Şapte ani în Tibet egal 70 de ani în România

Una scurtă pentru cei care înjură chinezii şi modul lor de a face ca lucrurile să fie mai uşoare. Şi includem aici preţurile mici ale modelelor pe care le produc.

Oficialităţile din Regiunea Autonomă Tibet au anunţat că între 2011 şi 2015 vor construi 12.000 de kilometri de şosele expres. Asta nu ar fi nimic dacă nu v-aş anunţa ca regiunea MUNTOASĂ a platoului tibetan adună în prezent “doar” 58.000 de kilometri de astfel de şosele. Şi nu vorbim de relief ca-n palmă, cum se întâmplă la noi pe porţiunea Bucureşti-Ploieşti, de exemplu, unde 80 de kilometri de austostradă par a fi construiţi în urma unor calcule metafizice complexe bazate pe formule ale mixturii asfaltului nedescoperite până în acest moment.

Şi ştiţi de ce se întâmplă ca oamenii ăştia să construiască autostrăzi a căror lungime totală ar traversa România de vreo 10-12 ori? Citez dintr-o declaraţie a unui purtător de cuvânt al Departamentului de Transport Regional Tibet: Doar trei sferturi din satele tibetane au acces astăzi la şosele expres. Până în 2015, 100% vor avea deschidere la transport rapid”.

Ziceaţi ceva de România, ţară din Uniunea Europeană, şi de modul de gândire occidental?

P.S. Fotografia de mai jos e pe bune. Şi e de acolo.

special02

Etichete: / /

14 comentarii la “Şapte ani în Tibet egal 70 de ani în România”

  1. unckle spune

    chinezii , romanii, si multe alte popoare de acum vre-o n’spe mii de ani au descoperit ca dezvoltarea unei regiuni nu poate incepe decat prin construirea de cai de acces catre acea regiune …. poate, pana la urma, se lumineaza la minte si ai nostri …

    ( avand in vedere ca-i mai greu cu diacriticele la romani … “romanii” de mai sus face referinta la aia care aveau imperiu si capitala la Roma.. in centru, nu la periferie )

  2. NewSymbol spune

    Problemele la noi ar fi ca exproprierile dureaza foarte mult, apoi ca atunci cand se apuca de ceva dau de niste schelete si fiare de pe vremea lu pasvante si tre sa studieze aia de la muzeu cu lunile si apoi problemele legate de coruptie, nerespectarea contractelor, fonduri etc.

  3. Marius spune

    1.Fara o infrastructura buna, sau macar decenta, un stat moare efectiv. Iar noi suntem aproape morti. Doar ca inca nu ne dam seama.
    2.In Romania, legat de starea infrastructurii, se pun 2 mari intrebari: SAU NU SE POATE? SAU NU SE VREA?…..raspunsul…..cred ca il stie toata lumea.
    3.Mai este o chestie foarte importanta, si asta ar fi o mica scuza a politicienilor, scuza care este adevarata. Domnule, daca iti cumperi o masina, ideea este ca trebuie sa te folosesti de ea, sa faci ceva km, incat s-si merite banii. Altfel, mergi cu taxi sau cu transportul in comun.
    Asa se pune problema si in cazul autostrazilor sau drumurilor importante. Trebuie sa aiba trafic intens, flux continuu, deci sa produca ceva. Astfel, apar benzinarii in anumite portiuni, retele de fast-food, moteluri pentru cei de cursa lunga, agroturism, diverse obiective interesante, etc etc.
    Dar, daca eu vreau sa merg pe un drum national in Romania, intre Craiova si Bucuresti de exemplu, degeaba este asta un drum super fara nicio groapa. Tot trebuie sa trec prin mii de localitati si sate fantoma. Tot am doar 2 benzi nenorocite de circulatie dus/intors. Iar un astfel de drum nu-si merita banii, nu produce nimic. E un traseu mort.

