Ce surprize ne mai oferă Dacia Duster?

Lăudat, hulit, omorât, cumpărat, comandat şi produs. Dacia Duster a fost unul dintre cele mai aşteptate modele ale constructorului român şi, drept urmare, reuşeşte să atragă clienţi mulţi. Mult mai mulţi decât poate să care Dacia, de altfel, care produce la foc automat la Mioveni pentru a face faţă comenzilor din Franţa.

Ieri, Duster a fost anunţat între finaliştii European Car of the Year 2011. Alături de C3/DS3, Giulietta, Leaf, C-Max, Volvo S60 şi Opel Meriva.

Eu spun că, având în vedere profilul modelelor de mai sus, Duster are mari şanse la podium. Locurile 1-3. Voi?

18 comentarii la “Ce surprize ne mai oferă Dacia Duster?”

  1. John Doe spune

    Ar merita un loc bun. Dar, cele mai bine reprezentate tari in juriu sunt Franta, Germania, Marea Britanie, Italia si Spania.

    C3 e frantuzesc. Francezii ne vor vota doar daca iau in considerare “by Renault”-ul din Duster.
    Nemtii nu ne suporta (cred), pt ca Dusterul se vinde f bine la ei si cam fura din clientii masinilor nemtesti.
    Marea Britanie stie despre Duster doar de la Top Gear. Dar lor le-a cam placut, asa ca… o sa vedem.
    Italienii au Giulietta si Dacia nu a prins la ei la fel ca in restul Europei.
    Poate o sa le placa spaniolior si poate celelalte tari din juriu, desi mai slab reprezentate, vor fi impresionate de Duster.

  2. Catalin GC spune

    Eu imi mentin parerea si cred ca Duster are cele mai mari sanse de castig.
    C3/DS3 – scump, neimpresionant
    Giulietta – doar frumoasa
    Leaf – Toyota si Honda au fost inainte
    C-Max – trecem peste
    Volvo S60 – masinile premium nu castiga deobicei
    Opel Merdiva – total neinteresant.

    Duster – primul concept de SUV accesibil, se bucura de o buna popularitate si ofera performante remarcabile.

    P.S.: Sper sa nu “ne fure” arbitrii :) )

  3. Thor spune

    “care produce la foc automat la Mioveni pentru a face faţă comenzilor din Franţa.”

    Problema nu e cu cererea, ci cu oferta.
    Fabrica de la Mioveni are o problema, este oricum prea mica si produce deja 3 modele.

    Deci nu judeca succesul la vanzari pe seama capacitatii de productie a unei fabrici mici, foarte slab automatizata, aici e buba.

    Hai sa nu ne imbatam cu apa rece, presa de la noi a creat o adevarata isterie cu vanzarile.
    Cifrele vorbesc singure, Dacia are cota de piata in Europa cat are si Mini

  4. moa spune

    Leaf-ul este full electric. Toyota si Honda parca au hibride. Atentie!

  5. ion spune

    @Thor
    slab automatizata? ba tu nu stii ce vbesti baiatule… ai fost vreodata la uzina din Mioveni? Renault a investit in Romania 1,5 miliarde de euro, de aproape 10 ori mai mult decat se angajase initial. Scrii si tu ca sa te afli in treaba…

    @Catalin GC
    Toyota e nr. 1 la hibride, Nissan detine insa suprematia pe full-electrice.

  6. .marius. spune

    Cu siguranta din lista finalistilor Duster are cel mai bun raport calitate/pret.Asta inseamna locul 1.
    In acelasi timp is de acord ca nu poate avea un loc mai sus de 3.
    Cred, deci, ca va lua un binemeritat loc 2.
    Locul 1?Eu zic ca, fie C-Max fie Giulietta. :D

  7. dmc spune

    Eu cred ca Duster-ul va prinde locul 3 dupa Citroen DS3 si Giulietta.

