Rahatul s-a facut bici

Ross Brawn si echipa sa incropita la prima vedere peste noapte au reusit imposibilul: castigarea titlului in Formula 1 in anul in care au debutat in Marele Circ. In plus, Brawn a reusit sa castige titlul mondial dupa ani intregi de asteptari, confirmand increderea pe care unii comentatori si-au pus-o in britanic.

Probabil se vor spune multe in zilele urmatoare, insa cele mai importante lucruri sunt:

1. Echipele mari si-au luat-o-n freza ca la carte in sezonul 2009 al Formulei, iar spectacolul si dramatismul de anul trecut combinat cu sperantele de echilibru ale acestui an ne scot in fata un sezon 2010 care se anunta unul dintre cele mai echilibrate din istorie. Si un mic mesaj pentru cei care nu se mai uita la Formula 1 invocand eternul “n-am la ce sa ma uit, au plecat Schumacher si Hakkinen (si, eventual, Senna), deci nu mai e spectacol”: pierdeti cele mai frumoase si pasionante sezoane din ultimii zeci de ani.

2. Britanicul Button a castigat titlul imediat dupa Hamilton. Iar englezii merita asta cu prisosinta, pentru ca reprezinta un neam de vitezisti inascuti. Si pentru ca, daca n-ar mai fi UK, Formula 1 n-ar exista. Mai degraba conteaza Marea Britanie pentru Formula 1 decat Ferrari. O spun cu toata responsabilitatea unui abonat F1 Racing.

3. Probabil ca japonezii care au ordonat retragerea din Formula 1 a echipei Honda vor primi o micsorare a salariului direct proportionala cu deserviciile de imagine pe care le-a primit constructorul nipon la retragerea din F1. In loc sa culeaga lauri si sa fie fericiti astazi, japonezii s-au ghidat dupa eterna lor matematica si au pierdut. Uneori, e bine sa te ghidezi dupa instincte si sa lasi dracu’ calculele.

P.S. Maine beau un suc pentru asta.

6 comentarii la “Rahatul s-a facut bici”

  1. george spune

    Poate japonezu` care a ordonat retragerea…

    Si eu cred ca a facut bine…Pe vremurile astea, inchiderea une gauri negre devoratoare de bani este absolut necesara daca mai vrei sa vorbesti despre viitor folosind unitati de masura a timpului de tipul an/cincinal/deceniu.

    In alta ordine de idei, Formula 1 a devenit un fel de “mult zgomot pentru nimic”…In momentul in care discrepanta dintre performantele masinilor de pe circuit si performantele masinilor “civile” ale unui anumit constructor atinge asemenea cote, numele constructorilor chiar nu mai conteaza. Suprareglementarea si limitarile tehnice crancene au transformat F1 intr-o farmacie atat din punctul de vedere al unitatilor de masura cu care se lucreaza cat si din punctul de vedere al atmosferei.

  2. TodeyM. spune

    In primul rand nu inteleg de ce in F1 nu se mai aplica numerele de concurs vizibile,mai ales pe laterale?
    Doar cu un nr mic aplicat in fata,simbolic,se creeaza confuzii majore,pana si comentatorii fiind pusi adesea in situatii stanjenitoare de confuzie …
    Consider ca este o mare lipsa de respect pentru publicul care urmareste cursele de F1 !!!

    Omul providential,geniul Ross Brawn si-a demonstrat valoarea !Imi pare rau pt Ferrari…

  3. scuderia spune

    @mircea..la nr 2 nu ai avut dreptate

  4. ZuZu spune

    Hai mai Mircea… da-o naibii… “castigarea titlului in Formula 1 in care au debutat in Formula 1″ ???

  5. Mircea Mester spune

    @ZuZU: Da, bun asa :)

    Merci de sesizare.

  6. Daniel Popescu » Blog Archive » Inovaţia apare atunci când… spune

    [...] 2009, Brawn GP a scris una dintre cele mai frumoase pagini din istoria Formulei 1, câştigând fără drept de apel cele două titluri mondiale după ce gigantul Honda a decis să [...]