Verde

Ne doare-n fund de mediu! Aceasta este cea mai “cuminte” reactie pe care am auzit-o atunci cand am discutat cu oricare dintre ceilalti jurnalisti auto. Mediul e ultima noastra problema.

E trist. Fara a face un titlu eroic din asta, Automarket va incerca sa schimbe, pe cat posibil, acest tip de gandire. Poate ati observat ca in ultimele zile apar din ce in ce mai mult stiri la categoria “mediu” si din ce in ce mai multe informatii despre combustibilii alternativi, despre hibrizi si asa mai departe. Constientizand faptul ca este o tampenie sa iti cumperi un V12 de 6 litri care consuma nelimitat si emite dioxid de carbon pe kilometru cat sa omori o comuna in conditiile in care constructorii lumii incearca sa scoata versiuni cel putin la fel de potente care sunt mai prietene cu mediul, Automarket s-a hotarat sa va arate care este pulsul pietei “verzi” in lume.

Daca pana acum cei interesati de ecologie si “verde” puteau gasi stiri in categoria mediu, in scurt timp vor avea o sectiune separata mult mai vizibila, in care veti gasi, pe langa stiri, si topuri ale celor mai curate modele din Romania si din lume, explicatii privind modul de producere a biocombustibililor si tipurile acestora. Si nu numai (sugestiile sunt binevenite in comentarii).

Totul pe un Automarket mai verde ca oricand, in cateva saptamani.

13 comentarii la “Verde”

  1. George spune

    Demna de toata lauda initiativa dumneavoastra, o spun cu toata sinceritatea…si asta fiindca problema este, din umilul meu punct de vedere, mult mai grava decat pare, cu implicatii mult mai complexe decat reusim noi sa descifram…
    In sfarsit, nu v-am scris numai ca sa va laud…Vroiam sa va spun ca daca luati decizia sa atacati frontal subiectul mediu cu automobilul in background, va recomand sa aprofundati serios problema…in cateva randuri bune redactorii Automarket au confundat concepte de baza si au alterat informatiile prezentate. Acelasi lucru s-a intamplat de fapt si cu acest editorial: emisia de CO2/km in cazul unei supermasini (de regula, o supermasina e dotata cu motor V12 de 6000 cmc) ajunge pe la 450 – 500 de grame. Adica echivalentul a 2,5 Loganuri pe benzina. Iar dioxidul de carbon NU E UN GAZ TOXIC. E gaz cu efect de sera. Noi, oamenii, expiram CO2…
    Inchei cu o recomandare facuta mai demult: scrieti un articol (sau mai multe) in care sa explicati diferentele dintre aceste notiuni pe intelesul tuturor…
    Va multumesc pentru intelegere

  2. Mircea Mester spune

    Expresiile exagerate din acest post sunt facute intentionat. Stim foarte bine care sunt emisiile de CO2/km.

    Va multumim pentru atentie si sfaturi. In aceasta sectiune vom explica pe larg tot ceea ce inseamna tehnologie alternativa. Trebuie sa incepem de undeva, pana la urma. Ma doare si pe mine cand vad ca unii cred ca biodieselul nu se poate baga in masini diesel pentru ca “masina nu dispune de tehnologia necesara”.

    Incercam sa corectam. :)

  3. AndreiRN spune

    Majoritatea uita ca merg cu masina in Mediul Inconjurator si daca nu isi cunoaste interesul de Lunga durata ajunge sa nu se mai poate bucura de masina.
    Technologi mai curate exista dar monopolurile petroliere incearca sa le evite din interese economice.
    De aceea am luat initiativa proprie de a face ce pot.
    De 5 ani de zile folosesc amestec de ulei vegetal in motorina si fara schimbari majore la motor.
    Singura cerinta ar fi preincalzirea combustibilului pt o fluidizare mai buna.
    Stim foarte bine ca arbori si plantele consuma CO2 pt a extrage carbonul ce apare inapoi in lemn.
    In decursul a 15 ani mi-am plantat in curte 17 pomi fructiferi care “consuma” productia mea de CO2 automobilistic.
    Pe langa asta cu mare placere cresc pomi si pt vecini din jur sau vanzare.
    O mica padurice plantata si ingrijita de membri Automarket ar fi ceva ff folositor si chiar un marketing adecvat.
    O zi pe an fiecare voluntar sa aduca sa planteze pomul lui si sa ingrijeasca de ceilalti plantati cu ani inainte.

  4. Mircea Mester spune

    Idee geniala. Cred ca va fi pusa in practica. Modul in care o vom face ramane de analizat.

    merci.