  8. io spune

    Important pt un model in competitie nu e aduce nou pt marca, ci ce aduce nou pt industria auto in general…

    ford c-max- nu e atat de versatila precum Renault Scenic, persoana de pe locul din mijloc spate n-are spatiu pt umeri, auzi zgomot la vant lateral pe autostrada, pret ridicat comparativ cu dotarile standard etc.

    volvo s60 -pret de segment premium, motoare diesel zgomotoase, nu destul de rafinat comparativ cu c class sau seria 3.

    alfa romeo giulietta – trenul de rulare nu e atat de “ascutit” pe cat ar trebui, pret ridicat

    opel meriva- greu de controlat pe viraje, poarta stigmatul problemelor de fiabilitate generate de predecesor, verdictul topgear este “Opel Meriva este o cutie mica in care iti pui copiii. Exista solutii mai bune”

  9. Justin spune

    am impresia ca jurnalistii straini vor fi mai pragmatici in sensul ca vor vota din prisma faptului ca o masina trebuie sa fie pana la urma o masina: ieftina, robusta, consum mic si in plus toata lumea o iubeste. Da, la Dacia Duster ma refeream :)

  10. octav spune

    Nu va fi in primii 3. De ce? Simplu, pentru ca vine de unde vine, adica dintr-o tara care atarna ca o piatra de moara de gatul lor. Cei care fac jurizarea sunt occidentali, carora li se va oferi spre testare si nu numai, suficiente modele/avantaje astfel incat sa isi schimbe opinia.
    Nu dati cu pietre, este doar opinia mea.
    SPor!

  11. Thor spune

    @ion, mai baiatule cauta pe youtube sa vezi cum se sudeaza manual Duster.

    Pana si Lada are roboti care fac treaba asta.

    Fac ceva pe cati bani a investit reno.

    Lasati naibi prafurile alea ca vi se urca la cutiuta, coborati in lumea reala.

  12. ion spune

    Lasa-ne cu youtube-ul tau ba copile, ca numai SF-uri ai in cap! Exista atat roboti specializati, cat si operatori umani. Ia-ti Lada ca ti s-a parut tie ca are in nu-stiu-ce filmulet 3 roboti in plus fata de Dacia :) ) ne lasi ! Pana acum, Logan si-a dovedit robustetea pe toate tipurile de drum, deci nemultumirea ta e nejustificata, n-are niciun suport.

    nu-l baneaza nimeni pe copilul asta cu incontinenta urinara? nu de alta maine, poimaine face ceva si pe automarket…

  13. Thor spune

    Eu vorbeam de timpii de fabricatie nu de robustetea masinii.
    Ti-am zis sa lasi prafurile alea, dauneaza gandirii.
    Te las sa faci plecaciuni in continuare la zeul tau dacia.
    Succes!

  14. VSThor spune

    Hmm… Apropo de timpi de fabricatie stiati ca viteza de poroductie la Dacia este de 64 de masini pe ora ? Asta inseamna o Dacia in mai putin de un minut pe poarta fabricii… asta in comparatie cu altii pe care tu ii stimezi care au o viteza 10-20 de vehicule pe ora. De exemplu Lada care mai nou face sub 10 vehicule pe ora nu de alta dar nu mai au cerere pentru ele…:).

  15. Diesel spune

    Senzatia mea este ca Dusterul va prinde nu numai podiumul ci chiar va castiga.Si am in vedere cele peste 80.000 de unitati vandute, de departe cu cel mai mare succes de piata din cele 7 finaliste.

  16. Thor spune

    Care ora ?
    10 minute se pierd numai la finisazjele caroseriei din ciocan si din genunchi :) ) )

  17. popescu aurel spune

    asta este un articol reclama iar majoritatea celor care au postat sint angajati ai producatorului si ai comerciantilor de masini ii pun sefii sa posteze comentarii elogioase la adresa modelului dusterul cu d mic este un surogat de 4*4 cum era cafeaua din naut inainte de 89 fata de cafeaua alvorada francezii daca vroiau sa faca treaba serioasa la mioveni trebuiau sa robotizeze la maxim productia ptr a scadea pretul de cost pe unitatea de produs si a putea avea unele dotari mai bune am vazut un model duster care avea capatul tobei de esapament de un diametru ca la dacia 1300 nu stiu care varianta nici nu ma intereseaza dar macar o prelungire eleganta cit ar fi costat este un surogat asa cum am mai spus dar asta nu o impiedica sa fie o realizare romaneasca .

  18. jademan spune

    Deci… dac-aţi auzit de Underground şi Underground 2 de la EA Games, atunci realizaţi că nu contează aspectul unei maşini atât de mult… cu atât mai mişto cu cât şi performaţele pot fi modificate! Cu Dusteru’ îţi rămân bani să-l faci de să stea mâţa-n coadă!… Desigur, dacă ai chef, disponibilitate şi … rest! :D