    PS: Sa dea dracu, mai bine ar face politicienii astia 4 autostrazi mari si late in Romania, conform celor 4 puncte cardinale. In rest – drumuri romane, de piatra cubica, asa cum erau cele de acum 2000 de ani. Macar astea arata mai decent decat asfaltul cu gauri in el, rezista mult si nu au nevoie de reparatii decat odata la 500 de ani. :) ))

  4. Autogreen spune

    Sunt doua lucruri pe care noi nu le aveam. Primul ar fi ca in China nu prea fura nimeni bani de la buget pentru ca sfarseste executat pe stadion, al doilea ar fi ca populatia Chinei e de 60 de ori populatia Romaniei, deci pot face de 60 de ori mai multe drumuri cu acelasi efort.

  5. Mircea Mester spune

    @Autogreen

    Corect. Pot face de 60 de ori mai mult. Doar că fac de 600 de ori mai mult :)

  6. Justin spune

    Ideea este ca si noi am putea sa avem o infrastructura macar decenta daca ne-am schimba mentalitatea in sensul ca nu am mai colabora cu firme mari din vest gen Bechtel care subcontracteaza firme romanesti cu in care lucreaza romani, si toti stim cum lucreaza fratii nostrii romani la drumuri si poduri si cum pot fura. Daca nu am mai colabora atat de fraudulos cu asemenea firme (auzi tu, 17 milioane de euro / km de autostrada – asta in 2008 acum in 2010 km de autostrada este doar vre-o 4 mil) ce am putea sa facem ? am putea sa contractam firme chineze. sa-si bata aia capu cu proiectele noastre “dificile” de infrastructura sa aduca aia 60.000 de chinezi care sa lucreze in 3 schimburi si sa vedeti voi in 2 – 3 ani ce Romanie am avea noi. Daca ar veni 60.000 de chinezi sa ne faca noua drumuri consider ca am avea parte si de alte avantaje cum ar fi:

    1./ aia ar munci ca lupii
    2./ am avea ceva facut bun si repede
    3./ am scapa de “dorel” si de alti zeci de mii sefi, sefuti, sefi. cat si de preturile astronomice pentru kilometrul de autostrada / sosea / drum national

    si ca sa ii raspund lui @NewSymbol in legatura cu exproprierile, cred ca da ar venii chinezii nu am mai avea de ce sa mai facem atatea exproprieri, atata birocratie …. am avea si autostrazi suspendate si subterane

  7. Justin spune

    @Autogreen sunt de acord cu tine, ar trebui sa facem si noi ceva sa putem sa-i inpuscam pe stadioane pe toti cei care fura de la stat. Nu m-ar deranja nici daca am face o sesiune de shooting odata pe saptamana :) ))

  8. Autogreen spune

    @Mircea Mester – Chinezii muncesc extrem de mult pe o cană de orez, noi românii suntem mai comozi ca să nu zic altfel.
    @Justin – Am ramâne fără politicieni! ar trebui să organizăm alegeri anticipate pentru fiecare localitate și să creștem producția de cartușe.

