Interviu

Bucharest Challenge s-a terminat si odata cu acest eveniment a mai trecut un an in care bucurestenii se agita ca sifonul fara motiv, pilotii ajung la Bucuresti fara a sti exact care-i faza cu tara si orasul asta iar noi ne uitam la piloti fara a-i cunoaste si fara a sti cine e favorit si cine nu. Pe scurt, in weekendul Bucharest Challenge e o mare agitatie fara ca cineva sa aiba vreun motiv in acest sens.

Bucurestenii au ridicat, vor ridica si ridica in continuare glasul in legatura cu locul desfasurarii curselor. Principalul motiv e poluarea, fonica si a aerului. In principiu, contestatarii isi varsa oful cu o mana in ziare si la TV in timp ce cu cealalta mana isi arunca gunoiul pe unde-apuca. In timp ce in fiecare dimineata isi desfac Dacia din ‘76 si incep sa bata in metalele alea incat, vorba unui vecin al meu, masina aia o sa ajunga o mare valoare la cati cumparatori o doresc. Doar pentru a o duce cat mai departe de bloc.

Pe de alta parte, FIA GT este un eveniment in care nimeni nu cunoaste pe nimeni. Cultura evenimentului nu exista la noi, pentru ca acesta nu este deloc, dar absolut deloc promovat. Altfel spus, am ajuns ieri intr-o situatie geniala. In timp ce urmaream, in Centrul de Presa, desfasurarea cursei de Formula 1 de la Valencia pe laptop-ul meu, langa mine s-au asezat civilizat vreo trei piloti. L-am recunoscut doar pe Andrea Bertolini, cel care castigase anul trecut si care a avut amabilitatea de a-mi acorda un interviu la acea ora. In rest, multi baieti care tocmai incheiasera cursa FIA GT si care, teoretic, ar fi trebuit sa fie vedetele competitiei. Am stat langa ei, am urmarit cateva tururi din cursa de F1 de la Valencia, dupa care ei au fost nevoiti sa mearga la conferinta de presa. De-abia aici am vazut ca langa mine se asezasera unul dintre baietii care au castigat cursa si un brazilian care a reusit sa termine pe locul al doilea. La iesirea de la conferinta, brazilianul – pe numele sau Alexandre Negrao, care a concurat pe unul dintre Maserati-urile MC12 – a ramas langa mine cateva minute in plus pentru a vedea finalul cursei de la Valencia. A inceput sa stranga din pumni cand il vedea pe Felipe Massa defiland la Valencia. Si acum, interviu:

- Are you from Brazil?
- Yeah! It’s obvious, huh?
- Kind of. So… road circuit here, road circuit in Valencia. Which are the main differences?
- The circuit in Bucharest is so bumpy. It cannot host a Formula 1 race, for example.
- How was your race?
- Great, I enjoyed it. Do you have some work to do? I can go and let you alone.
- No, it’s OK. I’ve already written about your race.

- Great. Where’s Kimi?
- He’s out. His engine blew.
- Oh… he’s out this season. He’s not in it anymore.
- Well, you know it better, you’re a driver, right? Why aren’t you in Formula 1? I guess every driver dreams to be there.
- I was close one, but now it’s too late. I’m having fun with the GT cars.
- Cool. Good luck then.
- Thanks. Who are you writing for?
- A Romanian automotive website, Automarket.ro
- Great. Cheers to your readers.
- Thanks. I will write about this.

- Good. Bye, man.

11 comentarii la “Interviu”

  1. andy spune

    bine ca recunoasteti :) Pai cum vine asta Mircea? va laudati ca sunteti (printre) cei mai profesionisti jurnalisti din media auto din Romania, insa nu prea stii cine concureaza la evenimentul la care te-ai dus? Si tot tu te plangi ca FIA GT nu e promovata? Pai scuza-ma, dar asta e treaba ta si a colegilor din media auto. Iar un jurnalist care isi face treaba cu adevarat profesionist nu se duce la un eveniment fara sa se documenteze temeinic despre acesta. Macar sa stie cine va fi acolo si ce se intampla. Iar cu atat mai mult cu cat este un eveniment auto, adica din domeniul pe care il acoperiti 7 zile din 7. Cred ca mai bine te faceai ca ai uitat episodul asta ;)

  2. Mircea Mester spune

    Nu se pune problema asa :)

    Evident ca stiam cine concureaza, care sunt echipele, pilotii, si asa mai departe. Insa e vorba de infruntarea face to face, daca vrei. Daca vine un pilot si se aseaza langa tine nu prea stii de unde sa il iei. Evident daca avea un badge pe care sa aiba numele stiam cine e, la ce echipa presteaza. Insa nu ai de unde sa il cunosti dupa fizic.

