Marchionne

Dupa ce a scos Fiat dintr-o gaura care parea fara fund acum cinci ani, reusind sa dea dovada de cunostinte de management aratate astazi ca exemplu de insusi Barack Obama, Sergio Marchionne va primi o slujba ceva mai complicata: readucerea unui muribund pe linia de plutire.

Dupa ce a fost aruncata ca o masea stricata de catre Daimler, Chrysler s-a afundat si mai mult in mediocritate, reusind, alaturi de fratii de pahar de la GM, contraperformanta de a deveni unul dintre cei doi candidati la faliment din industria auto al Statelor Unite. A primit un deadline din partea lui Obama, care anunta acum o saptamana si jumatate ca daca nu va reusi sa semneze contractul de alianta cu Fiat, Chrysler va intra sub incidenta legii falimentului. Are o gama trista, cel putin in Europa, unde in afara de 300C nu iese cu nimic in evidenta pentru ca s-a complacut intr-un dolce far niente tipic american.

In acest context, Sergio Marchionne devine unul dintre putinii oameni care chiar au sanse sa aduca Chrysler la suprafata. Daca nu va reusi, scorul reusite-esecuri va fi 1-1. Iar Marchionne va merge mai departe. Daca va reusi, italianul care are si cetatenie canadiana va fi Dumnezeu. Va scoate Titanicul din adancuri, il va slefui si, sub privirile mirate ale tuturor, va porni un motor despre care se credea ca a murit.

Ceva pariuri? Eu mizez pe Dumnezeu.

2 comentarii la “Marchionne”

  1. george spune

    Eu, unul, cred ca nu va face nimic cu Chrysler. De fapt, are mari sanse sa bage si Fiat-ul la apa.

    Mercedes a bagat all in all, peste 30 de miliarde de dolari si o gramada de tehnologie in Chrysler, in perioada de “inflorire economica” si tot n-a rezolvat nimic…Fiat are chiar mai putine sanse sa rezolve ceva. Si asta pentru ca de la Chrysler, Fiat nu are nevoie de nimic (in afara de ceva bani probabil), nici macar de motoarele Pentastar, iar Chrysler de la Fiat daca ia ceva, ii va fi inutil. Sa faca cei de la Chrysler masini economice si sa le vanda in America? N-au loc de alde Toyota, Honda si Volkswagen…

    Oricum, Marchione mi s-a parut baiat destept ca a scos Fiat-ul din hazna dar m-a dezamagit crancen cu asta: http://www.automarket.ro/stiri/seful-fiat-despre-criza-ce-a-fost-mai-rau-a-trecut-19556.html

    Absolut penibil…

  2. Inot spune

    Despre alianta Chrysler-Fiat

    Pentru Fiat, este cea mai ieftina si rapida solutie pentru a patrunde pe piata americana, evident cu marca Alfa Romeo, un pas firesc pentru politica de expansiune a grupului.

    Cat despre “cine are nevoie de ce?” in aceasta ecuatie este simplu:
    1. Grupul Fiat are nevoie sa produca masini in SUA pentru piata SUA, inclusiv retea de dealeri si service (cat ar fi costat – in principal vorbim de timp – o asemenea investitie???)
    2. Chrysler nu mai vinde nimic pe nicaieri avand un portofoliu de produse ce nu se cauta in perioada de criza, ceea ce inseamna ca ar trebui sa dezvolte noi modele (mai mici, mai economice si nu in ultimul rand mai “frumoase” – aici sunt subiectiv), insa cat ar fi costat – in principal vorbim de timp si bani – o asemenea investitie??? Este mai ieftin sa cedezi o parte din business (20-35% cat s-a vehiculat prin presa) si sa ai acces rapid la tehnologie, astfel incat sa poti vinde ceva. Pana la urma este singura lor sansa de a supravietui. Asta fara a mai aduce in discutie “ghilotina” lui Obama care a inceput sa coboare asupra lor.

    Managementul Grupului Fiat a facut minuni in ultimi 8 ani, revitalizand unul cate unul brandurile din portofoliu (tocmai au scos ultimul brand din anonimat, Lancia). Am incredere ca ii va ajuta si pe cei de la Ghrysler sa vada “luminita” de la capatul “crizei”.