Italienii, despre low-cost şi Dacia

Am tot vorbit pe Automarket despre Dacia şi despre succesul pe care îl are marca românească în Franţa. Asta pentru că în Hexagon ne ajută cifrele şi performanţele, Sandero fiind la un moment dat cea mai cumpărată maşină din Franţa de către persoanele fizice. Un lucru deloc de neglijat, dar privit cu o oarecare detaşare vecină cu dezinteresul de mulţi dintre românii care continuă să îl considere pe Sandero nimic mai mult decât un gunoi.

Astăzi vine rândul italienilor să fie analizaţi. Chiar de ei înşişi. Publicaţia online Omniauto face o analiză interesantă a fenomenului low-cost de pe piaţa din Cizmă, Dacia transformându-se din necunoscuta principală în constanta evidentă în această ecuaţie. E foarte interesantă partea în care aflăm că, dacă în 2007 jumătate dintre italieni habar n-aveau ce însemna de fapt low-cost (rezultat relevat de un sondaj comandat chiar de Dacia la acel moment), 76% dintre aceştia spun că au folosit măcar o dată un produs low-cost. O prăpastie statistică căscată mai ales de criză, dar care ne arată faptul că Dacia a fost po marcă pe cât de inteligentă, pe atât de oportună. A fost acolo unde a trebui în momentul în care a trebuit.

Articolul e AICI. Dacă vreţi versiunea tradusă în engleză, aceasta e AICI.

Etichete: / /

7 comentarii la “Italienii, despre low-cost şi Dacia”

  1. Sorin spune

    Sa va spun o chestie, care de fapt se stie dar multi nu vor sa recunoasca. In Romania multi s-au saturat de cuvantul asta Dacia, avand in vedere ca au schimbat multe la viata lor, si au mai si ramas in drum cu ele. Apoi a mai crescut si puterea de cumparare si creditarea, deci fiecare are alte aspiratii. In ultimul rand, un roman nu-si permite sa vada in masina un simplu fier cu 4 roti si un volan, si s-o schimbe la 3-4-5 ani, cum se procedeaza in tarile bogate. Si atunci, pe buna dreptate, omul isi face niste calcule si ajunge la concluzia ca, daca tot face un efort sa-si ia o masina si s-o foloseasca multi ani, mai bine isi ia o marca buna dar second, de 2-3-4 ani si km relativ putini.
    In Germania, VW se traduce prin “masina poporului”. Deci tot un fel de Dacie este. Insa are calitate, are tehnologie, are inginerie pe paine, fiind de fapt sora saraca a brandului Audi.
    In Romania, la un calcul sumar, ca sa iau un Logan chel, cu motor de 1.2 (75CP), am nevoie de 6250 euro. Este un pret beton, cu un raport calitate-performante demential. Dar, ai doar 4 roti, un volan si un acoperis deasupra. Bun si asa decat nimic. Insa daca vrei sa beneficiezi de niste dotari de bun simt (aer conditionat sa nu transpiri vara ca porcul, directie asistata sa nu tragi de volan ca un bivol la jug, geamuri fata electrice, si alte cateva maruntisuri)………..pretul aproape ca se dubleaza. Ajungi pe la 9 000 – 10 000 euro. Ori, e cam mult pentru un brand national, resuscitat de Renault. E mult pentru posibilitatile financiare de aici, e mult pentru tehnologia anilor 90 pe care o inglobeaza, e mult pentru piesele de schimb.

  2. tomita spune

    6000euro pt 4 roti un volan si un motoras cat o sticla de suc este nesimtire curata. pe langa faptulc a reno si-a recuperat cu vf si indesat investitiile initiale, si oricum totul este lowcost, de ce se pastreaza astfel de pretentii.

