LIVE UPDATE: Cum afectează războiul din Ucraina industria auto mondială

de Alexandru Monenciu, Foto: Depositphotos.com
Vineri, 18.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ca și cum pandemia de coronavirus și criza mondială de semiconductori nu erau de ajuns, industria auto suferă acum de pe urma războiului din Ucraina. Majoritatea constructorilor și-au oprit producția la mai multe uzine, iar unii chiar au donat sume de bani pentru a sprijini țara vecină.

În ultimii doi ani, industria auto a avut de suferit. În primul rând din cauza pandemiei de coronavirus, care de fapt a paralizat întreaga lume, iar mai apoi din cauza crizei mondiale de semiconductori. Acum, a venit rândul războiului din Ucraina.

În acest articol am pus cap la cap toate informațiile privind modul în care conflictul de la granițele țării noastre afectează întreaga industrie auto mondială. Articolul va fi actualizat constant cu noi titluri și informații.

6.04.2022 - PIAȚA AUTO DIN RUSIA, APROAPE DE COLAPS. VÂNZĂRILE AU SCĂZUT CU 60% DIN CAUZA RĂZBOIULUI DIN UCRAINA

Piața auto din Rusia este pe cale să intre în colaps după ce vânzările de mașini noi au scăzut cu 60% în luna martie, potrivit Rolf, cel mai mare dealer din Rusia. Prețurile mașinilor noi au crescut cu până la 40%, ca urmare a sancțiunilor impuse statului care a declanșat războiul din Ucraina.

31.03.2022 - RENAULT AR PUTEA PĂRĂSI PIAȚA DIN RUSIA. TRANSFERUL DE PROPRIETATE AVTOVAZ, LUAT ÎN CALCUL

Grupul Renault a anunțat că analizează un posibil transfer de proprietate a pachetului de acțiuni AvtoVAZ către un investitor local. Astfel, grupul francez ar putea părăsi piața din Rusia cu totul ca urmare a sancțiunilor economice impuse acestui stat după declanșarea războiului din Ucraina.

25.03.2022 - RENAULT OPREȘTE PRODUCȚIA DE MAȘINI ÎN RUSIA LA CÂTEVA ZILE DUPĂ CE A FOST RELUATĂ

Renault a anunțat că a oprit producția de mașini la uzina sa din Moscova, la doar câteva zile după ce aceasta a fost reluată. Decizia vine după ce mai mulți oameni, inclusiv persoane publice și politicieni, au îndemnat la un boicot asupra mărcii din Franța.

22.03.2022 - AUDI OPREȘTE PRODUCȚIA MAI MULTOR MODELE, INCLUSIV A4, A5 ȘI A6

Potrivit unei scrisori trimise către dealeri, Audi oprește producția mai multor modele din cauza situației din Ucraina. Printre altele, sunt afectate modelele A4, A5, A6 și A7.

21.03.2022- BOSCH ÎȘI SUSPENDĂ ACTIVITATEA ÎN RUSIA. VEHICULE MILITARE RUSEȘTI, DOTATE CU PIESE DE LA GIGANTUL GERMAN

Unul dintre cei mai mari furnizori de componente din industria auto, Bosch, a anunțat că își suspendă activitățile în Rusia din cauza războiului din Ucraina. Mai multe piese produse de acesta se regăsesc la vehiculele militare ale armatei ruse.

LADA OPREȘTE DIN NOU PRODUCȚIA DE MAȘINI DIN CAUZA LIPSEI DE COMPONENTE

Pentru a doua oară în mai puțin de o lună, Lada a anunțat că va opri producția de mașini la uzinele sale, din cauza lipsei de piese esențiale. Activitățile uzinelor vor fi oprite între 21 și 25 martie.

17.03.2022- RĂZBOIUL DIN UCRAINA VA REDUCE PRODUCȚIA AUTO GLOBALĂ CU 5 MILIOANE DE VEHICULE ÎN URMĂTORII DOI ANI

Potrivit unor estimări realizate de S&P Global Mobility, producția de automobile va scădea cu 5 milioane de unități în următorii 2 ani, din cauza războiului din Ucraina și a crizei de semiconductori. Mai multe componente și resurse importante ca paladiu, platina și neonul, au devenit, deja, greu accesibile.

14.03.2022- UZINA DACIA SUSPENDĂ PRODUCȚIA DE CUTII DE VITEZE, DIN CAUZA SITUAȚIEI DIN UCRAINA

Din cauza cererii scăzute de cutii de viteze din partea uzinelor Renault din Rusia, Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia își va suspenda activitatea pentru mai multe zile, începând chiar de azi.

