Cand presa exagereaza

Pe cat de mult m-am saturat sa citesc stiri legate de recall-uri dupa foiletonul Toyota din SUA, pe atat de mult ma mira atitudinea unor publicatii cand vine vorba de astfel de masuri absolut normale ale producatorilor auto.

Deunazi, Porsche a anuntat ca recheama in service pentru o reparatie scurta toate exemplarele Panamera vandute pana acum. Nu este nici primul, nici ultimul recall al celor de la Porsche si este absolut normal sa se intample asta. Nimeni nu-i perfect. Ba mai mult, recall-ul vizeaza o potentiala decuplare a centurii de siguranta in momentul unui accident, insa doar daca scaunul este impins la maxim in fata. Ceea ce nu se intampla (aproape) niciodata.

Normal, Porsche a identificat problema si va repara simplu si la obiect potentiala defectiune. Spun potentiala defectiune deoarece nu a fost inregistrat niciun incident legat de aceasta problema, Porsche autosesizandu-se in acest caz.

Ei, in conditiile astea, unul dintre cele mai citite site-uri auto americane o da de cires: “Porsche recalls Panamera sedan, fears losing reputation for quality” titreaza egmcartech.com.

Ori am innebunit eu, ori baietii astia sunt disperati. Din punctul meu de vedere, un astfel de recall nu face decat sa ii intareasca unui constructor imaginea de brand care are grija de clienti. Nicidecum invers. N-a murit nimeni, nu s-a sesizat nimeni, Porsche face asta din proprie initiativa.

Later edit: Alti inteligenti aici. Astia merg chiar mai departe, spunand ca Volkswagen intra pana la gat in rusine pentru ca, citez, “its Hanover plant supplies the Panamera’s painted bodies-in-white for assembly in Porsche’s Leipzig plant”. Zic sa spunem ca Germania e o tara de rahao pentru ca le da aer muncitorilor Porsche.

Bai, ce oameni…

blog

12 comentarii la “Cand presa exagereaza”

  1. george spune

    Ceva ceva din reputatie se pierde cand apare un recall. Mult mai putin decat spune nenea ala de mai sus si oricum, infinit mai putin decat daca o buba din asta este lasata sa coaca si plezneste la un moment dat cum s-a intamplat in alte cazuri…

    Reputatia de care vorbeste `nea ala este cea referitoare la calitate si aici ar putea sa aiba un pic dreptate. Doar un pic daca tinem cont ca ultimul studiu al saormarilor de la JD Power scosese Lexus pe 1 si Porsche pe 2, e adevarat, inainte de odiseea recall-ului Lexus/Toyota…

  2. Sandel spune

    Mircea vreau sa te felicit pe tine si echipa Automarket pt. profesionalismul de care dati dovada.In ultimul timp calitatea acestui site a crescut enorm.Nu pot decat sa va urez bafta ,sa tineti steagul sus si cat mai mult cu putinta!

  3. Mircea spune

    Merci, apreciem. We’re doing our best.

  4. Maka spune

    Daaaa…

    Rechemarile sunt ceva normal si le fac toti producatorii.
    Dac aaveti un contact la un service de reprezentanta veti auzi denumiri de tip “campanie de service”, “actiune de service”, actiunea de inlocuire.

    La toat emarcile exista buletine si note tehnice interne pentru reglementarea sau imbunatatirea dupa vanzare.

    CU Toyota se executa o facatura nemaivazutasi se foloseste efectul premierei deschiderii catre public a acestei cutii a Pandorei.
    Daca va uitati in aplicatiile unei reprezentante veti conchide ca actiunile de tip “recall sunt obisnuite”.

    Doar cetateanul de rand are impresia de senzational. Ar fi bine sa sefaca publice aceste actiuni ca macar la cumpararea la mana a doua sa se poata verifica daca masinile au beneficiat de operatiunea cu pricina.

  5. eu spune

    Cand era panarama cu toyota, in fiecare zi se busea cate unu si sunau disperati ca s-a blocat pedala. cum a zis toyota ca da banu si plateste amenda, gata, s-a linistit treaba.

