De la tenisi la tractiune integrala

Stiti cum arata piata chineza vazuta de aici? Ca o ploaie care va deveni furtuna. Fiecare an care trece reprezinta o noua dovada ca micutii cu ochi oblici incep sa ne inghita incet-incet. Ma credeti ca stirile legate de modele made in China incep sa se adune la usa mailului cum se aduna cititorii unui articol cu fotografiile unui nou model Dacia?

Noutati exista. Multe. Insa problema Chinei este, deocamdata, imaginea. Daca vreti, prietenii nostrii de peste Zid au aceleasi dileme pe care le are Dacia. In trecut, marca nationala a reprezentat calul de bataie cand a venit vorba de modele auto, pentru ca orice scotea Dacia era luat de bun si utilizat ca atare, deci calitatea nu era primul criteriu in executie. La fel s-a intamplat si cu Chinezii. Dacia incearca acum sa ofere, prin campanii de promovare, o noua imagine a brandului, un refresh total. Iar in mare parte a si reusit. La fel se intampla si in cazul chinezilor, al caror Salon Auto national a devenit sursa de noutati pe toate canalele de stiri ale lumii. Au existat si inca exista o multime de obiecte caracterizate de senzationalul termen generic “mocaciuni” al caror principal avantaj era/este pretul foarte scazut. Altfel spus, produsele Made in China sunt de calitate indoielnica da-s ieftine, asa ca mai bine luam 10 tenisi perechi de tenisi chinezesti decat o pereche Adidas.

Asa se intampla acum si cu masinile. Poti sa iti iei 10 Jianling Baobao cu aceiasi bani cu care iti cumperi un Focus, insa nu ai prestanta, nu ai imagine, nu ai calitate. Sa fie oare asa?

Este, dar aceasta idee va disparea cat mai curand. Iar principalul indiciu in acest sens este faptul ca toti constructorii europeni, de la Volkswagen la Audi, de la Fiat la Volvo, tind sa incerce sa isi taie o felie cat mai mare din tortul de ciocolata numit China. Apropo, stiati ca Volkswagen si-a redenumit Passat-ul de dragul chinezilor? Stiati ca Fiat si Alfa Romeo s-au casatorit prin contract cu Chery Automotive? Previziunile marilor jucatori de pe piata auto arata ca fenomenul chinez ne va inghiti in cativa ani, la acelasi rand asteptand insa si piete ca Brazilia sau India, unde Toyota, de exemplu, afirma ca potentialul de dezvoltare este imens datorita simplului fapt ca raportul masini/populatie este foarte mic.

Concluzie: cumparati domenii de genul Chery.ro si Geely.ro. Nu se stie cand va cade portofelul si va ajuta un baiat micut, rapid si cu ochi oblici sa il ridicati.

Comments are closed.