Eroii neamului romanesc

Nu avem multe autostrazi in Romania. Tin sa ii contrazic insa pe cei care spun ca nu avem deloc. Sunt doua, bune si-alea, pe care poti sa mergi cu o viteza la care te simti bine si cu ajutorul carora poti sa ajungi mai repede din punctul A in punctul B, chiar daca punctele astea pot fi numarate pe trei degete.

Ce se intampla insa atunci cand pe autostrada ploua cu grindina si cand nu vezi absolut nimic in jurul tau din cauza unei ruperi de nori care parca inghite soseaua? Pai, in stilul clasic romanesc, se intampla asa:

Daciile vechi se pun pe avarii unde au prins ploaia. Banda de urgenta, banda intai sau a doua, nu conteaza. Important e sa oprim, ca asa e mai sigur.

Pilotii de SUV-uri flashuiesc jumatate de autostrada aiurea in timp ce circula cu 40 de kilometri pe ora, ca mai mult nu pot nici macar ei.

Un baiat cu un Renault Megane oprise intre benzi pentru a verifica grosimea stratului de gheata de pe jos. Evident, cu avariile pornite. Deci regulamentar, ce ratu’ porcului!

Multi eroi necunoscuti ai neamului incercau sa blaneasca prin gheata de cinci centimetri, stropind toata Campia Romana.

Acum exact doua luni, in drumul spre Salonul Auto de la Geneva, am dat, prin Austria, de ploaie. Aproape identica celei de care m-am lovit ieri. Banuiesc ca nu e nevoie sa va spun ca oamenii aia stiu diferenta dintre responsabilitate si eroism gratuit.

7 comentarii la “Eroii neamului romanesc”

  1. Andrei Monciu spune

    stai calm ca inca in Austria aia is mai nasoli, dar sa vezi in Germania civilizatie, atata tot ca pe acolo se circula cu viteza si pe ploaie

  2. Lex spune

    Te mai mira ceva in Romania? De fiecare data cand urc Feleacul, se gaseste cate unul cu un chiu shepte sa ma blituiasca sau sa ma ”impinga” , ca doar 60-80 nu e viteza de urcat un deal pentru ei….Pe autostrada e si mai rau, ca toti se cred Schumacheri, si cand trec de 130 sunt in cursa pentru campionat, si NU cumva sa le stea ceva in cale ca porneste ochiul lui Sauron numai sa le faci loc, sa aiba cu ce se lauda la prieteni, ca au facut pitesti-bucuresti cu 3 minute mai putin decat ”alalalt” cu golfu’ . Mai avem multe de invatat de la vecinii nostrii, din pacate, nimeni nu se crede asa prost :)

  3. Blitz spune

    Poate pe de alta parte poate ne uitam si la vecinii Hunguri si atragem atentia la cum se circula pe autostrada de la Nadlac (Mako) pina la granita cu Austria, poate merita mentionat ca oricit de aglomerata ar fi (si este foarte aglomerata) toti circula pe banda din dreapta. Greu de descris cum este sa mergi cu ce viteza vrei si sa nu fii nevoit sa “fortezi” si asta de Revelion. Toti va suparati ca primiti flashuri si totusi toti sunt nascuti pe banda a 2. Amintitiva ca la fel de neregulamentar ca viteza mai mare de 130 km/h (pe autostrada) este sa circuli pe banda a 2 cind este loc pe banda 1. Regulamentul specifica explicit ca esti OBLIGAT sa circuli cit mai pe dreapta drumului.

  4. Boxster spune

    Buna ziua oamenilor de peste hotare… aici stiind despre ce hotare este vorba! Eu locuiesc intr-o tara care este singura din lume in care se poate circula fara limita de viteza (pe anumite Autostrazi). Va pot spune ca nu conteaza cine este la volan sau de unde se trage, conteaza numai cum a invatat sa merga cu autoturismul si cine se crede el in acel moment.
    Imi pot permite sa fac o comparatie in aceste doua tari diferite, romania este una dintre cele mai superbe tari pentru agroturism, dar pentru traficul rutier vor trebui inca 20 de ani si multe millioane de Euro ca sa ajunga la un nivel asemanator.
    Din pacate nu sunt autoturismele de vina la aceasta situatie ci mai mult sunt cei cu camioanele periculosii strazilor. In urma cu 15 ani circulatia in Germania erea pe jumatate cum este acum si cu toate ca sunt destul de multe Autostrazi cu capacitate mare, se intampla de multe ori pe zi sa stai in trafic cate 5 ore intre camione din toate colturile lumii. Asta este o dovada ca nu conteaza cate de bune sunt strazile si cat de mari sunt, mai mult conteaza cat de repede creste numarul de autovehicole care se folosesc de aceste strazi. Pe vremea lui nea Ceasca asteptai mult si bine sa vezi o masina ca trece pe o strada principala, acum nici macar parcate nu le mai poti numara, asa de multe sunt.

  5. DavE spune

    si tu cu ce masina erai, Mestere?

  6. Mircea Mester spune

    Chiar crezi ca mai conteaza? :)

  7. Andrei Monciu spune

    eu zic ca conteaza :)