Formă versus funcţie

Porsche Design mi-a făcut sfârşitul de săptămână şi mai plăcut printr-un film de trei minute şi jumătate care analizează, cu ajutorul actorilor Billy Zane şi Karel Roden, eterna discuţie care desparte inginerii de designeri şi invers: forma urmează funcţia sau funcţia urmează forma?

Filmul e superb, implică o mulţime de substraturi, explicaţii şi întrebări şi trebuie neapărat pus la bookmarks. Mai multe găsiţi şi AICI.

6 comentarii la “Formă versus funcţie”

  1. Stefan cel Mare spune

    Asta e doar o incercare patetica de a justifica preturile absurde cu care se vand produsele “Porsche Design”?

    Nu e nevoie de justificari, cine are de cumparat cumpara, cine nu, nu.

    Mr. Mester, tu cumperi, sau esti doar un admirator?

  2. Mircea Mester spune

    @Stefan cel Mare

    Eu admir producţia :)

  3. Marius spune

    Celebra si exclusivista firma Bang&Olufsen, are urmatoarea filosofie: “forma sustine continutul”. Deci, ce explicatie mai buna decat atat mai vreti?
    Apple, mizand pe forme simple si senzationale, a ajuns sa determine clientii lor impatimiti sa vina cu perna si plapuma, sa doarma la poarta fabricii, numai sa fie siguri ca isi vor lua produsul lor preferat. Asta e tata business adevarat.
    Dar mai e ceva. Forma si functia se completeaza reciproc, daca stau sa ma gandesc mai bine. Un lucru scump si bun, cu multe functionalitati, arata si bine. Si invers.
    Apropo de toate astea, Albert Einstein a dat odata o replica dementiala cu o maxima proprie: “nu poti fi atat de bun, pentru a-ti permite sa fii si modest” :P

  4. Stefan cel Mare spune

    Apple, mizand pe forme simple si senzationale, vinde produse de masa la preturi accesibile. Deci daca sunt si frumoase, foarte bine.

    Celebra si exclusivista firma Bang&Olufsen, pentru care dealtfel lucrez, are o gramada de continut in spatele formei. Oamenii care doar se uita la poze sau in vitrina vad doar forma, dar cei care cumpara, cumpara continutul. Chiar si asa, preturile sunt absolut exagerate.

    Asa e, forma si functia se completeaza reciproc, dar legatura cu pretul nu e scrisa nicaieri. Nu e deloc neaparat ca lucrurile frumoase sa fie atat de scumpe. Cand frumusetea adaugata peste functionalitate dubleaza pretul ( sau chiar mai rau ) ea devine inutila si gretoasa.

    Dar, fiecare face ce vrea cu banii lui.

  5. Marius spune

    @Stefan cel Mare
    Mi-a placut comentariul tau.
    Chiar lucrezi pt cei de la Bang&Olufsen? Sau ai zis la vrajeala? Nu de alta, dar cum am ocazia sa dau peste cineva care are legatura cu ei, vreau sa-l intreb despre preturile lor. Marea mea necunoscuta sunt preturile lor exorbitante. Insa, raspunsul lor este intotdeaua sec: “da dom’le, suntem foarte scumpi; dar extrem de exclusivisti, de fiabili, iar calitatea este la ea acasa”. Asa sa fie?

  6. Stefan cel Mare spune

    Marius,

    Incepand din 2005 conduc o echipa care face software pentru B&O. Nu pot sa dau mai multe detalii, dar e vorba de o firma romaneasca.

    Nu am legaturi cu comercializarea produselor, iar preturile le stiu mai mult din discutiile cu angajatii B&O din Danemarca.

    Daca te intereseaza sa cumperi in Romania, cel mai bine ar fi sa apelezi la un magazin. Singurul pe care il cunosc este cel de la Mariott.

    Sincer, nu inteleg foarte bine ce ai vrea sa afli. Produsele sunt intr-adevar deosebite, ca si suportul de care te bucuri ca client. Au o garantie ca timp de 12 ani de la cumparare ei iti vor asigura service – desigur nu pe gratis. Atentia la detalii este extraordinara. Dar totusi sunt detalii – daca merita sau nu pretul, e decizia fiecaruia.

    E o vorba: “Daca te intrebi cat costa, inseamna ca e prea scump pentru tine”. Pentru mine, cel putin, sunt mult prea scumpe.