    Cat despre promovare, nu stiu cate publicatii din Romania au promovat acest eveniment asa cum am facut-o noi. E de ajuns sa arunci o privire pe sectiunea dedicata evenimentului (e vizibila pe prima pagina a site-ului) si vei vedea cum am ales sa “atacam” situatia. Tot acolo vei vedea, in texte, daca redactorii nostri cunosc sau nu fenomenul. Du-te, de exemplu, la cronica de cursa de ieri.
    Despre asta e vorba :)

  3. Stefan spune

    Si mie imi venea sa innebunesc…am stat acasa, am vazut concomitent si F1 la Valencia si “Raliul de la casa Poporului” … pe toate canalele pe care m-am uiutat pana seara tarziu, nu am vazut NICI o referinta la acest eveniment !

    In schimb, accidentul cu furtunul de combustibil l-am vazut de trei ori … In rest, tot felul de declaratii inepte ale oamenilor care fug dupa minge ( pe bani grei ) si a celor care casca gura la ei…ca sa nu mai zic de “bizonii mioritici” care se invart buimaci in cerc (in politica).

    Intr-adevar, este un gol imens in cultura automobilistica din rRomania , si televiziunile nu dau doi bani pe promovarea ei !

  4. Florin spune

    draga Mircea
    De ce crezi tu ca toti contestatarii sunt cei cu dacii din ‘60 care se plimba doar doua blocuri mai incolo si se plang de zgomot si fum?Esti un pic rautacios.
    Daca ai avea o casa si o curte nu te-ar deranja cineva care ar veni peste tine fara sa te intrebe daca-ti convine si s-ar instala o saptamana acolo?
    De ce nu promovezi ideea construirii unui circuit performant undeva langa Bucuresti, ceea ce ar duce la organizarea de evenimente sportive de multe ori pe an si nu numai auto ci si moto. Ar permite si tuturor amatorilor de sport motorizat cat si doritorilor de adrenalina din trafic si asa zisilor meseriashi care vor sa refuleze sa aiba un spatiu al lor unde nu ar mai putea produce accidente oamenilor nevinovati care doar vor sa se deplaseze din A in B.
    Plus ca s-ar castiga bani, traficul nu ar fi gatuit mai mult decat e si de Bucuresti s-ar putea vorbi de 12 ori mai mult pe aceasta tema.
    Toata lumea ar fi multumita si voi veti avea mai mult de scris!
    De ce nu se joaca polo in stranduri si nu se face calarie in parc? Pentru ca nu sunt locuri special amenajate pentru asta.
    PS: ai vazut cum s-a plans (foarte discret si civilizat) Alex Negrao de calitatea suprafetei?
    Numai bine!

  5. Mircea Mester spune

    @Florin

    Foarte pertinente comentariile tale. O sa iti raspund concret, punctual:

    - Din moment ce competitia are loc in mijlocul orasului, inseamna ca cineva si-a dat acceptul pentru asta. Nu sunt de vina organizatorii, ci cei care dau creditul. Adica autoritatile. Pe care tot cei care comenteaza le-au votat. Aici e un cerc vicios care nu duce nicaieri.

    - Traficul in zona in aceasta perioada este mult mai redus ca volum decat in alte date ale anului. Nu cred ca cele 5 zile in care zona a fost blocata (incluzand aici si weekendul, cand oricum traficul e zero) a facut multe victime. Chiar si psihic. Am circulat si eu prin zona in aceasta perioada si nu am dat de vreo situatie atat de idioata incat sa ma enervez.

    - Ai dreptate cand vorbesti de circuitul din afara Bucurestiului. Ar fi genial sa se intample asta.