    s-a tot laudat cu dacia de 5000euro, si la lansare au scaldat-o cu fara tva si oricum pe aia nu o producem inca.
    dar uite ca acum o produc si la multi ani de la lansare este peste acel prag de 5k euro promovat.
    acum acea carcasa nenoricita ar merita de noua maxim 5000 euro tva inclus.
    in plus fat de vechea berlina este siguranta mai mare. 3 stele in loc de zero. dar la un accident grav tot conserva se face, deci 3 stele sunt doar pt accidente de oras, la maxim 70kmh.
    de ce sa te indatorezi la banci pt o astfel de cosmelie de gaini? nu ai nici un comfort.
    da, pt un strain dacia este chiar perfecta. ofera maxim la pret minim, mai ales cu reducerile de poluare de la ei (mii de euro)
    sandero pt ei este o alternativa f ieftina pt marcile lor autohtone, sa le foloseasca in oras. are spatiu mai mare la pret MULT mai mic. DOH, cine nu si-ar cumpara o astfel de masinuta cu 3000euro, ca masina secundara daca nu tertiara. dar pe langa sandero au si masinile adevarate, tinute in garaj

  3. Ion sau Gheorghe spune

    Dacia este o marca low-cost asa cum Skoda este o marca low-to-medium-cost.
    Sa ma explic. Este o vorba care spune ca nu merita sa dai mai mult de 20.000E pe o Skoda, pentru ca la banii astia gasesti masini mai bune.
    Pentru Dacia Sandero pretul este 6250E pentru Logan cred ca este 8000E.
    De ce asta? Pentru ca orice optional nu aduce valoare si celolalte echipamente deja instalate.
    Hai sa luam Sandero: Avem motoare de generatie trecuta, cu servo de generatie trecuta, fara ABS (cred, poate ma insel), ESP de acum doua generatii, climatizare “la pedala”. Optionalele astea nu merita cei 9000-10000E la care ajunge masina cu ele.
    Sa luam Skoda: motoare Euro 5 CR acceptabile, interior anost (e nemteasca) si de calitate medie.
    Optionale: ESP de generatia trecuta (daca-l comparam cu AUDI), suspensia independenta pe spate (asa-i platforma) buna, audio mediu dar pret de Bose, ESP optional dar de generatie trecuta.
    Concluzia: fiecare marca este facuta sa fie puternica pe un segment de pret extrem de redus, daca platesti mai mult, nuse justifica.
    Am dat doua exemple, Las colegii si cititorii sa gaseasca punctele forte si pentru celelalte marci auto.
    Sa nu uitam: “chief engineer Leverton (nn. Rolls Royce) says that if their customers were going to be driving as far as to make such a seating package necessary (nn. despre Maybach), they’d probably take their helicopter or the G4 Gulfstream private jet.”

  4. dor3l spune

    @ toti baietii de mai sus
    Aveti perfecta dreptate. Sunt curios daca si aici, pe blog, se dadeau voturi, cineva dintre noi avea unu’ pozitiv :) ) (se stie ca pe Automarket.ro sunt cei mai “impatimiti si infocati “avocati” Dacia)

    Revenind, Dacia e o marca foarte scumpa daca o luam la bani marunti: optionale putine si SCUMPE, piese SCUMPE, revizii DESE, materiale de fabricatie SLABE, tehnologie ANTICA.
    AMS Germania spunea chiar ca Logan e mai scump la revizii ca un Clio III, asta in conditiile in care la dCI acolo se face schimb de ulei la intervale duble ca la noi.

    Asa ca, mitul Dacia=auto low-cost e cam “busted”

  5. dor3l spune

    @ Ion sau Gehorghe

    “fara ABS (cred, poate ma insel), ESP de acum doua generatii”

    era invers, ca nu s-a auzit la Pitesti de E.S.P., iar A.B.S. de acum 2 generatii

  6. YMihai spune

    observ numai comentarii beton de data asta ! Bv voua, cititorilor Automarket ! Subscriu la tot ce e mai sus !

  7. antonny spune

    toata lumea spune k e o masina scump …….va contrazic……nu gasiti masina fiabila si ieftina la piese …..dai 6000-9000 euro si nu ii faci nimic 100000km …….spunea cineva mai sus despre skoda ….omule ia doua masini apropiate adica logan si skoda tour nu logan si octavia 2 ……..am avut aceste masini cumparate de noi diferenta 6 luni …..acum problemele la skoda tour dupa 60 mii km facuti intr-un an plasticul din tour zdrancanea mai tare decat in logan apoi bucsaraie la tour schimbate la 70 mii km la logan am schimbat dupa 100 mii km ….la 2 anii am vandut skoda pentru k nu era rentabila ……