BRIDGESTONE OPREȘTE PRODUCȚIA DE ANVELOPE DIN RUSIA ȘI ÎNCETEAZĂ LIVRĂRILE CĂTRE ACEASTĂ ȚARĂ

Compania de anvelope Bridgestone a anunțat că va sista producția în Rusia, precum și livrările către această țară ca urmare a războiului din Ucraina. Activitățile companiei în Rusia vor fi oprite începând din 18 martie.

13.03.2022 - PORSCHE VA CONSTRUI UN 911 INSPIRAT DE SALLY DIN FILMUL "CARS". MAȘINA VA FI VÂNDUTĂ LA LICITAȚIE, IAR BANII DONAȚI PENTRU CRIZA DIN UCRAINA

Porsche va construi, împreună cu cei de la Pixar, un 911 unicat, inspirat de personajul Sally Carrera din filmul "Cars".

Mașina va fi vândută la licitație, iar banii vor fi donați pentru criza umanitară din Ucraina.

11.03.2022 - RUSIA INTERZICE EXPORTURILE DE MAȘINI. HYUNDAI ȘI STELLANTIS OPRESC EXPORTURILE ȘI IMPORTURILE ÎN RUSIA

Ca urmare a sancțiunilor economice impuse Rusiei pentru declanșarea războiului în Ucraina, Kremlinul a interzis exporturile de produse, inclusiv de automobile, potrivit agenției de știri TASS. Lista de produse care nu vor mai fi exportate include mașini, locomotive, utilaje agricole și echipamente medicale, tehnice și de telecomunicații. Interzicerea exporturilor de produse din Rusia se aplică țărilor considerate neprietenoase cu acest stat. Printre ele se află și România.

Grupurile Hyundai și Stellantis au anunțat că vor opri livrările de mașini noi în Rusia, precum și fabricile din această țară. Stellantis deține o uzină la Kaluga, acolo unde sunt construite mai multe vehicule comerciale: Citroen Jumpy, Peugeot Expert și Opel Vivaro.

INDUSTRIA AUTO DIN RUSIA, LOVITĂ DIN PLIN

După declanșarea invaziei rusești de pe teritoriul Ucrainei, majoritatea țărilor din Vest au impus sancțiuni drastice împotriva Rusiei. Printre acestea se numără și stoparea exporturilor de tehnologii vitale pentru industria auto rusească.

VOLKSWAGEN OPREȘTE PRODUCȚIA LA DOUĂ FABRICI DIN GERMANIA

La patru zile de la invadarea Ucrainei, Grupul Volkswagen a anunțat că încetează, temporar, producția la uzinele din Wolfsburg, Zwickau și Dresda. Motivul prezentat de reprezentanții gigantului german? Oprirea furnizării de componente din Ucraina.

Totodată, Volkswagen a anunțat că oprește producția de mașini la uzinele sale din Rusia. Mai mult, marca germană a oprit livrările către această țară.

BMW OPREȘTE PRODUCȚIA DE MAȘINI DIN RUSIA

Și BMW a luat măsuri ca o consecință la situația din Ucraina. Producătorul din Munchen a oprit producția de mașini din Rusia și a încetat livrările, inclusiv de componente, către această țară.

ECHIPA DE FORMULA 1 HAAS A REZILIAT CONTRACTUL CU NIKITA MAZEPIN

Potrivit FIA, piloții ruși pot concura în continuare la competițiile internaționale, dar numai sub un steag neutru. Chiar și așa, echipa americană Haas a reziliat contractul cu Nikita Mazepin și a eliminat de pe monoposturi orice are legătură cu sponsorul Ural Kali.

MARELE PREMIU AL RUSIEI, SCOS DIN CALENDARUL F1

Ca o sancțiune împotriva Rusiei, reprezentanții Formulei 1 au luat decizia de a scoate Marele Premiu de pe circuitul Sochi din calendar.

AUDI OPREȘTE COMENZILE PENTRU MODELELE PHEV ÎN EUROPA

La rândul său, Audi a oprit comenzile pentru modelele plug-in hybrid în Europa. Mai mult, producția unor modele importante a fost oprită temporar din cauza problemelor cu lanțurile de aprovizionare.

NISSAN A DONAT 2.5 MILIOANE DE EURO PENTRU CRIZA UMANITARĂ DIN UCRAINA

Nissan este unul dintre producătorii care au donat sume importante de bani pentru sprijinirea țării vecine. Mai exact, constructorul nipon a înființat un fond de 2.5 milioane de euro, din care 1 milion de euro vor fi donați Crucii Roșii și altor organizații non-profit.

