga bine si masinuta asta.
    La urma urmei, situatia s-a schimbat. In ziua de azi oricine isi permite sa cumpere o masina noua sau second. Problema e ca te “inmoaie” taxele, impozitele, intretinerea masinii si consumul mare de carburant. Cred ca ne vom intoarce la masini simple, usoare, cu ceva spatiu si care consuma foarte putin. Asta macar pana cand mai scad preturile la baterii, fibra carbon, hidrogen, etc.

  7. warmitu spune

    Pana in 10000 de lei cu doarile care le-ai mentionat….
    Categoric da! :D

  8. Autogreen spune

    Mașina asta trebuie văzută cum se comportă, cât de solid e fabricată. Nu aș sării imediat să o cumpăr. Am văzut pe mulți cum s-au păcălit cu 107, C1, Aygo, Athos, spark, i10 și alte asemenea mașinuțe. Prefer un Smart bine facut decât un C1 la care îi aduni tablele de pe stradă.

  9. drako spune

    “Siguranta e relativa”
    Este la fel de relativa si in SUV si in camion.

  10. Mircea Mester spune

    @drako

    În oraş, sistemele utile cu adevărat sunt altele decât cele îndelung promovate de producători. Şi foarte puţini le au acum. Într-un oraş civilizat nu ai nevoie de airbag-uri decât în caz de forţă majoră.

  11. spanu spune

    @ Alex Radoi-Tu ce-ai patit ? Nevasta-mea are un C1 de 1.0 lut de nou cu care abia a facut 22.000 km in doi ani si jumatate si deja i s-au ars DOUA ELECTROMOTOARE ! Nu mai insist prea mult asupra minciunii numita ” consum mic ” Cei 5.5% in regim urban nu exista decat pe hartie .In realitate , in functie de trafic , incarcare , temperatura exterioara consumul urban real variaza intre MINIM 6.5 si ajunje chiar si la 9.5% ( vorbesc aici de consumuri calculate prin metoda plin/plin dupa parcurgerea a unor sute de kilometri.

  12. romeo spune

    Da bineinteles. Imi plac masinile mici datorita consumului, pretului…

  13. dmc spune

    Daca e pana in 2000 de euro cu aer conditionat ca sa nu ma coc in ea vara as cumpara masinuta!!