  5. prudentul spune

    Revin cu o dorinta mai veche pe care mi-am exprimat-o mai demult pe forum: incercati sa faceti o analiza avantaje-dezavantaje ale biocombustibilului. Ma intereseaza (ne intereseaza) cateva raspunsuri pe care nu le avem: cat biodiesel se obtine la un hectar cultivat, ce gen de reziduuri elimina la ardere, in ce cantitate, in ce proportie se poate amesteca virgula cu motorina, daca exista mai multe tipuri de biocombustibil, etc. Pot sa fac o tura de net sa aflu rapid aceste informatii, dar ideea este sa fie postate de Automarket, astfel incat sa poata fi citite de cat mai multi.

  6. Mircea Mester spune

    Foarte corect. In noua sectiune vor fi explicate toate avantajele./dezavantajele biocombustibililor si vor fi expuse pe larg modurile de producere si de functionare.

  7. green spune

    Tare ma tem campania asta cu mediul si masinile este o miscare politica. S-a demonstrat pentru cine are urechi sa auda ca aportul la emisiile de CO2 ale intregii omeniri este de numai 10%. Inchipuiti-va cit este aportul numai masinilor.
    Evaporarea oceanelor provoaca cele mai multe gaze de sera.
    Nu spune nimeni ca nu trebuie avut grija de paduri, sa se dezvolte noi tehnologii, dar de aici pina la isteria cu incalzirea globala provocata de om mai este multa distanta.

  8. silviu spune

    “E trist. Fara a face un titlu eroic din asta, Automarket va incerca sa schimbe, pe cat posibil, acest tip de gandire. ” Sunteti patetic, domnu’ Mester! V-a lovit brusc corectetea politica in stil american, las Hummerul pentru vanatoare prin Africa si ies in oras cu Priusul ca ma vede lumea. Dat fiind publicul tinta al siteului acesta, nu-i mai bine sa scrieti aici de Lamborghini si in “The One”, “Avantaje”, “Men’s Heck”, “Rasini de Pipera” s.a.m.d., sa le scrieti de masina solara ( adeka kare a fost la bronzat la solar)? Intreb si eu, nu dau cu parul !

  9. AndreiRN spune

    Este silviu un membru al concurentei? Invidie?
    Ce este rau in a te bucura de automobilism in mod rational?
    Atmosfera este proprietate internationala si daca colectiv oameni au poluat-o pana acuma ce este rau daca incercam sa o curatam?
    Taranul roman habar nu are cat CO2 pune in admosfera cand isi arde deseurile agricole pe camp. Dar si mai putin stie cat de bine ar prinde solului daca le-ar ingropa. Este rau sa fie educat?
    Daca fiecare sofer din lume ar planta doar un arbore anual ar fi totusi un pas inainte. Carbonul este un element principal al vieti si circulatia lui in biosfera este ce ne tine in viata.
    Politica este pt poleiala si realitatea este pt cei cu capul pe umeri si picioarele pe pamant.

  10. silviu spune

    Sigur, mai bine da vina pe concurenta!

  11. AndreiRN spune

    Silviule, daca aveai un argument rational raspundeai la intrebarile puse si intrai intr-un dialog cu potential educativ atat pt mine cat si pt alti cititori.
    Dar …….. ai mormait un pic si te-ai pierdut in ceata.

  12. Mbilly the kid spune

    “Trecem la verde! trecem la verde!” verde, albastru, galben, dracu’ orice numai sa fie ecologic. Am mai spus-o intr-un comment la Dexter, inceputul acestei discutii de altfel. Ne-ai luat usor, nu Mester?… De asemenea am mai spus ca dioxidul de carbon nu iese din atmosfera, lucru pentru care las capul jos si imi cer iertare patrunjelului care creste la mine in bucatarie. Sustin ideea cu plantatul copacilor a domnului AndreiRN, dar sustin si masinile. (cred ca am ajuns la concluzia ca iubesc masinile mai mult decat copacii, ma rog pare normal in ziua de azi…dar nu e!) E greu cu subiectu’ asta.
    Si domnule (apasat) Silviu cred ca sunteti suficient de fustrat cand incercati sa atacati pe cineva, dar nu suficient de inteligent.

  13. Radu spune

    Iar ma umfla rasul. Automarket incearca sa faca ceva , toata lumea propune , nimeni nu face nimik concret.
    Eu am planuri detaliate cum va transformati masinile pe Hidrogen/Electric/Hybrid , am documentatie pentru BioDiesel si mai am habar si cum se face BioEtanolul ( Palinca fiarta inca odata , care rezulta in alcool metilic , filtrat cu magneziu , de unde rezulta alcool etilic la 85-88 cifra octanica)
    Ce pot eu sa fac cu planurile , daca am dat deja la unii de pe forum si nu mi-au mai scris inapoi cu ce au facut.
    Vi le da omu mura in gura si voi pauza , statzi si frecatzi menta. O sa pun un website cu altii care si-au transformat masinile sa vedeti ce trebuie facut.

    Respecte