PORSCHE: PRODUCȚIA ELECTRICULUI TAYCAN SUSPENDATĂ

Constructorul din Stuttgart a suspendat producția modelului cu zero emisii Taycan, din cauza lipsei de componente, la fabrica din Zuffenhausen. Mai mult, Porsche a oprit producția la uzina din Leipzig.

FERRARI ȘI LAMBORGHINI: LIVRĂRI OPRITE ȘI DONAȚIE DE UN MILION DE EURO

Ferrari și Lamborghini au oprit livrările de mașini către Rusia. Mai mult, cei doi eterni rivali, au donat câte 1 milion de euro către eforturile umanitare din Ucraina.

LADA OPREȘTE TEMPORAR PRODUCȚIA DE MAȘINI

Cea mai mare marcă de volum din Rusia, Lada, a oprit temporar producția de mașini la uzina din Toliatti. Motivul este atribuit lipsei de componente esențiale ca urmare a sancțiunilor economice impuse țării conduse de Vladimir Putin.

ȘEFUL VOLKSWAGEN, ÎNGRIJORAT PENTRU ECONOMIA EUROPEANĂ

Potrivit lui Herbert Diess, șeful Volkswagen, războiul din Ucraina va aduce consecințe mult mai grave, în mai multe regiuni din Europa, decât pandemia de coronavirus și criza mondială de semiconductori.

UZINA SUZUKI DIN UNGARIA SUSPENDĂ EXPORTURILE CĂTRE RUSIA ȘI UCRAINA

Constructorul japonez de automobile a anunțat că uzina din Ungaria suspendă exporturile către Rusia și Ucraina.

Aici sunt produse modelele S-Cross și Vitara, iar Suzuki livrează anual circa 10.000 de mașini către cele două țări.

INDUSTRIA AUTO DIN CANADA OFERĂ LOCURI DE MUNCĂ REFUGIAȚILOR UCRAINIENI

Industria auto din Canada oferă locuri de muncă refugiaților ucrainieni. Președintele Asociației Producătorilor de Piese Auto din Canada a făcut anunțul pe Twitter.

ANGAJAȚII UCRAINIENI DE LA TESLA, RECRUTAȚI DE ARMATĂ, PLĂTIȚI PE O PERIOADĂ DE TREI LUNI

Potrivit postului de televiziune CNBC, Tesla îi va plăti, pe o perioadă de trei luni, pe angajații ucrainiei chemați să își apere țară.

RUSIA AR PUTEA NAȚIONALIZA FABRICILE DEȚINUTE DE COMPANII STRĂINE

Un membru al partidului aflat la conducerea țării a propus ca Rusia să naționalizeze toate fabricile, deținute de companii străine, care și-au oprit activitatea, ca urmare a situației din Ucraina. Volkswagen, Toyota, Ford și Hyundai ar avea de suferit dacă această propunere devine realitate.

CONTINENTAL CAUTĂ SOLUȚII PENTRU COMPENSAREA PRODUCȚIEI DE LA UZINA DIN RUSIA

Continental a suspendat producția la uzina din Kaluga, Rusia. În consecință, compania se gândește acum să suplimenteze producția la celelalte fabrici, pentru a compensa.

PRODUCȚIA MODELELOR MERCEDES-BENZ CLASA S ȘI EQS, AFECTATĂ DE LIPSA DE COMPONENTE

Constructorul german de automobile a operat modificări în ceea ce privește turele la uzina din Sindelfingen, din cauza lipsei de componente. Producția modelelor Clasa S și EQS este, desigur, afectată.

PREȚUL METALELOR FOLOSITE ÎN INDUSTRIA AUTO A CRESCUT

Ca o consecință a invaziei, prețul metalelor folosite în construcția de automobile (aluminiu, paladiu, nichel etc.) a crescut.

COMPANIA YANDEX ȘI-A SUSPENDAT OPERAȚIUNILE DIN SUA

Compania rusească Yandex (mașini autonome) și-a suspendat operațiunile din Statele Unite ale Americii, inclusiv testarea taxiurilor autonome în Ann Arbor, Michigan.

ACȚIUNILE RENAULT, ÎN CĂDERE LIBERĂ

Rusia este a doua cea mai importantă piață pentru francezii de la Renault. După invadarea Ucrainei, valoarea de piață a mărcii din Hexagon a scăzut cu un sfert, iar acțiunile sunt în cădere liberă.

