Pretul succesului

Oricat v-ati dori sa faceti parte din board-ul de conducere al unui constructor si sa castigati bani multi prin asta, un lucru e sigur: nimeni nu vrea sa fie sef la Toyota in aceasta perioada. Japonezii au probleme mari de imagine dupa ce recall-urile repetate si din ce in ce mai insistente si mai apropiate de noi le-au terfelit imaginea de constructor model la capitolul fiabilitate pe care Toyota si-a construit-o in ani intregi de productie la cele mai inalte norme.

Din decembrie si pana acum, adica in mai putin de doua luni, japonezii au anuntat oficial trei recall-uri masive care aduc in service-urile din State nu mai putin de 7.6 milioane de clienti care pana acum se laudau vecinilor cu fiabilitatea recunoscuta si re-recunoscuta prin diferite topuri JD Power. In plus, alte doua milioane de masini sunt asteptate la verificari in Europa. Chiar daca imaginea Toyota in ochii clientilor deja atrasi catre marca nu va scadea simtitor, aura aparent intangibila a fiabilitatii japoneze va avea de suferit tocmai prin faptul ca posesorii modelelor producatorului nipon nu vor mai putea sa le faca celor de la Toyota reclama gratuita.

Ce este foarte interesant este ca nu vom sti niciodata cine e de vina pentru presurile care apasa pedalele si pentru pedala de acceleratie care poate sa ramana apasata de la ea putere. Pentru ca, la fel ca in cazul tuturor producatorilor lumii, Toyota lucreaza cu o serie de furnizori. Nu se stie in acest moment daca problemele modelelor au la baza o defectiune din fabricatie direct de la furnizor sau o defectiune a liniei de montaj din fabricile Toyota. Tind sa cred ca prima varianta e cea reala, pentru ca in Japonia nu exista aceste probleme. Si ce te faci cand tocmai un furnizor american te ingroapa la el acasa?

Mai e ceva: toate li s-au intamplat japonezilor deodata. S-a spart buba, cum se spune in romaneste. Daca ceilalti anunta cate un recall la 3 ani, Toyota a anuntat doua recall-uri prelungite ulterior in doar doua luni. Diferenta de timing, cum ar veni. Efectele sunt aceleasi, doar ca Toyota plateste tribut tocmai faptului ca anul trecut a devenit cel mai mare producator auto al lumii. Vinzi mult, numarul de masini rechemate in service atunci cand un furnizor da cu batu-n balta.

UPDATE: La ora 12:30, Toyota a anuntat ca extinde recall-urile in China. Alte 75.000 de masini vor fi rechemate in service pentru verificari. Fuck!

Etichete: /

6 comentarii la “Pretul succesului”

  1. ZIL spune

    Mircea, te intreb asa personal, ce crezi Toyota va da faliment asemenea lui GM? Ma refer in viitor.
    Si alta intrebare, de ce marci ca VW sau BMW nu s-au aruncat sa cumpere Volvo sau Saab sau Jaguar cand au fost de venzare? Mersi

  2. Mircea Mester spune

    Toyota a cazut pe “rosu” din punctul de vedere al rezultatelor financiare pentru prima data in istoria sa in cursul anului trecut. Deci nu, nu va da faliment. Sunt mari si stiu sa-si eficientizeze costurile. Au preferat sa-si ia masuri radicale de precautie precum retragerea din F1 si sa fie siguri ca treaba merge inainte. Povestea cu recall-urile nu poate sa continue la nesfarsit.

    La cealalta intrebare, e simplu: VW Group are deja 10 marci in portofoliu si mai are 19.9% din Suzuki. In plus, Volvo sau Saab s-ar fi batut cap in cap cu Audi si VW la gama de modele. In cazul BMW, un rival traditional al celor de la Volvo, mutarea nu ar fi facut bine nimanui. Din aceeasi cauza: canibalizarea gamelor.

  3. ZIL spune

    Mersi pt raspuns! O zi placuta in continuare!

  4. BOGDAN DIMA spune

    Buna, informatiile tale nu sunt complete si din pacate nu sunt corecte: in Europa nu sunt asteptate, pentru verificari, alte 2 milioane; aceasta decizie nu a fost luata. Incearca stirea corecta aici:

    http://www.automarket.ro/stiri/mega-recall-ul-toyota-s-ar-putea-extinde-si-in-europa-27891.html

    Apropo de informatii corecte TOYOTA a iesit NR 1 in lume in vanzari in anii 2007 si 2008; 2009 fiind anul celor de la VW. All times tot TOYOTA este NR 1.

    Cu stima,
    Bogdan DIMA

  5. Mircea Mester spune

    Bogdan, e vorba de doua milioane de masini. Nu e inca oficial, cifrele au fost date de publicatiile japoneze in 22 ianuarie, citand surse interne Toyota:) BTW, stirea respectiva e scrisa de mine, deci stiu despre ce e vorba.

    Te inseli insa in legatura cu niste chestii.

    1. Toyota nu a fost numarul 1 in lume in 2007. GM a depasit atunci Toyota: http://www.automarket.ro/stiri/ce-bataie-doar-3000-de-masini-intre-gm-si-toyota-9027.html
    2. In 2008, Toyota le-a luat fata celor de la GM, aici ai dreptate: http://www.automarket.ro/stiri/oficial-toyota-e-numarul-1-mondial-gm-trece-pe-doi-17902.html
    3. VW Group a fost pe locul al doilea la vanzari in 2009, la o distanta inca apreciabila de Toyota (1.6 milioane de masini): http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601101&sid=aSk5fevzcmts

  6. bogdan spune

    VW este pe 2 in conditiile in care GM nu si-a anuntat inca cifrele aferente lui 2009.