Despre autoritati, numai de bine

O autoritate ar trebui sa te lase sa-ti faci treaba pana cand dai dovada de faptul ca esti idiot. Sa va explic.

In SUA, o companie din Florida, Advanced Carbon Composites (ACC) pe numele sau, a fabricat in 2005 o serie de casti pentru motociclete: EXT001. NHTSA, autoritatea care are sub control tot ce misca motorizat in SUA, a luat si a testat casca din carbon a celor din Florida si a declarat-o nesigura. ACC a rechemat casca si i-a adus imbunatatiri, denumind-o EXT002 si vanzand-o in versiunea mai buna in continuare. NHTSA a testat si casca respectiva si a declarat-o nesigura. A urmat un nou recall, din care s-a nascut EXT003. Povestea merge mai departe dupa acelasi tipar pana la EXT004. Dupa ce NHTSA a testat si aceasta casca si a declarat-o nesigura, autoritatea americana s-a oprit din spirala si i-a impus companiei ACC sa nu mai produca astfel de produse. Niciodata.

Vi se pare ca in Romania se intampla la fel lucrurile? No fucking way. In loc sa mearga pe drumul corect, autoritatile noastre fie lasa treaba sa mearga la nesfarsit, poate-poate o functiona vreodata, fie taie din fasa orice poveste de genul asta inainte ca subiectul sa primeasca a doua sansa.

Exemple cu privitul in alta parte stim o gramada. In ceea ce priveste al doilea tipar, aici s-ar incadra perfect deja celebrele firme care ridica masinile de pe strazile din Bucuresti.

Consider ca e mult mai corect pentru toata lumea ca, in loc sa-ti ridice masina si sa te puna sa platesti o taxa vecina cu foamea, sa iti dea un prim avertisment. Poate n-ai gasit loc si te grabeai. Apoi un al doilea avertisment. Poate n-ai gasit loc si te grabeai din nou. Apoi, un al treilea. Iar la al patrulea sa ramai fara carnet o juma’ de an, de exemplu. N-ar fi o cale de mijloc mult mai civilizata pentru toata lumea?

via | NYTimes

Etichete: /

2 comentarii la “Despre autoritati, numai de bine”

  1. Raka spune

    Ar fi o treaba, cu conditia ca atat autoritatile cat si cetatenii sa fie pusi la curent cu prevederile si sa respecte legea. Teoretic ar fi o idee buna. Cu practica, insa, intotdeauna merge mai rau. La sistemuld de avertismente se presupune o inregistrare intr-o baza de date a soferilor pentru evidenta, atunci cand gresesc. Ca sa stii dac-a gresit odata, de doua ori sau de 3 ori. Or’ eu inca n-am auzit de politist comunitar care sa stie de la ce vine PDA si in ce scopuri se foloseste…

    Da’ stim cu totii ca traim in tara in care SUV-urile au prioritate de tonaj, taxiurile au prioritate de culoare galbena si maneta de semnalizare e un accesoriu optional pe axul volanului pentru simetrie si estetica…

  2. Vlase spune

    Iti inteleg frustrarea, insa cred ca sunt multe lucruri de luat in calcul, iar unul dintre cele mai importante este mentalitatea. Romanii nu stiu sa se disciplineze cu vorba buna…s-a dovedit acest lucru de prea multe ori. Asa ca o astfel de solutie cum ai descris-o in articol nu cred ca se poate implementa la noi.
    De ex: in centrul Clujului, sunt multe spitale, si bineinteles ca vin multi oameni astfel ca e nevoie de multe locuri de parcare. Insa, primaria Cluj s-a gandit la acest lucru si a construit la 200m de spitale o parcare supraterana cu cateva sute de locuri de parcare. Ei bine, ce crezi? Inca se gasesc idioti si nesimtiti care sa isi lase masina pe marginea drumului sa isi puna avariile sau sa parcheze pe trotuar. In cazul acesta sa imi fie cu iertare, dar astfel de atitudini trebuie sanctionate drastic.
    Din pacate, sunt si multe locuri unde intradevar nu se gasesc locuri de parcare si atunci chiar nu stii ce sa faci.
    E dificil acest subiect…ne intoarcem din nou la aceeasi problema…nu avem parcari, dar avem firme care ridica masini. Totusi, parca in Cluj se incearca rezolvarea parcarilor si incep sa apara si acestea.