Pneurile all-season vor fi acceptate iarna? Da!

Una dintre cele mai mari întrebări atunci când Ministrul Transporturilor a venit cu ideea implementării obligativităţii pneurilor de iarnă pe perioada sezonului rece a fost legată de cauciucurile all-season. Vor fi ele oare legale sau cei care au astfel de pneuri vor fi nevoiţi să mai facă o investiţie?

Un potenţial răspuns vine astăzi din Germania. Nemţii vor fi obligaţi să îşi echipeze maşinile cu pneuri de sezon, toate maşinile urmând să fie nevoite să fie “încălţate astfel” începând cu lunea viitoare. Ei bine, în legea germană scrie că intră la capitolul pneuri acceptate orice cauciucuri care au inscripţia “M+S” sau oricare altă variaţiune, de genul “M&S”, “MS”, sau “M and S” (Mud+Snow, adică Noroi+Zăpadă). În această categorie intră toate pneurile de iarnă şi majoritatea celor all-season (personal nu ştiu excepţii, dar păstrez o rezervă legată de acest lucru având în vedere mărcile disponibile la noi).

Evident, faptul că veţi putea folosi pneuri de iarnă şi pneuri all-season începând din iarna următoare şi mai ales faptul că se vor cunoaşte deja “regulile” legate de inscripţionare va duce la apariţia unor pneuri no-name care nu vor avea nicio legătură cu zăpada, dar care vor avea pe flanc inscripţia M+S. Probabil că există autorităţi care sunt obligate să verifice orice oneu intră în comercializare, dar ţara asta ne va rezerva surprize dintre cele mai complexe. Nu exclud nici apariţia unor profesionişti în inscripţionarea pneurilor deja existente.

Sper să nu fie aşa, dar mă aştept la orice.

10 comentarii la “Pneurile all-season vor fi acceptate iarna? Da!”

  1. Johann spune

    la noi in tara lui Papura Voda o sa se vanda de toate, dar de ce-a mai proasta calitate, ca o sa vedem mai putine masini iarna pe strada, asta inseamna mai putin carburant vandut, asta duce la mai putini bani la buget si uite asa se vinde prostia la noi in tara, nu va suparati dar legea germana prevede si alte amendamente la circulatia in conditii de iarna si nu de acum ci de 27 de ani, asa ca romania e in alta era.

  2. andrei spune

    Pai exact asa va fi si pentru asta nu trebuie sa ne uitam in legea germana ci in cea romana si la declaratie ministrului transporturilor. Apoi, ca o sa se vanda cauciucuri all seasons proaste posibil, dar nu vad ce legatura are asta cu legea. Si acum se vand cauciucuri proaste, fie ele de vara, de iarna sau all seasons. Plus ca, daca tot ne dam “scrufulosi la datorie” nu ar strica sa spunem ci cum acum se vand, si nu numai la noi, cauciucuri de iarna dedicate care, in conditii de iarna, se comporta mai slab decat unele cauciucuri all seasons.

  3. Radu spune

    Eu raman la parerea ca cea mai buna optiune este sa iti echipezi masina in anotimpul rece cu anvelope dedicate, iar in perioada calduroasa a anului cu anvelope “de vara”. Oricat ar incerca producatorii de pneuri, nu pot invinge legile fizicii, astfel ca anvelopele “all-season” nu vor putea oferi niciodata aceleasi caracteristici pe care o ofera pneurile dedicate (vara SAU iarna).
    De aceea, pentru siguranta mea, eu raman la varianta anvelopelor dedicate ;) consider ca este cea mai buna varianta, desi nu neaparat cea mai ieftina.
    Conduceti prudent!