  9. Prius spune

    Analogia cu acel colos numit China , nu-si are sens….In primul rand , este UNICA putere mondiala care a supravietuit avand acest statut vreo 3 milenii ! Asta spune absolut totul . Am fost detasat cu ceva ani in urma acolo ( pret de vreun an ) si acea lume pot spune ca este cu totul altceva raportat la Europa . Nici in ziua de azi nu le-am inteles logica existentiala. Mai mult ca sigur ca vor fi printre viitoarele mari puteri si atunci cand USA si UE probabil vor fi niste adunaturi de tarisoare . La noi se pune problema infrastructurii care este sub orice critica (raportata la UE si nu la Ciad sau Uganda ) Fara a politiza , pot spune ca atata vreme cat avem in fruntea conducerii statale “vizionari”de talia celui care acum mai bine de 10 ani spunea in calitate de ministru al transporturilor ca RO nu are nevoie de autostrazi ptr ca a numarat el masinile si nu sunt suficiente ptr a justifica astfel de investitii , iar reteaua feroviara a facut-o praf (impreuna cu toti cei care s-au perindat pe la guvernare !) , ne meritam soarta . In China se construieste in draci ! In 2015 va fi tara cu cea mai dezvoltata retea feroviara de mare viteza din lume (mare viteza fiind clasificate liniile care au viteze de 300 400 kmh ). Adica zeci de mii de km !!!! Ceea ce si ptr USA este doar un vis . Bine , acum sa nu idealizam…..si in China se fura , exista mafie , coruptie pana la nivele inalte , multi se multumesc cu un trai mai mult decat decent . Ideea este ca acolo balanta este inversa. Se construieste mult mai mult decat se fura . La noi se fura mult mai mult decat se construieste .Ecuatia este simpla. Pana nu vom reusi ca macar sa echilibram talerele acestei balante , ne vom balaci asa cum o facem de 20 de ani . Fara o infrastructura dezvoltata a retelei rutiere si feroviare nu vom avea nici turism , nici altceva . Se pare ca de la strabunicii nostrii roamni (cei de acum 2 milenii ) nu am mostenit-o pe asta cu infrastructura . Daca aplicam regula de trei simpla vis a vis de constructia de autostrazi in RO ……putem spune ca daca se continua in acest ritm “infernal” ( 1990 – 2010 ) vom avea 1000 km prin 2110 ! Sper sa apucam vremurile astea ……

  10. Dan spune

    hmmm, ceva nu se prea leaga. Ai vazut emisiunea IRT: Deadliest Roads?

    http://www.history.com/shows/irt-deadliest-roads

    Toata e filmata anul acesta in Tibet, nordul Indiei, muntii Himalaya. Nu am vazut niciun drum expres….

  11. Alin spune

    Stimate domn Mester,

    Daca o zona se afla la altitudine, nu inseamna neaparat ca e muntoasa. Daca ati fi cercetat o harta inainte de a scrie, ati fi vazut ca, in ciuda faptului ca se afla la 4500m altitudine, Tibetul este un platou,asa cum ati zis, dar nu a realizat ca platou inseamna suprafata plana. Pe scurt, e loc DREPT in Tibet. Si nu e greu sa construiesti pe o suprafata plana, mai ales daca esti stat comunist si Partidul da ordine.
    Verificati inainte sa scrieti !

  12. Mircea Mester spune

    @Alin

    Zonă muntoasă nu presupune neapărat urcuşuri şi coborâşuri, cred că 4500 de metri altitudine implică acest lucru. Iar în postare am specificat că e platou, deci nu văd ce ar trebui să verific înainte de a scrie.

  13. mihai spune

    @Mirce Mester

    Cred ca ar trebui sa verificati stupizenia comparatiei pe care o faceti. Vorbiti de o autostrada construita intr-un stat totalitar si comparati aceasta realizare cu nenorocita noastra de tara. Asa cum bine (si mult mai documentat decat dumneavoastra) scria Prius, sunt tari mult mai dezvoltate in Europa care nu se pot compara din punctul de vedere de a finaliza un proiect de anvergura cu China. Acolo nu conteaza ca un om munceste in conditii inumane si nu se contabilizeaza numarul oamenilor care mor in urma unor proiecte de genul asta … Pentru conducerea loc conteaza doar ca lumea sa caste gura la realizarile lor. Asa cum se uita acum strainii la casa poporului, ignorand faptul ca mii de oameni si-au pierdut casele, ca unii au muncit aproape gratuit, ca au fost cheltuite sume enorme de bani ce puteau fi cheltuite mai cu folos, pentru o constructie care socheaza doar prin marime si uratenie.

  14. Mircea Mester spune

    @mihai

    Complet de acord cu partea despre Casa Poporului. În privinţa avântului cu care analizezi critic informaţia de aici, te anunţ că puteam să dau în contraexemplu Franţa, Spania sau Norvegia. Ritmul la ei e mult mai mare decât la noi oricum am lua-o.

    Ia-o conotativ, nu te erija în Superman.