    - Alex Negrao nu se plange de suprafata, e o discutie lunga din punctul asta de vedere, deoarece orice circuit stradal are problema asta. Implicit cel de la Valencia, inaugurat ieri. Pe de alta parte, intr-o discutie cu alti piloti si cu organizatorii am ajuns la concluzia ca este unul dintre cele mai interesante circuite din lume ca asezare si ca peisaj. Printr-o ciudata optiune, strainilor le place imensitatea aia de Palat al Parlamentului. Si pilotilor le place sa ruleze la vitezele alea ametitoare in jurul acestuia.

  6. Florin spune

    Multumesc pentru raspuns.
    A trebuit sa-mi duc copilul de 4 ani la niste prieteni pentru ca este speriat de galagie si nici nu-si putea face somnul de pranz. Locuiesc si oameni in varsta acolo.
    Dar nu asta-i problema care ma deranjeaza ci faptul ca autoritatile asa zis votate de noi nu dau doi bani pe populatie. Noi nu contam decat in campanie.
    Asta e cea mai mare problema si marea diferenta fata de celelalte tari UE.
    Iar faptul ca in perioada asta nu e trafic e valabil doar ptr. 2008 caci anul trecut a fost in mai, la anul cine stie cand va fi.Inca odata iti spun ma deranjeaza ca suntem folositi fara nici un scrupul. Omul nu conteaza!
    Dar destul, ca o dam pe altceva si aici e forum auto, nu?
    Cand faceti un test drive cu noul Lancer?

  7. Mircea Mester spune

    Enjoy: http://www.automarket.ro/drivetest/mitsubishi-lancer-550.html

  8. yos_dany spune

    vad ca toata lumea se plange de faptu ca au facut circuitu in buricu targului cu se zice mah da voi nu cumva uitati ca palatu parlamentului e principala atractie a bucurestiului mie unu mi se pare o idee nu buna foarte buna ca au facut circuitu acolo de ce pt ca nu o sa mai se vada asa ceva nicaieri in lume o cursa de GT langa o cladire imensa ( daca nu ma insel e a2a ca marime din lume dupa pentagon ) voi in loc sa ziceti da se poate si la noi sa facem asa ceva… voi va plangeti de galagie de fum si alte chesti eu asi vr daca s ar putea sa se organizeze acolo si Formula 1 dar pana acolo mai e mult eu zic deocamdata merci ca sunte in calendaru FIA

  9. marius spune

    Mirciulica……. “nu prea STI” sa vorbeste romaneste! asa ca, ciocu mic si joc de glezne tata!

  10. Mircea Mester spune

    Marius, te legi de o greseala de tastare. Daca aveai interesul de a te uita in restul textelor scrise pe aceasta pagina ai fi vazut ca “stii” era asezat absolut corect. Vom fi cu totii mai atenti de acum inainte, nu-i asa?

    P.S. Dupa “asa ca”, in acest context, nu se pune virgula :)

  11. driverel spune

    “HOTARÂRE
    pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta
    a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice
    Art. 4. – (1) Închiderea sau crearea de restrictii pentru circulatia vehiculelor ori a pietonilor pe drumurile publice se poate face numai pentru limitarea intensitatii traficului, pentru protectia unor sectoare de drum sau pentru executarea unor lucrari, în conditiile stabilite de lege.”
    In aceste conditii nu este vorba de cei votati ci de felul in care ne raportam cu totii la lege pentru ca numai de aici poate sa intervina schimbarea in bine. Un ales trebuie sa respecte legea indiferent de cate voturi aprimit pentru ca nu ajunge acolo ca sa-si faca de cap. Am sa dau un exemplu de felul cum vad germanii de rand regulile comunitare, scrise sau nu. Astfel, stand la stop in Germania sa ma duc la gara nu era nici tipenie de om sau vehicul care sa treaca dar cei 7 oameni de la stop asteptau linistiti schimbarea culorii semaforului. La noi comentariile sunt in general cu jigniri adresate intre forumisti daca parerile nu sunt identice pe gustul celui care initiaza un subiect. Imi plac masinile si frecventez saloane auto sau expozitii de tuning in tara si strainatate dar ma ingrijoreaza cand autoritatile si organizatorii incalca o lege facuta special pentru ordine si siguranta in trafic. Exista niste limite ce trebuie sa le respectam toti si astea sunt in primul rand legile. Nici macar nu am deschis subiectul disconfortului sau restrictiile impuse de codul galbel de canicula.