  4. lex spune

    Cauciucurile au un rol important in ceea ce priveste siguranta pe timp de iarna. Eu mi-am invatat lectia si ma documentez temeinic inainte de a achizitiona ceva. Daca vrei sa iei cauciucuri no name pt ca “merg si alea” pot sa spun din experienta ca nu este asa.
    Chiar daca masina are ASR, ABS si alte sisteme care te ajuta sa o pastrezi pe carosabil diferenta dintre un cauciuc de iarna buna si unul iefin este IMENSA.
    Sa nu exageram totusi rolul pe care il are un cauciuc, este bine sa fi complet pregatit pentru iarna si asta inseamna asa:
    1. cauciucuri de iarna.
    2. lanturi antiderapante ( pentru cazurile in care poti sa ai tu super cauciucuri ca tot acolo ramai )
    3. lopata ( mini de preferat dar rezistenta )
    4. saculet de nisip ( optional )
    5. neaparat rezervorul plin (daca pleci la drum lung)
    6. imbracaminte groasa (daca pleci la drum lung)

    Unii o sa rada, dar eu nu rad, am invat ca nu este de glumit cu iarna mai ales cand pleci la drumuri lungi.
    Vremea este schimbatoare, te poate surprinde si atunci dintr-un lucru minor pot si iti pui viata in pericol.
    Echiparea corespunzatoare, cunoasterea sistemelor pe care masina le detine va pot scoate din multe necazuri si inca ceva pastrati-va calmul mai ales cand sunteti insotiti chiar daca situatia nu este roz.
    A si inca ceva cititi manualul masinii, si mai ales capitolul legat de sisteme antipatinaj si anvelope de iarna.

  5. lex spune

    @radu: si eu sunt de aceasi parere, diferenta se vede!

    Inca ceva, chiar daca ai masina echipata cu cauciucuri de iarna dintr-o gama de top asta nu inseamna ca poti sa conduci ca nebunul pe dumurile publice si nu numai!
    Conduceti prudent! pastrati o distanta cat mai mare fata de masina din fata, daca vedeti ca cineva merge in “fundul vostru” mai bine ii faceti semn sa depaseasca.
    Fiti atenti la starea drumului si adaptati viteza corespunzator, pentru a putea opri in cel mai scurt timp posibil.

    @Mircea: Ar fi utila o sectiune despre echipamente de iarna pe site-ul vostru, nu numai anvelope :D

  6. Meşter » Blog Archive » Pneurile all-season vor fi acceptate iarna … | ADAUGA ANUNTURI GRATUITE spune

    [...] Citeste restul anuntului aici : Meşter » Blog Archive » Pneurile all-season vor fi acceptate iarna … [...]

  7. AdrianosFidi spune

    normal , iti dai seama dupa titlu

  8. Vali spune

    La noi daca s-ar putea le-ar interzice pe cele All Season si si-ar face Udrea sau Videanu chiosc cu anvelope!

    PS. Am testat cateva zile caucioace all season, acum doua ierni si am ramas surprins ce bine se descurca pe zapada.

  9. viteza maxima spune

    Foarte tare asta cu “apariţia unor profesionişti în inscripţionarea pneurilor deja existente” ! ! ! Romanii sunt atat de inventivi incat se prea poate si chestia asta. Sa speram ca nu va fi asa si ca totusi Guvernul se va mai gandi la Ordonanta deja emisa. Eu spun ca sunt foarte eficiente anvelopele de iarna, dar totusi suntem in Romania si nu toata lumea isi permite astfel de investitii. Mai ales ca sunt soferi care chiar nu circula cu masina daca conditiile meteo si echiparea automobilului nu i-o permit. Ei ce vor face pe 20 ianuarie daca afara e uscat si temperatura este de 15 grade Celsius? Cred ca trebuia gandita altfel legea asta!

  10. Ion sau Gheorghe spune

    All-season vs Vara+Iarna:
    Motive economice aici:
    http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/opinii/mi-am-pus-pneurile-sa-vina-iarna/#comment-24339
    Totusi am incaltat niste Michelin Energy MXV4 Plus ca sa pot merge intre -30 si +15 grade pe drumuri alternand intre uscat, umed si zapada.
    Bineinteles ca lista lui Lex este sfanta!!