Lupta pentru supravieţuire naşte monştri

Lupta pentru supravieţuirea din lumea auto a ajuns într-un moment în care nu mai contează istoria, liniile clasice şi filosofia unor mărci. Am trecut peste faptul că Porsche a produs un diesel şi un model cu patru uşi care e tare, dar care în comparaţie cu celelalte modele are graţia unui şifonier. Am trecut peste faptul că Subaru a produs, la rândul său, un diesel. Am trecut peste faptul că Ferrari scoate un hibrid. Am trecut peste multe, pentru că respectivele compromisuri nu denaturează radical filosofia mărcilor respective: modelel rămân sportive, rămân cu aceleaşi linii, aduc cu ceea ce înseamnă marca în sine.

Dar nu pot să trec peste faptul că Aston Martin ia un Toyota de un litru, îi trage sigla Aston, îl redenumeşte Cygnet şi apoi îl prezintă ca pe un “Cult”. Şi, pentru ca lucrurile să meargă şi mai departe, Cadillac a prezentat astăzi un concept care va da naştere unui rival pentru Cygnet. Bineîneţeles, nu pot să nu îi aplaud pe oamenii de la Cadillac pentru că au avut măcar obrazul de a prezenta un model de sine stătător. Dar, probabil, vom avea surprize în momentul lansării, că doar Spark e la îndemână în GM :)

Aston_Martin-Cygnet_Concept_2009_1600x1200_wallpaper_07
862380l

7 comentarii la “Lupta pentru supravieţuire naşte monştri”

  1. Ray spune

    Fara suparare, dar sigur ca de aia nu mai pot cei de la Aston Martin, ca tu nu poti sa treci peste acest fapt :) )
    Ei au fost practic fortati de legile fiscale si cele legate de mediul inconjurator din Marea Britanie ca sa creeze o masina “rezonabila’, nu doar supercar-uri. Aceasta lege este mentionata in Top Gear, si practic forteaza ca emisiile medii pe masina vanduta sa fie sub un anumit nivel (daca nu ma insel, dar ceva de genul era oricum). Nu cred ca le convine nici lor, dar decat sa inchida usa fabricii, mai bine asa.

  2. Mircea Meşter spune

    @Ray

    Alţii au găsit metode mai ingenioase de a coborî nivelul emisiilor gamei. Şi nici nu îşi prezintă creaţiile ca fiind obiecte de cult. Să fim serioşi…

  3. gelu spune

    btw….necesitatea asta se transforma in bani.

    Ideea de CULT

    si gata

    dupa un GT nu poti sa nu iti tragi si un breloc, nu? Iti place ca propritar de supercar sa te tragi pe sosea, sa simti caii putere. In momentul ala ti se flutura de poluare, de greenpeace, de vocea publicului (si de ce nu, a bunuluisimt). Dar….dar ai si o cutiuta nepoluanta in garaj ce iti permite sa-ti arati obrazul subtire in public si sa declari cu non-salanta: eu respect mediul.

    Se numeste fatarnicie…

    …iar Aston face bani

  4. Sorin spune

    1. In prezent, toti producatorii au in vedere urmatoarea filosofie: “produse pentru toate gusturile, preturi pentru toate buzunarele”. Aston Martin, Cadillac, Subaru, Porsche sau Ferrari de ce ar face exceptie?
    2. Regii se casatoresc cu ziariste, reginele cu antrenori de fitness, miliardari cu romance de pe plaiuri mioritice…..totul sau aproape totul este posibil in ziua de azi. Brandurile auto premium de ce ar face exceptie?
    3. Cand carburantii erau la indemana tuturor, prin toate santurile sau nisipurile, marii producatori auto faceau legea in materie de tehnologii. Iata ca a venit o vreme cand acestia trebuie sa danseze dupa cum li se canta. Ce dracu, nimic nu e vesnic, cu atat mai putin aurul negru. :P

  5. Green spune

    Aston Martin puteau sa ia si o TaTa Nano o si sa creeze un cult. Au talentul de a vinde cele mai jalnice rable la super preturi. Oricum soferul care e dispus sa plateasca 16.000 de euro pe o masinuta de 3 metri cu motor de 1 litru inseamna ca are o problema.

  6. Mircea Mester spune

    @Green

    Maşina costă atât în versiune Toyota. La Aston costă vreo 40.000 de euro.

  7. Bethurbazal spune

    Cine stie poate in viitor vom avea motociclete Porsche, Aston, Bentley etc sau masini Ducatti, Yamaha, Buell. Orice e posibil si bine primit daca-i ok.