Fără SUV, viaţa e pustiu

E clar, constructorii auto supersport şi megapremium au pus mână de la mână şi şi-au dat seama că lucrurile nu funcţionează după cum vrei, ci după cum vrea piaţa. În condiţiile astea, informaţiile legate de SUV-uri care vor apărea în gamele Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Maserati sau Alfa Romeo încep să se înmulţească. Ca iepurii. E de ajuns să daţi o căutare pe Automarket după acronimul SUV şi veţi avea în faţă o listă destul de grăitoare care ilustrează acest fenomen.

Modelul Porsche este, iată, unul de succes, iar acesta va fi preluat de mulţi în perioada următoare. După ani în care, foarte probabil, şefii marilor companii enumerate mai sus şi-au tocit unghiile căutând să găsească soluţii alternative care să întineze idealurile de generaţii ale unor oameni care dau numele mărcilor în cauză. Până la urmă, raţiunile economice primează.

Nu voi pune o întrebare, pentru că sunt 100% sigur că toţi veţi spune că un SUV Ferrari este o pată pe obrazul industriei, un bulgăre de noroi pe rochia unei mirese şi o femeie de Rubens pe un tablou cubist al lui Picasso. Vă spun doar că, acum 10 ani, un SUV Porsche părea de domeniul SF-ului, iar puriştii îşi făceau cruce cu mâinile şi limba-n cerul gurii atunci când auzeau aşa ceva. Astăzi, un Cayenne este o apariţie mai normală decât ştirile despre aglomeraţii pe autostrada spre Constanţa în weekend-urile din august. Iar Porsche pregăteşte Cajun, un al doilea SUV, de această dată ceva mai compact.

Pentru mine, un SUV al mărcilor de mai sus este garanţia faptului că acestea vor continua să producă modelele atât de iubite pe care la apreciem cu toţii. Fără SUV, viaţa e grea în ziua de azi.

14 comentarii la “Fără SUV, viaţa e pustiu”

  1. unckle spune

    citez un comentariu facut de un posesor de audi (desi nu cred ca acel audi are mare legatura) la adresa masinii mele:
    “da de ce ai luat una asa mica, ca la banii aia luai un a6, un jip ceva, sa ai spatiu”
    … no comment ( avand in vedere ca am servit atat Q7 cat si w169 … as zice ca Q7 ofera mai putin spatiu..)

    tot acum 10 ani Porsche jurau cu mana pe biblie ca in masinile lor nu o sa existe vre-o data un diesel . . .

  2. Alex Seremet spune

    Daca iubesti cu adevarat marca Porsche, trebuie sa multumesti inginerilor pentru Cayenne. La jumatatea anilor ‘90 Porsche era în pragul falimentului. Numai 15 ani mai târziu avea puterea economică să cumpere Volkswagen, al doilea producător mondial de automobile. Ma rog, a incercat…

    Personal nu imi plac SUV-urile, dar pot sa inteleg foarte bine locul lor pe piata si sa le gasesc o justificare.

    Nu sunt de acord ca “eu nu mi-as lua asa ceva” e un argument.

  3. Mircea Mester spune

    Alex, asta ziceam şi eu. Accepţi un compromis pentru ca marca să funcţioneze. Problema e când compromisurile sunt mai multe decât regula.

    Deocamdată nu e cazul, dar… cine dracu’ ştie la ce să ne aşteptăm? :)

  4. ursus spune

    personal as interzice vehicolele utilitare sportive in orase sau le-as permite tranzitarea oraselor doar in cazul in care nu exista centura ocolitoare

  5. Marius spune

    Voi abordati problema prea simplist si prea categoric. Frumusetea industriei auto consta tocmai in marea diversitate de modele si tehnologii. Produse pentru toate gusturile – preturi pentru toate buzunarele.
    Mircea Mester spune ca la cererea clientilor mari constructori auto au lansat SUV-uri, desi nu asta era filosofia lor auto. Ete ce sa-ti spun, nu mai pot marii constructori de parerea muritorilor de rand. Poate ca in afara de SUV-uri Porche si Ferrari, lumea vrea sa se reintoarca la masinile simple si durabile, asa cum se construiau ele in secolul 20. Credeti ca daca ar exista o mare presiune din partea clientilor, companiile auto ar mai produce asa ceva? No way.
    Si mai e o chestie cum ca, nu stiu ce mare directoras de la Porsche sau Ferrari, baga mana in foc ca acesti constructori nu vor produce niciodata SUV-uri. Dar cine dracu sunt acesti diretorasi “vizionari”? N-am nevoie de papagali sa-mi spuna mie cum va evolua un brand peste 100 sau 1000 de ani. “Cel mai sigur lucru este ca nimic nu e sigur” – Blaise Pascal, matematcian francez de prima clasa.

  6. Stiri WEBstrike » Blog Archive » Fără SUV, viaţa e pustiu spune

    [...] E clar, constructorii auto supersport şi megapremium au pus mână de la mână şi şi-au dat seama că lucrurile nu funcţionează după cum vrei, ci după cum vrea piaţa. În condiţiile astea,… Citeste mai mult pe AutoMarket [...]

