Cinci poveşti chinezeşti

Revin astăzi în industria auto chineză, de unde vă voi povesti câteva întâmplări care ne arată încă o dată – dacă mai era cazul – că oamenii ăştia nu glumesc când spun că vor fi cei mai mari în câţiva ani. Bine, deja sunt ca dimensiune a pieţei, dar lucrurile sunt mai complicate decât atât.

China are unele elemente specifice. Şi nicio altă ţară nu are asemenea poveşti pe care să le împartă cu ceilalţi.

POVESTEA 1 – Şcoala de şoferi Ferrari
Luca Ciferri, probabil cel mai bun editorialist al celor de la Automotive News, ne povesteşte astăzi despre faptul că Ferrari va iniţia cursuri de condus în China. Un soi de şcoli de şoferi cu Ferrari-uri. Motivul: bogătaşii chinezi obişnuiesc să-şi cadorisească odraslele, atunci când acestea trec de vârsta majoratului, cu câte un Ferrari. Cu care aceştia merg, evident, la cantina de la facultate. Ei bine, pentru a putea să meargă în deplină siguranţă şi fără a fi nevoiţi să-şi strice maşinile din cauze cretine, chinezii pot apela acum la şcoala Ferrari. Normal, ea nu este deschisă doar tinerilor, ci şi “oamenilor de afaceri între 50 şi 60 de ani care au avut până acum limuzină cu şofer, iar acum au ajuns la concluzia că e timpul să-şi ia Ferrari”. Ferrari a vândut anul trecut 300 de maşini în China.

chinese-women-driving-new-ferrari-sales

POVESTEA 2 – Proprietarii colecţionari
O altă poveste extrem de interesantă legată de Ferrari în China este cea care vizează situaţia modelelor Ferrari disponibile second-hand aici. Practic, povestesc oficialii italienilor, niciun chinez care îşi cumpără Ferrari nu-l înstrăinează mai târziu, astfel că, la al doilea Ferrari cumpărat, primul rămâne la loc de cinste în garaj. Iar din atitudinea asta ecumenică pentru maşinile create de inginerii Căluţului rezultă că toi proprietarii chinezi de Ferrari devin colecţionari la a doua maşină. Pentru a ne face o idee despre diferenţe, studiile realizate de italieni în întreaga lume arată că proprietarii de Ferrari îşi aduc maşina la trade-in (noi îi spunem eronat buy-back, dar asta e altceva) după trei ani de la prima cheie. Îşi dau primul Ferrari, şi-l cumpără cu banii respectivi plus diferenţa pe al doilea.

POVESTEA 3 – Un milion de milionari
În aceste condiţii, nu e de mirare că piaţa din China e văzută acum ca un giuvaer de toţi producătorii auto premium şi de lux. După ce au secat cât au putut restul lumii, toţi se îndreaptă acum spre chinezi. Ultimul raport Hurun, publicat la începutul acestei luni, arată că în China trăiesc nu mai puţin de un milion de oameni care au averi de peste 10 milioane de yuani (aproximativ un milion de euro). Ei bine, cu un milion de milionari în euro, puterea de cumpărare în segmentul produselor de lux este una neegalată în lume.

POVESTEA 4 – Pâinea caldă şi Aston Martin One-77
La recent inaugurata ediţie 2011 a Salonului Auto de la Shanghai, cele cinci exemplare Aston Martin One-77 rezervate pieţei din China (din 77 în total în întreaga lume) s-au vândut încă înainte ca salonul să-şideschidă porţile. Iar preţului unui astfel de model în China este echivalentul al cinci milioane de euro. Iar pentru că bogătaşii nu au mai găsit marfă la standul Aston Martin, aceştia şi-au îndreptat atenţia către standul Maybach, acolo unde tronau două ediţii speciale “Shanghai 2011″ a modelului 62S. Ambele au fost vândute în prima zi de salon, chiar dacă pe etichetă scria 1.5 milioane de euro.

POVESTEA 5 – Într-un an, ca alţii-n trei. Zeci.
Lamborghini a vândut 72 de maşini în China în 2009, piaţa chineză devenind la acea vreme cea de-a zecea pentru constructorul din Sant’Agata Bolognese. În 2009, vânzările Lamborghini s-au triplat pe această piaţă, italienii găsind alţi 200 de clienţi gata să împărtăşească cu ceilalţi plăcerea de a conduce un astfel de model. Stephen Winkelmann, preşedintele companiei, spune că piaţa chineză va deveni în 2011 prima pentru Lambo. Acelaşi lucru îl spun şi oficialii Ferrari despre o ţară care în 2010 s-a aflat pe locul al cincilea în clasamentul vânzărilor mărcii.

4 comentarii la “Cinci poveşti chinezeşti”

  1. WEBstrike.ro – Portal Stiri Online – Stiri, Ziare, Presa » Blog Archive » Cinci poveşti chinezeşti spune

    [...] Revin astăzi în industria auto chineză, de unde vă voi povesti câteva întâmplări care ne arată încă o dată – dacă mai era cazul – că oamenii ăştia nu glumesc când spun că vor fi cei… Citeste mai mult pe AutoMarket [...]

  2. aurel spune

    Si eu care credeam ca in loc sa-si cumpere o masina scumpa, chinezul o copiaza si o face de 10 ori mai ieftin

  3. Bogdan spune

    Dar taranii lor nu ‘or cumpara si ei Logane sau Dustere daca le-am duce in China?

  4. danoe spune

    bogdane,nu sintem tarani daca conducem logane,sintem doar mai capabili,mai practici ,mai lipsiti de complexe mioritice decit voi parvenitii ,frustratii…