Despre Aston Martin Cygnet şi alte orătănii

468268l

Regulile care privesc emisiile de CO2 la nivelul unui grup/constructor auto încep să facă ravagii. Faptul că unii producători vor fi nevoiţi să reducă radical nivelul de emisii ăncepând cu 2012 face ravagii la nivelul esenţei unor producători.

Cel mai bun exemplu este Aston Martin. Pentru a scăpa de media imensă a emisiilor de CO2 pe care le afişează maşinile din gamă, producătorul britanic a semnat la repezeală un contract cu Toyota prin care va lua câteva mii de bucăţi ale modelului de oraş iQ şi le va transforma în cele mai mici Aston Martin-uri existente vreodată pe faţa Pământului. Ideea n-ar fi rea dacă apariţia unui astfel de model, denumit Cygnet, n-ar băga ditai bâta în oala istoriei Aston Martin, amestecând până când din ceea ce înseamnă marca asta ar rămâne doar un kilogram de mămăligă.

Evident, soluţia alternativă rapidă ar fi fost apariţia unor Rapide-uri, Vantage-uri sau One-77-uri cu motoare diesel de 1.6 litri. Pe care Aston să le vândă sub formă de opere de artă clienţilor. Dar apariţia unui model de trei metri cu motor de un litru şi 68 de cai putere e tot pe-acolo.

Normal, mai există o soluţie: dezvoltarea unor versiuni hibride sau electrice ale modelelor deja existente. Dar pentru asta e nevoie de bani. Şi probabil că, până când se va întâmpla asta, Aston preferă să plătească amenzi. Sau, mai bine zis, preferă ca preţurile modelelor lor să includă amenzi către UE.

Apropo, americanii de la TTAC spun că exemplul Aston Martin va fi luat şi de Bugatti, care se pregăteşte să lanseze o versiune proprie a modelului de serie derivat din conceptul VW Up! Au chiar şi un film în care maşina apare camuflată în teste. N-aş putea să confirm faptul că sub cearşafurile alea se află chiar un Bugatti dar, la ce surprize ne-a rezervat industria în ultima perioadă, ne putem aştepta la orice.

11 comentarii la “Despre Aston Martin Cygnet şi alte orătănii”

  1. Stefan cel Mare spune

    Evident, daca pretul unui astfel de breloc este mai mic decat nivelul amenzii pe care ai plati-o pe masina daca nu s-ar face medierea cu brelocul, atunci e o idee foarte buna.

    Chiar s-ar putea vinde cate doua masini foarte ieftine, fara motor, care ar avea emisii 0, langa fiecare aston, si astfel emisiile ar fi impartite pe din 3.

  2. razvanis spune

    Daca tot sunt fortati sa faca un model nepoluant macar au ales raul cel mai mic , cel mai mic si mai urat din pacate .

    Succesul nu cred ca e imposibil pentru “orataniile” astea .

  3. Cristian spune

    Este o gluma a celor de la TTAC ! Bugatti nu este afectat de normele americane CAFE ce vor intra in vigoare in 2016, ele fiind elaborate in 2008 cand Aston Martin iesise de sub tutela Ford fiind un constructor independent . Bugatti facand parte din VW Group, nu are nici o problema pentru ca emiisiile sale sunt “anihilate” de motorizarile de 1 L pe care le vom gasi pe VW Up si variantele Skoda, SEAT, etc . Presa germana anuntat ca VW pregateste pentru Up un 0.8 TDI in 2 cilindri si 39 CP ! In situatia Aston Martin se afla si Porsche care era independent in 2008, dar cu banii VW Group, Porsche isi permite o solutie mult mai buna ( dar si foarte scumpa ) decat cea a lui Aston Martin cu Cygnet in persoana lui 918 Spyder care va avea emisii foarte reduse .

  4. Liviu spune

    Solutia cea mai simpla e sa minta despre emisiile masinilor :) ).
    Pagani de exemplu ce face? :D

  5. Radu spune

    Oare Koenigsegg cum se va descurca? Daca reuseau achizitia SAAB se scoteau, dar asa le va fi si lor dificil.

  6. Mircea Mester spune

    @Cristian

    Evident :) Sper că ai prins nuanţa.

  7. CarAudioShop spune

    E mare problema cu regulile astea ….

    Oare Ferrari ce o sa scoata ? :)

  8. Radu-Mihai spune

    Eu cred ca nu-i vorba de Bugatti ci mai degraba un model mititel de la Ford sau in cel mai “rau” caz de VW Up!

  9. unckle spune

    fierari este in grupul fiat .. ii doare la basca ;)

    Legislatia asta europeana este cateodata la fel de cretina ca cea romaneasca . . . trateaza producatori de masini “unicat” ( si 5000 de bucati sunt “unicat” langa 10.000.000 de VW-uri .. ) ca pe cei de volum in ceea ce priveste volumul de emisii. Mi se pare logic si firesc sa ceri de la producatorii de volum sa scada emisiile masinilor … aceste reduceri de emisii se traduc 100% in reducerea poluarii in orasele europene. Mi se pare insa aiurea sa ceri unui producator de masini cu un volum infim sa “scada emisiile la nivel de marca” … ce draq vor frate sa scada emisiile la Aston.. care Aston face masini V8-V12 … si vinde 1000 de bucati pe an.. masini care sunt scoase la plimbare duminica .. etc. Ponderea poluarii cauzate de aceste masini exclusiviste este infima… FIX ZERO in raport cu 10.000.000 de masini non-euro care inca mai au drept de circulatie pe drumurile publice ale europei.
    Norme retarde la vremuri cretine … viitorul suna bine … ma gandesc cu frica la ziua cand o sa vina unu si o sa zica “Luni circula aia cu numere pare… Marti aia cu numere impare… si tot asa. peste doua saptamani o luam de la capat”

  10. Cristian spune

    Sigur ! Alti constructori cunoscuti aflati in situatia Aston Martin si Porsche sunt Pagani, Koenigsegg si Spyker . Daca Spyker s-a salvat prin achizitia Saab ( Saab urmeaza sa lanseze in viitorul apropiat un model de oras ), cred ca Pagani si Koenigsegg vor parasi piata din SUA si se vor concentra pe piata chineza, in prezent mare devoratoare de masini premium si super-sport . Porsche este singurul caz fericit dintre constructorii afectati de aceste norme, pentru ca isi permite sa realizeze un hibrid pentru fiecare model al sau ( http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101018/ANE/101019867/1193 ) .

  11. tomita spune

    noul bugatti triplu W 1 cilindru 0,25l octo-turbo 100cp
    greutate 500kg, pilot inclus.
    wooow. saraca istori bugatii terfelita de vag.
    corporatiile ne fac viata mai “fumoasa”
    revenind la aston martin; magarii ce au facut cu profitul astronomic incasat pana acum? ah da, din costul ala anormal au platit lucratori care construiesc manual un motor de o tehnologie antica. deci daca tehnologia e antica dece ii plateste pe inginerii aia enorm? doar ca fac masina manual? wtf, un robot are o precizie mult mai buna ca un om si e mult mai productiv. sa lasam besinile cu masini lucrate manual. vreti masina asamblata manual atunci sa platiti taxe aiurea.
    in loc sa pastreze profiturile si sa le investeaaca in tehnologii noi, pt ca acum sa nu apara cu gogomaniile astea. sunt destui producatori auto care s-au reorientat de mult pe tema asta. cine nu se adapteaza, atunci la revedere.
    nu ne trebuie aston martin. sa il inchida, si peste 20 de ani sa redeschida sub alt patronat si tehnologii de viitor.