Toyota vs. presa americana 1-0

Una scurta: in ciuda atacurilor permanente si dure ale presei de peste Ocean, Toyota a reusit sa castige in martie destui clienti cat sa creasca in vanzari cu peste 40% fata de luna martie a anului trecut. Mai mult, 19.6% dintre masinile vandute in SUA in martie au fost modele Toyota, o cota de piata-record atinsa de japonezi in SUA.

Uneori, presa latra degeaba. Si ma bucur cand clientii ignora presiunile. Poate ar trebui sa invatam si noi din asta. Si nu vorbesc de presa auto aici.

Etichete: /

10 comentarii la “Toyota vs. presa americana 1-0”

  1. concurenta spune

    domnule Mester, stii cumva ce reduceri au oferit dealerii Toyota in SUA si ce bonsuri de fidelizare au aparut…..

    Ca sa nu mai spun de oferte. Arunca si tu un ochi…

    Asta e secretul cresterii, in rest mai studiaza problema…

    Nu toti se inchina la ceea ce spune presa, CNN este de altfel intr-un picaj abrupt in ceea ce priveste audienta, asa ca reportotajul cu baba oricum era un SF bine talcuit.

  2. Mircea Mester spune

    Eh, dialogul poate merge si in sensul celalalt. Si sa te intreb eu daca stii ce promotii au Ford si GM pentru clientii Toyota care le calca pragul. Sau daca stii faptul ca Toyota este tarata in procese care nu ii apartin. Sau daca stii pur si simplu ce promotii au avut cei trei producatori din Michigan in paralel cu Toyota.

    Discutia merge mai departe, insa in piata exista o regula: nu vorbim de o perioada de promotii pentru un singur producator. In niciuna dintre pietele lumii. Cand se taie preturile, se taie pentru toti. Iar Toyota a invins, in ciuda bastoanelor pe care si le iau in cap in fiecare zi de vreo trei luni incoace.

  3. Radcargt spune

    Toyota..i. bate pe americanii oricand ..fiabilitatea si calitatea e peste G e M -ul american si ovalul albastrui’ .Faza cu pedala e posibila la oricare producator sa u masina

  4. kid spune

    Eu de la inceput am vazut altfel lucrurile: japonezii sunt singurii care au avut taria sa cheme masinile in service pentru niste probleme care dupa parerea mea se regasesc frecvent la alte marci.
    Hai sa fim seriosi.

  5. vasily spune

    ca formator de opinei, n-as fi atat de … toyotist – intreaba pe la benzinarii (acolo nu poate fi influentat nimeni, dintr-o parte sau alta !!), posesori de Toyota, despre cum sunt tratati in service-urile Bucurestene, in ultima perioada !!!
    pentru ca masina, poate ca se vinde din showroom, “impachetata frumos”, dar se vinde si din service-ul de dupa … dar asta cred c-o stii deja !

  6. Mircea Mester spune

    Nu ma intereseaza daca masinile sunt fiabile sau nu, daca au service-uri bune sau nu, daca au plastice bune sau nu, daca au diesel si benzina si nu ma intereseaza nimic in contextul de mai sus. Ideea e simpla: presa din SUA ataca orbeste Toyota, iar japonezii cresc in vanzari, in ciuda atacurilor ascutite ale astora.

    Cred ca-s ultimul care poate fi acuzat de “toyotism” :)

  7. Autotop spune

    Publicitatea sub orice forma (negativa sau pozitiva) e tot publicitate, se pare ca TOYOTA a stiut sa profite de pe urma celei negative. Nu putem decat sa spunem Bravo. In plus industria auto americana trebuie sa recunoastem ca e inferioara celei japoneze.

  8. Cristian spune

    Ultimul episod presa americana vs Toyota a fost difuzat azi ( http://www.thetruthaboutcars.com/runaway-prius-nearly-kills-boy/ )

  9. NeoGalaxy :P spune

    Cea mai ciudata faza pentru mine a fost cand cei de la GM “se laudau” ca acei clienti Toyota cu probleme ii sunau pe ei sa-i intrebe de care cum se poate rezolva problema. Cel putin pentru mine, este foarte ciudat sa sun la o reprezentanta a marcii Y daca eu am masina marca X. Adica, suportul tehnic este cam identic peste tot fie el marca Y sau X, ma refer la fel de bun si la fel de prost, asa ca daca as avea o problema nici nu m-as stresa sa sun in alta parte decat la cei care au produs masina :)

  10. Mircea Mester » Blog Archive » Planeta China spune

    [...] ultimei perioade sunt tinute mai ales de americani si de chinezi. Americanii cu problemele lor legate de Toyota, chinezii cu vanzarile de masini care cresc intr-un ritm ametitor (dar, foarte probabil, foarte [...]