  7. Granturismo spune

    Personal nu am nimic cu SUV-urile, si asa cum zicea si Alex mai sus, e destul de simplu de inteles locul lor pe piata. Doar ca de la un timp si segmentul asta a luat-o putin razna, creand o gramada de nise si interpretari (X6 a fost foarte criticat la lansare, dar cu timpul s-a dovedit a fi chiar un succes, iar de Cayenne nu mai spun ce dezbateri aprinse au avut loc pe tema denaturarii imaginii Porsche – cu toate astea, e unul dintre cele mai apreciate SUV-uri). Maserati si Jaguar au lansat mai mult sau mai putin oficial zvonuri despre constructia unui astfel de model. Ferrari chiar daca nu recunoaste poate in acest moment posibilitatea, sa nu uitam ca tocmai a implementat un sistem de tractiune integrala pe FF, de aici fiind un mic pas spre un SUV…
    Asta se cere, asta se ofera, si perfect de acord cu Mircea, tind sa accept un astfel de compromis doar pentru a vedea si poate pentru a conduce modelele specifice imaginii producatorului respectiv.

  8. tomita spune

    ese vorba de piata de consum in care traim. pt un economist versat e foarte simplu ce se intampla acum. daca stii sa urmaresti si sa analizezi (ah, scuze, nu orice economist, ci unul cu abilitati in marketing) piata auto, realizezi ce trebuie facut ca sa fii in joc.
    orice entitate (pt a cuprinde orice intrpretare) evolueaza. odata cu ea o fac si elementele componente (in cazul pietei auto clientii – prin preferintele lor si furnziroii prin produsele lor). dar avand in vedere ca nevoile omului sunt infinite, si cu cat cresti in trepte in piramida acestor nevoi – cand apelezi la cele superioare, deje apar criterii atat de “anormale” incat poti sa vinzi si exremente suflate in aur.
    deci nu clientii decid. in ei exista anumie dorinte. ideea pt un vanzator bun este sa scoata la iveala acele dorinte, sa le satisfaca, deoarece ele oricum nu au legatura cu utilul.
    cel mai simplu exemplu este o masina uriasa, super confortabila in oras, si cu motor urias.
    - nu ai spatiu de manevre
    - la ce folosesti 4×4 pe asfalt
    - la ce folosesti motorul urias in aglomeratia urbana
    - cu ce te ajuta pozitia superioara de vazut, cand tu aia treci de nivelul volanului la 1.65m inaltime (muuulti sunt in acest caz) si nici macar botul masinii nu il vezi
    - sa mai continui?
    e vorba de prostia si snobismul din omul, risipitor in sine, care sunt folosite de niste oameni inteligenti si fara scrupule pt a le lua banii. si apoi se da vina tot pe consumator. adica tot drogatul e de vina pt ca el consuma, nu cel care face profit pe seama acestuia

  9. Coman Norbert spune

    Sa nu uitam de minunatul Lamborghini LM002.
    Pentru drumurile noastre sunt superbe aceste SUV-uri supersport. Pacat ca nu si pentru banii nostri.
    Un Porsche Cayenne este o masina sport ptr drumurile din Romania, cu un GT 3 RS risti sa ramai intepenit in prima denivelare a drumului, ca sa nu mai vorbesc de craterele selenare care mineaza mioriticele noastre drumuri.

  10. Alex Seremet spune

    Eu cred ca v-ati bagat intr-o problema foarte complexa, judecata foarte simplist.

    Cred ca suntem influentati de stereotipuri. SUV nu (mai) inseamna un model off-road greoi cu motor mare si consum vulgar. Ultimul X3 (sa dau un exemplu avantajos din “ograda” mea) are un consum de Golf, de exemplu (conform reglementarilor de masurare UE).

    Pana la urma insa toate argumentele rationale nu sunt atat de importante. De ce sa cumperi un ceas de 30.000 de Euro, daca tot ce face este sa indice ora exacta? Aici intervine tot farmecul marcii si aici nu ma refer la stereotipul ala de client premiu de Romania.

  11. alex spune

    mai degraba crossoverul e ceea ce se cere si nu suv .cross over inseamna dodge caliber , pana la escalade.

  12. tomita spune

    si iar revenim la marketing. ce inseana suv, crossover, X, coupe cu 4 usi (mai nou inteleg ca chevy cruze e berlina coupe cu 4 usi – LOL) si alte ineptii de genul asta.
    tot felul de segmentari realizate de producatori pt a manca rahat (turcesc) si a vinde aceeasi marie dar cu alta palarie.
    modele cresc pe masura ce se schimba generatia, clasa corespondenta de asemenea si ajungem sa avem polo ultima generatie mare cat golf 3 sau multe alte aspecte de genul acesta.
    apoi intervine si snobismul exprimat mai sus de un comentator. e marca, domne, e marca. piata de consum tocmai pe acest aspect se bazeaza. Brandul este un termen foarte important in discutiile de top-management ale unor companii mari.
    n fine, sport utility vehicle este un audi rs6 break ( 4×4, spatiu de carat urias, plus pe capota, sportivitate cat cuprinde).
    de ce o panarama gen quasqai e suv, ca numai util nu e in 4×2, spatiu relativ mic comparabil cu ceva din clasa compacta)
    Ca sa nu se simta lezat domnul de mai sus, unde e util acest SUV BMW X3, sau sportiv, cu ael consum mic oficial si nerealist.
    Va spun eu, ca e o barca, de mi-era frica sa ma rastorn cu ea, cand am intrat pe un circuit de indemanare, unde cu seria 5 sau seria 3 ma simteam comfortabil la viteze mai mari.

  13. Mihai C-tin Alexandru spune

    Bravo domnul “meste” frumos articol.

  14. Mihai C-tin Alexandru spune

    “mester”*