PORSCHE ȘI BENTLEY AU SUSPENDAT EXPORTURILE CĂTRE RUSIA

Porsche și Bentley s-au alăturat și ele companiilor care au luat o măsură în urma invadării Ucrainei și au suspendat exporturile de mașini către Rusia.

STOCURILE DE CABLAJE SE ÎMPUȚINEAZĂ

Furnizorii de cablaje din vestul Ucrainei și-au oprit activitatea, în urma invaziei declanșate de Rusia. Volkswagen, BMW și Porsche sunt numai câțiva dintre producătorii de automobile care se luptă cu un stoc insuficient de cablaje.

HONDA SUSPENDĂ VÂNZAREA DE MAȘINI ȘI MOTOCICLETE CĂTRE RUSIA

Și Honda a anunțat că suspendă comercializarea de mașini și motociclete pe piața din Rusia.

FORD ȘI-A SUSPENDAT ACTIVITATEA DIN RUSIA

Constructorul american de automobile și-a anunțat deja partenerul Sollers de suspendarea imediată a operațiunilor din Rusia.

JAGUAR ȘI ASTON MARTIN OPRESC LIVRAREA DE MAȘINI CĂTRE RUSIA

Producătorii britanici Jaguar Land Rover și Aston Martin au suspendat, temporar, livrările de mașini către Rusia.

VOLVO, GM ȘI DAIMLER TRUCK SUSPENDĂ LIVRĂRILE CĂTRE RUSIA

Volvo a anunțat că oprește livrarea de mașini către Rusia, în urma invadării Ucrainei. La rândul său, Daimler Truck își suspendă operațiunile din Rusia, inclusiv parteneriatul pe care îl are cu Kamaz.

Comentarii (17)

  • Catalin
    Daca Automarket isi inchipuie ca acest articol intereseaza macar 2-3 pasionati auto, se inseala. Industria auto nu sufera deloc. Nici benzinarii nu sufera, avand tot dreptul si nesimtirea sa urce preturile pana la 5eur pe litru. Sa vezi apoi investiții de miliarde si bonusuri manageriale la sfarsit de an
    16 20
  • În poză sunt două reprezentante ale înaltei tehnologii rusești.

    Industria auto va supraviețui, dar vânzările vor scădea, creșterile de prețuri au loc de mulți ani, acum se accelerează puțin, dar și fără razboi, tot în sus se duceau .

    Cred că singura parte pozitivă este că Europa s-a trezit și va reevalua prioritățile, este bine și cu protejarea gândacilor pe șantiere, dar oamenii sunt mai importanți, nu vor mai visa floricele pe câmpii, fără ținte obsesive " din 2030 interzicem ", fără să fie ceva sustenabil, schimbările vor avea loc, dacă sunt făcute cu cap, nu se vor mai inchide centrale nucleare pentru a fi înlocuite cu arderea gazului, etc , cel puțin așa sper .
    33 8
  • bravos
    no, dupa o perioada de ratacire, vor trece la productia de tancuri. electrice. dapai cum altfel?
    13 8
  • Flu flu
    Agenda 2030 în deplină desfășurare.
    9 8
  • Nu te supăra, dar de unde ai “scăpat” de le știi pe toate. Pe mine ma interesează articolul, dar nu ma interesează frustrarea ta… si totuși ești liber sa o postezi… se cheamă libertate de exprimare. Nu te interesează înapoi la benzile cu Superman… sau Biblia, ambele SF-uri!
    19 8
  • Vezi că sunt coridoare libere către Rusia și Bielorusia, ești liber, du-te și propovăduiește acolo inexo, dar lasă tot ce folosești acum, telefon, mașină, internet, nimic nu este rusesc, crezi că ești special ? Nu ești, sunt mulți ca tine, lasa-ne așa spălați pe creier, du-te la " intelepciunea rusească " .
    21 6
  • Tot nu mi-ai spus de câte ori ne-au atacat rușii meleagurile, urăsc politica lor înainte de NATO, n-ai avut bunici și străbunici ? Este rușinoasă simpatia ta, știi de ce ? Pentru că rușii au rămas la fel ca-n '44, niște găinari, Rusia se va duce INEXORABIL în groapă, efectele colaterale merită.
    24 9
  • @inexorabil
    care este scopul activitatii tale atat de intense pe acest site, ca vad ca te zvarcolesti ca un vierme picurat cu acid?