  6. unckle spune

    ce retarzi frate …. citesc si in creierasul meu suna fix ca stirile de la ora … de la toate orele ..

  7. concurenta spune

    Mestere si voi exagerati. Ati facut-o nu o data Dar aveti dreptul sa fiti si voi penibili.

    Si AMN a scris acelasi lucru referitor la Porsche. Intr-un fel au dreptate, din reputatie se pierde un pic, dar timpul le rezolva pe toate.

    Insa bine este de stiut, centurile nu sunt fabricate de Porsche, insa Porsche o incaseaza. Se pare ca in teste cele 50 de masini testate nu au prezentat aceasta defectiune.

    Centurile Porsche sunt fabricate in Suedia. Degeaba, si astia, s-au romanizat. Nimic nu mai este cum trebuie in lumea asta.

  8. Mircea Mester spune

    In sectiunea de stiri ma mir sa fi exagerat cu ceva vreodata. Sunt niste fapte pe care le prezentam. Nu am dat decat extrem de rar opinii.

    Pe blog, aici, sunt opinii. Imi spun pararea, d-aia se cheama blog. Si de aia a fost pus pe site :)

    egmcartech au insa o problema: inventeaza griji acolo unde nu sunt. Nu poti sa spui ca Porsche isi face griji cu privire la reputatie in titlu si apoi sa spui in text “Porsche may have some executives a little angry of the news”. Asta e balarie, e inventie, e umplutura, e cum vrei tu. Doar jurnalism nu e.

  9. concurenta spune

    Nu ma refeream la stiri. Era vorba de drive-teste. In fine.

    Da, s-ar putea sa ai dreptate, insa la fel de bine pot sa aiba si ei dreptate. Panamera este un model pe care s-a facut tam-tam mai ales in Germania, unde stim cu totii ce imagine are Porsche.

    Nu cred, repet nu cred ca nu oficialii de la varful Porsche nu stramba din nas la chestia asta. Hai sa fim seriosi cui ii convine o rechemare la service, oricat de neinsemnata ar fi defectiunea? Tot sifoneaza un pic cineva, undeva, candva….

    Eu vad altfel problema. Panamera se vinde neasteptat de bine, cam de 3-4 ori cat toata gama 911 la un loc. Ori varful asta de gama fara cusur va trebui sa treaca prin controale ceva mai minutioase ca sa nu se mai ajunga aici. Ori asta inseamna mai mult timp, mai multa atentie, si probabil o livrare un pic mai greoiae. Oricum dupa episoadele cu Toyota, multi au avut de invatat cate ceva, chiar daca la mijloc exista si alte dedesubturi.

    Oricum faptul ca au anticipat o stare de fapt, ii face pe egm….impartiali. Dar, poate ca si la ei a intins cineva un pumn de dolari sau doar au scris fara vreun interes.

  10. Mircea Mester spune

    Si testele reprezinta, din punctul de vedere al genurilor jurnalistice, un text de opinie. Un reportaj. Care e subiectiv in sinea sa, deci e normal ca autorul sa-si exprime ideile si opiniile personale. Daca nu esti de acord cu ele nu inseamna ca el exagereaza, ci ca exista o diferenta de idei. Atat.

    In ceea ce priveste recall-ul pentru Panamera, opinia mea ramane cea de mai sus. Unele publicatii din SUA au innebunit de cand cu Toyota si fac din tantar Boeing.

  11. concurenta spune

    e subiectiv ca oricare alt drive-test din lumea asta, insa unele chestiuni la capitolul drive-test, la Automarket, sunt trase de par (tendinta pe care am vazut-o si la Bratu).

    probabil unii sunt in asentimentul meu.

    poate asa m-am facut inteles.

  12. Meşter » Blog Archive » Ferrari Carbon Edition spune

    [...] Opinia mea despre operaţiunile de recall e deja cunoscută. Nu o să fac niciun pas înapoi din a recunoaşte onoarea celor care fac rechemări în service pentru că inginerii lor au descoperit probleme, şi nu pentru că sunt obligaţi de vreo organizaţie sau vreun organism statal important. [...]