Dacia, file din poveste

Ce ne rezerva Dacia in urmatorii ani? Aseara, cu prilejul testului oficial pentru presa a noului Logan Pick-Up, am avut ocazia sa stau la aceeasi masa cu presedintele Dacia, Francois Fourmont, care ne-a explicat cum sta treaba cu Logan, de ce seful mare de la Paris, Carlos Ghosn, iubeste marca romaneasca si ce ne rezerva Dacia in urmatorii ani. Normal, echipa de comunicare a constructorului roman tine sub cheie multe dintre informatiile care ne-ar putea interesa, insa este imposibil ca o frantura de secret sa nu fie dezvelita atunci cand jurnalistii sunt in preajma. Asadar, iata cateva dintre cele mai interesante declaratii ale lui Francois Fourmont ieri, in cadru restrans:

- Dacia lanseaza un hatchback la Geneva. Stim deja asta. Foarte interesant este insa faptul ca numele sau ar putea sa NU fie Sandero. Cum se va numi acesta? Aflam in 4 martie.

- Nu se cunoaste inca pretul viitorului “derivat din Sandero”, cum este el numit de oficialii Dacia. Se mizeaza insa faptul ca acesta va atrage clientii tineri.

- Urmatorul model pe lista Dacia este “un fel de SUV”, dupa cum s-a exprimat plastic Francois Fourmont. Alte detalii? Da: acesta va avea ca optiune tractiune integrala. Sa vezi acum nebunie pe sosele!

- Salonul elvetian de la Geneva va gazdui, asa cum a publicat si Evenimentul Zilei acum ceva vreme, lansarea unei noi sigle si a unei noi imagini de marca Dacia. Nu avem insa niciun detaliu despre aceste noi elemente, chiar daca seful Dacia ne-a spus ca schimbarea se datoreaza incercarii constructorului de la Mioveni de a-si reface imaginea.

- Logan se afla, din punctul de vedere al viziunii publicului, cu mult peste marca Dacia in general, care a ramas cu sechele din epoca de trista amintire.

- Carlos Ghosn iubeste Dacia. E o marca vandabila, iar uzina de la Mioveni este cea mai vizitata dintre toate siturile de productie pe care le are Grupul Renault-Nissan in lume.

- Dacia Logan se pregateste de un rival, produs de Toyota. Conform sefului producatorului de la Mioveni, modelul Toyota se va bate pe aceeasi piata cu Logan-ul si va fi lansat in 2009. Toyota este singurul constructor care a anuntat efectiv lansarea unui astfel de model low-cost.

- Dacia nu are in vedere, cel putin in viitorul apropiat, construirea unui model citadin de segment A.

- Cea mai mare mandrie din ultima vreme este faptul ca, intr-un sondaj efectuat in Franta, Dacia a iesit pe primul loc in clasamentul fiabilitatii tuturor marcilor prezente in Hexagon. Da, primul loc. Nici noi n-am crezut, dar e pe bune.

- La intrebarea “La ce v-ati gandit personal cand ati vazut pentru prima data formele lui Logan?”, Fourmont a raspuns inteligent: “Avem designeri platiti pentru a construi vizual exact ce vor clientii nostri. Am incredere totala in ei”.

- Apropo de design, inginerii de creatie Renault (si implicit Dacia) stiu foarte bine formele modelelor marcii pana in (atentie!) 2012. Toate sunt pe plansa, finalizate si aprobate.

- In cazul in care in lume nu ar exista niciun constructor francez si nici Dacia, Francois Fourmont si-ar cumpara un… Toyota Auris.

- In momentul demararii proiectului Logan, acum ceva mai bine de 10 ani, Fourmont era seful unei companii care gandea si construia puntile fata si spate pentru modelele Renault. Rugat sa creeze o punte fata speciala pentru un model low-cost, acesta a refuzat, spunand ca este mult mai bine sa adapteze o punte deja existenta entru un asemenea model. Desi Renault a refuzat initial, francezii au revenit asupra deciziei si au adoptat propunerea sa. Trenurile fata si spate modificate ii apartin lui Clio 3.

- Seful dacia nu se teme de cresterea nivelului de trai in Romania. “Daca cei care acum au ales Logan vor trece la un nivel superior, vor exista in orice moment alti clienti pentru Logan, care acum nu isi permit masini”.

- Venirea Ford in Romania ii avantajeaza pe cei de la Dacia deoarece “vor scadea costurile legate de furnizori”. Producand mai mult si mai bine, acestia isi vor putea permite sa scada costurile anumitor materiale. 

- Apropo de furnizori, acestia reprezinta una dintre marile probleme legate de piata auto din Romania. De la venirea Renault, Dacia a renuntat la cateva sute de furnizori, din doua cauze: “nerespectarea termenelor de livrare sau calitate indoielnica”. Numai anul trecut, Dacia a renuntat la contractele cu opt furnizori.

5 comentarii la “Dacia, file din poveste”

  1. marty spune

    Mircea, tu faci articolele astea care apar pe aici? Esti redactor sef la o revista? Nu pot sa cred. Esti una si aceiasi persoana care umple ecranul degeaba la emisiunea auto de pe Antena ? Daca gresesc scuze. Daca nu, atunci asculta-mi sfatul si lasa emisiunile Tv pt altcineva care are ceva de spus. Esti penibil. Se vede ca nu ai nici cea mai vaga urma de cultura ca sa poti face un dialog pertinent cu interlocutorul tau …care nici el nu e super geniu insa iti da clasa de departe. Lasi impresia ca ai avut pile mari de apari la tv fara nici o replica de luat in seama. Tu si blonda Cioran. Si ea saraca, nu avea replica in fata lui Capatos. Bine ca au scos-o…Tu ce faci?

  2. Mircea Mester spune

    Buna ziua si tie.

    Am multi alti oameni de valoare ale caror sfaturi le pot asculta daca am nevoie de indrumare. Multumesc pentru grija, oricum.

  3. bogdan spune

    marty esti un bou emisiunea roata de rezerva e prea inteligenta pt tine eu zic sa te uiti la promotor e exact ce iti trebuie tie.Eu tocmai vroiam sa ii zic lui Mircea sa faca, cumva sa lungeasca emisiunea de la A1 e mult prea scurta.

  4. costel spune

    Mircea, sincer, Marty are perfecta dreptate. Esti un amator. Mai bin e ai prezenta METEO la un post de radio pentru surzi.

  5. Mircea Mester spune

    Multumesc pentru aprecieri. Deocamdata o sa ma rezum in continuare la prezentarea informatiilor de pe un portal auto pentru vazatori. Cred ca e mai fair pentru cei 160.000 de vizitatori unici pe saptamana.