No sell

Cel care-a spus ca imaginile fac cat o mie de cuvinte nu s-a inselat deloc. Scriem deja de o saptamana de nebunia semnata Toyota si iscata in jurul recall-urilor celor aproape 8 milioane de masini la nivel mondial, incat am devenit oarecum imuni la vesti proaste. Am ajuns sa caut stirile bune despre Toyota si sa le apreciez cum n-am facut-o vreodata. Cu toate acestea, imunitatea nervoasa la informatii pe care am resimtit-o in ultima perioada s-a transformat intr-un sentiment ciudat cand am vazut imaginea de mai jos. Un soi de uluiala: e prima dovada palpabila, vizibila, ca Toyota a blocat vanzarile unor modele din SUA. Si oricat as fi pus la curent cu ceea ce se intampla in sanul japonezilor, am ajuns la concluzia ca textele si informatiile pe banda te dezumanizeaza pana la un anumit punct. Poza asta m-a facut sa tresar si sa spun “Bai, e pe bune”.

Daca la inceputul crizei ma durea sufletul vazand gramezi de masini care asteptau in parcurile producatorilor sau importatorilor clientii din ce in ce mai putin interesati, de aceasta data durerea e si mai mare. Masinile alea stau fara a avea nici macar optiunea de a fi testate.

Sper doar ca nebunia sa se termine cat mai repede si sa revenim la firul clasic al industriei.

mare

8 comentarii la “No sell”

  1. Florin Ivan spune

    Maestre,las-o te rog mai moale cu Toyota ca vei cadea in penibil tinand-o tot asa!…
    Este la mintea cocosului ce se intampla si e clar ca e o razbunare a celor de la GM dupa falimentul din 2008.
    Sunt convins ca sti si tu toate aceste dedesupturi fiindca cred ca mai arunci o privire si pe alte situri si ca aceasta rechemare masiva si interzicere de la comercializare a fost dictata de Guvernul SUA care,te-ai prins,prefera sa-si protejeze costructorii nationali.
    Deci…dc nu vrei sa cazi in penibil,baga si informatia asta in artcicolele tale.
    Si inca ceva,pt sufletzelui matale,apropos de “gramezile de masini” ce asteapta in parcurile importatorilor,arunca o privire si pe la VW,Dacia,Opel si incearca sa-ti amintesti cum erau odata si cum bate acum vantul si asta ca nu se vand nu ca cineva le-ar fi oprit de la comercializare.
    Incerca te rog dc mai exista putina demnitate si credibilitate,fi impartial.
    Cu stima!

  2. Mircea Mester spune

    Florin, nu contest opinia ta, De altfel, opiniile legate de faptul ca GM si-a bagat nasul in povestea asta sunt din ce in ce mai prezente.

    Cu toate acestea, mania persecutiei si regiile trebuie dovedite. Pana una-alta, nimeni nu i-a obligat pe oamenii de la Toyota sa semneze contract cu un furnizor. Oricare ar fi ala.

    Impartialitatea asta ce inseamna, in opinia ta? Sa scriu despre un recall de acum 6 luni al celor de la Renault cand Toyota e pe paginile tuturor ziarelor lumii azi? :)

  3. Florin Ivan spune

    Dorinta mea e aceea de a informa cititorii si despre aspectul politic din toata afacerea asta si sa nu pui pae pe foc gratuit la acest subiect introducand in lista “problemelor” celor de la Toyota (presupun pt a o face cat mai lunga) si chestii de genul ca managerii au primit o reducere a primelor,sau ca Ford acorda discounturi suplimentare sau ca un nepot de-al lui Toyoda si-a rupt o mana etc…intelegi ce vreau sa spun.

  4. Mircea Mester spune

    Daca analizezi sectiunea de stiri si mai ales stirile legate de acest subiect, vei vedea ca nu ne dam cu parerea. Scriem ce se intampla, punct.

    Pe blog, trag concluzii personale. Daca eu consider ca nuanta verde e frumoasa, nu inseamna ca trebuie sa fii de acord :) Eu sunt insa de acord cu opinia ta.

  5. cgc spune

    Chiar daca sustinatorii Toyota nu vor sa accepte situatia recall-ul exista si asa cum am mai sus aici pe Automarket, pe termen scurt, imaginea japonezilor va fi afectata serios. Eu nu agreez ideea unei teorii a conspiratiei pt ca situatia actuala de la Toyota este doar si numai rezultatul managementului defectuos al japonezilor. Nu este de vine nici GM, nici statul american, nici macar astrele, ca japonezii nu au analizat mai cu atentie “realizarea” furnizorului, ca in 2 ani de zile de cand stiau de problema nu au gasit o rezolvare reala iar toate “diagnosticurile” de pana acum au fost gresite sau ca si-au dat singuri cu firma-n cap oprind productia intr-un real moment de disperare; pana la urma harakiri este specialitate japoneza.

  6. Mircea spune

    @Florin Ivan

    Apropo, si astia de la New York Times sunt niste marlani. Ca Automarket, cauta nod in papura. Tz-tz-tz…

    http://www.nytimes.com/2010/02/01/business/01toyota.html?hp

  7. Ivanoff spune

    Mircea,spuneai mai sus “Scriem ce se intampla,punct”
    Te intreb atunci,stiri de genul acesta:
    http://www.automarket.ro/stiri/vanzarile-toyota-ar-putea-scadea-cu-pana-la-75-in-perioada-recall-ului-28030.html
    ce cauta pe site???
    Previziunile din articolul de mai sus nu sunt tot avioane OTV-iste???

  8. Mircea Mester spune

    Prietene, e vorba de o analiza facuta de Senior Analyst-ul celei mai cunoscute agentii economice a lumii, Edmunds. Omul a spus, probabil ca are o analiza la dispozitie, iar noi am scris despre asta. Ce legatura are asta cu OTV? Am eu impresia sau incepem sa gandim din ce in ce mai superficial? Simplist.