    vad multa zbatere in incercarea ta de a convinge pe ceilalti ca modul tau de gandire este cel corect. categoric nu este, traiesti o iluzie mare cat rusia, peisaj in care te-ai potrivi perfect, daca nu cumva chiar de acolo emiti.

    faptul ca tu te erijezi in cel mai intelept, iar pe ceilalti ii califici drept bizonimea/prostimea planetara, ar trebui sa iti dea serios de gandit.

    pe de alta parte, atata efort si munca de convingere ma fac sa cred ca ai un interes mai mare decat cel pecuniar. e businessul tau, pe mine unul nu ma intereseaza manevrele tale, insa prin insistenta ta, esti deosebit de agasant, imbacsit in idei si iti ratezi cu brio misiunea. amestecarea mierii cu veninul, pe care o atribui altora, iti caracterizeaza de fapt perfect propaganda pe care o incerci, cu zero sanse de succes, pe aici.

    foloseste-ti asadar timpul mai constructiv, pentru ca te asigur ca tot ce zidesti aici rezista cam cat un castel de nisip pe buza marii.
    17 9
  • Răzvan
    @AM
    De ce permiteți aici deliruri nesistematizate și impenetrabile?
    14 7
  • Doctorul de garda
    am trecut de la dat dislike fara sa citesc de la Edikkk la inexorabil
    12 8
  • Exact, l-a scos din groapa pe Edikk :).
    9 6
  • Sunt vremuri grele si nu numai in industria auto. Ucraina in momentul de fata se dezintegrează, femeile cu copiii si tot mai mulți bărbați pleacă. Este o tara foarte mare, dar nu conta in vânzările auto, in schimb embargoul către Rusia paralizează industriile. După ce valul emoțional se va dilua, vom conștientiza situația economica horror.
    Nu am perspectiva unei idei clare la ce se va întâmpla, dar in vreme de război doar agricultura si asigurarea resurselor energetice prospera. In următorii ani CO2; noxe vor fi pe plan secund, dar nici cei cu termice nu au vreun motiv de bucurie!
    9 1
  • Ati mentionat f pe scurt stirea despre scumpirea chimicalelor necesare bateriilor. Trebuia sa spuneti toata povestea: anumite elemente chimice au fost oprite la tranzactionare la bursa din Londra pentru ca ajungeau la 100.000 de lire / tona. Pretul s-a dublat dupa inceperea excursiei cu tancuri ale criminalilor rusi. Dupa ce s-a dublat, a crescut in contiunare. Asta e motivul pentru care unele livrari si comenzi de masini cu baterii se sisteaza.

    Cel mai probabil masinutzele cu baterii se vor scumpi MAI MULT decat cele termice. Asta daca le va mai cumpara cineva si le vor mai produce totusi. Va fi o crestere artificiala care va afecta un sector artificial-ideologic.

    Dpmdv, trebuia sa fie stirea nr 1 in articolul asta, ingrosata si inrosita. Pentru ca AM nu face decat sa promoveze masini cu baterii de ani buni deja. E dureros sa vezi ca totul a fost un balon de sapun, dar si mai dureros e sa persisti in greseala...
    10 3
  • Nemții din 1936 erau mai deștepți că le vindeau chestii gata defectate, față de ăștia care își taie craca de sub picioare pentru prietenii ucrainieni. Prieteni care vin cu mașini foliate inclusiv pe parbriz de nu știi ce categorie de mafiot merge cu ea (deh cu unii ai putea face afaceri). Cu excepția celor care trec prin Republica Moldova unde poliția câteodată își mai face treaba și îi pune să-și jupească foliile mate de pe geamuri.
    5 2
  • Seriff
    @r am tot vazut si eu masini de UCRAINA cu folii pe fata exact ca cele de pe spate, adica 100% inchise, chiar ma intrebam, aia au Politie? Sau la ei e perfect legala treaba
    4 0
  • Catalin Deaconescu
    @Dan Grecu....vezi sa nu iti loveasca eF zecele, vreo racheta Iskander, ca dupa plangi la spalat veceuri inca 15 ani prin Munchen :))).Dupa iti vei da seama ce este cu tehnologia sovietica ;-) ....Apropos.....Iskander poate dobora tinte de pana la 2.500 km ;-), pe cand LAROMurile romanesti....abia depasesc pe unul care trage cu prastia in gard la vecinu :)))
    9 11
  • @kakalin
    Vezi ca daca o tine asa, la parada anuala din mai, armata rosie o sa vina cu t34 de la muzeu, auzi la ei, blitzkrieg :)
    8 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru